PJHoutman Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 (edited) 6 minuten geleden zei Kyrill: Hoe bedoel je? In welk opzicht heeft Ierland dat sowieso niet meer gaat plaatsen, dat wij ons plaatsen daar baat bij? Voor ''gunstigere'' loting in dat oefenduel toernooi dat nations league heet, bedoel je dat? Ierland kan zich via de play-offs nog plaatsen voor het EK. Edited October 15, 2023 by PJHoutman 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenstra Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 Ja. Ierland kan zich namelijk nog wel via de Nations League plaatsen, als ze tot de hoogst geklasseerde landen behoren. Die kans is groter als Nederland (hoger geklasseerd) zich direct plaatst. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 1 minuut geleden zei PJHoutman: Ierland kan zich via de play-offs nog plaatsen voor het EK. Dankjewel, duidelijk. 1 minuut geleden zei Lenstra: Ja. Ierland kan zich namelijk nog wel via de Nations League plaatsen, als ze tot de hoogst geklasseerde landen behoren. Die kans is groter als Nederland (hoger geklasseerd) zich direct plaatst. Bedankt, duidelijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin. Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 (edited) 8 minuten geleden zei Kyrill: Hoe bedoel je? In welk opzicht heeft Ierland dat sowieso niet meer gaat plaatsen, dat wij ons plaatsen daar baat bij? Voor ''gunstigere'' loting in dat oefenduel toernooi dat nations league heet, bedoel je dat? Heeft te maken dat met als Nederland verliest dat Nederland dan een plek in de playoffs krijgt. Als Nederland wint dan krijgt Ierland daar mogelijk een plek in Ik ben al te laat zie ik Edited October 15, 2023 by Erwin. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolderbast Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 42 minuten geleden zei Kyrill: Hoe bedoel je? In welk opzicht heeft Ierland dat sowieso niet meer gaat plaatsen, dat wij ons plaatsen daar baat bij? Voor ''gunstigere'' loting in dat oefenduel toernooi dat nations league heet, bedoel je dat? Ierland kan de play-offs nog halen, volgens mij. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 2 uur geleden zei himan: Gelijkspel: Nederland moet minstens 3 punten meer pakken dan Griekenland in de overgebleven wedstrijden.(NL gaat sowieso door bij 2 overwinningen) Winst:Nederland moet minstens evenveel punten pakken als Griekenland in de overgebleven wedstrijden.(NL gaat sowieso door bij 1 overwinning) Dit klinkt nog vrij ingewikkeld, maar deze scenario’s komen er simpelweg op neer dat er van Gibraltar gewonnen moet worden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
himan Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 (edited) 38 minuten geleden zei Rogier.: Dit klinkt nog vrij ingewikkeld, maar deze scenario’s komen er simpelweg op neer dat er van Gibraltar gewonnen moet worden Tenzij de Fransen punten laten liggen in Griekenland. En die gaan echt niet op volle oorlogssterkte daar spelen, zeker niet als Nederland daarmee naar de play off's kan worden gestuurd. Edited October 15, 2023 by himan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 25 minuten geleden zei himan: Tenzij de Fransen punten laten liggen in Griekenland. En die gaan echt niet op volle oorlogssterkte daar spelen, zeker niet als Nederland daarmee naar de play off's kan worden gestuurd. Touché, dat zou inderdaad nog kunnen gebeuren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 (edited) Op 13-10-2023 om 22:23 zei Rinus: Ben al gestopt met kijken. Vind vrouwenelftal toch leuker spelen. Al was tegen Argentinië wel een hele drama. Kan me ook niet identificeren met de spelers die er lopen. FM maar weer opstarten. Hoezo niet? Mooie lichting man. De Ligt, De Jong, Simons, Aké, nu Hartman erbij. Vd Ven en Botman komen eraan. Verder ook gruwelijk veel respect voor Dumfries en Weghorst. Edited October 15, 2023 by Hwb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rinus Gepost October 15, 2023 Share Gepost October 15, 2023 @HwbGeen commentaar. Weghorst vind ik wel chill, ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 13 uur geleden zei Hwb: Hoezo niet? Mooie lichting man. De Ligt, De Jong, Simons, Aké, nu Hartman erbij. Vd Ven en Botman komen eraan. Verder ook gruwelijk veel respect voor Dumfries en Weghorst. Ja en Nee. Opzich hebben we qua spelers niet echt iets te klagen. We lijken nog wel eens te vergeten dat we maar een klein kutlandje zijn, qua inwoners. Dat we dan vrijwel altijd wat toppers weten op te leiden, is best knap te noemen. Maar de balans is een beetje zoek, wat mij betreft. We zouden, bij wijze van, 2 complete verdedigingen met topspelers kunnen opstellen, blijven een beetje zoekende op het middenveld, waar alleen Frenkie en vrij recent Reijnders wat mij betreft uitblinkers zijn. Aanvallend is het een aantal jaren uien. In dat opzicht is het misschien wat vertekenend, omdat je niet echt meer spelers ala Robben of van Persie of Sneijder hebt die vanuit het niets iets kunnen maken. Toegegeven, er zit wel genoeg aan te komen. Xavi is natuurlijk een heerlijk talent en ook Gakpo doet het gewoon meer dan prima in Oranje. Maar het houd niet over. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djordison Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 Ja, ik ervaar wel een beetje hetzelfde hoor. Met terugwerkende kracht zijn we eigenlijk gewoon verpest door de lichting vanaf Van Basten. Daarna hebben we eigenlijk altijd wel top aanvallers gehad. Makaay schoot heel Europa aan bonken en die mocht bij het Nederlands Elftal nooit mee doen. Zo extreem veel luxe hadden we toen. Als nu Memphis, Gakpo en De Jong er niet zijn, is het aanvallend gewoon weinig creatief. Ik heb enorm veel respect voor de carrière van Weghorst bijvoorbeeld. Enorm gedreven en met beperkte (voor Nederlands eltfal begrippen) kwaliteiten een prachtige loopbaan voor elkaar weten te boksen. Zelfs door het trekken en sleuren goals gemaakt op een WK. Als je hem echter afzet tegen wat we hiervoor gezien hebben is weinig vernuftig. Dat doet niets af aan Weghorst, maar aan het feit dat we enorm verpest zijn de afgelopen decennia. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 4 minuten geleden zei Djordison: Ja, ik ervaar wel een beetje hetzelfde hoor. Met terugwerkende kracht zijn we eigenlijk gewoon verpest door de lichting vanaf Van Basten. Daarna hebben we eigenlijk altijd wel top aanvallers gehad. Makaay schoot heel Europa aan bonken en die mocht bij het Nederlands Elftal nooit mee doen. Zo extreem veel luxe hadden we toen. Als nu Memphis, Gakpo en De Jong er niet zijn, is het aanvallend gewoon weinig creatief. Ik heb enorm veel respect voor de carrière van Weghorst bijvoorbeeld. Enorm gedreven en met beperkte (voor Nederlands eltfal begrippen) kwaliteiten een prachtige loopbaan voor elkaar weten te boksen. Zelfs door het trekken en sleuren goals gemaakt op een WK. Als je hem echter afzet tegen wat we hiervoor gezien hebben is weinig vernuftig. Dat doet niets af aan Weghorst, maar aan het feit dat we enorm verpest zijn de afgelopen decennia. Eens ja. In mijn beginperiode qua volgen van Oranje qua leeftijd, als in dat ik het me kan herinneren, kon je kiezen uit het rijtje Van Nistelrooij-Kluivert-Hasselbaink-Makaay-van Hooijdonk. Om dan vervolgens met een middenveld te komen Bergkamp-Seedorf-Ronald de Boer-Davids-Zenden. Nu schieten we compleet in de stress als een Frenkie/Depay/Gakpo er niet is. Overigens vind ik Depay echt helemaal niks, maar dat terzijde. Ik vind het voetballend allemaal een stuk minder als Depay mee doet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 (edited) Nathan Aké is helaas bepaald niet in vorm al 6 duels op rij 6,4 of lager gepakt volgens whoscored. De Ligt heeft pas 1 duel in de basis gestaan dit seizoen bij Bayern en 4x als invaller en komt tot dusver tot een seizoensgemiddelde van 6.47 gemiddelde maar helaas. Dumfries heeft wel, een heel goed seizoen voor zowel Inter als Nederlands elftal maar laatste 3 wedstrijden is zijn vorm ook minder. Van Dijk doet het wel goed, maar is bepaald niet de snelste meer en is al 32. Luuk de Jong is al 33 maar hij is wel echt in enorme bloedvorm, met nu al 7 goals en 5 assists in 8 duels in de ED basis met oa een 9.0 tegen Sparta en 7.55 tegen Sevilla. Weghorst is ook al 31 maar blijft scoren voor Nederland alleen in clubverband in 5 duels nog 0x gescoord. Dus nee ook ik vind niet per se we nu hele sterke lichting hebben. Edited October 16, 2023 by Kyrill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djordison Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 11 minuten geleden zei Elsjorro1990: Eens ja. In mijn beginperiode qua volgen van Oranje qua leeftijd, als in dat ik het me kan herinneren, kon je kiezen uit het rijtje Van Nistelrooij-Kluivert-Hasselbaink-Makaay-van Hooijdonk. Om dan vervolgens met een middenveld te komen Bergkamp-Seedorf-Ronald de Boer-Davids-Zenden. Nu schieten we compleet in de stress als een Frenkie/Depay/Gakpo er niet is. Overigens vind ik Depay echt helemaal niks, maar dat terzijde. Ik vind het voetballend allemaal een stuk minder als Depay mee doet. Ja, niet normaal was die periode. Maar datzelfde gold ook voor de lichting met Van Persie, Robben, Sneijder e.d. Daar was er echt nog keuze buiten de basisspelers. Vooral die stap is nu zo enorm groot wanneer er één niet mee doet. Ik ben ook geen fan van Memphis, maar zijn cijfers bij Nederland zijn natuurlijk uitstekend te noemen. Ik vind het te vaak een 3 als hij niet scoort en dat rommelen a la Suarez spreekt mij ook niet echt aan. De afgelopen jaren was het juist daardoor waardoor hij nog gevaarlijk werd en we altijd wel een kans krijgen in een wedstrijd. Anders moet het allemaal van je rechter vleugelverdediger komen, dat zegt ook wel veel eigenlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 Het ging niet om sterke lichting. Het ging om identificeren met het team. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 Ik heb wel het idee dat er een goede lichting aankomt. Je kan nu een team maken met Verbruggen/Bijlow; Dumfries/Frimpong, De Ligt, Aké, Van der Ven, Hartman; De Jong, Reijnders/Wieffer, Simons; Malen, Depay, Gakpo. Dat is echt bijna allemaal Europese (sub)top. Wel ietsje anders de Strootmannen, Di Rono's en Paul Verhaegh's van deze wereld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbeto Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 14 minuten geleden zei Kyrill: Nathan Aké is helaas bepaald niet in vorm al 6 duels op rij 6,4 of lager gepakt volgens whoscored. De Ligt heeft pas 1 duel in de basis gestaan dit seizoen bij Bayern en 4x als invaller en komt tot dusver tot een seizoensgemiddelde van 6.47 gemiddelde maar helaas. Dumfries heeft wel, een heel goed seizoen voor zowel Inter als Nederlands elftal maar laatste 3 wedstrijden is zijn vorm ook minder. Van Dijk doet het wel goed, maar is bepaald niet de snelste meer en is al 32. Luuk de Jong is al 33 maar hij is wel echt in enorme bloedvorm, met nu al 7 goals en 5 assists in 8 duels in de ED basis met oa een 9.0 tegen Sparta en 7.55 tegen Sevilla. Weghorst is ook al 31 maar blijft scoren voor Nederland alleen in clubverband in 5 duels nog 0x gescoord. Dus nee ook ik vind niet per se we nu hele sterke lichting hebben. Statistieken horen ondersteunend te zijn aan discussies over voetbal, niet de leidraad zonder enige verdere context. Voorbeeldje ter vergelijking: Nathan Aké scoort in de Premier League dit seizoen in mijn SofaScore app gemiddeld een 7.08 rating. Wat zegt dat? Niets. Om te weten hoe goed iemand speelt - en hoe goed iemand dus in vorm is - moet je de wedstrijden ook wel gezien hebben. 6 minuten geleden zei PJHoutman: Ik heb wel het idee dat er een goede lichting aankomt. Je kan nu een team maken met Verbruggen/Bijlow; Dumfries/Frimpong, De Ligt, Aké, Van der Ven, Hartman; De Jong, Reijnders/Wieffer, Simons; Malen, Depay, Gakpo. Dat is echt bijna allemaal Europese (sub)top. Wel ietsje anders de Strootmannen, Di Rono's en Paul Verhaegh's van deze wereld. Dit denk ik ook wel. Ik maak me alleen zorgen over de punt van de aanval. Wie moet daar over een jaar of vijf de doelpunten gaan maken? Jason van Duiven? Julian Rijkhoff? Kelvin Neijenhuis? Of moet het tegen die tijd nog steeds van Brian Brobbey komen die op de meeste vlakken tekort komt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 11 minuten geleden zei PJHoutman: Ik heb wel het idee dat er een goede lichting aankomt. Je kan nu een team maken met Verbruggen/Bijlow; Dumfries/Frimpong, De Ligt, Aké, Van der Ven, Hartman; De Jong, Reijnders/Wieffer, Simons; Malen, Depay, Gakpo. Dat is echt bijna allemaal Europese (sub)top. Wel ietsje anders de Strootmannen, Di Rono's en Paul Verhaegh's van deze wereld. Met 12 man spelen maakt de wedstrijden ook wel wat makkelijker natuurlijk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 (edited) 35 minuten geleden zei Rogier.: Met 12 man spelen maakt de wedstrijden ook wel wat makkelijker natuurlijk Tussen Aké en Van der Ven moest een slash Dit denk ik ook wel. Ik maak me alleen zorgen over de punt van de aanval. Wie moet daar over een jaar of vijf de doelpunten gaan maken? Jason van Duiven? Julian Rijkhoff? Kelvin Neijenhuis? Of moet het tegen die tijd nog steeds van Brian Brobbey komen die op de meeste vlakken tekort komt? Shaqueel. Edited October 16, 2023 by PJHoutman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 51 minuten geleden zei Urbeto: Statistieken horen ondersteunend te zijn aan discussies over voetbal, niet de leidraad zonder enige verdere context. Voorbeeldje ter vergelijking: Nathan Aké scoort in de Premier League dit seizoen in mijn SofaScore app gemiddeld een 7.08 rating. Wat zegt dat? Niets. Om te weten hoe goed iemand speelt - en hoe goed iemand dus in vorm is - moet je de wedstrijden ook wel gezien hebben. Dit denk ik ook wel. Ik maak me alleen zorgen over de punt van de aanval. Wie moet daar over een jaar of vijf de doelpunten gaan maken? Jason van Duiven? Julian Rijkhoff? Kelvin Neijenhuis? Of moet het tegen die tijd nog steeds van Brian Brobbey komen die op de meeste vlakken tekort komt? Dat er geen context is, maak jij ervan. Die is er natuurlijk wel, namelijk twee posters boven mij, en ik ook niet per se hele goede lichting vinden. Sofascore App? Nog nooit van gehoord... Whoscored wel, kijk ik al jaren naar. En is onmogelijk om alles te zien, natuurlijk. Maar ga wel zoveel mogelijk zien, nu ik ESPN compleet, Viaplay en Ziggo Sport op mijn mobiel heb En wat is bij jouw Sofa/bank app de beoordelingen van Ake laatste 4-5 wedstrijden per wedstrijd zelf dan? Die laat je achterwege, maar hoor ik graag. Bij whoscored uit bij Arsenal 6,29 die heb uiteraard helemaal gezien en vond ik hem ook niet bepaald goed. 6,29 bij Leipzig en 6,18 bij Wolves. Hoor het wel wat bij jouw App was voor deze drie wedstrijden van Aké. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbeto Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 31 minuten geleden zei Kyrill: Dat er geen context is, maak jij ervan. Die is er natuurlijk wel, namelijk twee posters boven mij, en ik ook niet per se hele goede lichting vinden. Sofascore App? Nog nooit van gehoord... Whoscored wel, kijk ik al jaren naar. En is onmogelijk om alles te zien, natuurlijk. Maar ga wel zoveel mogelijk zien, nu ik ESPN compleet, Viaplay en Ziggo Sport op mijn mobiel heb En wat is bij jouw Sofa/bank app de beoordelingen van Ake laatste 4-5 wedstrijden per wedstrijd zelf dan? Die laat je achterwege, maar hoor ik graag. Bij whoscored uit bij Arsenal 6,29 die heb uiteraard helemaal gezien en vond ik hem ook niet bepaald goed. 6,29 bij Leipzig en 6,18 bij Wolves. Hoor het wel wat bij jouw App was voor deze drie wedstrijden van Aké. De discussie was natuurlijk niet echt of het een sterke lichting is momenteel, maar in hoeverre we ons met dit elftal kunnen identificeren. Maar, mocht je wel de discussie willen voeren over de kwaliteit van een lichting is het gebruik van wat recente statistieken natuurlijk ook niet bepaald een sterke graadmeter. Wat jij doet met je Whoscored scorebordjournalistiek is simpelweg nietszeggend. Sofascore is bij mijn kennis een aan Whoscored te spiegelen app qua insteek. Dat jij zegt dat Aké slecht in vorm is door zijn ietwat matige Whoscored ratings zegt helemaal niks. Op Sofascore scoort hij over dezelfde wedstrijden namelijk gemiddeld een 6,8. Met zo'n score zou dan weer niemand zeggen dat hij uit vorm is. Oftewel; zo'n leuk rapportcijfer kan wel een indicatie geven van hoe iemand heeft gespeeld, maar voor een sluitend oordeel is het véél te arbitrair. Daarvoor mist er gewoon teveel context in deze kadering. Het heeft dus geen tot weinig zin om spelers af te schrijven of neer te sabelen puur op basis van zo'n door een algoritme in elkaar geknutseld rapportcijfer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
timpy00 Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 2 uur geleden zei Urbeto: Dit denk ik ook wel. Ik maak me alleen zorgen over de punt van de aanval. Wie moet daar over een jaar of vijf de doelpunten gaan maken? Jason van Duiven? Julian Rijkhoff? Kelvin Neijenhuis? Of moet het tegen die tijd nog steeds van Brian Brobbey komen die op de meeste vlakken tekort komt? Buiten dat ik ook niet denk dat Brobbey Europese top wordt. Heeft hij eigenlijk toch juist best wel veel specifieke kwaliteiten wel? Rijkhoff en Neijenhuis en eventueel andere jeugdige namen kunnen we nog niet echt zeggen toch? Van Nistelrooij speelde in die jaren nog bij FC Den Bosch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost October 16, 2023 Share Gepost October 16, 2023 Bergwijn en Wieffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts