Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo

Recommended Posts

17 uur geleden zei Buffell:

Tja, dat zal best, maar in het Nederlands Elftal is hij vrijwel altijd meer dan matig en bovendien is het ook geen speler waar je over 2 jaar nog wat aan hebt. Je kan hem gemakkelijk vervangen door iemand die gelijkwaardig, of zelfs meer functioneel is dan Kevin en ook nog eens járen jonger.

Wat wil je over twee jaar gaan doen dan? 

22 uur geleden zei Hwb:

Als Blind je eerste keus op linksback is, waarom roep je dan in vredesnaam Aké én Van Aanholt op? Zeker als je 'maar' 5 middenvelders voor 3 posities selecteert. Snap wel dat het allemaal niet zo gek veel uitmaakt welke 23e speler twee wedstrijden op de bank zit, maar ik zou toch kiezen voor meer opties op het middenveld.

Aké is natuurlijk in de eerste plaats een CV. Ook kan hij op linksback en op 6. Van Aanholt is een échte linksback, itt Blind, en is offensiever ingesteld en ook sneller.

Hoezo zaten El Ghazi en Krul trouwens niet bij de voorselectieS? Premier League lijkt een blinde vlek te zijn bij de KNVB,. PIeters doet het ook nog steeds redelijk. Snap dat hij er niet consequent bij zit, maar in al die jaren had het wel een keertje gekund. 

Edited by Sophomore

Zoveel spelers die er bij zijn, die het gewoon niet verdienen :D El Ghazi en Stengs bijvoorbeeld voor Bergwijn en Berghuis. Koopmeiners voor Strootman.

Vilhena leek ook een soort lieveling van Koeman? Terecht hoor dat hij er niet bij zit, maar dat vind ik dan wel weer opvallend.

Edited by cimbomcu

17 uur geleden zei Zeus:

Aké is natuurlijk in de eerste plaats een CV. Ook kan hij op linksback en op 6. Van Aanholt is een échte linksback, itt Blind, en is offensiever ingesteld en ook sneller.

Akkoord. Maar dan blijft mijn vraag staan. Waarom zou je Aké selecteren als je Van Dijk, De Ligt, De Vrij, Blind en Veltman al hebt die in het centrum kunnen én je hebt ook Dumfries en Van Aanholt. Voegt dan toch niet zo veel meer toe? Kun je imo beter een extra middenvelder meenemen.

1 uur geleden zei Hwb:

Akkoord. Maar dan blijft mijn vraag staan. Waarom zou je Aké selecteren als je Van Dijk, De Ligt, De Vrij, Blind en Veltman al hebt die in het centrum kunnen én je hebt ook Dumfries en Van Aanholt. Voegt dan toch niet zo veel meer toe? Kun je imo beter een extra middenvelder meenemen.

Blind kan ook die extra middenvelder zijn, waardoor Ake prima mee kan als verdediger?

Je hoeft toch niet om de haverklap je selectie om te gooien? Koeman werkt naar een vaste groep en er zijn genoeg spelers wel in vorm. Zo'n Stengs kan beter zijn minuten pakken in Jong Oranje dan als 6e aanvaller op de bank zitten. Zelfde met De Jong, heeft gewoon gespeeld en staat er nu ff naast. Als ie dat de komende weken weer staat, wordt Weghorst echt wel geselecteerd. Kluivert staat er ook naast, terwijl die toch gewoon behoorlijk speelt bij AS Roma, wat we imo hoger kunnen schalen dan AZ.

Kortom, max. 3 mutaties per interlandperiode is meer dan prima. Met de talenten die eraan komen moet je toch straks gaan inpassen en dat kan je maar beter geleidelijk doen. Er is geen enkel ander land dat ook om de haverklap de hele selectie veranderd. Prima zoals het gaat.

Over welke namen er dan inzitten kun je wel over discussieren. Vind ook wel dat de Premier League behoorlijk over het hoofd gezien wordt.

Edited by Rogier.

Op ‎5‎-‎10‎-‎2019 om 11:02 zei Sophomore:

Wat wil je over twee jaar gaan doen dan? 

Nou hopelijk niet meer nog steeds met Strootman aan komen kakken. Ik durf wel te beweren dat Koopmeiners over twee jaar (mits geen zware blessures oid) verder is dan Strootman nu. Aangezien hij toch 20e/21e man in de selectie is, kan je hem er toch (zeker tegen die ruk-tegenstanders waar we nu tegen moeten) nu al bijhalen? Laat hem invallen bij 3-0 voor bijvoorbeeld.

Daarnaast; Je hebt De Jong, Van de Beek, Vilhena, Wijnaldum, De Roon die allemaal controlerend kunnen spelen en nog jaren meekunnen. In tegenstelling tot Strootman. En toch wordt ie er elke keer bijgehaald. Hij is gewoon puur selectievulling nu. Vind ik gewoon zonde.

3 uur geleden zei Pino:

Jezus waar maak je je in godsnaam zo druk om. 

3 uur geleden zei Pino:

Je kunt het ook zo zien. Je hebt nu de mogelijkheid om op links zowel verdedigend (Ake) als aanvallend (van Aanholt) te wisselen. 

2 uur geleden zei Hwb:

Ik voer gewoon een gesprek over het selectiebeleid. Hoe kom je erbij dat ik me er zo druk over maak?

Men heeft een discussie op niveau en Pino vindt dat ze zich drukmaken omdat ie niet aan kan haken. Om daarna toch nog iets toe te willen voegen. Komisch.

2 uur geleden zei Rogier.:

Over welke namen er dan inzitten kun je wel over discussieren. Vind ook wel dat de Premier League behoorlijk over het hoofd gezien wordt.

Van Dijk, Aké, Van Aanholt, Wijnaldum, Pröpper. Lijkt mij niet dat het enorm over het hoofd gezien wordt. Zijn een paar spelers die erbij kunnen zitten, maar niemand waarvan ik het heel vreemd vind dat die er niet bij zit. Er zit ook gewoon veel 'rommel' in de PL, veel spelers die niet aan bod komen. De speler die misschien het meest 'recht' heeft op een selectie is Pieters, maar die is door Koeman afgeschreven ten faveure van jongere spelers.

5 uur geleden zei Hwb:

Ik vind Aké in elk geval de beste CV na Van Dijk en De Ligt en hij is dus ook multifunctioneel. Veltman is ook nog eens een optie op rechtsback. En wellicht wil Koeman ook nog de optie hebben om met drie CV's te spelen.

2 minuten geleden zei Zeus:

Ik vind Aké in elk geval de beste CV na Van Dijk en De Ligt en hij is dus ook multifunctioneel. Veltman is ook nog eens een optie op rechtsback. En wellicht wil Koeman ook nog de optie hebben om met drie CV's te spelen.

Dat vind ik prima, ging mij ook niet om Aké persoonlijk. Als je hem als derde CV ziet, is het logisch dat hij erbij zit. Gezien de rest van de geselecteerde verdedigers, kun je dan De Vrij lekker thuislaten. En dan neem je bijvoorbeeld Vilhena wel mee. Of Davy Klaassen. Of een Koopmeiners.

Punt is wel dat hij in die dubbele bezetting maar 5 ipv 6 middenvelders meeneemt. Ik zou altijd kiezen voor meer opties voor middenveld en aanval, ten koste van een verdediger, zeker als je multifunctionele verdedigers hebt. Je hebt simpelweg genoeg aan 7 verdedigers voor 4 posities. Ook omdat verdedigers meestal minder rouleren. Dest zou mooi zijn, maar wil nog niet kiezen en heeft daarom zowel de VS als Nederland afgezegd.