Jump to content

Nederlands Elftal

Recommended Posts

Als je ziet hoe Klaassen vanavond moest spelen (achter de bal) kan je daar echt beter met Klaassen spelen dan met vdBeek, ook liever met Gini op tien en dan Klaassen erachter dan met vdBeek op één van die twee plekken.

• Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Die heeft ook 0 goals bij Sevilla.

Nederland, Spanje, Zweden, België, Portugal, Engeland, [Servië + voorgangers], [Tsjechië], Italië is de volgorde van overwinningen. Spanje, Engeland, Italië hebben allemaal minder wedstrijden gespe

Ik ben het ook eens met Van Hanegem. Het lijkt wel alsof je geen kritiek mag hebben op de keuzes van Koeman omwille van de betere resultaten t.o.v. de periode pre-Koeman. Ik zie toch met name een ontw

Posted Images

53 minuten geleden zei Rogier.:

Volgens mij zijn we er na de winst op Bosnië. Het verschil is in ieder geval ieniemie. Polen heeft verloren van Italie, dus die gaan het sowieso niet halen.

- Nederland staat nu op 1601.46 punten.

- Zwitserland staat nu op 1586.4 punten.

- Als Nederland verliest (van Polen), verliezen we 8.01 punten = 1593.45 punten.

- Als Zwitserland wint (van Oekraine), krijgen zij 6.66 punten = 1593.05 punten.

Edit: ja dus @007mark

Moet je naar de NOS sturen dit! haha, die waren er nog niet uit bij Studio Voetbal net

9 minuten geleden zei E2E:

Wat is de formule?

Het is gebaseerd op een ELO-systeem, dus er wordt een verwacht resultaat berekend per wedstrijd, waarna de ene ploeg omhoog gaat en de ander omlaag (met hetzelfde aantal punten), aan de hand van het daadwerkelijke resultaat. Er zitten ook allerlei randvoorwaarden aan, waardoor je bijvoorbeeld nooit punten aftrek krijgt als je verliest in de knockout fase van een eindtoernooi e.d. Het komt in de basis neer op:

Nieuw = Oud + Type wedstrijd * (Uitslag - Expected Result)

En expected result is: 1 / ( 10 ^ (-(verschil)/600) + 1).

In principe niet heel ingewikkeld, maar als wiskunde niet je sterkste vak is, dan kom je hier niet zo snel uit.

Van mij mag het allemaal wel wat pragmatischer (lees: defensiever). Totaal geen vertrouwen dat we op deze manier het EK kunnen winnen; iets waar we überhaupt al bijzonder weinig kans op maken natuurlijk. Kijk naar Frankrijk, Portugal en zelf Spanje die voor veel controle zorgde met het veelvuldig (risicoloos) balbezit. 

Eigenlijk wat deze auteur zegt:

https://www.theguardian.com/football/blog/2020/nov/14/southgates-pragmatic-shaping-of-england-is-recipe-for-success-at-international-level

Edited by Sophomore

Hateboer is nog niet eens het grootste probleem. Dit centrale duo is sowieso niet complementair. De Vrij is het best in kleine ruimtes verdedigen en wat lager staan, zoals bij Inter. Die expose je best wel in een hoge viermansdefensie. Door dan de logge en trage Blind naast hem te zetten geeft dat niet echt vertrouwen. Compenseert elkaar niet, maar versterkt elkaar in wederzijdse zwaktes. 

Zojuist zei Beppu:

Was dat Davy Klaassen of Johnny van Beukering?

;c 

Ik moet wel zeggen dat hij eerst de man dichtbij de bal tegenhield en toen de maker van de goal in turbostand daar omheen kwam rennen. Daarna hield 'ie 'm nog semi bij. Beetje alsof je Biabiany uit FIFA13 laat rennen tegen een middelmatig snelle verdediger.

9 minuten geleden zei Rogier.:

;c 

Ik moet wel zeggen dat hij eerst de man dichtbij de bal tegenhield en toen de maker van de goal in turbostand daar omheen kwam rennen. Daarna hield 'ie 'm nog semi bij. Beetje alsof je Biabiany uit FIFA13 laat rennen tegen een middelmatig snelle verdediger.

Over Biabany gesproken, die is ook groot fan van De Boer. Moet je maar eens googlen.

Die backs zijn echt schandalig slecht vandaag. Passen ook beter in een 5-3-2 systeem. Dat kun je de trainer aanrekenen. Net zoals dat de opbouw constant verzorgt wordt door Davy Klaassen. Die zou juist het vuile werk op moeten knappen voor Frenkie, die dan op zijn beurt de opbouw kan verzorgen. Levert opzich wel wat verdwaalde kansen op, maar Polen is direct gevaarlijk als ze in de buurt van het Nederlandse doel komen.

Heb me net nog even kapot gelachen. Depay die bij een corner zegt dat ze voor hun man moeten komen bij de eerste paal. Dus dat doen drie a vier spelers, alleen Depay zet de bal voor achter de tweede paal, tsja daar stond niemand...

3 minuten geleden zei Chiemel:

Heb alleen nog de laatste 10 minuten gekeken. Daarin zijn Stengs en Hateboer echt dramatisch. 

Stengs speelt nog best oke. Wat zeg ik, krijgt een van de minst slechte cijfers. 

Ik vraag me ook af met welk idee De Boer deze gasten het veld in heeft gestuurd. Je ziet dat de lijnen naar Frenkie constant afgedekt worden, maar het lijkt erop alsof er geen enkel alternatief is.

1 minuut geleden zei Fabian.:

Heb me net nog even kapot gelachen. Depay die bij een corner zegt dat ze voor hun man moeten komen bij de eerste paal. Dus dat doen drie a vier spelers, alleen Depay zet de bal voor achter de tweede paal, tsja daar stond niemand...

Mooi moment was dit inderdaad. Ik denk oprecht dat het aan de skills van Depay ligt.

1 minuut geleden zei Rogier.:

Stengs speelt nog best oke. Wat zeg ik, krijgt een van de minst slechte cijfers. 

Ik vraag me ook af met welk idee De Boer deze gasten het veld in heeft gestuurd. Je ziet dat de lijnen naar Frenkie constant afgedekt worden, maar het lijkt erop alsof er geen enkel alternatief is.

Laatste 10 minuten was elk moment van hem balverlies of een overtreding. 

5 minuten geleden zei Rogier.:

Mooi moment was dit inderdaad. Ik denk oprecht dat het aan de skills van Depay ligt.

Ik begrijp dat sowieso nooit echt, spitsen die een corner nemen. Dat zijn als het goed is juist de mannen die je in de zestien wil hebben voor de rebound. 

Daarnaast heeft Depay ook niet echt de fijne traptechniek om die bal keer op keer te leggen waar hij moet komen, waarom neemt Frenkie dat soort ballen niet?

Zou mooi zijn als we binnen een halfjaar nog ff die regel introduceren dat je spelers mag inbrengen voor vrije trappen/corners/penalty’s, dan zien we toch nog Ruudje Vormer op een EK.

Edited by PJHoutman
7 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik begrijp dat sowieso nooit echt, spitsen die een corner nemen. Dat zijn als het goed is juist de mannen die je in de zestien wil hebben voor de rebound. 

Ligt eraan wie het is. Kane kan 'm echt overal neerleggen. Frenkie heeft dat ook niet. Zijn ballen zijn niet hard genoeg ook.