Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Rossi:

We zijn inderdaad, met dit elftal, aan onze stand verplicht om deze poule zonder puntverlies (goed een gelijkspel dan) door te komen.

De landen die je veel en veel sterker noemt, gebaseerd op wat zijn zij veel en veel sterker? Ik kan je wel gelijk geven met Frankrijk, Italië en Duitsland, al zie ik die niet als veel en veel sterker, maar over de breedte wel beter dan wij. Spanje en België vind ik helemaal niet veel sterker, meer van hetzelfde niveau. Als we Spanje nemen zou ik niemand, behalve Alba en wellicht De Gea, bij ons willen zien. Hetzelfde geldt voor onze zuiderburen, een Courtois, beide Hazard en Lukaku misschien, de rest niet. 

Die je sterker noemt is wellicht alleen Engeland ietsjes sterker, al valt dat in mijn ogen reuze mee. Waarom je hier Brazilië en Argentinië noemt is mij helemaal een raadsel, puur vanwege Neymar en Messi? (Misschien een Casemiro, Di Maria of Peredes) Vind het allemaal niet zo bijzonder. Portugal zie ik als een team van gelijk niveau, maar Kroatië, man man. Kroatië is een elftal wat je gewoon moet verslaan met onze spelers.

Goed, wij lopen de polonaise omdat we winnen van de nr 67 en 39 van de ranglijst. Stelt volgens jou dus niet veel voor, dus ben je het met mij eens dat wij deze poule simpel moeten winnen? 

Laten we als voorbeeld eens kijken waar Frankrijk mee in de poule zit, van wint en waardoor jij de Franse hosanna loopt:

frankrijk.png.d22b5cbb8b5d6f0faf4cf119ac446828.png

Wil de rest ook wel voor je bij elkaar tekenen hoor.

Misschien moeten mensen eens meer op waarde schatten wat ons elftal kan. Voor de zogenaamde toplanden hoef je niet bang te zijn en voor onze poule al helemaal niet. Maar je bent vast ook zo'n type wat onze competitie als de Mickey Mouse League ziet? Die denkt dat bijv. de Championship of 2. Bundesliga beter is dan onze Eredisivie en hier op hun sloffen kampioen worden. Altijd wordt dat soort onzin maar geromantiseerd, maar het valt allemaal reuze mee.

Blijf erbij dat we gewoon een goed elftal hebben die:

- deze poule zonder verlies door hadden moeten komen

- op het EK veel verder hadden moeten komen

- volgend jaar gewoon mee moeten doen in de strijd om het WK en minstens de halve finale moet halen

Dat negatieve kijken naar Oranje komt door lapzwans Frank. Frank die niets meer uitstraalde dan een zak hooi. Gelukkig staat er nu een ander type voor de ploeg, dit zal ook zijn uitwerking hebben. 

Godsamme wat een boel onzin zeg. En ik maar denken dat die onrealistische shit alleen betrekking had op ADO. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Fantasy:

Gisteren was wel volop genieten bij vlagen. Toch te bizar voor woorden wel dat we een paar maanden terug de discussie nog hadden of Luuk de Jong of Wout Weghorst in de spits moest :-D 

Nou nou niet gelijk de polonaise lopen. Weet niet of je die Turken de laatste maanden hebt zien spelen, maar die zijn geen schim meer van de ploeg die in aanloop naar het EK overal bovenop kletsten.

Zelfs Memphis slaagde erin om ballen aan te nemen tussen de linies :-D Zo'n Soyuncu en Demiral (volgens sommigen beter dan De Ligt) deden totaal niet aan doordekken, waardoor er continu een extreem gat lag. Dan is het makkelijk ballen ja, helemaal als je middenveld dan ook niet de taken uitvoert en alles maar laat lopen.

Denk dat we eerder kunnen concluderen dat Turkije extreem slecht is geworden dan dat Nederland zo ontzettend goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lazy:

Nou nou niet gelijk de polonaise lopen. Weet niet of je die Turken de laatste maanden hebt zien spelen, maar die zijn geen schim meer van de ploeg die in aanloop naar het EK overal bovenop kletsten.

Zelfs Memphis slaagde erin om ballen aan te nemen tussen de linies :-D Zo'n Soyuncu en Demiral (volgens sommigen beter dan De Ligt) deden totaal niet aan doordekken, waardoor er continu een extreem gat lag. Dan is het makkelijk ballen ja, helemaal als je middenveld dan ook niet de taken uitvoert en alles maar laat lopen.

Denk dat we eerder kunnen concluderen dat Turkije extreem slecht is geworden dan dat Nederland zo ontzettend goed is.

Dit inderdaad. Een beter elftal had dat halfslachtige gedoe van Wijnaldum direct afgestraft. Nederland kreeg alle ruimte om lekker te ballen. Al was het wel fijn om te zien dat Nederland ook begon te ballen. We hebben de afgelopen jaren ook genoeg wedstrijden gezien waar ze die ruimte kregen en er vervolgens een vreselijk zaadpot op de mat gelegd werd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Godsamme wat een boel onzin zeg. En ik maar denken dat die onrealistische shit alleen betrekking had op ADO. 

Deze post van jouw is de grootste onzin.  We gaan het wel zien hoe ons slechte team het gaat doen tegen de veeeeeeel en veeeeeel sterkere landen oke?

Daarnaast blijkt maar weer dat je het ADO-topic geen seconde gelezen hebt. En zo wel, wat is daar onrealistisch? Of bedoel je een cynisch ingevulde voorspelling van vorig jaar of wat opmerkingen bedoeld als grap? Ben een van de weinigen hier die niet de polonaise achter zijn club (of Spanje) aanloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Tim':

Geen Spaanse spelers bij Nederland willen qua kwaliteit :-D Ik heb mijn portie humor op de donderdagochtend in elk geval al gehad.

Leuke is ook dat er posities zijn waarop je bijna al een heel elftal aan spelers kan noemen die een versterking zouden zijn voor Nederland. Neem linksback, wat ik al zei. Alba, Gaya, Grimaldo, Angeliño, Reguilon, Bernat, Berchiche, Cucurella... Die zouden er allemaal gewoon in hebben gestaan. Om nog maar niet over middenvelders te spreken. En rechtsbuitens.

28 minuten geleden zei Lazy:

Demiral (volgens sommigen beter dan De Ligt)

Als trouwe Juve-volger kan ik je vertellen dat er helemaal niemand is die deze mening (nog) heeft. De Ligt was afgelopen seizoen zelfs beter/constanter dan Chiellini en al zeker dan Bonucci, die buiten dat EK gewoon een matig seizoen speelde. Danilo was zelfs betrouwbaarder. 

Kan mij eigenlijk alleen voorstellen dat dit van een paar eergevoelige, chauvinistische Turken met een glaasje teveel op komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Rossi:

Deze post van jouw is de grootste onzin.  We gaan het wel zien hoe ons slechte team het gaat doen tegen de veeeeeeel en veeeeeel sterkere landen oke?

Daarnaast blijkt maar weer dat je het ADO-topic geen seconde gelezen hebt. En zo wel, wat is daar onrealistisch? Of bedoel je een cynisch ingevulde voorspelling van vorig jaar of wat opmerkingen bedoeld als grap? Ben een van de weinigen hier die niet de polonaise achter zijn club (of Spanje) aanloopt.

Joh, op het moment dat jij daadwerkelijk dingen roept als " Frankrijk is niet zo veel sterker", terwijl Frankrijk met de 3e garnituur kan aankomen en dan nog steeds een concurrerend elftal op kan spellen of "Ik zou alleen Alba of de Gea willen" terwijl je daar nog spelers hebt als Pedri, Ferran Torres, Koke, Busquets, Rodri, Azpillicueta. Zelfs de jongens die daar niet opgeroepen worden zoals Oyarzabal zouden hier spelen. Schei uit hoor.

Vervolgens kom je aan met de poule van Frankrijk, om aan te tonen dat ik "daarom de polonaise loop". Wat een bullshit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Joh, op het moment dat jij daadwerkelijk dingen roept als " Frankrijk is niet zo veel sterker", terwijl Frankrijk met de 3e garnituur kan aankomen en dan nog steeds een concurrerend elftal op kan spellen of "Ik zou alleen Alba of de Gea willen" terwijl je daar nog spelers hebt als Pedri, Ferran Torres, Koke, Busquets, Rodri, Azpillicueta. Zelfs de jongens die daar niet opgeroepen worden zoals Oyarzabal zouden hier spelen. Schei uit hoor.

Vervolgens kom je aan met de poule van Frankrijk, om aan te tonen dat ik "daarom de polonaise loop". Wat een bullshit. 

Nee, ik gaf aan dat Frankrijk in mijn ogen niet veel en veel sterker is, niet dat ze niet zoveel sterker zijn. En dat dat vooral in de breedte zit. Met andere woorden dat zij dus inderdaad sterker zijn, alleen vind ik ze dus niet veel en veel sterker.

En voor wie zou jij die jongens die jij hier noemt in de basis willen zien? En kom niet met Blind aanzetten want ik denk dat mijn mening over Blind hier wel bekend is.

Dat ik daarna als voorbeeld de poule van Frankrijk pak is omdat jij roept dat wij de polonaise lopen vanwege winst op nr zoveel op de ranglijst, iets wat in al de andere poules precies hetzelfde is. Dus wij moeten normaal doen want het is maar tegen de nummer zoveel, maar als concurrerende landen het doen is het geweldig, zo komt het op mij over. 

Als ik kijk naar de onderlinge resultaten tegen de concurrerende landen de afgelopen jaren, hebben we het gewoon prima gedaan. Daarnaast is ons team ook gewoon sterker geworden t.o.v. een aantal jaren terug, alleen onder de periode van De Boer was het in alle opzichten drama. Dat begint al met de plannen, kennis en uitstraling van een coach. 

En dan hoor ik graag nog waar ik onrealistische bullshit praat over ADO?  

bewerkt door Rossi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rossi:

En voor wie zou jij die jongens die jij hier noemt in de basis willen zien? En kom niet met Blind aanzetten want ik denk dat mijn mening over Blind hier wel bekend is.

Nu was de vraag niet direct aan mij gesteld. Maar ik zie graag bijvoorbeeld Angeliño/Gaya/Grimaldo ipv onze linksbacks, Koke/Pedri/Busquets/Rodri ipv Klaassen/Wijnaldum en Torres/Oyarzabal/Olmo ipv Berghuis/Bergwijn/Gakpo. Nou ja, qua kwaliteiten dan. Een Spanjaard tussen al die Nederlanders zou ook gek zijn. Maar op die plekken kunnen we zo versterking krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Tim':

Nu was de vraag niet direct aan mij gesteld. Maar ik zie graag bijvoorbeeld Angeliño/Gaya/Grimaldo ipv onze linksbacks, Koke/Pedri/Busquets/Rodri ipv Klaassen/Wijnaldum en Torres/Oyarzabal/Olmo ipv Berghuis/Bergwijn/Gakpo. Nou ja, qua kwaliteiten dan. Een Spanjaard tussen al die Nederlanders zou ook gek zijn. Maar op die plekken kunnen we zo versterking krijgen.

Linksback is bij ons zeker een punt, dat ontken ik ook nergens. Net als de doelman overigens. De andere posities die aangekaart worden zie ik op dit moment geen groot kwaliteitsverschil. Als deze Spaanse jongens zich verder ontwikkelen dan wel, dat is een ander verhaal. Nu niet, simpelweg omdat ik denk dat het team prima in mekaar steekt, alleen in de breedte missen we wel wat kwaliteit. Maar ik geloof gewoon dat het kwaliteitsverschil in het algemeen op dit moment niet bijster groot is. En ik zeg ook nergens dat wij beter of iets zijn dan Spanje he, ik trek alleen Elsjorro zijn claim over veel en veel sterker in twijfel. Alleen vind ik ook dat wij niet bang hoeven te zijn voor zulke teams, want zoals aangekaart kan Denemarken van ons winnen, maar wij kunnen net zo goed van Spanje, Duitsland etc winnen.

We gaan het zien hoe alles zich ontwikkeld rondom Oranje, denk dat met Van Gaal een prima keuze gemaakt is door de KNVB en dat we gewoon heel snel de Frank de Boer periode moeten vergeten. Koeman deed het ook prima met deze spelers, het is echt allemaal niet zo slecht.

Het begon met het feit dat ik beweerde dat wij, in principe, zonder puntverlies de poule door moeten komen. En dit is overigens niet gebaseerd op afgelopen interland week. Riep dit al bij de loting en vind dit nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Rossi:

Linksback is bij ons zeker een punt, dat ontken ik ook nergens. Net als de doelman overigens. De andere posities die aangekaart worden zie ik op dit moment geen groot kwaliteitsverschil. Als deze Spaanse jongens zich verder ontwikkelen dan wel, dat is een ander verhaal. Nu niet, simpelweg omdat ik denk dat het team prima in mekaar steekt, alleen in de breedte missen we wel wat kwaliteit. Maar ik geloof gewoon dat het kwaliteitsverschil in het algemeen op dit moment niet bijster groot is. En ik zeg ook nergens dat wij beter of iets zijn dan Spanje he, ik trek alleen Elsjorro zijn claim over veel en veel sterker in twijfel. Alleen vind ik ook dat wij niet bang hoeven te zijn voor zulke teams, want zoals aangekaart kan Denemarken van ons winnen, maar wij kunnen net zo goed van Spanje, Duitsland etc winnen.

We gaan het zien hoe alles zich ontwikkeld rondom Oranje, denk dat met Van Gaal een prima keuze gemaakt is door de KNVB en dat we gewoon heel snel de Frank de Boer periode moeten vergeten. Koeman deed het ook prima met deze spelers, het is echt allemaal niet zo slecht.

Het begon met het feit dat ik beweerde dat wij, in principe, zonder puntverlies de poule door moeten komen. En dit is overigens niet gebaseerd op afgelopen interland week. Riep dit al bij de loting en vind dit nog steeds.

Hier heb je gewoon een punt inderdaad, vooral op eindtoernooien hoef je voor niemand bang te zijn. Zo zie je maar weer, zo'n malle De Ligt gooit met een handsbal een toernooi naar ze saus (omdat Malen ook een zieke kans miste) 

In de finale staan met Vlaar, Mathijsen, Heitinga en Van der Wiel (wat best een goede back was) kan maak je op elk eindtoernooi kans om ver te komen. Al mis je in het huidige elftal wel een Sneijder, iemand die gewoon vanaf de 2e lijn op doel durft te schieten. Nu moet elke bal er worden ingelopen lijkt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt leuke discussies dit.

Ontzettend interessant om te lezen welke spelers jullie van het ene land bij het andere land zouden willen hebben door een beetje krampachtig te bewijzen hoe goed jullie allemaal wel niet bepaalde competities volgen. 

On-topic; we worden natuurlijk wereldkampioen. Mits we Riqui Puig nog kunnen naturaliseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk persoonlijk dat als we al die Spanjolen ineens gaan zitten lopen opstellen dat de Uefa ons wel straft. En ze verstaan we zijn er weer bij en dat is prihaaama niet. Estamos de vuelta y eso de genial klinkt dan weer niet. De opendeur dat we van iedereen kunnen winnen (Behalve Portugal) is een open deur, we kunnen ook van veel landen verliezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Karlo:

Echt leuke discussies dit.

Ontzettend interessant om te lezen welke spelers jullie van het ene land bij het andere land zouden willen hebben door een beetje krampachtig te bewijzen hoe goed jullie allemaal wel niet bepaalde competities volgen. 

On-topic; we worden natuurlijk wereldkampioen. Mits we Riqui Puig nog kunnen naturaliseren.

Ah, je voegt weer eens geen bal toe met je vormkritiek. Niemand heeft het over wie welke spelers waar zou willen hebben. Iemand zegt dat haast niemand van een bepaald land een versterking zou zijn voor Nederland en dan zijn er mensen die dat tegenspreken omdat het je reinste onzin is. En ja, Karlo, het helpt als je een beetje weet waar je over praat. Gek, hè? Je Puig "grapje" is ook al nogal kansloos. Kan je niet weer een leuke karikatuur van mij maken ipv dit indirecte, sneue gebash van je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-9-2021 om 15:45 zei Elsjorro1990:

Wil je daar dan oprecht argumenten over horen, of kap je bij voorbaat alles af. Iets als "gelul" bestempelen impliceert namelijk dat tweede.

Daar wil ik op zich wel echt argumenten over horen. Volgens mij doet spreken over 'echte' posities namelijk geen recht aan de realiteit en is het vaak nogal inconsistent, zoals ik met mijn voorbeelden aangaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Hwb:

Daar wil ik op zich wel echt argumenten over horen. Volgens mij doet spreken over 'echte' posities namelijk geen recht aan de realiteit en is het vaak nogal inconsistent, zoals ik met mijn voorbeelden aangaf.

Nou ja die realiteit is vrij simpel toch: De groten der aarde zullen op meerdere posities kunnen voetballen. Alleen heb je aan een Haaland meer in de spits dan als rechtsbuiten, als je begrijpt wat ik bedoel.

In het typische woord, om even terug te komen op je voorbeeld, van van Persie, zeg ik: Dat is geen echte spits. Zoals die ooit bedoeld zijn. Maar op zijn eigen manier heeft hij die positie natuurlijk wel erg goed ingevuld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei cimbomcu:

Ik zal mijn grote vriend @Rossi helpen. Qua individuele spelers zijn wij een stuk zwakker dan de Spanjaarden, veel spelers van Spanje zou ik bij het NL elftal willen hebben. Maar qua team doen wij helemaal niks onder voor Spanje, zeker niet sinds Louis.

Heb de hulp niet nodig maar toch bedankt dat er nog iemand (uit voor mij onverwachte hoek) is die het kan relativeren. Ik heb een vrij uitgesproken mening en het interesseert me niet zoveel als anderen het daar niet mee eens zijn en mijzelf proberen te verdedigen doe ik altijd en afwijken van mijn mening vrijwel nooit.

Maar idd, als team, ik zie niet welke speler ons team (basis!) beter zou maken behalve een keeper/linksback. Ik denk dat velen terug denken aan de periode onder De Boer, want onder Koeman won deze zogenaamde middelmaat wel van "wereldtoppers". En overigens heb ik nergens gezegd dat wij beter dan de Spanjaarden zijn, zoals sommigen denken en hier reageren , alleen ik hoef van die gasten bijna niemand bij ons te zien. Denk wij sterk genoeg zijn als Oranje om is Spanje te verslaan.

Daarnaast is het elftal kwalitatief gewoon veruit de sterkste uit de poule, wat niet wil zeggen dat het complete wereldtop is. We zitten met middenmoot of verschillende slechtste teams in de poule, kom op.

Frankrijk kan zogenaamd drie elftallen opstellen die beter zijn dan wij, maar het o zo geprezen Jong Frankrijk ging er gewoon vanaf. Een elftal vol wereldtalenten wat volgens vele sterk genoeg is voor Frankrijk 1, kon niet winnen van Boadu en co.

Het is gewoon allemaal zo slecht nog niet, maar hier moet je geloof ik anti Nederland zijn.

Oh en trouwens, zo nationalistisch als sommige denken ben ik niet. Ik heb vrij weinig met Oranje en of ze nou winnen of verliezen, ik lig er geen minuut wakker van. Genoot overigens van de afgang op het EK, puur omdat het (onder De Boer) hele enge, nare mannetjes waren. Ben alleen zo klaar met dat bashen op het elftal alsof het allemaal gompies zijn.

Want als we Spanje even buiten beschouwing laten, wat stelt bijvoorbeeld Argentinië voor? Or Brazilië? Of Kroatië? Of Portugal met al hun talenten die nergens doorbreken? Minder dan wij.

En geef Louis de tijd, niet mijn favoriete coach maar wel een die dingen kan bereiken. Dan zul je zien dat het, net als onder Koeman, gewoon een prima elftal is wat zeker kan meedoen om de halve finales van een eindtoernooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek eigenlijk dat Atletico Madrid nooit aan Davy Klaassen gedacht heeft. Doet helemaal niets onder voor Llorente en Koke als je er over nadenkt. 

Real Madrid idem dito. Asensio, wie? En waarom heeft Barca interesse in Olmo? Zouden ze wel weten dat Berghuis gewoon voor 4 miljoentjes op te halen was?

Maar ja, inderdaad, als "team" is Nederland wel heel goed. Spanje niet, natuurlijk. Dat die voor dat EK onder Enrique champagnevoetbal speelde en met regelmaat tegenstanders oprolde met 4 en 5-0, ja ach, dat zenden ze niet uit op de NOS, dus dan bestaat het gewoon niet. 

Ah fuck, vergeten, je hoeft helemaal niet te weten waar je over praat op dit forum. Waarom zou je? Echt geen leuke discussie dan. Gewoon maar wat zeggen zonder dat je weet waar je over praat. Formule 1? Max Verstappen? Kan er geen drol van. Ver van mijn bed show. Bottas is véél getalenteerder, die heb ik weleens gezien op een zondagavond in een samenvatting. En kom nu niet met je reactie van: nee, hoe kom je daarbij, kijk jij wel naar Formule 1? Ken jij de autoracer Max Verstappen wel dan, of alleen van naam? Echt, kappen, dat is zó killing voor de discussie!

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Elsjorro1990:

Nou ja die realiteit is vrij simpel toch: De groten der aarde zullen op meerdere posities kunnen voetballen. Alleen heb je aan een Haaland meer in de spits dan als rechtsbuiten, als je begrijpt wat ik bedoel.

In het typische woord, om even terug te komen op je voorbeeld, van van Persie, zeg ik: Dat is geen echte spits. Zoals die ooit bedoeld zijn. Maar op zijn eigen manier heeft hij die positie natuurlijk wel erg goed ingevuld. 

Maar dan zijn er toch geen echte spitsen meer? Niemand speelt namelijk meer spits zoals die ooit (wanneer? in de jaren '20? '50? '80?) bedoeld waren. Van Persie heeft jarenlang spits gespeeld. Op die positie in de EPL 147 wedstrijden gespeeld en 87 goals daarin gemaakt (even gespiekt op transfermarkt voor de exacte cijfers). Als dat al geen 'echte' spits is. Van Persie is op een andere manier spits dan Van Nistelrooy, maar niet minder spits. Ik denk dat er allerlei verschillende typen spitsen zijn. Van Inzaghi tot Firmino en van Van Basten tot Memphis. Maar het zijn allemaal spitsen, waarvan sommigen ook op een andere positie een bijdrage kunnen leveren aan het team en anderen eigenlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Context, context en context.

Wat is de formatie? Wat is de speelstijl? Op welk gebied van het veld moet je vooral komen en op welk gebied blink je doorgaans uit? Wat zijn je taken? Wat zijn die van de spelers om je heen (en wat voor types zijn dat überhaupt)? 

Dat allen maakt uit of je op een positie past of niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hwb:

Maar dan zijn er toch geen echte spitsen meer? Niemand speelt namelijk meer spits zoals die ooit (wanneer? in de jaren '20? '50? '80?) bedoeld waren. Van Persie heeft jarenlang spits gespeeld. Op die positie in de EPL 147 wedstrijden gespeeld en 87 goals daarin gemaakt (even gespiekt op transfermarkt voor de exacte cijfers). Als dat al geen 'echte' spits is. Van Persie is op een andere manier spits dan Van Nistelrooy, maar niet minder spits. Ik denk dat er allerlei verschillende typen spitsen zijn. Van Inzaghi tot Firmino en van Van Basten tot Memphis. Maar het zijn allemaal spitsen, waarvan sommigen ook op een andere positie een bijdrage kunnen leveren aan het team en anderen eigenlijk niet.

7 minuten geleden zei Socrates:

Context, context en context.

Wat is de formatie? Wat is de speelstijl? Op welk gebied van het veld moet je vooral komen en op welk gebied blink je doorgaans uit? Wat zijn je taken? Wat zijn die van de spelers om je heen (en wat voor types zijn dat überhaupt)? 

Dat allen maakt uit of je op een positie past of niet. 

Even voor mijn beeldvorming.. Hier zeggen jullie exact hetzelfde toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites