Jump to content
Baddoo

Nederlands Elftal

Recommended Posts

1 uur geleden zei 007mark:

Kunnen jullie a.u.b. de discussie niet persoonlijke maken? Laten we het gewoon gezellig houden.

Onzin argumentatie dient gewoon benoemd te worden. 

Edited by MetalMichael

Nederland bij Oekraïne en Oostenrijk. Meest gunstige loting denk ik zo. Beter dan Duitsland in ieder geval, die zitten bij Frankrijk en Portugal. 

Ben erbij tegen Oekraïne. 

Wel ff een aantal PSV stickers meenemen. 

Edited by Sophomore

11 minuten geleden zei PJHoutman:

En Malen ziet er ook slecht uit. Luuk de Jong eerste spits op het EK? 

Naoufal Bannis.

58 minuten geleden zei PJHoutman:

Heb je gedronken? 

Wat een dramatische voetbalweek. Ajax dramatische week qua uitslagen en aantal blessures en ook nog ff Depay sowieso en Malen waarschijnlijk zwaar geblesseerd

1 uur geleden zei PJHoutman:

Huntelaar. Nog een paar goals en dan is hij Van Persie voorbij op de topscorerslijst ;c

Vincent Janssen ;c 

3 uur geleden zei Chiemel:

Wat een dramatische voetbalweek. Ajax dramatische week qua uitslagen en aantal blessures en ook nog ff Depay sowieso en Malen waarschijnlijk zwaar geblesseerd

Wat heeft dat met het Nederlands Elftal te maken? 

Edited by Sophomore

Mijn antwoord zou dan Promes, Van de Beek of desnoods Boadu zijn.

Die van Koeman: Babel.

6 uur geleden zei Sophomore:

Vincent Janssen ;c 

Wat heeft dat met het Nederlands Elftal te maken? 

In welk topic kan ik over NL elftal én Ajax posten? 

Zuur dit ja. Lijkt me ook niet dat hij dat gaat halen in 6 maand, al zal het een voordeel zijn dat hij erg gespierde benen heeft. Ikzelf was er volgens mij na 7 maand weer. 

Ik geef het wel een kans hoor, Milik en Ibrahimovic waren er binnen 5/6 maanden ook weer. In dat boek van Memphis zeggen kenners dat hij een uitzonderlijk sterk lichaam heeft, dat helpt natuurlijk ook mee. Hopen dat het meevalt en zijn revalidatie geen terugslagen kent..

1 uur geleden zei Jespresso:

Ik geef het wel een kans hoor, Milik en Ibrahimovic waren er binnen 5/6 maanden ook weer. In dat boek van Memphis zeggen kenners dat hij een uitzonderlijk sterk lichaam heeft, dat helpt natuurlijk ook mee. Hopen dat het meevalt en zijn revalidatie geen terugslagen kent..

Lichaam maakt niet zoveel uit, het gaat vooral om de spieren in het been en specifiek rond de knie. Als die heel erg sterk zijn dan zal de spierafname van de spieren rond de knie een stuk minder zijn. Dan kun je dus sneller stappen maken in je revalidatie. Maar het neemt niet weg dat de spier die gebruikt word als vervanger van de kruisband, de spier die vaak bij de hamstring wordt weggehaald, een bepaalde periode nodig heeft om 1. Te hechten en 2. Te wennen aan het feit dat het nu functioneert als een kruisband. Helaas teveel ervaring mee. 

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Lichaam maakt niet zoveel uit, het gaat vooral om de spieren in het been en specifiek rond de knie. Als die heel erg sterk zijn dan zal de spierafname van de spieren rond de knie een stuk minder zijn. Dan kun je dus sneller stappen maken in je revalidatie. Maar het neemt niet weg dat de spier die gebruikt word als vervanger van de kruisband, de spier die vaak bij de hamstring wordt weggehaald, een bepaalde periode nodig heeft om 1. Te hechten en 2. Te wennen aan het feit dat het nu functioneert als een kruisband. Helaas teveel ervaring mee. 

Ja dat geloof ik zeker, het is zeer ingrijpend en een lang proces, maar zijn ook nieuwe technieken waarmee ze een kruisband vervangen en er zijn ook spelers die zonder kruisband spelen. Ook is het genezingsproces van een topsporter veel beter dan iemand van, met alle respect, jouw niveau van belastbaarheid en spierontwikkeling. Dat er spelers zijn die binnen 6 maanden hersteld zijn geeft dus aan dat er wel kans is dat hij op tijd herstelt. Neemt niet weg dat ik er ook een hard hoofd in heb maar hem wel een kans geef door zijn spierontwikkeling en lichaamsbouw. We gaan het zien.

Wat die nieuwe techniek is, moet ik je even besparen. Mijn fysio zei dat een keer tegen me, zal het eens navragen.

8 uur geleden zei Chiemel:

In welk topic kan ik over NL elftal én Ajax posten? 

Daar zijn verschillende topics voor, maar zou bv. kunnen in het Dronkenbroederstopic (na zondag 20.00 uur als je de Eredivisie uitslagen verklapt). 

4 uur geleden zei Jespresso:

Ja dat geloof ik zeker, het is zeer ingrijpend en een lang proces, maar zijn ook nieuwe technieken waarmee ze een kruisband vervangen en er zijn ook spelers die zonder kruisband spelen. Ook is het genezingsproces van een topsporter veel beter dan iemand van, met alle respect, jouw niveau van belastbaarheid en spierontwikkeling. Dat er spelers zijn die binnen 6 maanden hersteld zijn geeft dus aan dat er wel kans is dat hij op tijd herstelt. Neemt niet weg dat ik er ook een hard hoofd in heb maar hem wel een kans geef door zijn spierontwikkeling en lichaamsbouw. We gaan het zien.

Wat die nieuwe techniek is, moet ik je even besparen. Mijn fysio zei dat een keer tegen me, zal het eens navragen.

Dat van die spelers zonder kruisband: dat gebeurd al lang niet echt meer op topsportniveau. Je kunt idd prima, onder bepaalde omstandigheden, in de lagere regionen van het amateurvoetbal spelen zonder kruisband. Maar zodra de intensiteit omhoog gaat en je minimaal 3/4 keer per week traint is dat eigenlijk al geen doen meer. 

Je hebt het over genezingsproces, maar dat is niet lichaamgerelateerd. Ergo een amateurvoetballer zou er 7 maand over kunnen doen en een prof 12. Alles valt of staat met hoe het lichaam reageert op de ingreep, hoe snel de spier zich goed hecht, hoe snel je pijnvrij raakt en hoe snel je spieropbouw is. Als topsporter heb je eigenlijk alleen invloed op dat laatste: je gaat goed getraind de operatie in, dus is de kans groter dat je spieren in de revalidatie ook sneller weer aansterken. Maar die andere 3 zijn lichaamafhankelijk. En zoals eerder aangehaald: het maakt ook nog uit hoe je hem afscheurt. Zo kan het zijn dat een getrainde van ginkel er langer over doet om terug te komen dan ik dat bijvoorbeeld deed. 

Overigens ben ik me bewust van de nieuwere technieken, zelf bij de 2e keer voor ingeschreven gestaan als proefkonijn. Maar ook daar zijn de tijdwinsten nog niet te koppelen aan een casuaal verband

Maar laten we hopen dat depay alles mee zit.