Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Titan:

Brobbey.

:-D:-D

Nja, je moet wat met al die blessures.

Oprecht, wat vind je daar zo hilarisch aan? 1 vd weinige lichtpuntjes bij Ajax, heeft heel erg hard gewerkt aan zijn afwerken en speelt tot nu toe week in week uit gewoon goede wedstrijden.

Lijkt me eigenlijk de enige juiste oplossing om op uit te komen gelet op de blessures bij jongens als Depay en Gakpo en zeker als je die buffels daar bij Frankrijk achterin ziet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Oprecht, wat vind je daar zo hilarisch aan? 1 vd weinige lichtpuntjes bij Ajax, heeft heel erg hard gewerkt aan zijn afwerken en speelt tot nu toe week in week uit gewoon goede wedstrijden.

Dat hij bij Ajax een lichtpuntje is, ligt meer aan Ajax dan aan Brobbey. Nu wil ik niet de vergelijking maken tussen Ajax en een degradatiekandidaat of grijze middenmoter, maar bij dat soort clubs zie je zo vaak dat de spits uitblinkt, zeker als die wat bonkig en sterk is. Dat is hoe ik Brobbey zie, een prima spits voor Heerenveen, Utrecht, dat soort clubs. Misschien heeft hij gewerkt aan zijn scorend vermogen, maar je kunt me niet wijs maken dat het nu in één keer indrukwekkend. Leuk, zo'n goal tegen RKC, maar gisteren stond hij in de afwerking weer te falen. Weer een grote kans missen (weliswaar zelf gecreëerd, dat was knap) en naar de tweede paal lopen toen Berghuis de bal breed ging leggen. Daar had hij moeten zien dat hij in een lijn met minstens twee verdedigers ging staan. Zo vaak ook dat een aanname verkeerd gaat, dat kan en mag niet op dit niveau. 

Aardige balafschermer en heeft overzicht als het spel naar hem toekomt. Dat was waar hij gisteren in uitblonk. Precies de eigenschappen van een spits die bij heel veel clubs welkom is, maar het tot op heden ontbreekt om bij een topclub te kunnen spelen, laat staan het Nederlands Elftal.

58 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Lijkt me eigenlijk de enige juiste oplossing om op uit te komen gelet op de blessures bij jongens als Depay en Gakpo en zeker als je die buffels daar bij Frankrijk achterin ziet. 

Die buffels maken hem af. Sneller, sterker, wendbaarder. Gisteren Vida, dat is vergane glorie. Enfin, ik begrijp wel dat je iets moet als bondscoach met al die blessures. En ik weet ook wel dat we geen Van Nistelrooij, Bergkamp en Van Persie meer hebben die niet eens sterk hoefden te zijn om alles drie keer beter te kunnen. Het is wat het is.

En nu ga ik snel een tientje inzetten op twee goals van Brobbey voor Oranje. Zul je zien dat die scoort :D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Arezo:

Ik weet dat het enigszins geflatteerd is en ik zal wel weer voor van alles uitgemaakt worden, maar zouden er eerder weleens 3 spelers van de nummer 15 van de Eredivisie opgeroepen zijn? 

Ik wil wel een gokje doen want ik denk dat Feyenoord in 2010 onder Mario Been waar ze volgens mij zelfs meerdere weken 15e en 16e stonden een goede kans maakt op het juiste antwoord.

Speelde toen met Gio, Fer, wellicht zelfs al De Vrij en Martins Indi toch? Maar dit is een gokje.

Probleem voor de selectie is vooral dat Ajax met de meeste Nederlande spelers speelt van de top drie clubs, dus dan is de kans ook groter dat je meer geselecteerde spelers hebt natuurlijk.

Spelers van een lagere divisie is al wel vaak genoeg gebeurd, maar drie van eentje niet (denk ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Ik wil wel een gokje doen want ik denk dat Feyenoord in 2010 onder Mario Been waar ze volgens mij zelfs meerdere weken 15e en 16e stonden een goede kans maakt op het juiste antwoord.

Speelde toen met Gio, Fer, wellicht zelfs al De Vrij en Martins Indi toch? Maar dit is een gokje.

Probleem voor de selectie is vooral dat Ajax met de meeste Nederlande spelers speelt van de top drie clubs, dus dan is de kans ook groter dat je meer geselecteerde spelers hebt natuurlijk.

Spelers van een lagere divisie is al wel vaak genoeg gebeurd, maar drie van eentje niet (denk ik).

In het seizoen 2010/11 was Van Bronckhorst al gestopt. Fer kwam dat seizoen één keer in actie voor Oranje, in augustus. Wijnaldum moest tot 2011 (bij PSV) wachten tot zijn debuut, De Vrij en Martins Indi tot 2012. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Arezo:

Ik weet dat het enigszins geflatteerd is en ik zal wel weer voor van alles uitgemaakt worden, maar zouden er eerder weleens 3 spelers van de nummer 15 van de Eredivisie opgeroepen zijn? 

Wat een slap gelul man. Is toch gewoon overduidelijk beter materiaal dan die lapzwansen van een Twente. Met Koeman aan het roer komt het allemaal goed. Oh, wacht.

Nee grapje natuurlijk, zeer terechte opmerking. Vind Brobbey ook de matigste van allemaal. Drukzetten is héél matig, is heel vaak niet aanspeelbaar (doet ook niet zijn best), en ook in de zestien is hij vrij inactief. Wacht gewoon de bal af om zijn reet erin te zetten en dat is het. Ik snap nu ook dat hij wel 90 min. kan maken, er wordt veel minder van hem gevraagd dan onder Ten Hag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei timpy00:

Dat valt ook wel mee. Gisteren speelde Ajax met 7 Nederlanders en Feyenoord woensdag met 6 Nederlanders. Dan is Bijlow, als eerste keeper en selectiespeler van NL, nu geblesseerd. Vos die Ajax dan nog mistte als Nederlander gisteren vind ik in dat opzicht dan minder relevant omdat die niet echt een basisspeler nog is bij Ajax.

Edit: Had donderdag staan dat Feyenoord speelde, oude gewoontes denk ik

bewerkt door bas huijsmans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei PJHoutman:

In het seizoen 2010/11 was Van Bronckhorst al gestopt. Fer kwam dat seizoen één keer in actie voor Oranje, in augustus. Wijnaldum moest tot 2011 (bij PSV) wachten tot zijn debuut, De Vrij en Martins Indi tot 2012. 

Gelukkig typte ik dat ik een gokje deed. Bedankt voor de factcheck, dan denk ik het niet veel eerder. Heeft ook met name te maken met de blessures van het Nederlands elftal neem ik aan anders kan ik me niet voorstellen dat ze er allemaal bij zouden zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Erwin.:

WiJ HeBbEn MeEr NeDeRlAnDsE BaSiSsPeLeRs! 

Wat is je punt? Dat er teveel Nederlanders in staan bij Ajax want dan deel ik je mening.

12 minuten geleden zei bas huijsmans:

Dat valt ook wel mee. Gisteren speelde Ajax met 7 Nederlanders en Feyenoord woensdag met 6 Nederlanders. Dan is Bijlow, als eerste keeper en selectiespeler van NL, nu geblesseerd. Vos die Ajax dan nog mistte als Nederlander gisteren vind ik in dat opzicht dan minder relevant omdat die niet echt een basisspeler nog is bij Ajax.

Edit: Had donderdag staan dat Feyenoord speelde, oude gewoontes denk ik

Kan het niet laten om nu heel flauw te factchecken dat Feyenoord er met 5 speelden. 

Het gaat toch om de selectie van nu? Er staan meer Ajax spelers in, waarschijnlijk door de vele blessures bij het Nederlands elftal (mag ik aannemen) en dan is het best logisch toch dat bij een grote club waar de meeste Nederlandse spelers op het moment basis staan de grootste kans is dat daar spelers van worden geselecteerd?

De voorhoede van Feyenoord bestaat op dit moment uit Paixao - Gimenez - Stengs doorgaans?

Daarvan kun je dus de vraag stellen moet Stengs er wel of niet bij, en zien we Stengs al middenvelder of aanvaller. Gezien hij vooral middenvelder is toch wanneer straks Ivanusec weer fit is

PSV heeft Lang- de Jong - Lozano/Bakayoko

Twee Nederlandse aanvallers waarvan eentje niet meer als international speelt. De andere zit er bij.

Als je dan aanvallers tekort hebt is het niet heel gek dus dat je bij drie van Ajax uitkomt. Waarbij voor Berghuis dezelfde discussie telt als bij Stengs. Waarbij Berghuis denk ik het voordeel heeft dat hij redelijk structureel er bij zit en Koeman daar (schijnbaar) waarde aan hecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lenstra:

Dat is wel alsof er geen Nederlanders in het buitenland voetballen. Had het wel leuk gevonden als Dallinga werd opgeroepen. 

Denk dat bij nationaal elftal best vaak dat soort spelers in het buitenland niet zo snel een kans krijgen, net als Schouten enzo. Niet dat ik dat terecht vind.

Maar ik kom qua kanshebbers wel vooral op spitsen want je hebt nog Zirkzee maar veel meer aanvallers schieten me op dit moment niet te binnen 1,2,3 die je zo kunt selecteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei timpy00:

Kan het niet laten om nu heel flauw te factchecken dat Feyenoord er met 5 speelden. 

Als je dan factcheckt, had je ook kunnen checken dat Zerrouki ook een Nederlander is en geboren is in Amsterdam ;) Maar Zerrouki had ik in de haast inderdaad even mee geteld maar die is/was natuurlijk gewoon Algerijns international.

Maar Stengs zou ik op dit moment boven Berghuis en al helemaal boven Bergwijn selecteren als ik eerlijk ben. Heeft een goed seizoen gehad in België (naar horen zeggen, niet veel zelf van gezien) en is heel goed begonnen nu bij Feyenoord (liet die ook weer zien tegen Atletico).

Daarbij sluit ik mij bij Lenstra aan. Er kan ook verder gekeken worden dan de Eredivisie. Naast Dallinga zou bijv. een Piroe ook helemaal geen gekke optie zijn denk ik. Doet het al 3 seizoen erg goed in de Championship. Maatsen zat de vorige keer ook bij de voorselectie die ook alleen maar op Championship niveau heeft gespeeld. Daarnaast las ik van de week ook een stuk van Öztürk over Zirkzee die zich heel goed ontwikkeld in de Serie A als aanspeelpunt en verbindingspeler, maar qua doelpunten blijft het bij hem dan nog een beetje achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Rogier.:

Wat een slap gelul man. Is toch gewoon overduidelijk beter materiaal dan die lapzwansen van een Twente. Met Koeman aan het roer komt het allemaal goed. Oh, wacht.

Nee grapje natuurlijk, zeer terechte opmerking. Vind Brobbey ook de matigste van allemaal. Drukzetten is héél matig, is heel vaak niet aanspeelbaar (doet ook niet zijn best), en ook in de zestien is hij vrij inactief. Wacht gewoon de bal af om zijn reet erin te zetten en dat is het. Ik snap nu ook dat hij wel 90 min. kan maken, er wordt veel minder van hem gevraagd dan onder Ten Hag.

Lapzwansen van Twente? Dit kan echt niet, je laat mij geen andere keus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Titan:

Dat hij bij Ajax een lichtpuntje is, ligt meer aan Ajax dan aan Brobbey. Nu wil ik niet de vergelijking maken tussen Ajax en een degradatiekandidaat of grijze middenmoter, maar bij dat soort clubs zie je zo vaak dat de spits uitblinkt, zeker als die wat bonkig en sterk is. Dat is hoe ik Brobbey zie, een prima spits voor Heerenveen, Utrecht, dat soort clubs. Misschien heeft hij gewerkt aan zijn scorend vermogen, maar je kunt me niet wijs maken dat het nu in één keer indrukwekkend. Leuk, zo'n goal tegen RKC, maar gisteren stond hij in de afwerking weer te falen. Weer een grote kans missen (weliswaar zelf gecreëerd, dat was knap) en naar de tweede paal lopen toen Berghuis de bal breed ging leggen. Daar had hij moeten zien dat hij in een lijn met minstens twee verdedigers ging staan. Zo vaak ook dat een aanname verkeerd gaat, dat kan en mag niet op dit niveau. 

Aardige balafschermer en heeft overzicht als het spel naar hem toekomt. Dat was waar hij gisteren in uitblonk. Precies de eigenschappen van een spits die bij heel veel clubs welkom is, maar het tot op heden ontbreekt om bij een topclub te kunnen spelen, laat staan het Nederlands Elftal.

Die buffels maken hem af. Sneller, sterker, wendbaarder. Gisteren Vida, dat is vergane glorie. Enfin, ik begrijp wel dat je iets moet als bondscoach met al die blessures. En ik weet ook wel dat we geen Van Nistelrooij, Bergkamp en Van Persie meer hebben die niet eens sterk hoefden te zijn om alles drie keer beter te kunnen. Het is wat het is.

En nu ga ik snel een tientje inzetten op twee goals van Brobbey voor Oranje. Zul je zien dat die scoort  .

Oke, dan hebben we gewoon een verschil van mening over de kwaliteiten van Brobbey gok ik. 

Wat vind jij een grote kans? Die bal die die met een puntertje tegen de keeper aan schoot? Overigens zie je daar precies waarom ik juist denk dat het een hele grote spits kan worden en hij heel erg vooruit gegaan is: die diepgang, het juiste moment van starten en in de versnelling 2 man er uit sprinten. Het enige wat je hem daar eigenlijk kan verwijten, is dat zijn linkerbeen niet goed genoeg is om die bal met links te schieten. 

Wat had die Vida te vertellen tegen Brobbey dan, die paar keer dat Brobbey betrokken werd in het spel? De eerste de beste diepe bal was die gezien en de rest van de wedstrijd kwam vida handen en voeten tekort om de duels met hem aan te gaan. Sterker nog, maar die mening zal wel niet heel populair zijn: Vida had mijn inziens gewoon een 2e gele kaart moeten hebben bij die actie waar Brobbey geel kreeg. 

Juist het afwerken en de controle was wat mij betreft het grote probleem van Brobbey. Dat afwerken heeft die in die zin beter onder controle: je ziet hem niet meer ongecontroleerd vallen op het moment supreme. 

Inb4 nieuwe topscoorder allertijden van oranje.

Oke, dat is wel wat overdreven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites