Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei Socrates:

Is het al tijd voor opstellingen? Wat zou voor jullie (over het algemeen genomen) de meest geschikte opstelling zijn? Laat ik maar eens aftrappen met een voor velen te lang verhaal. Mijn idee dus:

DM: Bijlow

Ja, normaliter was Flekken mijn eerste keuze geweest. En anders misschien die rare snuitert van NEC wel. Maar goed, uit deze drie ga je dan toch voor degene met de beste vorm. Dat wil dus zeggen: Pasveer of Bijlow. Twee maanden terug had ik Pasveer gezegd, nu toch Bijlow. Noppert mag de ballen inschieten.

RCV: Timber
CV: Van Dijk
LCV: Aké

Lijkt mij vrij logisch. Zijn op elkaar ingespeeld, de ploeg wint veel aan vertrouwen met Van Dijk erin en als je wil dat de buitenste centrumverdedigers veel doordekken en in de zone spelen zijn Timber en Aké echt prima opties. De Ligt en zeker De Vrij zouden daar zwemmen in ruimte en keuzes. Ik geloof niet zo in de negatieve vorm van Timber, dat zie ik toch meer als een kwestie van slechte defensieve afspraken en afstanden bij Ajax. Eigenlijk maak ik mij meer zorgen om de passiviteit waarmee Van Dijk tegenwoordig speelt. Als dat een probleem zou worden is De Ligt daar de logische vervanger, als leider van de defensie.

RWB: Frimpong

RCM: De Roon

LCM: Frenkie

LWB: Malacia

Hier misschien wat verrassingen. Blind is echt in heel slechte doen en een veteraan, dat kan eigenlijk niet. Het doel moet het hoogst haalbare zijn (wereldkampioen): dan heb je een team nodig dat zich het zwart voor de ogen werkt en naadloos op elkaar aansluit. Dit elftal kan geen veteraan op de linker-wingback veroorloven. Daar kies ik dus voor Malacia. Defensief sterk, erg fit en energiek en kan veel loopacties de diepte in maken. Hoef je nog niet eens altijd de bal te krijgen, want je moet vooral ruimte maken voor Frenkie. Laatstgenoemde is de belangrijkste speler van dit elftal, die moet je altijd aan de bal kunnen en willen krijgen. De Roon naast hem om Frenkie defensief te ontlasten. Zorgt wel dat je op rechts iemand moet hebben die wat met een bal kan. Aan de linkerkant is dat met Malacia niet echt het geval en naast de rechter-wingback staat de behoudende De Roon. Daarom zou ik inzetten op Frimpong, die voetballend toch net wat handiger oogt. Probeer hem maar in dat elftal te krijgen en kijk of er een klik ontstaat, dat kan prima in die poulefase. Anders kan je in de derde wedstrijd altijd nog teruggrijpen op Dumfries.

CAM: Berghuis
RS: Bergwijn
LS: Gakpo

Berghuis op tien moet geen verrassing zijn, de enige die nog eens een goede diepe bal kan geven naast Frenkie incidenteel. Voorin kan je een heel toernooi gaan gokken op een sloom bonk spieren met nul wedstrijdritme (Memphis dus), maar dat vind ik nogal gevaarlijk. Die mag invallen en moet maar bewijzen dat hij fit én goed genoeg is om te starten. Je hebt vooral bewegelijke spelers nodig met diepte die ook nog eens kunnen afmaken. Gakpo en Bergwijn voldoen daarin. Beide kunnen normaliter een keer de diepte zoeken, kunnen wat combineren, vrij goed afmaken en als het eens moet van afstand schieten. Memphis mag invallen als het voetballend te mager is daar en Luuk de Jong als we het echt helemaal kwijt zijn. 

Belangrijke wissels

De Ligt: als Van Dijk (of desnoods Timber) geen vorm toont

Dumfries: als Frimpong toch niet echt klikt met het team

Simons: als een defensieve ploeg volledig op Frenkie-dekking inzet en De Roon vrij laat kan je Berghuis een linie terugzakken en Simons inbrengen als nieuwe CAM

Memphis: dmv invalbeurten laten zoeken naar vorm, als hij echt het verschil nog maakt en een goede indruk maakt kan hij de basisplaats overnemen van de minst goed presterende spits

Luuk: als het tijd is voor een aanspeelpunt omdat er weinig ruimte is voor diepte en Memphis geen vorm heeft en/of weer eens alles aan de tegenstander geeft

Lang: als je toch al ruim voor staat tegen een ploeg die zich niet van hun beste gedrag laten zien kan je deze knaap brengen om gewoon even heel irritant terug te gaan doen

Structureel op de bank

Noppert: ja, wat moet je er ook mee

Blind: samen met papa sloom zitten zijn

Klaassen: als je iemand wil inbrengen die zich voor de lol compleet suf loopt hebben we Dumfries al

Janssen: balletjes vasthouden kan ook prima vanaf de zijlijn

Weghorst: tja, back-up voor supersub Luuk; meest nutteloze rol-award gaat naar Wout

Misschien ga ik dan toch nog eens met plezier kijken naar Oranje. 

bewerkt door ElMarcos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei FlyD:

Frenkie op de bank en Berghuis, Gakpo, Bergwijn en Depay allemaal tegelijk in de basis dan? 

En ik moet het nog zien dat hij Pasveer boven Bijlow verkiest.

Ik doelde op de basisnummers die niet zouden spelen in de basis, dus Frenkie valt daarbuiten. Maar van de verder genoemde namen verwacht ik dat minimaal 3 basisspelen, en sluit niet uit dat Berghuis op 8 start ook. Ik hoop van harte dat hij Bijlow als eerste keeper gebruikt, maar de laatste jaren (en dan bedoel ik tientallen jaren) heeft de nr. 1 altijd gekeept. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist was van Gaal zijn eerste persconferentie. Gaf aan dat de rugnummers (bij de keepers) op basis van leeftijd zijn gekozen, en daarom Pasveer nummer 1 heeft. Komt (gezien Bijlow 13 heeft en Noppert 23) over op mij dat Noppert er voor de penalty's bij is.

Sloot de persconferentie af met de wekelijks botsing met Valentijn Driessen, dat stelt ook nooit teleur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lazy:

De Telegraaf ziet nog twee Oranje-vraagtekens: 'Noppert maakt de beste indruk'

Zou toch wat zijn :t:

Als ik het artikel goed begrijp wordt dit gebaseerd op het feit dat in een 8 tegen 8 toernooi hij keepte bij een team vol basisspelers. Ik zou in zo'n team niet mijn eerste keeper neerzetten. Die zou ik bij het "slechtste" team mee laten doen. 11 tegen 11 zou een ander verhaal zijn, dan ga je naar automatismen in de opbouw kijken. Maar bij 9 tegen 8 vind ik dat niet echt een argument.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei PJHoutman:

Dat is ook zo. Hij zoekt echt naar die Krul-momentjes. Kan hij achteraf zeggen dat hij gelijk heeft gehad en wat een genie het is.

Had daarom eigenlijk verwacht dat Flekken bij de selectie zou zitten, omdat dat ook zo'n 'ontdekking' van Louis was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-2-2022 om 18:37 zei Bolderbast:

Leuke keeper wel, die Noppert.

En negen maanden later staat ie onder de lat in het Nederlands elftal.

Maar eigenlijk post ik dit alleen maar om jullie te te attenderen op mijn oplettende voetbaloog. Als Noppert morgen een foutje maakt haal ik dit ik bericht wel weer weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Vitesse88:

Vanuit de staf z’n perspectief snap ik het wel. Louis roept op de persco vorige week dat Noppert de enige keeper is die in vorm is. Tja dan zet je die niet op de bank. 

Maarja met dezelfde denkwijze moeten Blind/Memphis/Lang het gehele WK gaan banken, Louis past dat "in vorm"-verhaal enkel toe als het hem uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei cimbomcu:

Nou Noppert doet het natuurlijk geweldig bij Heerenveen, ik vind alleen jammer dat hij voetballend alles blind naar voren schiet. Maar ok.

Stijn van Gassel ook bij Excelsior. Dit geintje kennen we nu wel; als je veel ballen op je afgeschoten krijgt, lijk je een hele goede keeper. Zie Tyton, Wellenreuther, Scherpen, Jurjus, etc. etc. etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei PJHoutman:

Stijn van Gassel ook bij Excelsior. Dit geintje kennen we nu wel; als je veel ballen op je afgeschoten krijgt, lijk je een hele goede keeper. Zie Tyton, Wellenreuther, Scherpen, Jurjus, etc. etc. etc. 

Mwa, hij krijgt bij Heerenveen dat niet eens.   Daarnaast vind ik Tyton een goede keeper, die andere 3 hebben vaker laten zien dat ze blunderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei joostmakaay:

Maarja met dezelfde denkwijze moeten Blind/Memphis/Lang het gehele WK gaan banken, Louis past dat "in vorm"-verhaal enkel toe als het hem uitkomt.

Ja natuurlijk, mee eens hoor. Maar oké Bijlow heeft wat vorm teruggepakt. Dan zullen ze op basis van de laatste week wel een beslissing gemaakt. Maar in Rotterdam en omstreken is de wereld te klein (kijk alleen al ff op Twitter). Ik ben ook wel fan van Bijlow maar kan prima leven met de keuze voor Noppert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites