Jump to content
Juca

Vrouwenvoetbal

Recommended Posts

Oh van de Donk vond ik overigens echt bizar slecht. Ook af en toe proberen te pingelen vlakbij de eigen 16, terwijl je de bal gewoon moet wegrossen. Verloor ze 2 of 3 keer de bal, maakt ze een overtreding en krijg je een vrije trap tegen. Totaal geen inzicht.

De F*cking finale. Easy peasy. Eén vrije trap van Spitse en Amerika ligt omver joh :P

Gepost (edited)
2 uur geleden zei Rossi:
2 uur geleden zei Pino:
Je snapt toch hopelijk wel waarom dit veel aandacht krijgt? Of ben je echt zo dom als dat je post?

Ik snap niet waarom er zo overdreven gedaan wordt. Het is een niveau van lik mn reet. Ze kunnen nog geen drie ballen naar elkaar overspelen. Voorzetten hebben ze in al die jaren nooit op getraind. Het is gewoon hotseknotsbegonia-voetbal. Er zijn betere sporten om uit te zenden dan dit.

Weet je waarom ze daar niet op trainen? Omdat ze geen full-prof zijn/waren. Omdat er geen geld voor was en dus geen tijd. Dit vrouwenvoetbal zit in de fase mannenvoetbal anno 1930-1960. Het is in ontwikkeling. Deze aandacht draagt bij aan die ontwikkeling, is alleen maar goed. Jonge meisjes willen voetballen, talent wat anders op hockey zou zitten gaat nu voetballen. De vijver wordt groter. Het niveau wordt hoger. 

Daarbij, dit Nederland is niet direct aan te wijzen als ambassadeur van het vrouwenvoetbal. Er waren ploegen die veel beter en leuker speelden.

Dan kun je verder heel zuur gaan zitten te doen omdat het niet zo goed is als bij de mannen, en dat mag, maar laat het lekker gaan joh. Ik vind schaatsen ook niks maar ik ga toch ook niet roepen dat ze dat niet uit moeten zenden? Tuurlijk zijn er betere sporten om uit te zenden, sporten waar het niveau hoger zou liggen. Maar wil men dat zien?

Edited by Magikarp

2 minuten geleden zei Magikarp:

Weet je waarom ze daar niet op trainen? Omdat ze geen full-prof zijn/waren. Omdat er geen geld voor was en dus geen tijd. Dit vrouwenvoetbal zit in de fase mannenvoetbal anno 1930-1960. Het is in ontwikkeling. 

Waarom verliezen nationale ploegen dan van lokale u15 jeugdploegen? Die jeugdspelers zijn ook niet fulltime bezig met voetbal die gaan gewoon naar school. 

Gepost (edited)
13 minuten geleden zei Barteh:

Waarom verliezen nationale ploegen dan van lokale u15 jeugdploegen? Die jeugdspelers zijn ook niet fulltime bezig met voetbal die gaan gewoon naar school. 

Wanneer was dat? Hoor zulke dingen vaker terugkomen maar volgens mij is dat echt jaren geleden? En hoevaak is dat voorgekomen? Leeftijd van die jongenselftallen verandert ook steeds. 

Daarbij ligt het niveau dus gewoon lager. Dan kun je verliezen van zulke ploegen, omdat het dichter bij elkaar ligt. Het gemiddelde jeugdploegje speelt hetzelfde voetbal. Lijkt ook te zijn blijven hangen in 1960. Het is niet direct een vruchtbare vergelijking om te maken. Serena Williams zou ook de hele baan over getikt worden tegen een fatsoenlijk ventje, maar gelukkig tennist ze in haar eigen competitie en heeft ze daar weinig mee te maken. Ireen Wust legt het ook af tegen een mannelijke schaatser, maar ze schaatst tegen vrouwen.

:D  dit is ook helemaal niet goed natuurlijk, dit gebeurt bij de veteranen op een slechte dag. Zijn ook niet de toplanden natuurlijk, maargoed. Dat het kan op een WK is belachelijk natuurlijk. Moet je het willen uitzenden? Misschien niet, maar veel mensen houden van voetbal (en ik heb smakelijk zitten lachen tijdens dit WK). Als je de mogelijkheid hebt om het te promoten, waarom niet? Zo'n Nederland wat nu opeens in de finale staat, Italië dat onverwacht ver kwam, dat is een boost. Kijk naar zo'n Van Barneveld die ervoor zorgde dat heel Nederland opeens dartpijltjes ging kopen. 20 jaar later zijn we toonaangevend in de pijltjesgooiwereld. Mensen willen het blijkbaar zien. Niemand ziet een tv uit zichzelf aangaan. Miljoenen mensen stemmen vrijwillig af op NPO1/2/3 om te kijken.

Edited by Magikarp

Gepost (edited)
2 uur geleden zei Magikarp:

Wanneer was dat? Hoor zulke dingen vaker terugkomen maar volgens mij is dat echt jaren geleden? En hoevaak is dat voorgekomen? Leeftijd van die jongenselftallen verandert ook steeds. 

Daarbij ligt het niveau dus gewoon lager. Dan kun je verliezen van zulke ploegen, omdat het dichter bij elkaar ligt. Het gemiddelde jeugdploegje speelt hetzelfde voetbal. Lijkt ook te zijn blijven hangen in 1960. Het is niet direct een vruchtbare vergelijking om te maken. Serena Williams zou ook de hele baan over getikt worden tegen een fatsoenlijk ventje, maar gelukkig tennist ze in haar eigen competitie en heeft ze daar weinig mee te maken. Ireen Wust legt het ook af tegen een mannelijke schaatser, maar ze schaatst tegen vrouwen.

:D  dit is ook helemaal niet goed natuurlijk, dit gebeurt bij de veteranen op een slechte dag. Zijn ook niet de toplanden natuurlijk, maargoed. Dat het kan op een WK is belachelijk natuurlijk. Moet je het willen uitzenden? Misschien niet, maar veel mensen houden van voetbal (en ik heb smakelijk zitten lachen tijdens dit WK). Als je de mogelijkheid hebt om het te promoten, waarom niet? Zo'n Nederland wat nu opeens in de finale staat, Italië dat onverwacht ver kwam, dat is een boost. Kijk naar zo'n Van Barneveld die ervoor zorgde dat heel Nederland opeens dartpijltjes ging kopen. 20 jaar later zijn we toonaangevend in de pijltjesgooiwereld. Mensen willen het blijkbaar zien. Niemand ziet een tv uit zichzelf aangaan. Miljoenen mensen stemmen vrijwillig af op NPO1/2/3 om te kijken.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4389760/USA-women-s-team-suffer-5-2-loss-FC-Dallas-U-15-boys.html

2017, de VS (nummer 1 van de wereld)

https://www.thelocal.se/20130116/45646

2013, Zweden (halve finalist WK), tegen 10 man want het jeugdteam mocht er eentje minder opstellen.

https://www.standard.co.uk/sport/football/australian-womens-national-team-lose-70-to-team-of-15yearold-boys-a3257266.html

2016, Australië. 

Overigens kan iedereen die ook maar een beetje verstand van voetbal dit toch ook zien? De keukenkampioendivisie is al minimaal 5-6 niveaus hoger. Ik denk dat je met een MU all-stars team zelfs nog kans maakt om van ze te winnen.  

Edited by Barteh

Ben in de rust naar de BBC gegaan, daar hadden ze een voor mij wel interessante analyse. Ze hadden daar Hope Solo en Alex Scott en die waren erg te spreken over het verdedigende niveau van Zweden en Nederland. Solo zei zelfs: "This is the defending that wins you tournaments."

Gepost (edited)
1 uur geleden zei Barteh:

Overigens kan iedereen die ook maar een beetje verstand van voetbal dit toch ook zien? De keukenkampioendivisie is al minimaal 5-6 niveaus hoger. Ik denk dat je met een MU all-stars team zelfs nog kans maakt om van ze te winnen.  

Geloof mij: de kans dat de MU Allstars óóit een wedstrijd winnen schat ik op ongeveer 0%.

Overigens verloor Serena Williams ook eens in een oefenwedstrijd van de nummer 2000 in de wereld (ongeveer).

Edited by 007mark

4 uur geleden zei Barteh:

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4389760/USA-women-s-team-suffer-5-2-loss-FC-Dallas-U-15-boys.html

2013, Zweden (halve finalist WK), tegen 10 man want het jeugdteam mocht er eentje minder opstellen.

https://www.standard.co.uk/sport/football/australian-womens-national-team-lose-70-to-team-of-15yearold-boys-a3257266.html

2016, Australië. 

Over dat laatste heb ik wel mijn twijfels 

FC Dallas, AIK, Newcastle Jets. Dat zijn jeugdelftallen van profclubs, dus 'lokale jeugdteams' en 'ze gaan gewoon naar school' strekt de realiteit al behoorlijk. 

3 uur geleden zei 007mark:

Geloof mij: de kans dat de MU Allstars óóit een wedstrijd winnen schat ik op ongeveer 0%.

Overigens verloor Serena Williams ook eens in een oefenwedstrijd van de nummer 2000 in de wereld (ongeveer).

Zo erg is het toch niet, het enige dat de MU Allstars nodig hebben zijn zeven andere spelers.

4 uur geleden zei Hwb:

Hope Solo

Zo normaal gesproken zijn analisten lovend over de ploeg waar ze recent voor speelden, maar Solo heeft de messen flink geslepen dit toernooi en zich niet ingehouden :-D 

Gepost (edited)
1 uur geleden zei Kelvin:

Zo erg is het toch niet, het enige dat de MU Allstars nodig hebben zijn zeven andere spelers.

Daar doelde ik eigenlijk ook op. Dat bij elkaar geraapte zooitje onder leiding van PJ wat niet 1 wedstrijd heeft gewonnen dat zal lastig worden. Met hoe het er nu voorstaat met MU weet ik niet of je 11 man bij elkaar krijgt, maar als je het wat ruim neemt en niet meer zo actieve leden meerekent dan lukt het wel. Dan win je denk echt wel van dat vrouwenelftal hoor als je een beetje hard speelt. 

Wel typisch dat je dan voorbeelden geeft en er dan nog gasten zijn hier die een verliezend standpunt proberen te verdedigen. Een jeugdteam van de u17 moet al met één man minder spelen om ze niet te hard te slopen en van u15 gasten kunnen ze ook niet winnen. Sterker gewoon een dik verlies. 

4 uur geleden zei 007mark:

Dacht iemand net buiten de top 1000, die een biertje dronk tussen de games in en niet heel erg z'n best deed. Zo herinner ik het me in ieder geval. Overigens boeit vrouwentennis me ook niet hoor. Al lijkt dat niveau nog ergens op. Dan heb je een nummer 1000 of 2000 (of 5000) van de wereld nodig om te winnen. Maar denk niet dat die van een gemiddeld 15 jarig talent zou verliezen. De beste 15-jarige van de wereld zal haar wel pakken, maar een doorsnee gozertje niet. 

Edited by Barteh

17 uur geleden zei Lazy:

Middenvelder of linksbuiten of al was ze rechtsmiddenbuitenom.. ze kan der net zo weinig van als die andere drie.

Ik vond juist die roord wel aardig invallen. Voor de verandering een keer iemand die de bal wel naar dezelfde kleur kan spelen. 

13 uur geleden zei Barteh:

2016, Australië. 

Hoorde laatst van iemand dat Nederlands vrouwen elftal "tijdje terug" (denk jaar of 2) tegen VVV C1 heeft gespeeld en toen 4-0 heeft verloren.

9 uur geleden zei Barteh:

Daar doelde ik eigenlijk ook op. Dat bij elkaar geraapte zooitje onder leiding van PJ wat niet 1 wedstrijd heeft gewonnen dat zal lastig worden. Met hoe het er nu voorstaat met MU weet ik niet of je 11 man bij elkaar krijgt, maar als je het wat ruim neemt en niet meer zo actieve leden meerekent dan lukt het wel. Dan win je denk echt wel van dat vrouwenelftal hoor als je een beetje hard speelt. 

Wel typisch dat je dan voorbeelden geeft en er dan nog gasten zijn hier die een verliezend standpunt proberen te verdedigen. Een jeugdteam van de u17 moet al met één man minder spelen om ze niet te hard te slopen en van u15 gasten kunnen ze ook niet winnen. Sterker gewoon een dik verlies. 

Dacht iemand net buiten de top 1000, die een biertje dronk tussen de games in en niet heel erg z'n best deed. Zo herinner ik het me in ieder geval. Overigens boeit vrouwentennis me ook niet hoor. Al lijkt dat niveau nog ergens op. Dan heb je een nummer 1000 of 2000 (of 5000) van de wereld nodig om te winnen. Maar denk niet dat die van een gemiddeld 15 jarig talent zou verliezen. De beste 15-jarige van de wereld zal haar wel pakken, maar een doorsnee gozertje niet. 

Denk serieus ook dat ik met mijn O-17 ervan win. Hoeft maar een klein beetje druk te worden gezet op de vrouwen en de ballen schieten alle kanten op.

Heb niet alles gezien dit toernooi(wel van Oranje.) Fitheid kun je trainen. Waarom speelt er geen land(althans dat denk ik) volle press? Ik heb nog geen land fatsoenlijk zien opbouwen of snel kunnen handelen. Volgens mij ligt daar echt echt een enorm winstpunt.

10 uur geleden zei Bastiaan:

Hoorde laatst van iemand dat Nederlands vrouwen elftal "tijdje terug" (denk jaar of 2) tegen VVV C1 heeft gespeeld en toen 4-0 heeft verloren.

Dat was vast onder de 15 aangezien het vrouwenelftal niet tegen kinderen van 15 gespeeld hebben. En twee jaar geleden was het EK.

4 minuten geleden zei delichris:

Dat was vast onder de 15 aangezien het vrouwenelftal niet tegen kinderen van 15 gespeeld hebben. En twee jaar geleden was het EK.

Nee, zoals ik al zei, het was tegen het vrouwenelftal. En je ziet hierboven meer berichten over vrouwenteams die tegen jeugd teams spelen dus het komt vaker voor.

En dat het EK toen was zegt mij niet zo veel. En het kan ook 3 jaar geleden zijn geweest, weet niet precies wanneer het was.

2 minuten geleden zei delichris:

@Bastiaan Dat was vast niet het Nederlands vrouwenelftal. Dat moet haast wel een jeugdteam zijn geweest. 

:cab:

Geef toch aan dat het tegen het vrouwenelftal was.

5 minuten geleden zei Bastiaan:

:cab:

Geef toch aan dat het tegen het vrouwenelftal was.

Ik geef toch aan dat het niet het Nederlands vrouwenelftal was. Die hebben toen niet tegen VVV C1 gespeeld.

9 uur geleden zei Dansmeister:

Denk serieus ook dat ik met mijn O-17 ervan win. Hoeft maar een klein beetje druk te worden gezet op de vrouwen en de ballen schieten alle kanten op.

Heb niet alles gezien dit toernooi(wel van Oranje.) Fitheid kun je trainen. Waarom speelt er geen land(althans dat denk ik) volle press? Ik heb nog geen land fatsoenlijk zien opbouwen of snel kunnen handelen. Volgens mij ligt daar echt echt een enorm winstpunt.

Dat denk ik ook wel hoor. 

Fysiek zijn vrouwen wel op elk vlak minder, al moet dat toch voldoende te trainen zijn om in ieder geval goed druk te zetten ja. Ik zie wel redelijk veel parallel met tennis wat betreft het mentale gedeelte. Het lijkt erop dat vrouwen onder druk echt aanzienlijk minder goed presteren dan mannen. 

Gepost (edited)

Klopt. Zodra ze achter de laatste linie lopen met de bal zie je ze al bibberen. Zijn er een paar die het wel kunnen, dat spitsje van Engeland blijft wel goed rustig bijv., maar de overgrote meerderheid weet het dan niet meer :D 

Zie overigens nog steeds het nut niet echt van het maken van de vergelijking met de mannen. Al verloren ze van de F1 van VV De Zwervers, wat maakt het precies uit? Is gewoon een eigen 'niche', en daarbinnen kan er nog voldoende winst geboekt worden qua kwaliteit. 

Edited by Magikarp

Nouja veel mensen vragen zich af wat het niveau van de vrouwen is vergeleken met de mannen, dit soort resultaten geven daar wel een beeld van. Echter bewijzen die resultaten ook gewoon dat gewoon echt nog wel een andere tak van sport is.