Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

54 minuten geleden zei Zeus:

Koeman gaat dus inderdaad experimenteren met offensieve backs. Promes op rechts vind ik ook interessant. Pröpper naast De Jong is redelijk logisch nu, maar het ideale middenveld met De Jong, Wijnaldum en VD Beek had ik toch ook weleens willen zien. Voorin ietwat jammerlijk dat als Memphis start dat niet gewoon als spits is, maargoed, begrijpelijk dat je eens een spits de kans wil geven. Alleen vreemd dat het De Jong moet zijn en niet Weghorst of Boadu. De Jong is wat mij betreft een ideale invaller, een targetman voor als het nodig is. Stengs op rechts is leuk, al was het dus nog leuker geweest met een bewegende spits (en met Van de Beek op 10).

"Experminteren". De eerste beste keer als het ook maar weer ergens om gaat, grijpt hij weer terug naar zijn schijnzekerheden.

1 uur geleden zei delichris:

Dat hij met de Jong start als spits is logisch. Hij is kopsterk en kan een bal vasthouden. Zeker gezien die Esten flink zullen gaan verdedigen.

Dat is niet per sé logisch. Je kan net zo goed kiezen voor een lastig verdedigbare spits: een constant bewegende spits die de diepte zoekt (Boadu) of een technisch zeer vaardige spits (Memphis).

Maar bovenal hoef je je tegen Estland niet aan te passen. Dit is gewoon een soort oefenwedstrijdje. Een soort Ajax - Almere City. 

35 minuten geleden zei RogerGarcia:

"Experminteren". De eerste beste keer als het ook maar weer ergens om gaat, grijpt hij weer terug naar zijn schijnzekerheden.

Die kans is groot inderdaad. Maar ergens ook weer niet heel vreemd. Promes is wel zeer offensief en Blind is toch een zeer stabiele speler.

Tot nog toe vind ik vooral Aké sterk en Promes verfrissend. Pröpper ook prima. Stengs mag allemaal wel wat sneller en aan Luuk de Jong heb je dus niet veel. Memphis mag wat minder gaan zweven, moet dieper blijven staan. Maar met De Jong in de spits lever je dus ook iemand in die echt mee kan voetballen en bewegen. 

Aké is dan ook gewoon een fantastische voetballer. Ik zou in de toekomst ook anders gaan spelen.

-------Depay-----------Malen--------
---------------VD Beek-----------------
------De Jong------Wijnaldum------
-Blind------------------------Promes-
-----Aké---Van Dijk--De Ligt-------
--------------Cillessen------------------

Waarbij VD Beek als "halve 9 speelt" en Aké af en toe doorschuift naar CVM. 

25 minuten geleden zei RogerGarcia:

Aké is dan ook gewoon een fantastische voetballer. Ik zou in de toekomst ook anders gaan spelen.

-------Depay-----------Malen--------
---------------VD Beek-----------------
------De Jong------Wijnaldum------
-Blind------------------------Promes-
-----Aké---Van Dijk--De Ligt-------
--------------Cillessen------------------

Waarbij VD Beek als "halve 9 speelt" en Aké af en toe doorschuift naar CVM. 

Blind op die positie natuurlijk niet geweldig. Je wil daar toch ook iemand die de diepte op de vleugel kan zoeken, zeker ook omdat De Jong en Van de Beek daar niet gaan komen. Van Aanholt vind ik nu niet erg indrukwekkend. Babel zou het ook nog wel kunnen, Willems doet het in offensief opzicht nu aardig bij Newcastle. Veel meer opties heb je niet.

Ik vind Aké ook top (de Vrij ook trouwens), maar het is toch totaal niet nodig om met 3 centrale verdedigers te spelen als je al zo'n goede verdediging hebt? Gewoon deze formatie aanhouden met backs die meer drang naar voren hebben, aanvallers die veelvuldig van positie wisselen en op het middenveld Propper of vd Beek (moet je per wedstrijd bekijken denk ik).

De Vrij moet niet mee naar het EK. Gewoon De Ligt, VVD, Aké en Blind meenemen. Met Van Aanholt en 2 spelers voor de rechtsback. Lever je verdedigend niet in en creëer je extra ruimte voor een middenvelder of aanvaller. Alleen selecteren als een van de andere cv's geblesseerd is.