Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

45 minuten geleden zei Pino:

Ben jij dit? 

Zo ja waarom dat Duitse shirt en zo? Of ben je zo'n trieste gast die anti oranje is als ze verliezen maar vooraan staat met je vlaggetje als ze winnen? 

Si 

Omdat ik zo rond 2004 sympathie begon te krijgen voor het Duitse team. De echte engnekken stopten langzamerhand en ook het spel werd een stuk leuker om naar te kijken. En de jaren erna werd het spel steeds leuker en kwamen er steeds meer verfijnde spelers bij. Maar wat niet veranderde was de mentaliteit. 

En heb nooit echt wat gehad bij het Nederlands elftal of bij Nederlandse clubs die Europees spelen. Presteren ze prima. Vliegen ze er uit lig ik er niet wakker van. Maar nee ben geen anti NL hoor. En hoop ook wel dat Nederland weer eens beker pakt 

11 uur geleden zei Vitesse88:

Aanvallend is het alleen vrij pover. Memphis is in oranje goed, maar Babel en Promes zijn echt pure middelmaat. Promes heeft gisteren echt weinig ballen goed geraakt. Het is wel weer leuk om naar Nederland te kijken, een elftal dat er echt voor wilt gaan (zie 2e helft). Hopelijk leren ze van de slotfase van gisteren. Gelijkspelletje was een verdiende eindstand geweest.

Babel was gisteren niet echt denderend nee, maar die heb ik toch afgelopen jaar wel wat leuke potten zien spelen voor oranje. Neemt niet weg dat hij natuurlijk niet de toekomst heeft. Maar dat hebben spelers als bergwijn, kluivertje, chong, dilrosun natuurlijk wel. Je mist alleen een echte spits, al presteerd depay daar prima op dit moment. Je moet gewoon wat geluk hebben met de ontwikkeling van eerder genoemde spelers. Dan heb je een prima aanval. Rechtsback lijkt toch ook wel een probleem puntje ( zoals dat al jaren is eigenlijk). Die hosanna die nu weer naar negativiteit omslaat vind ik dan ook weer wat vervelend. Je centrale duo word dolgedraaid door sane een helft lang, kan dat gebeuren? Nog niet zo lang geleden hield datzelfde duo mbappe-griezman uit de wedstrijd. 

59 minuten geleden zei PJHoutman:

Vind je? Je hebt daar met Tete, Janmaat, Dumfries, Karsdorp en Hateboer vijf Nederlands Elftal-waardige opties imo.

Naja het ligt eraan waar je het mee vergelijkt ja. Maar de reserve back van Lyon, back van watford, dumfries is toch best wel een beetje uit vorm, karsdorp speelt vrijwel niet, hateboer atalanta. Als je dan praat over de rest van de verdediging, vind ik dat wat karig. Zelfde heb je natuurlijk ook een beetje op de linksback. 

Vind je? Je hebt daar met Tete, Janmaat, Dumfries, Karsdorp en Hateboer vijf Nederlands Elftal-waardige opties imo.
Het zijn wel allemaal spelers met een grote beperking, ik vind Janmaat verdedigend erg matig. Tete is dan juist aanvallend weer ondermaats. Dumfries is een werkpaard, maar hoef je ook voetballend niets van te verwachten. Hateboer hetzelfde verhaal.

Karsdorp vind ik dan nog degene met 't meeste potentie, maar die heeft na een zware blessure nauwelijks nog gespeeld. Dus hij heeft een seizoen met veel minuten nodig om te zien of hij zijn niveau nog kan halen en dan nog was het een gemankeerde speler. Ook hij kon niet verdedigen, maar was gigantisch snel en compenseerde dat op die manier vaak. Maar hij was met name voetballend heel sterk.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Backposities zijn al sinds jaar en dag zorgenkindjes bij Oranje, dat zal nu niet anders blijken. Karsdorp ben ik ook fan van, alleen voor die jongen te hopen dat zijn knie het houdt. Linksback is ook zo'n positie. Blind is geen slechte speler, maar is geen linksback. Dan zou ik eerder voor Aké kiezen, al is dat ook geen echte back.

Van Aanholt vind ik weer net iets té veel van het goede, vooral omdat dit ook een back is die soms het idee heeft dat hij Zidane, Ronaldo en Dani Alves in 1 is en van de meest idiote hoeken op goal schiet..

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

He jongens, we hebben op 1 teenlengte na ook gewoon bijna het wk gewonnen met van der wiel, Heitinga, Mathijsen en van Bronckhorst in de verdediging. Dus wat allemaal al wel niet kan....

En zijn 3e geworden met Ron Beton, Martins Indi en De Vrij. De wonderen zijn de wereld niet uit!

Maar, je hebt wel degelijk een punt. Kroatië haalt de WK finale met Vida en Lovren in het centrum. Op een dergelijk toernooi kun je altijd 4 niveaus boven jezelf uitstijgen.

3 uur geleden zei Pino:

Kwam tegen Duitsland toch duidelijk te kort.

Tom Egbers vond hem goed. 

Heb via de radio geluisterd, dus niet echt een goed oordeel. Doelpunten vielen wel via zijn flank, vooral bij de tweede liep hij onhandig in de weg. 

Verder heeft NL idd genoeg rechtsback tot de beschikking, alleen ben ik door geen één echt overtuigd op dit moment. 

Edited by Sophomore

16 minuten geleden zei Rossi:

Backs blijven een zorgenkindje idd. Ik begreep dat Willems in Duitsland niet meer als back speelt?

Speelt als MC kennelijk. Das nou niet een positie waar ik aan zou denken als ik aan Jetro Willems denk.. ?

4 uur geleden zei cimbomcu:

Nou onder -19 mist weer eens een eindtoernooi :cab: -17 wel gelukkig naar het EK.

Dat Jong Oranje weer dramatisch :-D Echt al jaren het lachertje van de KNVB, snap er geen reet van waarom ze daar geen fuck aan doen.

Als je Van de Looi aanstelt weet je al dat het niks word, altijd saai voetbal. Zit niks is, maar dat was inderdaad in de periode voor hem ook al zo.