Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei 007mark:

Oh ja ik ben het hier volledig mee eens hoor. Vond de hysterie van te voren ook nergens op slaan. Hoorde mensen zeggen dat we wel even met 5-0 zouden winnen. Maar op basis vaarvan dan? :cab: 

Evengoed wel een goede helft gezien tegen Duitsland. Tegen W-R vond ik het allemaal maar matig, maar denk dat dit het beste Nederlands Elftal is sinds jaren. Hopelijk gaan we er veel plezier aan beleven. Zin in Nations League finals.

1 van de beste elftallen in wording, ze zijn er nog lang niet hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei 007mark:

wel een goede helft gezien tegen Duitsland. Tegen W-R vond ik het allemaal maar matig, maar denk dat dit het beste Nederlands Elftal is sinds jaren. Hopelijk gaan we er veel plezier aan beleven. Zin in Nations League finals.

Aan wat voor niveau denk je? Niveau 98, 2010 of iets daartussen? Ik denk namelijk van niet. Ik vind het namelijk maar een redelijk eenvoudig elftal, dat vooral voorin erg matig is.

Denk wel dat we met dit elftal het wk of ek gaan halen, maar dat is ook alles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In potentie een beter elftal dan dat onder Van Gaal derde werd op het WK. Nou volgens de media en veel fans was het 2 jaar terug uitzichtloos. Wees dan blij met wat er nu staat en waar we naar toe zouden kunnen groeien in de komende jaren. Ik ben dat iig wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 007mark:

Ik wil wel stellen dat dit elftal beter is dan WK 2014. Daar hebben we naar mijn mening toch met redelijk wat geluk de derde plek behaald, onder leiding van een van 's werelds beste coaches.

Haha, tegelijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvallend is het alleen vrij pover. Memphis is in oranje goed, maar Babel en Promes zijn echt pure middelmaat. Promes heeft gisteren echt weinig ballen goed geraakt. Het is wel weer leuk om naar Nederland te kijken, een elftal dat er echt voor wilt gaan (zie 2e helft). Hopelijk leren ze van de slotfase van gisteren. Gelijkspelletje was een verdiende eindstand geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Gert:

In potentie een beter elftal dan dat onder Van Gaal derde werd op het WK. Nou volgens de media en veel fans was het 2 jaar terug uitzichtloos. Wees dan blij met wat er nu staat en waar we naar toe zouden kunnen groeien in de komende jaren. Ik ben dat iig wel.

Oh ik zeg ook niet dat ik er niet blij mee ben hoor. Heb er alleen niet zulke hoge verwachtingen van. Neemt niet weg dat als we het ek of wk halen ik altijd denk dat we kampioen worden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Lazy:

Aan wat voor niveau denk je? Niveau 98, 2010 of iets daartussen? Ik denk namelijk van niet. Ik vind het namelijk maar een redelijk eenvoudig elftal, dat vooral voorin erg matig is.

Denk wel dat we met dit elftal het wk of ek gaan halen, maar dat is ook alles. 

2010 was het op Robben en Sneijdertje na ook weinig hoor. Vooral de verdediging en het middenveld stelden toen weinig voor. Bizar dat we toen een finale gehaald hebben.  Nu is vooral de aanval matig, maar met Bergwijn en Depay heb je nog wel enige potentie.   Dit elftal heeft echt wel veel potentie - en een veel betere coach dan Bertje van Marwijk-  zeker voor over 2 jaar.  Al zal het me echt aan mn reet roesten hoe het NL elftal presteert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Robben en Sneijder had je in 2014 ook nog toch. Is wel hele andere klasse he.

denk dat je Van Persie en Van der Vaart bedoelt? Maar we hebben nu ook Van Dijk, De Ligt, De Jong 3 jongens die in de Europese top actief zullen gaan zijn de komende jaren. Bergwijn heeft denk ik die potentie ook. Je kan het totaal niet vergelijken, maar vind deze lichting over de gehele breedte veel meer hebben dan toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Regis:

denk dat je Van Persie en Van der Vaart bedoelt? Maar we hebben nu ook Van Dijk, De Ligt, De Jong 3 jongens die in de Europese top actief zullen gaan zijn de komende jaren. Bergwijn heeft denk ik die potentie ook. Je kan het totaal niet vergelijken, maar vind deze lichting over de gehele breedte veel meer hebben dan toen.

Je had Van Persie, Robben, Sneijder, Kuyt, Huntelaar. Hele belangrijke jongens.

Robben is echt veel beter dan Depay. Sneijder is het creatieve brein, die missen we nog steeds. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Regis:

Je vergeet Wijnaldum ;)  Heel belangrijke speler toch wel.

35 minuten geleden zei Vitesse88:

Aanvallend is het alleen vrij pover. Memphis is in oranje goed, maar Babel en Promes zijn echt pure middelmaat. Promes heeft gisteren echt weinig ballen goed geraakt. Het is wel weer leuk om naar Nederland te kijken, een elftal dat er echt voor wilt gaan (zie 2e helft). Hopelijk leren ze van de slotfase van gisteren. Gelijkspelletje was een verdiende eindstand geweest.

Ik verwacht wel wat van Bergwijn in potentie. Daarachter heb je ook nog jongens als Chong en Zirkzee die wellicht kunnen doorbreken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei komodo25:

Ich finde es total schön

IMG-20190324-WA0115.jpeg

Ben jij dit? 

Zo ja waarom dat Duitse shirt en zo? Of ben je zo'n trieste gast die anti oranje is als ze verliezen maar vooraan staat met je vlaggetje als ze winnen? 

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kracht van 2014 en ook van dit team, is dat het een team is en voor elkaar wil gaan. Toen leek het erg door Van Gaal gecreeerd te zijn, nu lijkt het meer vanuit de spelers te komen. Verschil is dat in 2014 er wereldtoppers bij waren, nu zijn dat (hopelijk) aankomende wereldtoppers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Pino:

Ben jij dit? 

Zo ja waarom dat Duitse shirt en zo? Of ben je zo'n trieste gast die anti oranje is als ze verliezen maar vooraan staat met je vlaggetje als ze winnen? 

Si 

Omdat ik zo rond 2004 sympathie begon te krijgen voor het Duitse team. De echte engnekken stopten langzamerhand en ook het spel werd een stuk leuker om naar te kijken. En de jaren erna werd het spel steeds leuker en kwamen er steeds meer verfijnde spelers bij. Maar wat niet veranderde was de mentaliteit. 

En heb nooit echt wat gehad bij het Nederlands elftal of bij Nederlandse clubs die Europees spelen. Presteren ze prima. Vliegen ze er uit lig ik er niet wakker van. Maar nee ben geen anti NL hoor. En hoop ook wel dat Nederland weer eens beker pakt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Vitesse88:

Babel was gisteren niet echt denderend nee, maar die heb ik toch afgelopen jaar wel wat leuke potten zien spelen voor oranje. Neemt niet weg dat hij natuurlijk niet de toekomst heeft. Maar dat hebben spelers als bergwijn, kluivertje, chong, dilrosun natuurlijk wel. Je mist alleen een echte spits, al presteerd depay daar prima op dit moment. Je moet gewoon wat geluk hebben met de ontwikkeling van eerder genoemde spelers. Dan heb je een prima aanval. Rechtsback lijkt toch ook wel een probleem puntje ( zoals dat al jaren is eigenlijk). Die hosanna die nu weer naar negativiteit omslaat vind ik dan ook weer wat vervelend. Je centrale duo word dolgedraaid door sane een helft lang, kan dat gebeuren? Nog niet zo lang geleden hield datzelfde duo mbappe-griezman uit de wedstrijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Rechtsback lijkt toch ook wel een probleem puntje ( zoals dat al jaren is eigenlijk). 

Vind je? Je hebt daar met Tete, Janmaat, Dumfries, Karsdorp en Hateboer vijf Nederlands Elftal-waardige opties imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei PJHoutman:

Vind je? Je hebt daar met Tete, Janmaat, Dumfries, Karsdorp en Hateboer vijf Nederlands Elftal-waardige opties imo.

Naja het ligt eraan waar je het mee vergelijkt ja. Maar de reserve back van Lyon, back van watford, dumfries is toch best wel een beetje uit vorm, karsdorp speelt vrijwel niet, hateboer atalanta. Als je dan praat over de rest van de verdediging, vind ik dat wat karig. Zelfde heb je natuurlijk ook een beetje op de linksback. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn wel allemaal spelers met een grote beperking, ik vind Janmaat verdedigend erg matig. Tete is dan juist aanvallend weer ondermaats. Dumfries is een werkpaard, maar hoef je ook voetballend niets van te verwachten. Hateboer hetzelfde verhaal.

Karsdorp vind ik dan nog degene met 't meeste potentie, maar die heeft na een zware blessure nauwelijks nog gespeeld. Dus hij heeft een seizoen met veel minuten nodig om te zien of hij zijn niveau nog kan halen en dan nog was het een gemankeerde speler. Ook hij kon niet verdedigen, maar was gigantisch snel en compenseerde dat op die manier vaak. Maar hij was met name voetballend heel sterk.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Backposities zijn al sinds jaar en dag zorgenkindjes bij Oranje, dat zal nu niet anders blijken. Karsdorp ben ik ook fan van, alleen voor die jongen te hopen dat zijn knie het houdt. Linksback is ook zo'n positie. Blind is geen slechte speler, maar is geen linksback. Dan zou ik eerder voor Aké kiezen, al is dat ook geen echte back.

Van Aanholt vind ik weer net iets té veel van het goede, vooral omdat dit ook een back is die soms het idee heeft dat hij Zidane, Ronaldo en Dani Alves in 1 is en van de meest idiote hoeken op goal schiet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites