Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei PJHoutman:

Als keeper van Feyenoord beker en kampioenschap gewonnen, finale ConLeague. Wat moet ie precies meer presteren dan voor hij 'iets gepresteerd heeft'? Zeker in vergelijking met Bart Verbruggen, die de laatste maanden alleen maar de bal uit het netje heeft moeten plukken? 

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een Bijlow die voor een topteam in Nederland keept en Verbruggen die in de middenmoot van Engeland zit... Een topteam krijgt eenmaal minder kansen en dus ook doelpunten tegen. Europees is natuurlijk een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Chiemel:

Vond 3 pagina's aan mensen die het opnemen voor Bijlow gewoon wat te veel van het goeie.

Dat mag, maar het zou op zich wel aardig zijn als je daar een argument voor hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft Koeman nog jets gezegd over met welk systeem hij wil spelen? Ik las wat berichten dat hij 4-3-3 wil spelen, maar dan snap ik echt niet waarom we zoveel CVs hebben spelen. Of is dat alleen tegen Polen en Oostenrijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gini op 10, Memphis in de spits en Simons op een plek waar hij niet rendeert omdat Koeman toch het gevoel heeft dat hij niet om hem heen kan. Ook gewoon Frenkie de Jong weer helemaal laten terugzakken naar de verdediging want met Van Dijk en Aké heb je daar natuurlijk 0 voetballend vermogen. Heb er zin in! :classic_love:

bewerkt door Willem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frenkie zal in ieder geval nog niet spelen. Met deze selectie verwacht ik dat Koeman met 5 verdedigers spelen tegen de grote landen en dan tegen Oostenrijk en Polen meer in een 4-3-3 en dat dan wellicht ook tegen Canada zo beginnen. Merk dat het vormen van het middenveld dan wel een vraagstuk is, beetje luxeprobleem zelf. Welke middenvelders zijn het sterkste in verdedigende taken, Koopmeiners/Schouten of Geertruida eventueel zelfs? En als je Simons erin wil, dan op het middenveld?

Zou zelf dit doen:

• Verbruggen
  • Dumfries
  • van Dijk
  • Ake
  • Blind
  • Simons
  • Reijnders
  • Koopmeiners
  • Gakpo
  • Brobbey
  • Malen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 433 vanavond zal ik denk ik dit doen:

Verbruggen

Dumfries, Geertje, Van Dijk, Aké

Schouten, Koopmeiners

Simons

Malen, Depay, Gakpo

Met een 532 dit:

Verbruggen

Geertruida, Van Dijk, Vd Ven, Ake

Frimpong

Reijnders, Koopmeiners

Simons

Malen, Gakpo

Frimpong hier bewust hoger staan, want die zou dan ook half als een rechtsbuiten spelen eigenlijk. Dan wordt Geertruida de rechtsback en Aké de linksback. Geertruida die kan mee doen in de opbouw en meer voor de restverdediging zorgt op het middenveld zoals hij eigenlijk ook veel bij Feyenoord doet. Reijnders en Koopmeiners kunnen dan iets 'avontuurlijker' spelen. Belang is dan dat Simons, Gakpo of Malen toch iets meer uitwijkt naar links zodat het iets meer een 343 wordt in het laatste gedeelte van het veld. Kunnen daar alle drie prima uit de voeten en zijn drie wel zwervende/beweeglijke spelers. Denk dat je hier ook echt wel de spelers voor hebt. Taak aan Koeman dan om het er ook uit te laten komen.

Wat ik verwacht:

Verbruggen

Dumfries, Van Dijk, Ake, Blind

Schouten, Reijnders

Gini

Malen, Depay, Gakpo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei bas huijsmans:

Met 433 vanavond zal ik denk ik dit doen:

Verbruggen

Dumfries, Geertje, Van Dijk, Aké

Schouten, Koopmeiners

Simons

Malen, Depay, Gakpo

Met een 532 dit:

Verbruggen

Geertruida, Van Dijk, Vd Ven, Ake

Frimpong

Reijnders, Koopmeiners

Simons

Malen, Gakpo

Frimpong hier bewust hoger staan, want die zou dan ook half als een rechtsbuiten spelen eigenlijk. Dan wordt Geertruida de rechtsback en Aké de linksback. Geertruida die kan mee doen in de opbouw en meer voor de restverdediging zorgt op het middenveld zoals hij eigenlijk ook veel bij Feyenoord doet. Reijnders en Koopmeiners kunnen dan iets 'avontuurlijker' spelen. Belang is dan dat Simons, Gakpo of Malen toch iets meer uitwijkt naar links zodat het iets meer een 343 wordt in het laatste gedeelte van het veld. Kunnen daar alle drie prima uit de voeten en zijn drie wel zwervende/beweeglijke spelers. Denk dat je hier ook echt wel de spelers voor hebt. Taak aan Koeman dan om het er ook uit te laten komen.

Wat ik verwacht:

Verbruggen

Dumfries, Van Dijk, Ake, Blind

Schouten, Reijnders

Gini

Malen, Depay, Gakpo

Die 5-3-2 is mooi, maar denk dat dat voor een nationaal elftal te ingewikkeld is, om de patronen ingeslepen te krijgen. Nu zo vlak voor het EK

Als ze daar eerder mee waren begonnen, had ik het wel zien zitten. 

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij 4-3-3

Verbruggen

Frimpong  van Dijk  Aké  van de Ven

Schouten Koopmeinders

Simons

Malen Depay Gakpo

Bij 5-3-2

Verbruggen

Frimpong de Ligt van Dijk Aké  van de Ven

Schouten  Koopmeinders

Simons

Depay Gakpo

bewerkt door delichris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rich ruzzian:

Die 5-3-2 is mooi, maar denk dat dat voor een nationaal elftal te ingewikkeld is, om de patronen ingeslepen te krijgen. Nu zo vlak voor het EK

Op zich spelen we al langer 3-5-2 (of 5-3-2) natuurlijk, zelfs al op het WK. Daarnaast spelen een aantal spelers al standaard met die veldbezetting. Denk dat dit een geldig argument is als je meer variatie in wedstrijden wil aanbrengen (andere spelers tegen Polen dan tegen Frankrijk), maar verder zijn dit profs en moet je binnen een aantal weken dit gewoon goed neer kunnen zetten als bondscoach. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rich ruzzian:

Als ze alleen maar 433 gaan spelen, dan snap ik echt niet dat er zoveel CVs zijn opgeroepen. Ik verwacht echt wel tegen Frankrijk 5 verdedigers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BROBBEAST. Voor de rest een gare opstelling. Geen idee ook wat je hieruit kan concluderen. Vrijwel geheel een mogelijk B elftal, maar dan wel Depay. Wellicht dat hij in deze wedstrijd het koppeltje Wijnaldum en Depay wil testen of dat nog werkt, of wellicht fitheid van Depay.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My god we gaan er echt hard af tegen Oostenrijk als het deze speelwijze wordt. Hoe makkelijk ze aan de zijkant opgesloten worden is bizar. Nu is Van de Ven niet de beste zo aan de zijkant, maar de oplossingen zijn er nog niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites