cimbomcu Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 (bewerkt) :( 17 september 2020 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Ach, volgens mij zijn we in de afgelopen pagina's niet veel verder gekomen. Frank begon sterk bij Ajax en heeft met matig materiaal toch 4 titels gepakt. Daarna slechte keuzes qua clubs in Engeland en Italie. Atlanta's spelersgroep en geprefereerde speelstijl lag hem gewoon niet, juist knap dat 'ie alsnog 2 (geloof ik) bekers won. Denk dat 'ie daar wel van geleerd heeft en niet meer zo 'zijn spel' gaat spelen. Hij zal zeker gerespecteerd worden in de groep en het team goed kunnen managen. Als hij dan op dezelfde manier als Koeman doorgaat, zie ik het nog wel goedkomen. Dat ligt in ieder geval wel voor de hand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Ik heb er ook niet echt vertrouwen in. Als hij direct met een simpele 4-3-3 gaat beginnen waarbij de spelers balletje breed en balletje terug doen, dan stop ik met kijken na één wedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Vreselijke keuze. Juist een bondscoach moet obv het aanwezige materiaal een bepaald spel voorleggen in een bepaald systeem. Dat vereist tactische kwaliteit én flexibiliteit. Ook moet een bondscoach communicatief sterk zijn omdat het veelal selecteren is en spelen voor de nationale ploeg om het eergevoel van die ego's gaat. Alles wat De Boer nu juist compleet mist. Het is bijna alsof ze het er om doen. Als ik speler was geweest, zou ik overigens helemaal geen respect hebben voor hem. Integendeel. Ik heb hem nauwkeurig gevolgd bij Inter en Palace en dat waren zo'n beetje de meest dramatische trainersprestaties van de eeuw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Is Zeus de nieuwe Pino op MU? Iets met een fles azijn, jeetje zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Frank de Boer is nog niet eens officieel bondscoach of men heeft zijn mening al klaar. Maar als hij ons Europees kampioen maakt staan de azijnzeikers vooraan met hun oranje vlaggetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 5 minuten geleden zei delichris: Frank de Boer is nog niet eens officieel bondscoach of men heeft zijn mening al klaar. Maar als hij ons Europees kampioen maakt staan de azijnzeikers vooraan met hun oranje vlaggetje. Frank de Boer heeft toch al genoeg laten zien om een oordeel te kunnen vellen over zijn trainerscapaciteiten. Gewoon een uiterst middelmatige trainer gebleken, daar doen die paar titels bij Ajax (wat redelijk normaal is) niet aan af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 6 minuten geleden zei Regis: Frank de Boer heeft toch al genoeg laten zien om een oordeel te kunnen vellen over zijn trainerscapaciteiten. Gewoon een uiterst middelmatige trainer gebleken, daar doen die paar titels bij Ajax (wat redelijk normaal is) niet aan af. Koeman was ook niet zo'n trainer die het goed had gedaan bij veel clubs. Maar bij Oranje toch wel succes had. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Superboeren Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Zie het probleem met Frank de Boer ook niet zo. Hij heeft inderdaad bij zijn clubs minder gepresteerd maar toch samen met van Bommel zo ongeveer de enigste jonge Nederlandse trainers wie beschikbaar zijn. Hij verdiend in ieder geval een kans voor mij, er staat nu een prima team en als hij een beetje op de zelfde voet doorgaat als Koeman is er toch weinig aan de hand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 4 minuten geleden zei Superboeren: Zie het probleem met Frank de Boer ook niet zo. Hij heeft inderdaad bij zijn clubs minder gepresteerd maar toch samen met van Bommel zo ongeveer de enigste jonge Nederlandse trainers wie beschikbaar zijn. Hij verdiend in ieder geval een kans voor mij, er staat nu een prima team en als hij een beetje op de zelfde voet doorgaat als Koeman is er toch weinig aan de hand. De KNVB en de selectie willen ook op dezelfde weg verder gaan. Daarom willen ze ook dat Lodeweges blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 54 minuten geleden zei Thierryvane: Is Zeus de nieuwe Pino op MU? Iets met een fles azijn, jeetje zeg. Dat is wel een hele grote belediging, maar neen. Hoezo mag je niets zeggen over De Boer? Iedereen die hem een beetje heeft kunnen volgen zal nauwelijks iets positiefs te benoemen hebben. Het gaat hier niet snel over de bondscoach van Portugal of Italië en hoe zij hun team laten spelen. Dan zou ik een stuk positiever zijn. Het gaat mij om de inhoud, maar als jij denkt te moeten scoren met een typerend frame: doe vooral je ding. 25 minuten geleden zei delichris: Frank de Boer is nog niet eens officieel bondscoach of men heeft zijn mening al klaar. Maar als hij ons Europees kampioen maakt staan de azijnzeikers vooraan met hun oranje vlaggetje. Er is dan ook genoeg om een mening op te vormen. In Italië en Engeland zullen ze lachen om deze aanstelling, in Nederland zijn we FC Naïef en FC Tactiek Snappen We Niet en zie ik zelfs hier al leden de moraalridder uithangen zonder enige argumentatie. Het is hier een discussieforum met het oog op FM: bij uitstek een forum gericht op de combinatie voetbal en management. Het is geen doodzonde om op de hoogte, kritisch en analyserend te zijn. Met open deuren als 'je weet het niet, we gaan het zien' kan je elke discussie de nek om draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 17 minuten geleden zei delichris: Koeman was ook niet zo'n trainer die het goed had gedaan bij veel clubs. Maar bij Oranje toch wel succes had. Dat was vooraf gezien dan ook een belachelijke aanstelling en terugkijkend heeft hij ook niets bijzonders gepresteerd. laat staan dat hij een toch vrij aardig elftal goedheeft laten voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Ondanks zijn veelvuldig falen bij voorgaande clubs vind ik het misschien niet eens een stomme keuze. Over Koeman riep men hetzelfde. Ondanks dat De Boer niet echt bekend stond om het moderniseren van voetbal of zijn vernuftige aanpassingen in tactiek en speelstijl was dat in Amerika dan wel weer een punt waar zij hem om roemden. Wellicht is dat een te makkelijke invalshoek omdat het Amerikaans voetbal anders is dan dat uit Europa. Toch zijn veel spelers die op de Nederlandse velden actief waren toen hij actief was bij Ajax nu vaste keuzes in het elftal, wellicht dat dit enigszins een voordeel kan bieden. Ik heb meermaals wedstrijden van Atlanta United gekeken en dat vond ik zo gek nog niet (op het laatste gedeelte van het laatste seizoen na). Ik hoop dat het een goede keuze is, ik hoop dat hij vernieuwend durft te zijn en met de prima spelers die hij nu heeft in het Nederlands Elftal kan afstappen van het balletje breed voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Koeman was inderdaad ook niet goed bij Everton en Valencia en is sowieso geen geweldenaar. Bij clubs als Southampton en Feyenoord heeft hij er wel veel uit kunnen halen. Dat is natuurlijk anders dan bij De Boer, die er bij elke club na Ajax een puinhoop van heeft gemaakt en in lijstjes staat van slechtste manager ooit. Ik vind niet dat Koeman het niet goed gedaan heeft bij het Nederlands elftal, maar tegelijkertijd vind ik ook niet dat zijn rol overschat moet worden. Vanaf de wedstrijd tegen Peru kwam Frenkie de Jong in de ploeg en is hij er eigenlijk nooit meer uitgegaan. In mijn ogen was dat het grootste kantelpunt: een verzorgde opbouw en meer dynamiek, ook al omdat Wijnaldum offensiever kon spelen. Het duo Van Dijk en De Ligt is natuurlijk onder elke coach een goed duo en wmb de enige goede vondst van Koeman zelf was Memphis als spits, al denk ik dat vrijwel elke fatsoenlijke coach daar wel op gekomen was. Bij Lyon uiteraard ook vaak een centrale positie als tien of linkerspits. Wat ik wél geloof is dat Koeman gezag afdwong en de spelers op een prettige manier benaderde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 7 minuten geleden zei Regis: Dat was vooraf gezien dan ook een belachelijke aanstelling en terugkijkend heeft hij ook niets bijzonders gepresteerd. laat staan dat hij een toch vrij aardig elftal goedheeft laten voetballen. Finale Nations League gehaald. Ze hebben wel Frankrijk en Duitsland in de poule achter zich gelaten. Engeland in de halve finale verslagen. In de EK kwalificatie Duitsland verslaan en heel knap eerste geworden in de EK kwalificatie poule. Dat was al een tijd geleden dat dit is gebeurd met het Nederlands elftal. @Zeus Laten we eerst maar eens afwachten of hij de bondscoach wordt en als hij het wordt de resultaten afwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Bedankt voor de open deur. @ElPrincipito Heb je de reacties gezien bij de fans van Atlanta United na zijn ontslag? Die waren euforisch en spraken over slecht en niet om aan te gluren-voetbal. Onder Tata was het veel attractiever en waren ook de resultaten beter. Spelersgroep nadien ook gemor over hem. Dat hoor je eigenlijk bij elke club. Ook bij Inter is hij echt afgemaakt als een notoire onbenul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 2 minuten geleden zei Zeus: Bedankt voor de open deur. @ElPrincipito Heb je de reacties gezien bij de fans van Atlanta United na zijn ontslag? Die waren euforisch en spraken over slecht en niet om aan te gluren-voetbal. Onder Tata was het veel attractiever en waren ook de resultaten beter. Spelersgroep nadien ook gemor over hem. Dat hoor je eigenlijk bij elke club. Ook bij Inter is hij echt afgemaakt als een notoire onbenul. Dat was toch enkel over de wijzigingen die hij in het laatste seizoen invoerde? Toen ging het imo over het feit dat hij de oudere garde teveel op de bank liet zitten en ook weleens koos voor minder populaire jongens. Ik weet dat de supporters daar blij over waren, niet over het voetbal. Toch moet het toch geen totale onbenul zijn, bij Ajax heeft hij (weliswaar niet met mooi voetbal, maar ook niet met een geweldige selectie) toch prijzen gepakt. Ach, of hij het nu gaat worden of niet, het zou enkel kunnen als we proberen het Nederlands voetbal an sich te verbeteren en te moderniseren. Ik denk dat we de goede weg op waren, hopelijk kan dit worden voortgezet. Ikzelf had graag van Gaal nog eens zien komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 8 minuten geleden zei delichris: Finale Nations League gehaald. Ze hebben wel Frankrijk en Duitsland in de poule achter zich gelaten. Engeland in de halve finale verslagen. In de EK kwalificatie Duitsland verslaan en heel knap eerste geworden in de EK kwalificatie poule. Dat was al een tijd geleden dat dit is gebeurd met het Nederlands elftal. @Zeus Laten we eerst maar eens afwachten of hij de bondscoach wordt en als hij het wordt de resultaten afwachten. Ja, echt niets bijzonders als je De Ligt, Van Dijk, De Jong tot je beschikking hebt en Wijnaldum en Depay die in de vorm van hun leven verkeerde. Dan mag je dat zelfs wel verwachten. Voorgangers moesten het doen met Klaassen, Propper en Veltman dus ook niet heel gek dat zoiets al een tijdje niet gebeurd was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 6 minuten geleden zei Regis: Ja, echt niets bijzonders als je De Ligt, Van Dijk, De Jong tot je beschikking hebt en Wijnaldum en Depay die in de vorm van hun leven verkeerde. Dan mag je dat zelfs wel verwachten. Voorgangers moesten het doen met Klaassen, Propper en Veltman dus ook niet heel gek dat zoiets al een tijdje niet gebeurd was. Dat hadden Advocaat en Blind ook. Alleen de Jong was toen nog geen international. Alleen hun speelde nog een andere taktiek dan dat Koeman deed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 7 minuten geleden zei ElPrincipito: Dat was toch enkel over de wijzigingen die hij in het laatste seizoen invoerde? Toen ging het imo over het feit dat hij de oudere garde teveel op de bank liet zitten en ook weleens koos voor minder populaire jongens. Ik weet dat de supporters daar blij over waren, niet over het voetbal. Toch moet het toch geen totale onbenul zijn, bij Ajax heeft hij (weliswaar niet met mooi voetbal, maar ook niet met een geweldige selectie) toch prijzen gepakt. Ach, of hij het nu gaat worden of niet, het zou enkel kunnen als we proberen het Nederlands voetbal an sich te verbeteren en te moderniseren. Ik denk dat we de goede weg op waren, hopelijk kan dit worden voortgezet. Ikzelf had graag van Gaal nog eens zien komen. Reactie fans ging toch echt over het voetbal dat de ploeg op de mat legde dat klaarblijkelijk niet om aan te gluren was. De Boer vind ik ook niet bepaald modern overigens, integendeel. In zijn hoofd bestaat er één speelwijze die nu juist gedateerd is. Koeman bracht in elk geval nog wat dynamiek. Thans, dat kan je je dus afvragen aan wie dat echt lag, maar bon. Als het dan toch een Nederlander moet zijn - jammer, want Nederland heeft nu eenmaal niet zo veel moderne, tactisch goede trainers - dan inderdaad maar weer Van Gaal. Maar die is te eigenwijs en dan moet Lodeweges misschien wel weg. Stel je toch eens voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 3 minuten geleden zei delichris: Dat hadden Advocaat en Blind ook. Alleen de Jong was toen nog geen international. Alleen hun speelde nog een andere taktiek dan dat Koeman deed. Advocaat en Blind zijn dan ook nog wel nog types met nog minder tactisch inzicht dan Koeman, De Boer etc. En De Jong was verruit de belangrijkste pion binnen Koemans ploeg. Pas toen hij kwam begon de motor te lopen, vergeet dat niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Zojuist zei Regis: Advocaat en Blind zijn dan ook nog wel nog types met nog minder tactisch inzicht dan Koeman, De Boer etc. En De Jong was verruit de belangrijkste pion binnen Koemans ploeg. Pas toen hij kwam begon de motor te lopen, vergeet dat niet. Dat klopt ook. Want Wijnaldum kon toen ook vrijer spelen. En voorin mogen de aanvallers ook wisselen van positie dat zie je ook vaak gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 10 minuten geleden zei Zeus: Als het dan toch een Nederlander moet zijn - jammer, want Nederland heeft nu eenmaal niet zo veel moderne, tactisch goede trainers - dan inderdaad maar weer Van Gaal. Maar die is te eigenwijs en dan moet Lodeweges misschien wel weg. Stel je toch eens voor. Tja, daar moet je nu eenmaal rekening mee houden. De sfeer en rust lijkt na jaren weer eens goed te zijn, dan is het wel zaak om dat te behouden. Als jij als bedrijfsleider van je werk een teammanager aanstelt die iedereen het liefst gisteren nog ziet vertrekken, gaat dat ook goed mis. Blijkbaar is Van Gaal daardoor nou eenmaal geen optie, want het lijkt me dat ze die meteen hadden aangesteld anders. Ik ben wel benieuwd wie jij dan wel graag aangesteld ziet worden. Ik ben tot nu toe niet vrolijker geworden van de andere namen die de rondte deden namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 29 minuten geleden zei Zeus: Reactie fans ging toch echt over het voetbal dat de ploeg op de mat legde dat klaarblijkelijk niet om aan te gluren was. De Boer vind ik ook niet bepaald modern overigens, integendeel. In zijn hoofd bestaat er één speelwijze die nu juist gedateerd is. Koeman bracht in elk geval nog wat dynamiek. Thans, dat kan je je dus afvragen aan wie dat echt lag, maar bon. Als het dan toch een Nederlander moet zijn - jammer, want Nederland heeft nu eenmaal niet zo veel moderne, tactisch goede trainers - dan inderdaad maar weer Van Gaal. Maar die is te eigenwijs en dan moet Lodeweges misschien wel weg. Stel je toch eens voor. Mmm, dat wist ik niet! Dan heb ik er een verkeerd beeld van geschetst, juist omdat in het eerste seizoen prijzen gewonnen werd en het doelsaldo ook niet slecht was. Nederland kiest eigenlijk nooit voor een buitenlandse trainer, Wenger was even een gerucht. Dat is natuurlijk een prachtige optie, geen idee of het zou passen. Pochettino daarentegen lijkt mij wel een geschikte kandidaat mocht de KNVB eens verder kijken dan de landsgrenzen. Ook Ranieri en Allegri hebben geen club. Allegri heeft juist met Juventus laten zien dynamisch voetbal te kunnen spelen vanuit een gesloten defensie met snelle voorhoedespelers. Dat lijkt mij Promes, Depay en Bergwijn wel te liggen, daarnaast heb je een sterk defensief blok met De Ligt en Blind/De Vrij en kan De Jong het spel dirigeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Wenger geen fan van, rest is oké. Poch past inderdaad wel. Denk vooral een trainer die technisch en dynamisch voetbal kan combineren en allicht ervaring heeft met een dynamisch systeem dat op drie centrale verdedigers kan leunen. Sampaoli zou droomkandidaat zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten