Socrates Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 31 minuten geleden zei Vitesse88: Weghorst opstellen heeft nu ook weinig nut zonder enige aanvoer van de zijkanten. Memphis gaat geen bal geven. Nee de Boer slaat de plank volledig mis met zijn opstelling(en). Gini is geen echte 10, zet dan eerder Donny daar neer. Gravenberch of Klaassen ipv de Roon Geen enkele ploeg speelt dynamisch voetbal in een 3-4-1-2/5-3-2 met een type Weghorst/De Jong als diepe spits. Belachelijk überhaupt. Eens met Donny op tien, Gini kan prima naast De Jong. 22 minuten geleden zei Michaelinho*: Opstellinkie hoor Gakpo en Van de Beek ook gewoon op de tribune.. zet daar lekker Veltman en Koopmeiners neer. Serieus..? Dat zijn nu juist degene die wmb dit systeem beter zouden kunnen maken. Belachelijk, echt belachelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 Joh, jezelf gewoon weer 90 minuten verwonderen. Ik ben het als Feyenoordsupporter wel gewend. Pizza'tje + biertje erbij op het balkon en laptop aan op het voetbal. Top zondagavond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 Goh, zie nu pas dat Willy Sagnol bondscoach is van Georgië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 (bewerkt) Leuk voor Weghorst hoor! Gun het hem wel. 6 juni 2021 bewerkt door MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 Kam-pi-oenen, kampi, kampioenen! Dat Georgië komt geen stap meer vooruit. Verder wederom een matig potje, nog altijd weinig vertrouwen in volgende week. Dat Oekraïne kan best wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 2 uur geleden zei Vitesse88: Weghorst opstellen heeft nu ook weinig nut zonder enige aanvoer van de zijkanten. Weghorst scoort regelmatig door een bal van de zijkant, maar die goal van vandaag is ook redelijk typerend voor hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 20 minuten geleden zei Chiemel: Weghorst scoort regelmatig door een bal van de zijkant, maar die goal van vandaag is ook redelijk typerend voor hem. Je hebt wel meer aan hem dan aan Luuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 Zo wel ja. In een 4-3-3 met voorzetten van de vleugels doen ze niet veel voor elkaar onder i.m.o. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 Eerder andersom. Weghorst betere afmaker, De Jong beter aanspeelpunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 Denk nog steeds dat alle ellende is begonnen met die blunder van Janmaat uit tegen Tsjechië. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 4 uur geleden zei Sophomore: Denk nog steeds dat alle ellende is begonnen met die blunder van Janmaat uit tegen Tsjechië. Nee joh. Het is begonnen met Rensenbrink op de paal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 Hebben we er al zin in? ik totaal niet. Ik mis de positieve hype. Op dit moment vraag ik me af of ik überhaupt wedstrijden ga kijken. Zo diep zijn we gezonken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 (bewerkt) Zoals hier al vaker is aangehaald zouden we, puur op kwaliteit, de groepsfase door moeten komen in ongeveer elk systeem. Als we verder willen komen (en het publiek vermaken) zal er toch iets speciaals nodig zijn. Daarom zou ik graag zien dat ze eens het volgende proberen. (3-4-1-2) Stekelenburg De Vrij - F. de Jong - De Ligt Dumfries - Wijnaldum - Blind (Timber) - Wijndal Van de Beek Malen - Depay Om die manier krijg je de beste speler (Frenkie) makkelijk het meeste aan de bal. Daarnaast kan hij in de wedstrijd bij momenten van positie wisselen met De Ligt of Blind, afhankelijk van de tegenstander. De meeste teams zijn niet gewend om te verdedigen tegen een centraal inschuivende verdediger, zeker niet van het niveau van Frenkie. De backs kunnen veel opkomen, maar hebben beiden niet echt een goede hoge voorzet, dus heb je voorin ook geen grote speler nodig. De bewegelijkheid van Malen en Depay, die kunnen inzakken, diepgaan en de hoeken opzoeken met afwisselende infiltraties van Wijnaldum en Van de Beek kunnen voor leuk voetbal zorgen en moet toch doelpunten opleveren, zowel tegen aanvallende als verdedigende teams. 7 juni 2021 bewerkt door FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 Gisteren niks gezien, maar het zal wel weer niet geweldig geweest zijn. Snap nu nog minder dat Karsdorp niet mee is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 1 uur geleden zei FlyD: Zoals hier al vaker is aangehaald zouden we, puur op kwaliteit, de groepsfase door moeten komen in ongeveer elk systeem. Als we verder willen komen (en het publiek vermaken) zal er toch iets speciaals nodig zijn. Daarom zou ik graag zien dat ze eens het volgende proberen. (3-4-1-2) Stekelenburg De Vrij - F. de Jong - De Ligt Dumfries - Wijnaldum - Blind (Timber) - Wijndal Van de Beek Malen - Depay Om die manier krijg je de beste speler (Frenkie) makkelijk het meeste aan de bal. Daarnaast kan hij in de wedstrijd bij momenten van positie wisselen met De Ligt of Blind, afhankelijk van de tegenstander. De meeste teams zijn niet gewend om te verdedigen tegen een centraal inschuivende verdediger, zeker niet van het niveau van Frenkie. De backs kunnen veel opkomen, maar hebben beiden niet echt een goede hoge voorzet, dus heb je voorin ook geen grote speler nodig. De bewegelijkheid van Malen en Depay, die kunnen inzakken, diepgaan en de hoeken opzoeken met afwisselende infiltraties van Wijnaldum en Van de Beek kunnen voor leuk voetbal zorgen en moet toch doelpunten opleveren, zowel tegen aanvallende als verdedigende teams. Eens met de 3-4-1-2 uiteraard, maar ik zie deze invulling niet zo werken. Met De Jong als libero moet je heel hoog staan om hem niet compleet te slopen qua loopwerk en dat maakt kwetsbaar, ook omdat die andere twee niet heel snel zijn. Blind als LCM kan dan zoals je zegt in theorie wel leuk terug zakken, maar in de praktijk anticipeert hij veel te traag. Die moet ergens kunnen staan en er niet meer van weg hoeven. Als zes in de middencirkel bijvoorbeeld, maar als Frenkie dan doorschuift blijft Blind gewoon heel kwetsbaar in de counter. Timber vind ik geen middenvelder. Voor zo'n rol zou Koopmeiners misschien nog het meest geschikt zijn, maar dat is wel een enorme zaadvoetballer. Sowieso denk ik ook dat het zonde zou zijn om Frenkie achterin te zetten. Dan gaat de tegenstander standaard hem vastzetten in de opbouw en mis je zijn gogme en dynamiek op het middenveld. Je zou De Jong moeten hebben op een middenveld waarop de anderen ook sterk zijn in de omschakeling en iets met een bal kunnen. Dus met Wijnaldum en Van de Beek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 (bewerkt) 2 uur geleden zei FlyD: Zoals hier al vaker is aangehaald zouden we, puur op kwaliteit, de groepsfase door moeten komen in ongeveer elk systeem. Als we verder willen komen (en het publiek vermaken) zal er toch iets speciaals nodig zijn. Daarom zou ik graag zien dat ze eens het volgende proberen. (3-4-1-2) Stekelenburg De Vrij - F. de Jong - De Ligt Dumfries - Wijnaldum - Blind (Timber) - Wijndal Van de Beek Malen - Depay Om die manier krijg je de beste speler (Frenkie) makkelijk het meeste aan de bal. Daarnaast kan hij in de wedstrijd bij momenten van positie wisselen met De Ligt of Blind, afhankelijk van de tegenstander. De meeste teams zijn niet gewend om te verdedigen tegen een centraal inschuivende verdediger, zeker niet van het niveau van Frenkie. De backs kunnen veel opkomen, maar hebben beiden niet echt een goede hoge voorzet, dus heb je voorin ook geen grote speler nodig. De bewegelijkheid van Malen en Depay, die kunnen inzakken, diepgaan en de hoeken opzoeken met afwisselende infiltraties van Wijnaldum en Van de Beek kunnen voor leuk voetbal zorgen en moet toch doelpunten opleveren, zowel tegen aanvallende als verdedigende teams. Ben het hier grotendeels wel mee eens alleen de positionering van Blind is dan een beetje tricky. Ik zou Frenkie en Blind switchen en dan De Ligt centraal en Blind linkscentraal. Ook zou ik Weghorst wel laten staan nu, in plaats van Malen. 7 juni 2021 bewerkt door Karlo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 Dumfries van de back afhalen zou ik ook groot voorstander van zijn. Timber kan daar ook goed uit de voeten en die kan iig met een bal overweg. Wel handig voor een voetballer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 43 minuten geleden zei Socrates: Sowieso denk ik ook dat het zonde zou zijn om Frenkie achterin te zetten. Dan gaat de tegenstander standaard hem vastzetten in de opbouw en mis je zijn gogme en dynamiek op het middenveld. Je zou De Jong moeten hebben op een middenveld waarop de anderen ook sterk zijn in de omschakeling en iets met een bal kunnen. Dus met Wijnaldum en Van de Beek. Daar ben ik het mee eens en dat zou waarschijnlijk ook mijn eerste/de meest logische oplossing zijn. Alleen ga je daarmee weinig tegenstanders 'verrassen' en is het makkelijker om Frenkie uit de wedstrijd te halen. Als Frenkie helemaal achterin staat is het moeilijker om hem vast te zetten zonder dat er enorme gaten vallen. Als ze dat toch doen is 1 crosspass van De Vrij of Stekelenburg voldoende om een half elftal van de tegenstander uit te schakelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 (bewerkt) Op 6-6-2021 om 17:00 zei Socrates: Nja, 5-3-2 is een beetje makkelijk nalullen. Als het 3-4-1-2 is, kan je er bijvoorbeeld best prima mee spelen tegen kleinere tegenstanders. Zijn zat ploegen die daarmee structureel spelen. Gaan ook niet ineens tegen een mindere ploeg denken: oh, nee oké, dan 4-3-3. Dat is enorm Hollands, omdat dat het enige systeem is dat men hier kent. Je kan lullen over een systeempje, maar er moet een idee achter zitten. Je moet het juist invullen; qua type spelers, qua positionering en looplijnen/loopacties. En die onzin over 4-3-3: dan kan Frenkie minder risico nemen op het middenveld, moet hij vaker inzakken, is hij nog simpeler te dekken, krijgt De Roon nóg vaker de bal en ben je ineens afhankelijk van Berghuis op rechtsvoor. Memphis is als linksbuiten ook niet geweldig. Mist de snelheid die hij destijds bij PSV wél had. Te weinig diepte ook. Gewoon maar 4-3-3 spelen is akkoord gaan met poule doorkomen en dan er vrij kansloos uitvliegen. Sowieso: als je met dit materiaal boven jezelf uit wil stijgen, moet je echt twee voorin opstellen. Memphis en Gakpo/Malen, gokken op gogme van Memphis en diepte van een tweede man. Verder een groot middenveld dat zo dynamisch mogelijk kan spelen (en zonder De Roon en niet met Wijnaldum als tien) door een veilige back-up te hebben met 3 en op momenten 5 achterin. Als ik kijk wat je hier allemaal zegt over Frenkie, heb je echt niet op zitten letten in '18/'19, of wel? Of bij het oranje onder Koeman? Verder natuurlijk gewoon Depay centraal en Gakpo op links. Alleen rechtsbuiten is een zorgenkindje. Maarja, De Boer heeft ook alle buitenspelers af laten vallen. Vier centrumspitsen en drie buitenspelers geselecteerd. Dan weet je wel hoe laat het is. Je zag het gisteren ook weer in de eerste helft (vanwege bedtijd kinderen 2e niet goed gezien): buiten Weghorst en Memphis was Dumfries je meest aanvallende speler. Nu heb ik niets tegen Dumfries, maar als hij bij je 3 meest aanvallende spelers zit, gaat ergens iets mis. Waar dit systeem op neerkomt is dat er een aanvaller afgehaald wordt, zodat 2 verdedigers (links- en rechtsback) aanvallend belangrijker gemaakt worden. We kunnen klagen over Berghuis. Maar als ik voor aanvallende inbreng moet kiezen tussen hem of Dumfries, hoef ik geen 2 tellen na te denken. Overigens lijkt Wijnaldum mij een prima optie om in dit systeem aan de rechterkant te spelen, maar dat terzijde. 7 juni 2021 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 7 juni 2021 Share Geplaatst 7 juni 2021 Over Frenkie? Pardon? Zeg daar niets bijzonders, hoor. En tja, daar verschillen we dan maar gewoon van mening. In mijn ogen is een voorhoede van drie dé manier om jezelf tot pure middelmaat te maken. De kracht van dit elftal ligt elders. Nogal kortzichtig trouwens met je verhaal over backs en dat is het systeem. Veel ploegen gebruiken het systeem vanwege het benutten van dynamiek binnen de ploeg (denk ook aan middenveld) of om voor een meer directe speelstijl te gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 Wat een kut seizoen voor Donny. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 Dan moet de gifbeker ook echt helemaal leeg voor die jongen. Zonde voor hem. Wie zal hem vervangen? Kan er überhaupt nog een vervanger mee zo kort voor het EK? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 1 minuut geleden zei Lazy: Dan moet de gifbeker ook echt helemaal leeg voor die jongen. Zonde voor hem. Wie zal hem vervangen? Kan er überhaupt nog een vervanger mee zo kort voor het EK? Kan en mag, maar Frank doet het niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 Zojuist zei The Saint: Kan en mag, maar Frank doet het niet Jammer, al kan ik me voorstellen dat als je nu bijvoorbeeld een Bergwijn toevoegt die niet met de meest prettige instelling binnenkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 Zojuist zei Lazy: Jammer, al kan ik me voorstellen dat als je nu bijvoorbeeld een Bergwijn toevoegt die niet met de meest prettige instelling binnenkomt. En dan heeft KPN hun reclame voor Jan met de korte achternaam opnieuw zitten maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten