Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Bogatyr:

Clasie. Die was ik al helemaal vergeten. Is die zo goed bezig?

Meest constante middenvelder op de Nederlandse velden de afgelopen anderhalf seizoen wat mij betreft. Daarbij een wat meer afbrekende rol waar Nederland verder niet veel spelers voor heeft, feitelijk alleen De Roon. Dus snap goed dat hij erbij zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat Clasie laatst had afgezegd voor NL elftal, soort van in het algemeen vanwege knieklachten? Dus die had ik sowieso niet verwacht.

Van mijn eigen voorselectie mis ik alleen Geertruida, die had ik bij 39 spelers wel verwacht als extra optie op rechts en eventueel ook centraal inzetbaar. Spelen Struijk en van der Ven centraal, of ook wel eens rechts? Ken ik beide nauwelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei PJHoutman:

Meest constante middenvelder op de Nederlandse velden de afgelopen anderhalf seizoen wat mij betreft. Daarbij een wat meer afbrekende rol waar Nederland verder niet veel spelers voor heeft, feitelijk alleen De Roon. Dus snap goed dat hij erbij zit. 

Feitelijk niet alleen De Roon, ook Schouten dus. Rosario schijnt het ook goed te doen in Frankrijk als breker, Matusiwa is er ook nog. 

23 minuten geleden zei Chiemel:

Spelen Struijk en van der Ven centraal, of ook wel eens rechts? Ken ik beide nauwelijks.

Beide linksbenige LCV's. Struijk speelt inderdaad vooral linksback nu, Van de Ven maakt indruk als LCV en kan ook LB. Maar beide zouden niet veel op LWB te zoeken hebben, dus gewoon evt als back-up voor LCV normaal gesproken.

4 minuten geleden zei Thierryvane:

Van de Ven die erbij zit doelde ik op.

Ah ja. Ik zocht in mijn selectie naar een LCV achter Aké. In de huidige speelstijl moet je dan door kunnen dekken en vrij mobiel zijn. Hij is wel snel enzo, de andere opties (Botman, Struijk, De Vrij al helemaal) passen daar dan minder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Socrates:

Beide linksbenige LCV's. Struijk speelt inderdaad vooral linksback nu, Van de Ven maakt indruk als LCV en kan ook LB. Maar beide zouden niet veel op LWB te zoeken hebben, dus gewoon evt als back-up voor LCV normaal gesproken.

Ah ja. Ik zocht in mijn selectie naar een LCV achter Aké. In de huidige speelstijl moet je dan door kunnen dekken en vrij mobiel zijn. Hij is wel snel enzo, de andere opties (Botman, Struijk, De Vrij al helemaal) passen daar dan minder. 

Speelt hij bij Wolfsburg zo goed? Want zag hem laatst bij Oranje u21 en daar had hij toch veel moeite met het niveau. Vooral qua wendbaarheid en snelheid was het heel moeilijk (speelde als LCV in 3-mansdefensie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Socrates:

Feitelijk niet alleen De Roon, ook Schouten dus. Rosario schijnt het ook goed te doen in Frankrijk als breker, Matusiwa is er ook nog. 

Rosario kan niets, Matusiwa is nog niet een keer in beeld geweest bij Oranje, volgens mij? Zou ik niet zomaar meenemen naar een WK. Heb hem sinds zijn vertrek uit NL niet meer gezien, dus kan niks over zijn niveau zeggen.

Schouten vind ik veel beter als voetballer dan als breker, zie in hem  meer een understudy voor Frenkie dan een De Roon/Nigel de Jong achtige afstopper. 

Tegen de meeste landen kun je normaliter prima met De Jong/Schouten aantreden, maar tegen betere teams waar je meer defensieve arbeid en vooral meer fysiek nodig kan hebben denk ik dat De Roon/Clasie beter uit de verf zou komen. Daarom zou ik Clasie en Schouten ook allebei meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Rosario kan niets, Matusiwa is nog niet een keer in beeld geweest bij Oranje, volgens mij? Zou ik niet zomaar meenemen naar een WK. Heb hem sinds zijn vertrek uit NL niet meer gezien, dus kan niks over zijn niveau zeggen.

Schouten vind ik veel beter als voetballer dan als breker, zie in hem  meer een understudy voor Frenkie dan een De Roon/Nigel de Jong achtige afstopper. 

Tegen de meeste landen kun je normaliter prima met De Jong/Schouten aantreden, maar tegen betere teams waar je meer defensieve arbeid en vooral meer fysiek nodig kan hebben denk ik dat De Roon/Clasie beter uit de verf zou komen. Daarom zou ik Clasie en Schouten ook allebei meenemen.

Schouten staat juist bekend als stofzuiger in Italië. Wel elegant aan de bal, maar toch, hij is defensief juist sterk. Dominguez (zijn partner vaak) is meer een B2B. Als je defensieve stabiliteit wil is de keuze tussen Schouten en Clasie toch snel gemaakt voor mij. 

Maar naast dat gegeven snap ik überhaupt niet zo wat je met Clasie op een WK moet. Prima dat 'ie lekker hard werkt en het spel aan het verdelen is bij AZ, maar internationaal komt hij toch flink wat fysiek, loopvermogen en handelingssnelheid tekort lijkt me. Maar goed, hij is een favorietje van de trainer, dus wie weet mag hij nog mee ook. Ik zou hem nog wel de voorkeur geven boven Til en Klaassen (niet echt vergelijkbaar, maar toch). Dat dan weer wel.

Rosario vond ik trouwens ook niks bij PSV, maar die schijnt zich dus echt op te hebben gewerkt als een pure zes. Wel benieuwd naar. Niet dat hij nu Oranje in moet hoor, ging mij ook überhaupt meer om het gegeven dat er dus wel andere Nederlandse 'brekers' zijn. 

21 minuten geleden zei FlyD:

Speelt hij bij Wolfsburg zo goed? Want zag hem laatst bij Oranje u21 en daar had hij toch veel moeite met het niveau. Vooral qua wendbaarheid en snelheid was het heel moeilijk (speelde als LCV in 3-mansdefensie).

Nou ja, zo vaak zie ik hem ook weer niet, hoor. De keer dat ik hem zag was hij wel imponerend (ook zijn snelheid vooral juist) en de verhalen & cijfers zijn verder ook wel prima. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-10-2022 om 15:48 zei Socrates:

Schouten staat juist bekend als stofzuiger in Italië. Wel elegant aan de bal, maar toch, hij is defensief juist sterk. Dominguez (zijn partner vaak) is meer een B2B. Als je defensieve stabiliteit wil is de keuze tussen Schouten en Clasie toch snel gemaakt voor mij. 

Maar naast dat gegeven snap ik überhaupt niet zo wat je met Clasie op een WK moet. Prima dat 'ie lekker hard werkt en het spel aan het verdelen is bij AZ, maar internationaal komt hij toch flink wat fysiek, loopvermogen en handelingssnelheid tekort lijkt me. Maar goed, hij is een favorietje van de trainer, dus wie weet mag hij nog mee ook. Ik zou hem nog wel de voorkeur geven boven Til en Klaassen (niet echt vergelijkbaar, maar toch). Dat dan weer wel.

Rosario vond ik trouwens ook niks bij PSV, maar die schijnt zich dus echt op te hebben gewerkt als een pure zes. Wel benieuwd naar. Niet dat hij nu Oranje in moet hoor, ging mij ook überhaupt meer om het gegeven dat er dus wel andere Nederlandse 'brekers' zijn. 

Nou ja, zo vaak zie ik hem ook weer niet, hoor. De keer dat ik hem zag was hij wel imponerend (ook zijn snelheid vooral juist) en de verhalen & cijfers zijn verder ook wel prima. 

Op 21-10-2022 om 15:50 zei Bogatyr:

image.thumb.png.8e4c3de864aac417cfab309b9168e52b.png

Ben er eens verder ingedoken en hij speelt inderdaad regelmatig, maar na vrij veel video begrijp ik nog niet echt waarom. Zijn grootste minput is zijn draaicirkel/bewegelijkheid en dat zie je vooral als hij moet doordekken. Gelukkig voor hem is dat bij Wolfsburg niet heel vaak de bedoeling. Daarnaast verliest hij veel kopduels, meestal omdat hij te laat springt. Zijn passing is ook niks bijzonders. Hij lijkt me vooral te profiteren van de schaarste aan linksbenige verdedigers eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei FMNOOB:

loting.thumb.png.228cf0bb5666089c22da979c6a40e402.png

Loting voor de Oranjedames. 

Play-offs WK:

playoffs.png.1715060e57de887d88d586f820c066d4.png

Slechte loting om wereldkampioen te worden. Twee moeilijke tegenstanders en ver weg van het epicentrum van het WK. Ook in de tweede ronde wisselen van land en daarna weer terug. Maar goed, ik denk dat ze niet goed genoeg zijn om echt ver te komen deze keer. VS was de afgelopen jaren ook niet helemaal in topvorm, Portugal komt dacht ik redelijk opzetten in het vrouwenvoetbal. Voor Vietnam hoop ik dat ze de uitslagen laag houden. Er zitten ook wel weer veel landen bij die er eigenlijk niets van kunnen en er kunnen dus grote uitslagen komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk hebben we toch echt wel enorm matige keepers in Nederland. Cillissen is een karakterloze zoutzak. Bijlow is al geblesseerd als er alleen maar naar hem gekeken wordt. Flekken vond ik totaal niet overtuigen in Oranje. Pasveer heeft de rollators nog net niet nodig. En ja, die gozer van Heerenveen. Die is lang, voor de rest ook niets bijzonder.

Hoe zit het eigenlijk met de lichting onder deze? Zit daar voor de toekomst nog iets interessants bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites