Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Fabian.:

Eens met Soof dat die echt behoorlijk wat voetbalintelligentie mist, dat begin je in de grotere wedstrijden echt te merken, in de Eredivisie is dat nog redelijk goed te maken.

Echter viel mij de tekortkomingen al op toen hij met NL elftal op de Nations League Finals speelde. Zoveel verkeerde keuzes, zinloze loopacties etc. Liep ook voor geen meter met Bergwijn, hoewel die dan bij PSV niet op de rechtsbuiten staat, mag je er voor de aardigheid wel vanuit gaan dat ze redelijk samen kunnen spelen. 

Zie dan 30x liever een Tete of Janmaat.

Janmaat heb ik door blessures en leeftijd onderhand afgeschreven voor het Nederlands elftal. Had jaren lang een degelijke kracht kunnen zijn. Tete heeft Frans international Dubois en Rafael voor zich voorlopig. Hans Hateboer vind ik wel erg snel afgeschreven worden door R. Koeman. Even afwachten waar St. Juste bij Mainz gaat spelen. Andere opties zijn Karsdorp, Veltman, Tofu Mensah, Brenet, Ehizibue, Klaiber en Ter Avest. 

Middelmatige opties genoeg, waar ik in Tete en St. Juste de beste opties in de recente toekomst zie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Voorlopige selectie Nederlands elftal:

Doel: Jasper Cillessen (Valencia), Jeroen Zoet (PSV), Kenneth Vermeer (Feyenoord) en Marco Bizot (AZ).

Verdediging: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (PSV), Hans Hateboer (Atalanta Bergamo), Terence Kongolo (Huddersfield Town), Matthijs de Ligt (Juventus), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Internazionale).

Middenveld: Donny van de Beek (Ajax), Frenkie de Jong (FC Barcelona), Davy Pröpper (Brighton and Hove Albion), Marten de Roon (Atalanta Bergamo), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Tonny Vilhena (FK Krasnodar), Georginio Wijnaldum (Liverpool).

Aanval: Ryan Babel (Galatasaray), Steven Berghuis (Feyenoord), Steven Bergwijn (PSV), Memphis Depay (Lyon), Luuk de Jong (Sevilla), Donyell Malen (PSV), Quincy Promes (Ajax), Wout Weghorst (Wolfsburg).

Ik vind dit als AZ-fan een werkelijk lachwekkende voorselectie. Boadu en/of Stengs niet opnemen maar wel Malen en Babel. Je zal mij niet horen zeggen dat Malen slechter is dan Boadu, maar je had die gasten op z'n minst het idee kunnen geven dat hun uitstekende prestaties van de afgelopen weken niet onopgemerkt zijn gebleken. Promes? O ja die is geblesseerd en zit voornamelijk op de bank bij Ajax. Wat een logica weer. Guus Til deed het wel aardig bij AZ, heeft indruk gemaakt bij Spartak in de eerste wedstrijden. Zie ik in plaats daarvan een Strootman en Vilhena staan. :cab:

Verdediging hetzelfde. Terence Kongolo speelt in de Championship bij Huddersfield. Veltman vind ik ook niet bijster denderend bij Ajax. Mag hopen dat ik daar ook meteen de afvallers benoem. 

Krijg bijna het idee dat er puur en alleen wordt gekeken naar grote clubs en bekende namen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Fabian.:

Ik vind dit als AZ-fan een werkelijk lachwekkende voorselectie. Boadu en/of Stengs niet opnemen maar wel Malen en Babel. Je zal mij niet horen zeggen dat Malen slechter is dan Boadu, maar je had die gasten op z'n minst het idee kunnen geven dat hun uitstekende prestaties van de afgelopen weken niet onopgemerkt zijn gebleken. Promes? O ja die is geblesseerd en zit voornamelijk op de bank bij Ajax. Wat een logica weer. Guus Til deed het wel aardig bij AZ, heeft indruk gemaakt bij Spartak in de eerste wedstrijden. Zie ik in plaats daarvan een Strootman en Vilhena staan. :cab:

Verdediging hetzelfde. Terence Kongolo speelt in de Championship bij Huddersfield. Veltman vind ik ook niet bijster denderend bij Ajax. Mag hopen dat ik daar ook meteen de afvallers benoem. 

Krijg bijna het idee dat er puur en alleen wordt gekeken naar grote clubs en bekende namen. 

Boadu en Stengs ben ik met je eens. Maar Til is echt matig hoor.

En Veltman hoort hier natuurlijk ook niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Fabian.:

Ik vind dit als AZ-fan een werkelijk lachwekkende voorselectie. Boadu en/of Stengs niet opnemen maar wel Malen en Babel. Je zal mij niet horen zeggen dat Malen slechter is dan Boadu, maar je had die gasten op z'n minst het idee kunnen geven dat hun uitstekende prestaties van de afgelopen weken niet onopgemerkt zijn gebleken.

Nou voor Stengs en Boadu is het nog een beetje vroeg. Beide zijn nog onder de 20. Laat die lekker bij Jong Oranje ballen. Malen ten faveure van Boadu snap ik dan ook wel. Malen heeft het vorig seizoen als 2e man al laten zien, doet het dit seizoen als eerste man ook goed. Handig voetballertje. Verdient eerder een kans dan een Boadu die echt pas net komt kijken en eigenlijk pas net weer 100% fit lijkt te zijn.

Buiten dat; weinig enerverende namen. Koeman houdt een beetje vast aan degenen die hij kent zonder risico's te willen nemen. Gezien de mate van importantie van de komende 2 interlands (al is Duitsland uit beetje kansloos verhaal) begrijp ik dat dan ook weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Fabian.:

Voor Boadu en Stengs is het gewoon nog te vroeg joh. Boadu begint hartstikke goed, maar het is nog maar afwachten of die dat echt weet vol te houden. Stengs was vorig seizoen echt niet zo sterk, zeg eerder redelijk wisselvallig en nu start die wel goed maar is het alsnog afwachten. Wat betreft Til ten opzichte van Strootman ben ik het met je eens, maar je hebt Vilhena zeker niet gezien bij Krasnodar? Speelt daar echt zeer goede potten.  Snap wel dat hij gewoon weer is opgeroepen hoor.

Wie had je dan liever gezien in plaats van Kongolo? Ben wel benieuwd met wie je aankomt, en alsjeblieft kom niet met Mitta Dijks aan. :-D Verder snap ik de keuze van Veltman ook helemaal niet. Waardeloze voetballer dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Pino:

Haps

Ik ben Feyenoord-fan maar om nou Haps meteen op te roepen? Speelt hartstikke leuk hoor, maar zelfde verhaal. Enorm wisselvallig, pas net weer fit. Verder is Kongolo denk ik eerder opgeroepen omdat hij zowel links als centraal uit de voeten kan. Vind Hapsie in potentie wel één van de betere linksbacks van Nederland maar laat hem het nou maar eerst weer voor een langere tijd zien aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Bakkes12:

Voor Boadu en Stengs is het gewoon nog te vroeg joh. Boadu begint hartstikke goed, maar het is nog maar afwachten of die dat echt weet vol te houden. Stengs was vorig seizoen echt niet zo sterk, zeg eerder redelijk wisselvallig en nu start die wel goed maar is het alsnog afwachten. Wat betreft Til ten opzichte van Strootman ben ik het met je eens, maar je hebt Vilhena zeker niet gezien bij Krasnodar? Speelt daar echt zeer goede potten.  Snap wel dat hij gewoon weer is opgeroepen hoor.

Wie had je dan liever gezien in plaats van Kongolo? Ben wel benieuwd met wie je aankomt, en alsjeblieft kom niet met Mitta Dijks aan. :-D Verder snap ik de keuze van Veltman ook helemaal niet. Waardeloze voetballer dat.

Erik Pieters is het seizoen uitstekend begonnen bij Burnley, ervaren kracht die je er best bij kunt hebben imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Tete niet speelt is feitelijk onjuist. In beide Ligue 1 wedstrijden dit seizoen binnen de lijnen gekomen. 

Zijn periodes geweest dat hij bij OL veel verder buiten beeld was en alsnog bij het Nederlands Elftal zat. Vandaar dat ik het opvallend vond dat hij er niet bij zat. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Fabian.:

Erik Pieters is het seizoen uitstekend begonnen bij Burnley, ervaren kracht die je er best bij kunt hebben imo.

Ik heb het idee dat Koeman het niet zo moet hebben van Pieters. Deed het bij Stoke ook niet verkeerd maar is nooit opgeroepen. Verder denk ik dat hij, met het oog op de toekomst, niets meer aan Pieters denkt te hebben aangezien hij misschien nog één max twee toernooien mee kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Fabian.:

Strootman opgeroepen? Dat kan toch niet zeg. Wordt weggepest door zijn club, die willen hem koste wat het kost kwijt terwijl die vorig jaar nog heeft getekend voor 5 jaar en gekocht voor 20 miljoen. Zegt dan genoeg dat ze je wanhopig kwijt willen één jaar later.  Dat vind ik echt niet kunnen. De andere namen zijn om het even denk ik.

Ik ben het wel eens met je Fabian (niet alles) Koeman blijkt een bangerd te zijn met dit soort dingen. Geroep en geneuzel over vastigheid :r Stel je voor dat je ipv Babel Stengs oproept en ipv Strootman een Til. Is dan opeens die hele vastigheid weg, verlies je dan ineens van Duitsland of Estland? Wat een gelul zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bakkes12:

Ik heb het idee dat Koeman het niet zo moet hebben van Pieters. Deed het bij Stoke ook niet verkeerd maar is nooit opgeroepen. Verder denk ik dat hij, met het oog op de toekomst, niets meer aan Pieters denkt te hebben aangezien hij misschien nog één max twee toernooien mee kan. 

Heb het  vermoeden dat er een jaar of 3, 4 geleden iets met Pieters gebeurd is of dat hij stilletjes heeft aangegeven niet meer beschikbaar te willen zijn, want zelfs toen hij in de PL wekelijks 90 minuten maakte kreeg hij niet eens een voorselectie. Denk niet dat we die ooit nog in Oranje gaan zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei cimbomcu:

Ik ben het wel eens met je Fabian (niet alles) Koeman blijkt een bangerd te zijn met dit soort dingen. Geroep en geneuzel over vastigheid :r Stel je voor dat je ipv Babel Stengs oproept en ipv Strootman een Til. Is dan opeens die hele vastigheid weg, verlies je dan ineens van Duitsland of Estland? Wat een gelul zeg.

Babel heeft wel een vrij specifieke tactische rol, denk niet dat Stengs dat net zo kan invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei PJHoutman:

Heb het  vermoeden dat er een jaar of 3, 4 geleden iets met Pieters gebeurd is of dat hij stilletjes heeft aangegeven niet meer beschikbaar te willen zijn, want zelfs toen hij in de PL wekelijks 90 minuten maakte kreeg hij niet eens een voorselectie. Denk niet dat we die ooit nog in Oranje gaan zien. 

Pieters heeft meerdere keren aangegeven dat hij het apart vindt dat hij nooit een oproep krijgt. Dus lijkt me niet dat hij heeft bedankt. 

Overigens vind ik van Aanholt de beste keuze op linksback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Barteh:

Ervaring bij een topclub telt nou eenmaal veel meer mee dan ervaring bij een kleinere club. Bij AZ val je al sneller op en ligt de prestatiedruk ook vele malen lager. We hebben het wel over het Nederlands elftal hè. Drie goede wedstrijden spelen bij een klein clupje betekent niet dat je meteen in aanmerking komt om mee te doen bij het Nederlands elftal. 

We kunnen met z'n allen lekker zeiken op Babel. Maar laat die jongen een seizoen bij AZ meedoen en hij is de beste speler van AZ. 

Maar alleen maar beroerde wedstrijden spelen sinds de start van het seizoen is dan wel een graadmeter om de voorselectie te halen, denkend aan Veltman?

Nogmaals, het is een voorselectie. Daarin geef je aan welke mensen een dusdanige indruk op je hebben gemaakt dat ze in aanmerking komen voor een oproep voor NL elftal. Ik zeg niet dat Boadu en Stengs nu goed genoeg spelen voor een oproep, maar had ze op z’n minst in de voorselectie verwacht.

Tevens, volgens mij ervaren AZ, Ajax, PSV en Feyenoord momenteel allemaal dezelfde druk mbt de Europese kwalificatiewedstrijden. Daar hebben Stengs en Boadu het wél laten zien imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites