Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

Dumfries van de back afhalen zou ik ook groot voorstander van zijn. Timber kan daar ook goed uit de voeten en die kan iig met een bal overweg. Wel handig voor een voetballer.

43 minuten geleden zei Socrates:

Sowieso denk ik ook dat het zonde zou zijn om Frenkie achterin te zetten. Dan gaat de tegenstander standaard hem vastzetten in de opbouw en mis je zijn gogme en dynamiek op het middenveld. Je zou De Jong moeten hebben op een middenveld waarop de anderen ook sterk zijn in de omschakeling en iets met een bal kunnen. Dus met Wijnaldum en Van de Beek. 

Daar ben ik het mee eens en dat zou waarschijnlijk ook mijn eerste/de meest logische oplossing zijn. Alleen ga je daarmee weinig tegenstanders 'verrassen' en is het makkelijker om Frenkie uit de wedstrijd te halen. Als Frenkie helemaal achterin staat is het moeilijker om hem vast te zetten zonder dat er enorme gaten vallen. Als ze dat toch doen is 1 crosspass van De Vrij of Stekelenburg voldoende om een half elftal van de tegenstander uit te schakelen.

Gepost (edited)
Op 6-6-2021 om 17:00 zei Socrates:

Nja, 5-3-2 is een beetje makkelijk nalullen. Als het 3-4-1-2 is, kan je er bijvoorbeeld best prima mee spelen tegen kleinere tegenstanders. Zijn zat ploegen die daarmee structureel spelen. Gaan ook niet ineens tegen een mindere ploeg denken: oh, nee oké, dan 4-3-3. Dat is enorm Hollands, omdat dat het enige systeem is dat men hier kent. Je kan lullen over een systeempje, maar er moet een idee achter zitten. Je moet het juist invullen; qua type spelers, qua positionering en looplijnen/loopacties. 

En die onzin over 4-3-3: dan kan Frenkie minder risico nemen op het middenveld, moet hij vaker inzakken, is hij nog simpeler te dekken, krijgt De Roon nóg vaker de bal en ben je ineens afhankelijk van Berghuis op rechtsvoor. Memphis is als linksbuiten ook niet geweldig. Mist de snelheid die hij destijds bij PSV wél had. Te weinig diepte ook. Gewoon maar 4-3-3 spelen is akkoord gaan met poule doorkomen en dan er vrij kansloos uitvliegen. Sowieso: als je met dit materiaal boven jezelf uit wil stijgen, moet je echt twee voorin opstellen. Memphis en Gakpo/Malen, gokken op gogme van Memphis en diepte van een tweede man. Verder een groot middenveld dat zo dynamisch mogelijk kan spelen (en zonder De Roon en niet met Wijnaldum als tien) door een veilige back-up te hebben met 3 en op momenten 5 achterin. 

Als ik kijk wat je hier allemaal zegt over Frenkie, heb je echt niet op zitten letten in '18/'19, of wel? Of bij het oranje onder Koeman?

Verder natuurlijk gewoon Depay centraal en Gakpo op links. Alleen rechtsbuiten is een zorgenkindje. Maarja, De Boer heeft ook alle buitenspelers af laten vallen. Vier centrumspitsen en drie buitenspelers geselecteerd. Dan weet je wel hoe laat het is.

Je zag het gisteren ook weer in de eerste helft (vanwege bedtijd kinderen 2e niet goed gezien): buiten Weghorst en Memphis was Dumfries je meest aanvallende speler. Nu heb ik niets tegen Dumfries, maar als hij bij je 3 meest aanvallende spelers zit, gaat ergens iets mis.

Waar dit systeem op neerkomt is dat er een aanvaller afgehaald wordt, zodat 2 verdedigers (links- en rechtsback) aanvallend belangrijker gemaakt worden. We kunnen klagen over Berghuis. Maar als ik voor aanvallende inbreng moet kiezen tussen hem of Dumfries, hoef ik geen 2 tellen na te denken.

Overigens lijkt Wijnaldum mij een prima optie om in dit systeem aan de rechterkant te spelen, maar dat terzijde.

Edited by Hwb

Over Frenkie? Pardon? Zeg daar niets bijzonders, hoor.

En tja, daar verschillen we dan maar gewoon van mening. In mijn ogen is een voorhoede van drie dé manier om jezelf tot pure middelmaat te maken. De kracht van dit elftal ligt elders. 

Nogal kortzichtig trouwens met je verhaal over backs en dat is het systeem. Veel ploegen gebruiken het systeem vanwege het benutten van dynamiek binnen de ploeg (denk ook aan middenveld) of om voor een meer directe speelstijl te gaan. 

Dan moet de gifbeker ook echt helemaal leeg voor die jongen. Zonde voor hem. Wie zal hem vervangen? Kan er überhaupt nog een vervanger mee zo kort voor het EK? 

1 minuut geleden zei Lazy:

Dan moet de gifbeker ook echt helemaal leeg voor die jongen. Zonde voor hem. Wie zal hem vervangen? Kan er überhaupt nog een vervanger mee zo kort voor het EK? 

Kan en mag, maar Frank doet het niet :sorry:

Zojuist zei The Saint:

Kan en mag, maar Frank doet het niet :sorry:

Jammer, al kan ik me voorstellen dat als je nu bijvoorbeeld een Bergwijn toevoegt die niet met de meest prettige instelling binnenkomt.

Zojuist zei Lazy:

Jammer, al kan ik me voorstellen dat als je nu bijvoorbeeld een Bergwijn toevoegt die niet met de meest prettige instelling binnenkomt.

En dan heeft KPN hun reclame voor Jan met de korte achternaam opnieuw zitten maken :D 

1 minuut geleden zei Fantasy:

En dan heeft KPN hun reclame voor Jan met de korte achternaam opnieuw zitten maken :D 

Hebben ze hem vervangen? Niet! Haha, dubbel zuur :classic_laugh:

1 minuut geleden zei Lazy:

Misschien juist wel. Daarnaast weet je dat je als afvaller in dit soort situaties nog een oproep kan verwachten. 

Bergwijn lijkt me ook de enigste optie. Stengs heeft een -21 EK gespeeld en daar was hij niet bepaald overtuigend. 

12 minuten geleden zei The Saint:

Misschien juist wel. Daarnaast weet je dat je als afvaller in dit soort situaties nog een oproep kan verwachten. 

Bergwijn lijkt me ook de enigste optie. Stengs heeft een -21 EK gespeeld en daar was hij niet bepaald overtuigend. 

Bij een (bijvoorbeeld) El Ghazi kan ik me dat wel voorstellen. Bergwijn, vaste international (onder Koeman dan) en dikwijls basisspeler dan niet. Heb het vermoeden dat die en De Boer niet zo goed liggen :classic_cool: 

Gepost (edited)

Gek dat er geen vervanger wordt opgeroepen, een extra type Dumfries zou nog steeds niet erg zijn als die wegvalt.

Frank zal vast "het proces niet willen verstoren". Maar als hij dat echt denkt, dan moet hij zelf zijn biezen pakken als meest storende factor.

Edited by Chiemel

Bergwijn komt alleen niet in aanmerking voor de plek die van de Beek zou bespelen.. 

Op die plek ziet Frons Wijnaldum en Klaassen, en hij zal van mening zijn dat hij daaraan genoeg heeft. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet wie daar nog zou kunnen spelen en toegevoegde waarde heeft. Lang misschien nog maar die was geblesseerd. Dan komt denk ik Berghuis daar nog in aanmerking.

Gepost (edited)

En dan roept 'ie geen vervanger op ;e Ongekend. Had ook graag Karsdorp gezien. Als Dumfries wegvalt door wat voor reden dan ook heb je geen fatsoenlijke rechterwingback (al is Dumfries die ook niet, maar oke).

Ontzettend zuur voor Van de Beek. Had ook altijd moeten spelen op 10 imo, zeker in de 5-3-2 die De Boer voor ogen had, maarja.

Edited by Rogier.

Gepost (edited)
17 minuten geleden zei Lazy:

Alsof 1 Dumfries al niet genoeg is.

Ben zelf totaal geen fan van Dumfries. Maar als je een systeem creëert met een rol voor hem, dan moet je ook een directe vervanger voor hem hebben. Of kan ik iedere fase nog een vervanger ropgeroepen worden? Veltman, Timber en Promes zijn toch wel wat andere types. Mja, eigenlijk wat Rogier zegt dus

Edited by Chiemel

18 minuten geleden zei Erwin.:

Bergwijn komt alleen niet in aanmerking voor de plek die van de Beek zou bespelen.. 

Op die plek ziet Frons Wijnaldum en Klaassen, en hij zal van mening zijn dat hij daaraan genoeg heeft. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet wie daar nog zou kunnen spelen en toegevoegde waarde heeft. Lang misschien nog maar die was geblesseerd. Dan komt denk ik Berghuis daar nog in aanmerking.

Klaassen en Wijnaldum logisch inderdaad, maar dan kan je voor hun nog andere vervangers oproepen. 

Stengs zou ook nog kunnen. Is uit vorm, maar kan je wel gewoon als back-up meenemen. 

48 minuten geleden zei Lazy:

Op de persconferentie zei hij dat El Ghazi speler nummer 27 was, dan roep je die toch alsnog op. Wat is dit voor een onzin joh. Frons doet er echt alles aan om de minste populaire bondscoach ooit te worden. 

Sneu voor Donny, een EK was goed voor z’n zelfvertrouwen geweest. 

Gepost (edited)
11 minuten geleden zei Chiemel:

Klaassen en Wijnaldum logisch inderdaad, maar dan kan je voor hun nog andere vervangers oproepen. 

Stengs zou ook nog kunnen. Is uit vorm, maar kan je wel gewoon als back-up meenemen. 

Wat ik al zei, ik denk dat hij Berghuis als nummer 3 voor die positie ziet. Dan heb je 4 man voor de 2 andere posities voorin en dus eigenlijk ook nog Berghuis. Ik snap dan op zich wel dat ie geen vervanger op roept, had ie dat wel gedaan had ik dat net zo goed gesnapt. 

Ik ga er dan overigens wel vanuit dat hij 5-3-2 blijft spelen

Stengs is gewoon al tijden middelmatig, daar heb je niks aan.

Edited by Erwin.

14 minuten geleden zei Erwin.:

Wat ik al zei, ik denk dat hij Berghuis als nummer 3 voor die positie ziet. Dan heb je 4 man voor de 2 andere posities voorin en dus eigenlijk ook nog Berghuis. Ik snap dan op zich wel dat ie geen vervanger op roept, had ie dat wel gedaan had ik dat net zo goed gesnapt. 

Ik ga er dan overigens wel vanuit dat hij 5-3-2 blijft spelen

Stengs is gewoon al tijden middelmatig, daar heb je niks aan.

Berghuis centraal? Waar komt dat vandaan? Is hij toch totaal niet het type voor?