Jimmyy Geplaatst 20 februari 2017 Auteur Share Geplaatst 20 februari 2017 [FONT=tahoma][center][img]http://i1280.photobucket.com/albums/a481/Jimmy_Krugers/ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png[/img][/center] [SIZE=18px][b]Ronde 5[/b][/SIZE] Ronde vijf alweer, wat gaat het toch snel. Zoals ik gisteren al meldde, ditmaal een ronde met een actueel thema. Want wat begint er dit weekend? Juist ja, carnaval! En dus leek me dit een uitstekend moment om eens wat foute krakers uit de kast te halen. Echter is algemeen bekend dat de carnavalshits nogal verschillen per regio en om iedereen toch zo veel mogelijk gelijke kansen te geven, heb ik het thema breder getrokken naar [b]Foute muziek[/b] in het algemeen. Dus reken in deze ronde op alle types muziek die je voorbij kunt horen komen in bijvoorbeeld het Foute Uur van Q-Music. Ik moet zeggen, het is zeker niet de moeilijkste ronde, maar ja, je moet wel een beetje thuis zijn in de meezingers om hier goed te scoren. [YOUTUBE]DGazjGsVK-8[/YOUTUBE] De deadline is [b]zondag 26 februari 20.00 uur[/b].[/FONT] [FONT=tahoma]@Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @Juca @Max.V. @Kloppie @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @The Kerfts @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Chimpa @Jeroen. @Fabian. @Niels @Lakigigar @Rogier.[/FONT] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 20 februari 2017 Share Geplaatst 20 februari 2017 Op de roadtripjes moet dit er vaak bij van moeders de vrouw dus heb er vertrouwen in. Thuis eens luisteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 februari 2017 Share Geplaatst 20 februari 2017 Heb nog niks beluisterd, maar foute meezingmuziek zal absoluut niet mijn categorie zijn. Kroegen en muziekzenders met zulk soort muziek probeer ik over het algemeen te vermijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 21 februari 2017 Share Geplaatst 21 februari 2017 Nummer 5 vind ik helemaal niks fout mee, erg leuk nummer zelfs. Die Nederlandse hoempapa's dat wordt nog lastig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 21 februari 2017 Share Geplaatst 21 februari 2017 Nummer 5 vind ik helemaal niks fout mee, erg leuk nummer zelfs. Die Nederlandse hoempapa's dat wordt nog lastig. Nummer 5 is tof, ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joske11 Geplaatst 21 februari 2017 Share Geplaatst 21 februari 2017 Alles vlot gevonden, dit is echt mijn ronde ! :) Foute muziek vind ik tof op een zotte avond met vrienden thuis, nogal wat beschonken uiteraard ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 21 februari 2017 Share Geplaatst 21 februari 2017 Ik verwacht weer niet veel meer dan 10 punten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 21 februari 2017 Share Geplaatst 21 februari 2017 Vanavond of morgen eens luisteren. Ik luister vaak het foute uur, dus dit moet wel te doen zijn denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bakkes12 Geplaatst 21 februari 2017 Share Geplaatst 21 februari 2017 Dit moet mijn ronde worden :huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 21 februari 2017 Share Geplaatst 21 februari 2017 7,5 goed denk ik. Wil het wel opnemen voor nummer 10. Daar is niets fouts aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 21 februari 2017 Share Geplaatst 21 februari 2017 (bewerkt) Oeh, foute hitjes. Eén van mijn specialiteiten tijdens pubquizzen. Hoop hier dus goed te scoren. @Jimmyy; het voetbalspel snap ik dat je die niet ziet. Maar de songtekst is doorspekt van aan het lijntje gehouden worden. Maar ja, het was ook meer als grap bedoeld dan serieus. 21 februari 2017 bewerkt door Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 22 februari 2017 Share Geplaatst 22 februari 2017 Nummer 5 vind ik helemaal niks fout mee, erg leuk nummer zelfs. Die Nederlandse hoempapa's dat wordt nog lastig. Dat had ik met 7, heerlijk liedje! Toch slechter gescoord dan vooraf gedacht. Heb veel liedjes wel eens gehoord, maar kan dan niet op de artiest en/of titel komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmyy Geplaatst 25 februari 2017 Auteur Share Geplaatst 25 februari 2017 [FONT=tahoma]De lijn tussen goed of fout is natuurlijk ook heel klein, grote hits en dergelijke worden enkele jaren later vaak ook als fout gezien, maar destijds vond iedereen het gewoon een fantastisch nummer, dus ja, het blijft altijd iets om over te discussiëren. Nummer één bijvoorbeeld vind ik zelf een fantastisch nummer, al moet ik bekennen dat die toch wel echt heel fout is :P Overigens, er is slechts nog iets meer dan 24 uur tot de deadline en pas iets meer dan de helft van de deelnemers heeft iets ingestuurd voorlopig. Wachten jullie allemaal vanavond af in de hoop wellicht één of meerdere van deze songs in de kroeg te horen? Dat kan een goed idee zijn, maar wacht niet te lang, want dan vergeet je het misschien en heb je helemaal geen punten![/FONT] [FONT=tahoma]@Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @Juca @Max.V. @Kloppie @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @The Kerfts @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Chimpa @Jeroen. @Fabian. @Niels @Lakigigar @Rogier.[/FONT] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmyy Geplaatst 27 februari 2017 Auteur Share Geplaatst 27 februari 2017 [FONT=tahoma][center][img]http://i1280.photobucket.com/albums/a481/Jimmy_Krugers/ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png[/img][/center] [SIZE=18px][b]Uitslag Ronde 5[/b][/SIZE] Allemaal genoten van carnaval? Of zelfs nog druk bezig? Wellicht heb je er nog wat aan gehad bij deze ronde. In elk geval is er prima gescoord. Even leek de rondewinst naar een nieuwkomer te gaan, Joske11, maar dan was daar toch weer Yves. Zijn tweede maximale score en daarmee breidt hij zijn voorsprong verder uit. De zege lijkt hem, zo halverwege het spel, al niet meer te kunnen ontgaan. Daarachter neemt Erwin. de tweede plaats over van MetalMichael en ik vermoed dat het daar wel lang spannend zal blijven nog. [YOUTUBE]DGazjGsVK-8[/YOUTUBE] [SIZE=16px][b]Antwoorden Ronde 5[/b][/SIZE] 1. Rick Astley - Never gonna give you up 2. Lawineboys ft. DJ Jerome - Sex met die kale 3. Pet Shop Boys - Go west 4. The Partysquad ft. Gers, Adonis/Adje, Jayh (& Reverse) - Ik ga hard 5. Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen 6. Kate Ryan - Désenchantée 7. The Jacksons* - Blame it on the boogie 8. Tom Waes - Dos cervezas 9. John de Bever - Jij krijgt die lach niet van mijn gezicht 10. DJ Paul Elstak - Luv u more * Ten tijde van het uitbrengen van dit nummer heette de groep The Jacksons en niet meer The Jackson 5, voor dit laatste antwoord heb ik 4 punten gegeven. [SIZE=16px][b]Punten Ronde 5[/b][/SIZE] Yves - 50 Joske11 - 48 Erwin. - 45 JanVertonghen' - 43 PJHoutman - 42 Magikarp - 37 GAE EAGLES - 37 MetalMichael - 35 Kelvin - 29 Christian. - 28 007mark - 26 Richarð. - 26 Grote Ree - 18 pecswollenaer - 17 Chiemel - 9 [SIZE=16px][b]Stand na Ronde 5[/b][/SIZE] Yves - 233 Erwin. - 208 MetalMichael - 204 Magikarp - 187 Kelvin - 179 JanVertonghen' - 169 PJHoutman - 163 Christian. - 141 GAE EAGLES - 138 007mark - 138 Grote Ree - 136 RobBouwman - 134 Dysproz - 121 Bm - 120 Fabian. - 98 Juca - 89 Richarð. - 87 Bakkes12 - 86 Chiemel - 75 Hansje - 63 Joske11 - 48 Baddoo - 47 Bolderbast - 44 Zeus - 41 pecswollenaer - 39 King XVI - 24 De volgende ronde zal vanavond of morgen online komen. @Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @Juca @Max.V. @Kloppie @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @The Kerfts @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Chimpa @Jeroen. @Fabian. @Niels @Lakigigar @Rogier.[/FONT] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 27 februari 2017 Share Geplaatst 27 februari 2017 Nou, echt binnen lijkt die overwinning me nog lang niet. Eén slechte ronde en we krijgen al een compleet ander verhaal. Maar so far so good! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 27 februari 2017 Share Geplaatst 27 februari 2017 Kijk, dit is reverse jinxen @Christian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 27 februari 2017 Share Geplaatst 27 februari 2017 [quote name='Kelvin']Kijk, dit is reverse jinxen @Christian. [/QUOTE] Absoluut! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 27 februari 2017 Share Geplaatst 27 februari 2017 (bewerkt) Ik heb toch moeite om te geloven dat je als Belg voor nummer 2 en 9 (4 ook trouwens) de volle bak aan punten kan halen, maar goed gaat om de lol. Ben benieuwd naar de volgende ronde. 27 februari 2017 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 27 februari 2017 Share Geplaatst 27 februari 2017 Ik heb toch moeite om te geloven dat je als Belg voor nummer 2 en 9 (4 ook trouwens) de volle bak aan punten kan halen, maar goed gaat om de lol. Ben benieuwd naar de volgende ronde. Als je af en toe Belgische tv-programma's kijkt, schrik je ervan hoeveel nummers uit Nederland daar hits zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 februari 2017 Share Geplaatst 27 februari 2017 Ik heb toch moeite om te geloven dat je als Belg voor nummer 2 en 9 (4 ook trouwens) de volle bak aan punten kan halen, maar goed gaat om de lol. Ben benieuwd naar de volgende ronde. ik geloof niet dat je met zo'n ronde 50 punten kan halen zonder iets op te zoeken. Al helemaal niet met die "features" erbij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 27 februari 2017 Share Geplaatst 27 februari 2017 ik geloof niet dat je met zo'n ronde 50 punten kan halen zonder iets op te zoeken. Al helemaal niet met die "features" erbij Dat hangt ervan af wat je ziet als opzoeken. Even gaan grasduinen in de eigen muziekcollectie kan m.i. best. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 27 februari 2017 Share Geplaatst 27 februari 2017 Gok dat je eerder in de muziekcollectie van @lennard95 aan het zoeken bent als je John de Bever in één keer goed hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmyy Geplaatst 28 februari 2017 Auteur Share Geplaatst 28 februari 2017 Dat hangt ervan af wat je ziet als opzoeken. Even gaan grasduinen in de eigen muziekcollectie kan m.i. best. Eigenlijk is dat ook niet echt de bedoeling he :P Maar goed, het is altijd lastig om een scheidslijn te maken tussen wat onder opzoeken valt en wat niet. Bijvoorbeeld, je herkent de artiest van een nummer maar weet de titel niet. Vervolgens zet je op Spotify een playlist aan van deze artiest en hoort het juiste nummer voorbij komen, waarna je het antwoord dus weet. Is dit dan opzoeken of niet? Tis lastig te zeggen. Een ieder moet gewoon maar doen wat hij moreel verantwoord vind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmyy Geplaatst 28 februari 2017 Auteur Share Geplaatst 28 februari 2017 [FONT=tahoma][center][img]http://i1280.photobucket.com/albums/a481/Jimmy_Krugers/ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png[/img][/center] [SIZE=18px][b]Ronde 6[/b][/SIZE] Ditmaal een ronde waar de ouderen onder jullie wel blij mee zullen zijn. Of nou ja, ik denk eigenlijk dat geen van allen nog geboren was. Dus ik zou zeggen dat het vooral iets is voor degene die van oudere muziek houden. We gaan namelijk terug in de tijd, we gaan [b]Back to the 70’s[/b]. Tien fragmenten uit de Jaren ’70, variërend in moeilijkheidsgraad. Daarnaast is er nog een bepaalde link/logica tussen de tien fragmenten, waarvoor natuurlijk ook een kleine bonus is. [YOUTUBE]scCtgM1pKw0[/YOUTUBE] [b]BONUS:[/b] Er zit een bepaalde link/logica tussen de tien fragmenten. Mocht je deze weten te vinden, dan krijg je hiervoor [b]drie punten[/b] extra bovenop je rondescore. De deadline is [b]zondag 5 maart 20.00 uur[/b].[/FONT] [FONT=tahoma]@Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @Juca @Max.V. @Kloppie @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @The Kerfts @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Chimpa @Jeroen. @Fabian. @Niels @Lakigigar @Rogier.[/FONT] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 28 februari 2017 Share Geplaatst 28 februari 2017 Het zijn platen uit de jaren '70 is zeker niet de link die je bedoelt? ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten