Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei delichris:

Dit was de uitleg van Hoogma. Hij had ook gezegd als je een Duitsland/Portugal/ Frankrijk had gehad in de achtste finale en je speelde heel goed voetbal en je vliegt er dan uit dan hadden ze er ook anders naar gekeken. Maar goed als de Boer doelstelling had om de kwartfinale te halen en je voldoet er niet aan dan mag je er op aangesproken worden en de KNVB heeft ook wel gezien dat het niet goed ging.

Ik vermoed zelfs dat er iets is gebeurd tussen de spelers en staf. Ik kan anders die achtste finale niet verklaren waarom dit zo slecht was.

Die was er niet uitgegooid als NL prima had gespeeld en verloren in een pot waarbij je bv de lat geraakt had en met pech uitgeschakeld was. Maar er zat gewoon geen vooruitgang in. Makkelijke keuze voor de knvb.

3 minuten geleden zei Vitesse88:

Die was er niet uitgegooid als NL prima had gespeeld en verloren in een pot waarbij je bv de lat geraakt had en met pech uitgeschakeld was. Maar er zat gewoon geen vooruitgang in. Makkelijke keuze voor de knvb.

Zei ik ook al een post later.

Ad.nl noemt namen Van Gaal, Ten Hag, Bosz, Grim, Van Wonderen en Fraser als mogelijke opvolgers. Bij dat rijtje dacht ik wel: Wie is Van Wonderen? Die naam heb ik in dit topic ook nog niet langs zien komen... 

14 uur geleden zei Karlo:

Wim Jonk (y)

Ik quote mezelf even voordat-ie ondersneeuwt.

Rest van de kanshebbers vind ik maar een beetje "meh". Met een Gio of Cocu ga je een beetje door op de lijn De Boer. Ten Cate hoeft van mij ook niet zo, evenals terugvallen op Van Gaal... tijd voor verandering. 

Jonk speelt goed voetbal met Volendam, gebruikt de Cruijff-filosofie, speelt 4-3-3 en geeft jonge spelers een kans. Die paar keer dat-ie langs is geweest bij ESPN en VI live, ook enorm van genoten hoe hij inhoudelijk over voetbal praat. Korte termijn denken is nu misschien verleidelijk, want volgend jaar is het WK al, maar ik zou liever zien dat de KNVB een keuze neemt voor de lange termijn.

14 uur geleden zei Regis:

Tsja. Frank de Boer pakte ook prijzen met een te dikke Sightorsson, Suljemani en Theo Jansen en spelers als Moisander en Serero.

Tussen 2010 en 2014 zaten PSV en Feyenoord gewoon in een hele slechte periode waardoor De Boer steeds met 70-75 punten kampioen kon worden. 

2 uur geleden zei MisterX:

Ad.nl noemt namen Van Gaal, Ten Hag, Bosz, Grim, Van Wonderen en Fraser als mogelijke opvolgers. Bij dat rijtje dacht ik wel: Wie is Van Wonderen? Die naam heb ik in dit topic ook nog niet langs zien komen... 

Grim heeft net bij Willem II getekend... 🙈🤣

2 uur geleden zei MisterX:

Voormalig speler van onder andere NEC, NAC Breda, Feyenoord en het Nederlands Elftal. Huidig hoofdtrainer van Go Ahead, waarmee hij in zijn eerste seizoen promotie heeft afgedwongen, daarvoor een lange loopbaan binnen de KNVB als trainer van verschillende jeugdelftallen en assistent van Ronald Koeman. 

2 uur geleden zei PJHoutman:

Voormalig speler van onder andere NEC, NAC Breda, Feyenoord en het Nederlands Elftal. Huidig hoofdtrainer van Go Ahead, waarmee hij in zijn eerste seizoen promotie heeft afgedwongen, daarvoor een lange loopbaan binnen de KNVB als trainer van verschillende jeugdelftallen en assistent van Ronald Koeman. 

Laat die nog maar even in Deventer.

Wordt volgens mij wel een goede trainer als ik alle verhalen zo hoor, maar de stap naar het Nederlands elftal is wel heel groot en totaal niet realistisch. 

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ben je gelijk verlost van Wout en Luuk.

Een strikerless met Depay als enganche die niet mag zwerven en Malen en Bergwijn/Gakpo als snelle schaduwspitsen, ik zie het wel zitten hoor. 

Edited by Grote Ree

8 minuten geleden zei Grote Ree:

Een strikerless met Depay als enganche die niet mag zwerven en Malen en Bergwijn/Gakpo als snelle schaduwspitsen, ik zie het wel zitten hoor. 

Mis toch wel eentje die een bal echt kan afmaken. 

Niet dat Woutje en Luuky dat wel kunnen maar heb het gevoel dat er echt een afmaker ontbreekt bij Nederland. En iemand die vanaf buiten de 16 een balletje er in kan leggen. (ja ik mis Ziyech bij Nederland)

Edited by La Pulga

Je kan ook de Champions League winnen zonder een echte afmaker. Reactionaire speelstijlen die veelal leunen op dynamiek, de omschakeling en in de tussenruimtes komen (tussen de linies, tussen verdedigers tegenstander) doen het vaak goed de laatste jaren. Maar in Nederland begrijpt niemand dat. Balletje breed, 4-3-3 en als we niet genoeg aanvallende kwaliteit hebben denken we sinds Koeman (Feyenoord) & Van Gaal (Oranje, '14) dat switchen naar een 5-3-2 systeem het enige alternatief is. Maakt verder niet uit of je met bepaalde spelprincipes speelt en wie je waar opstelt. Gewoon die vijf achterin is al genoeg. Tactische armoede. 

Wat is het toch altijd arrogant gezever dat het persé een Nederlander moet zijn (niet persé hier hoor). We spelen voetbal uit het stenen tijdperk. Originele optie die ik voorbij zie komen vind ik Wim Jonk. Is tenminste een man met een visie. Vraag me af of het ooit gebeurd is. Van KKD naar bondscoach. Ten Hag kan ook. Dat zijn wat mij betreft de enige Nlse opties. Zidane zou ik ook wel aardig vinden, al zou eerder voor Frankrijk gaan denk ik.

19 minuten geleden zei Grote Ree:

El Ghazi zeker meenemen in dit verhaal. Wacht maar tot de volgende podcast, waarin we laten zien aan Frank hoe het ook had gekund.

21 minuten geleden zei Arezo:

Wat is het toch altijd arrogant gezever dat het persé een Nederlander moet zijn (niet persé hier hoor). We spelen voetbal uit het stenen tijdperk. Originele optie die ik voorbij zie komen vind ik Wim Jonk. Is tenminste een man met een visie. Vraag me af of het ooit gebeurd is. Van KKD naar bondscoach. Ten Hag kan ook. Dat zijn wat mij betreft de enige Nlse opties. Zidane zou ik ook wel aardig vinden, al zou eerder voor Frankrijk gaan denk ik.

Je komt uiteindelijk ook vooral bij een Nederlander uit omdat de CAO van de KNVB niet zo best is. Weinig buitenlandse coaches die voor dat gele gaan komen. 

4 uur geleden zei Nom de Guerre:

Of een buitenlandse trainer polsen...

Ik zie daar eigenlijk niet echt realistische opties, jij wel? Dan wil je een gevestigde naam hebben en ik kan me niet voorstellen dat de KNVB dat qua salaris op kan hoesten. 

Zag gisteren ergens de naam Ricardo Moniz voorbijkomen, vond ik geen eens een gekke gedachte. De buitenlandse trainers komen waarschijnlijk niet vanwege het financiële plaatje én ik kan me goed voorstellen dat een Conte, Zidane, etc. ook per definitie al geen oren hebben naar het bondscoachschap bij NL.