Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

12 minuten geleden zei Vitesse88:

Congrats. Die vrije trap, asociaal :D Waar was Demiral?

Ik vond Turkije verder niet echt hoogstaand verder, als NL moet je dit ten aller tijde winnen en alsnog boven deze ploeg eindigen in de poule.

Echt genoten van Burak, ook het meevoetballen, bal bij zich houden en werken voor de ploeg,

Nee Turkije was niet heel super, maar zit nog wel rek in denk ik. Demiral en Cengiz Under waren geblesseerd.

2 uur geleden zei Fabian.:

Ik kreeg oprecht flashbacks naar het Oranje van Danny Blind. Leek oa wel op de wedstrijd tegen Bulgarije toen. De Boer haalt met dit tactisch plan zoveel frisheid en schwung uit dit elftal, dat het gewoon knap is. Ik blijf me ook verbazen over dezelfde fouten waar ze steeds weer in terugvallen. Dat eeuwige gebrei achterin deden we al tegen Mexico, dat je dan in de rust geen enkele wissel toepast maar ‘standaard’ na 60min is oprecht lachwekkend, alsof je het handboek Coach Betaald Voetbal erbij pakt.

Vond zijn volgende uitspraak in het interview naderhand wel typerend: het ging niet snel genoeg van links naar rechts. Dat is ook echt typisch hem en het passje-breed-voetbal wat er bij Ajax gespeeld werd. Denken dat het spel snel verplaatsten van de ene naar de andere kant niet extreem makkelijk te verdedigen is. 

Edited by Chiemel

Ook als ik zo'n Van der Looi hoor na die wedstrijd van Jong Oranje, dan voel je toch dat daar nog flink wat strijd uit komt. Uit Frank de Boer komt alleen maar onzinnigheden.

Top 5 beste bondscoaches van de afgelopen 5 jaar.

1. Ronald Koemen

2. Dick Advocaat

3. Dwight Lodeweges

4. Fred Grim

5. Frank de Boer

:classic_rolleyes:

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Hahaha dit is toch uien? Ik vertik het om de arbitrage aan te wijzen, Oranje was gewoon slecht. Maar dat je dus zelf mag bepalen dat er geen doellijntechnologie is.. Pfff.

Precies wat je zegt. Je mag niet gaan wijzen naar de arbitrage, geen doellijntechnologie, geen VAR. Natuurlijk is dat raar dat je zelf mag bepalen en dat de VAR bij zulke belangrijke wedstrijden niet aanwezig is. Maar wat waren onze (of nou ja Frank de Boer) zijn jongens niet best. Als ze zo spelen kan je niemand anders de schuld geven. Aanfluiting.

14 uur geleden zei Vitesse88:

Congrats. Die vrije trap, asociaal :D Waar was Demiral?

Ik vond Turkije verder niet echt hoogstaand verder, als NL moet je dit ten aller tijde winnen en alsnog boven deze ploeg eindigen in de poule.

Haha die was zeker asociaal, schootie lekker binnen hoor.

14 uur geleden zei cimbomcu:

Echt genoten van Burak, ook het meevoetballen, bal bij zich houden en werken voor de ploeg,

Nee Turkije was niet heel super, maar zit nog wel rek in denk ik. Demiral en Cengiz Under waren geblesseerd.

Sterker nog. Ik vond Turkije ook gewoon heel slecht. Net als Nederland.  Maar wel gefeliciteerd Cimmie bro.

19 uur geleden zei Chiemel:

Vond zijn volgende uitspraak in het interview naderhand wel typerend: het ging niet snel genoeg van links naar rechts. Dat is ook echt typisch hem en het passje-breed-voetbal wat er bij Ajax gespeeld werd. Denken dat het spel snel verplaatsten van de ene naar de andere kant niet extreem makkelijk te verdedigen is. 

Van Links naar Rechts? Denkt ie dat Snollebolleke is ofzo? :-D

Ik vind het zo'n hypocriet geneuzel. We zijn naar zuid-afrika met zijn allen geweest, waar arme mensen hun huizen werden uitgejaagd. Voor een stadion, Brazilie ook genoeg verhalen over. Dan nog OS in rusland en China, ook verhalen vol. En elke keer een jaar/ 2 jaar van te voren pas echt stroom van kritiek.

Doe het even de jaren wanneer het is aangewezen ipv het leed allang is geleden, Dan komt er ineens iets los, terwijl iedereen rest van de jaren wegkijkt alsof er niks gebeurd. Ik kan er echt zo slecht tegen dat een discussie weer eens een jaar of 5 te laat wordt gevoerd.

Bij de toewijzing in 2010 was er ook veel discussie over. De tien jaar daarna is 'ie wat gaan liggen, maar nu de kwalificatie begint(/is begonnen) laait deze weer op.

De slum clearance in Rio vind ik een goed punt, daar denk ik ook nog vaak aan en heeft ook een directe relatie met het spelletje voetbal. 

Waarom ik Qatar zo erg vind (en dat is hypocriet) is dat er misstanden zijn bij het bouwen van de stadions. Dus letterlijk waar de wedstrijden in worden gespeeld.

In Argentinië werden er politieke gevangen uit vliegtuigen gegooid, in Rusland oppositie leiders in het gevang gegooid, in China genocides op minderheden; allemaal onbeschrijfelijk erg maar niet direct te maken met het stoeltje, lijnen en veld. 

Dus als daar geen WK/OS gehouden zou worden, dan was alles hetzelfde gebleven. In Rio en Qatar heb je direct bijgedragen aan misstanden en doden/daklozen veroorzaakt door het organiseren van toernooien.

Edited by Sophomore

12 uur geleden zei voetbalfan14:

Ik vind het zo'n hypocriet geneuzel. We zijn naar zuid-afrika met zijn allen geweest, waar arme mensen hun huizen werden uitgejaagd. Voor een stadion, Brazilie ook genoeg verhalen over. Dan nog OS in rusland en China, ook verhalen vol. En elke keer een jaar/ 2 jaar van te voren pas echt stroom van kritiek.

Doe het even de jaren wanneer het is aangewezen ipv het leed allang is geleden, Dan komt er ineens iets los, terwijl iedereen rest van de jaren wegkijkt alsof er niks gebeurd. Ik kan er echt zo slecht tegen dat een discussie weer eens een jaar of 5 te laat wordt gevoerd.

Is het ook. Dat werd laatst ook al door iemand op televisie benoemd. Het zou zo goed zijn voor de homorechten in Rusland. Wat hoor je daar nu nog over? 

Op 17-9-2020 om 08:57 zei Rogier.:

Hij zal zeker gerespecteerd worden in de groep en het team goed kunnen managen. Als hij dan op dezelfde manier als Koeman doorgaat, zie ik het nog wel goedkomen. Dat ligt in ieder geval wel voor de hand. 

Even terugblikken; man man man, wat zat ik ernaast. Hoe meer en meer je leest over en ziet van het Nederlands elftal, hoe minder vertrouwen ik erin heb. Aankomend EK laatste in de groepsfase met het ontslag van De Boer erachteraan, ik durf m'n geld er op in te zetten.

Edited by Rogier.

5 uur geleden zei Elsjorro1990:

Is het ook. Dat werd laatst ook al door iemand op televisie benoemd. Het zou zo goed zijn voor de homorechten in Rusland. Wat hoor je daar nu nog over? 

Welke debiel zei zoiets dan, dat WK voetbal goed is voor homo rechten in Rusland?;e

Een andere dooddoener is 'verbetering'. "Ja het gaat al beter met de mishandeling van migranten". Dat is allemaal relatief he. Als ik maandag tien mensen vermoord en dinsdag nog maar vijf, dan zit daar ook verbetering in. Maar of je dan ook daadwerkelijk goed bezig bent, is een tweede. 

2 uur geleden zei Rogier.:

Even terugblikken; man man man, wat zat ik ernaast. Hoe meer en meer je leest over en ziet van het Nederlands elftal, hoe minder vertrouwen ik erin heb. Aankomend EK laatste in de groepsfase met het ontslag van De Boer erachteraan, ik durf m'n geld er op in te zetten.

Nou inderdaad zeg. Ook de persconferentie van vandaag weer. Even wat quotes:

"We proberen altijd zo snel en direct mogelijk te spelen"

"Het gaat ineens over het breien ofzo, terwijl we de laatste wedstrijden volgens mij het hoogste aantal van balsnelheid en vooruit spelen hadden. Dus het is niet zo dat wij rustig aan hebben gedaan"

"Volgens mij hebben we ook bijna niet teruggespeeld op Tim, bijvoorbeeld"

Met dit soort opmerkingen moeten echt alle alarmbellen afgaan hoor, heeft dus duidelijk geen moment het idee dat het totaal niet loopt met de huidige tactiek en spelers op bepaalde posities. Leuk dat je baltempo dan goed is, maar als je amper tot balcontacten in of rondom de 16 komt en ook nog eens amper een schot op doel lost, dan heb je daar echt geen reet aan. Reactie vlak na de wedstrijd was ook al tekenend voor bovenstaand verhaal; "We hebben wel veel balbezit gehad". Gaan m'n nekharen echt recht van overeind staan. Pas toen ze meer risico begonnen te nemen en gewoon de bal maar voor de pot begonnen te schieten, kwamen er wat kansen uit. Het is gewoon allemaal veel te voorzichtig en behoudend, veel te bang om balverlies te lijden. Ook niks ten nadele van de kwaliteiten van bijv. Depay en Berghuis, maar dat zijn gewoon ongeschikte buitenspelers als je met deze tactiek speelt.