Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

Zojuist zei Fantasy:

5-0, hattrick Van Aanholt ;c 

Nee zonder dollen, krappe overwinning gok ik. Weghorst en Memphis scoren allebei, 2-1 zege.  

Voor m’n werkpoule zou t lekker zijn als Weghorst en Yaremchuk de 1e goals maken :D

Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook niet zo onder de indruk was van Wijndal. Het lijkt meer een technische back dan een snel loopwonder die constant voor gevaar zorgt in de diepte. Zoals de backs van Italië deden bijvoorbeeld. En als LVV/LM moet je dat nóg meer brengen natuurlijk. Maar ja, Van Aanholt vind ik ook bepaald geen geweldenaar. Heeft allicht wel iets meer dat instinct. Ook met zijn Palace-achtergrond. Rennen en vliegen is hij wel gewend.

Verder zou ik Oekraïne toch niet te veel onderschatten. Kern van Shaktar en vooral Dinamo zorgt toch voor degelijkheid en taaiheid. Als Nederland gaat breien kan het daarmee een enorm saaie wedstrijd worden. Offensief lijken ze mij niet heel gevaarlijk, Yarmolenko kan met een goede dag wel wat forceren. Malinovskyi natuurlijk ook wel goed, heeft een geweldig schot. En wel benieuwd naar die 18-jarige verdediger van Kiev. 

@Socrates. Ik begrijp wat je zegt over Frenkie bij Barca. Die discussie hebben we ook al eens gevoerd. Maar daar heeft hij Busquets bij zich op het middenveld. Bij Oranje in dit systeem (onder De Boer) is hij tot nu toe juist steeds de man die de opbouw van de verdediging naar de aanval brengt. Dat is de rol die hij bij Ajax ook had.

En verder snap ik wat je zegt over systeem en invulling. Ik ben geen tegenstander van het systeem an sich, ligt imo ook een beetje aan de tegenstander. Maar de invulling is tot nu toe dermate ruk geweest dat het imo nergens op slaat om eraan vast te houden. Vergeet niet wat Koeman met deze groep in een 4-2-3-1 deed. Dan kun je niet volhouden dat je de spelers er niet voor hebt imo.

Zie net ook weer die kans van Dumfries in de eerste 5 minuten. Is het niet veel fijner als een aanvaller daar die kans krijgt? ;)

Ik zie simpelweg nog onvoldoende wat de winst is bij dit systeem. Je haalt er een aanvaller af ten gunste van een verdediger, waardoor Dumfries veel vaker in die aanvallende positie komt.

@neva Zet de Belg aan. Ook in de rust veel langere beschouwing.

Edited by Hwb

Harde poten, glibberige klauwen en een scheve kop. Dumfries dus. Wat speelt die slecht. Verder weer de gebruikelijke problemen met De Roon (wel goed zonder bal), Wijnaldum en Weghorst. Zit er alsnog redelijk wat energie in.

Edited by Socrates

Jullie hadden wel gelijk. Weghorst in deze formatie werkt niet. Krijgt weinig de bal, is te traag, balbehandeling is matig.

3 minuten geleden zei Socrates:

Harde poten, glibberige klauwen en een scheve kop. Dumfries dus. Wat speelt die slecht. Verder weer de gebruikelijke problemen met De Roon (wel goed zonder bal), Wijnaldum en Weghorst. Zit er alsnog redelijk wat energie in.

Jij hebt de gebruikelijke zondebokken weer te pakken lees ik?

Dmufries speelt helemaal niet slecht. Hij komt op, de voorzetten zijn niet erg slecht, alleen die ene kans had er wel in gemogen. Namelijk de kopbal alleen voor de keeper.

Dat over de Roon is al helemaal lachwekkend. Die staat een geweldige pot te spelen. Zit er vaak tussen waardoor Nederland verder kan met aanvallen. Zelfs aanvallend deed hij mee. 

Weghorst mag er wel uit. Doet erg zijn best zonder bal, maar aan de bal is het niks. Te langzaam, te weinig kracht ook om de bal bij te houden. Daar zou Malen inderdaad beter zijn, zoals velen al schreven hier. Ik had de hoop dat Weghorst een type Huntelaar was, maar helaas.

2 minuten geleden zei Chiemel:

De Roon zit wel lekker in de wedstrijd, Wijnaldum vanaf minuut 1 moe/traag. Dumfries kan goed lopen, maar daar blijft het dus ook bij. Promes overwegen. 

Probleem met Promes daar neerzetten is dat je dan verdedigend nog zwakker bent. Dan zou je de match zomaar kunnen verliezen.

6 minuten geleden zei Chiemel:

De Roon zit wel lekker in de wedstrijd, Wijnaldum vanaf minuut 1 moe/traag. Dumfries kan goed lopen, maar daar blijft het dus ook bij. Promes overwegen. 

4 minuten geleden zei Socrates:

Tijd voor de messensteker uit Moskou. Armoe troef.

Zou dan maar eerder Wijnaldum op die rechterkant zetten. Berghuis op tien. Maar ja, Weghorst in de spits. Moet je ermee.

Die zit op de tribune heren ;c

Zojuist zei MisterX:

Niets gezien, schakel net in. Ik hoor dat Dumfries een van de beste spelers is? Dat zou eens een verrassing zijn. Normaal is het een dom renpaard die weinig kan. 

Ik weet niet wie je bron is, maar die moet lekker gaan korfballen dan. Of je moet een grap maken.