Jump to content
Sign in to follow this  
JanVertonghen

[FUT - PS4] Africa Cup of Nations

Recommended Posts

[CENTER] [img]http://fifa17news.com/wp-content/uploads/2016/08/FIFA-17-Ultimate-Team.jpg[/img] [/CENTER] Beste FUT-mensen, @Kokkie en ik kwamen op het geweldige idee om een FUT-toernooitje te organiseren. Dit is bij mijn weten nog nooit gedaan hier en wij vonden het tijd om daar eens mee te beginnen. Aangezien toernooien hier vaak doodbloeden, gaan we het alleen met mensen doen die elke 2 dagen 2 potten kunnen spelen. Dat wil zeggen dat je 2 dagen de tijd hebt om een thuis- en uitpot (figuurlijk gezien) tegen een andere deelnemer te spelen. Als het een keer niet lukt is het niet erg natuurlijk, maar het moet niet zo zijn dat je na 2 weken al 5 potten achter loopt. Dit zouden we eventueel aan kunnen passen naar jullie wens, maar aangezien we niet willen dat het toernooi weer doodbloedt, willen we wel een hoog tempo erin houden. Uiteraard zijn er een aantal regels en eisen voor je team, dit leek ons leuker dan dat je straks 14 potten tegen standaard BPL-teams speelt. Komt ie: [B][U]Regels:[/U][/B] - [B]Elke 2 dagen[/B] worden er nieuwe speelrondes geplaatst. Die speelronde bestaat uit [B]1 tegenstander[/B], waar je dan [B]2 potten[/B] tegen moet spelen. Een keer niet kunnen is niet erg, twee keer ook niet, maar als je na een week al 5 potten achter loopt heeft het geen zin. Zorg dus dat je [B]actief[/B] bent en [B]genoeg tijd[/B] hebt als je je hiervoor inschrijft. - Het toernooi wordt gespeeld in [B]competitievorm[/B], met daarna nog een[B] halve finale[/B] (beste 4 deelnemers spelen opnieuw 2 potten) en een [B]finale [/B](winnaars in de halve finale spelen 1 pot tegen elkaar). Eventueel kunnen we ook nog pot spelen voor de [B]3e en 4e plek[/B] als jullie dat willen. - Er kunnen [B]8 teams [/B]meedoen. Waarom zo weinig? We willen even kijken hoe dit gaat en dat lijkt ons beter met wat minder deelnemers. Ben je te laat? Hou je dan een maandje of anderhalf sterk. Als het goed gaat zal er gelijk een nieuwe competitie of toernooi volgen met zeer waarschijnlijk meer deelnemers. - [B]Speel sportief en normaal[/B]. Ga alsjeblieft niet vanaf minuut 70 naar de cornervlag en dat soort gekke dingen. Als iemand dit doet, neem het dan alsjeblieft op en stuur het[B] bewijs[/B] naar ons toe. Een welles-nietes discussie heeft namelijk totaal geen zin. [B][U]Teameisen:[/U][/B] - Je team moet bestaan uit [B]11 Afrikanen[/B] en daarnaast [B]100 chem[/B] in totaal zijn (met coach of zonder, dat mag je zelf weten). Hoe je dit doet mag je zelf weten, de formatie, tactiek en instructies enzo uiteraard ook. - Er moeten [B]8 zilveren en/of bronzen [/B]in je [B]basisteam[/B] te vinden zijn. Waarom? Voor de lol. Beetje spelers testen die je normaal niet gebruikt enzo. Zitten nog genoeg neppe kutspelers bij, maar zo voorkom je in ieder geval dat er 7 teams in zitten die bestaan uit Musa, Bailly en die hele meuk. - Daarnaast mag er op de [B]bank[/B] ook [B]géén enkele gouden speler[/B] zitten. Waarom niet? Om te voorkomen dat er in minuut 1 of in minuut 45 alsnog Bailly, Musa, etc. in komen. Lekker man, wat zilveren en bronzen spelers uitproberen. [U][B]Inschrijflijst:[/B][/U] - Kokkie - JanVertonghen' - BcB-Memphis - Bakkes12 - Duarte. - Bingbangboem - The Golden Boy - proud2be We hopen uiteraard dat we snel aan de 8 inschrijvingen zitten en dat we dus ook snel kunnen beginnen :) [spoiler=Mentions]@Magikarp @Lensherr @BcB-Memphis @Kweekie @Joery @Mvdv @Bakkes12 @MarcFR @Thierryvane @Gert @Michiel RAFC @Vitesse88 [/spoiler] Heb de laatste 2 pagina's van het FUT-topic bekeken voor de mentions, mijn excuses als je er niet bij staat. Als je voortaan wel graag gementiond wil worden, geef het dan even aan, dan zet ik je erbij. Daarnaast: wie het eerst komt, die het eerst maalt, dus wees er snel bij! Edited by JanVertonghen'

Deelnemers (Forumnaam - PSN-naam):

Bakkes12 - Maarten1805

BcB-Memphis - Krentekakker

Bingbangboem -

Duarte. - Rick19031997

JanVertonghen' - tieskuh1985

Kokkie - Dennis_Ajax

proud2be - Biertje-Baco

The Golden Boy - Nelis_Molenaar

Tussenstand:

1. Bingbangboem ------ 6wg - 4w - 1g - 1v - 13p - (19 dv - 12 dt) - +7 ds

2. JanVertonghen' ------ 4wg - 3w - 1g - 0v - 10p - (12 dv - 7 dt) - +5 ds

3. Duarte. ----------------- 6wg - 2w - 1g - 3v - 7p - (13 dv - 17 dt) - -4 ds

4. The Golden Boy ----- 4wg - 2w - 0g - 2v - 6p - (7 dv - 9 dt) - -2 ds

5. BcB-Memphis -------- 6wg - 1w - 2g - 3v - 5p - (13 dv - 15 dt) - -2 ds

6. Bakkes12 ------------- 6wg - 1w - 1g - 4v - 4p - (9 dv - 13 dt) - -4 ds

7. Kokkie ------------------ 0wg - 0w - 0g - 0v - 0p - (0 dv - 0 dt) - 0 ds

(Bij een gelijke stand telt doelsaldo eerst, daarna onderling resultaat en als dat nog geen beslissing oplevert, dan wordt er een beslissende best of three gespeeld)

[spoiler=Wedstrijden Bakkes12]Bakkes12 2-3 BcB-Memphis [2x Waris; Musa, Simon, Touré]

BcB-Memphis 1-1 Bakkes12 [Musa; Saivet]

Bakkes12 2-4 Bingbangboem [Cissokho, Moukandjo; 2x Amang, Cissokho, Die]

Bingbangboem 0-3 Bakkes12 [Moukandjo, Waris, Salli]

Bakkes12 - Duarte.

Duarte. - Bakkes12

Bakkes12 - JanVertonghen'

JanVertonghen' - Bakkes12

Bakkes12 - Kokkie

Kokkie - Bakkes12

Bakkes12 - proud2be

proud2be - Bakkes12

Bakkes12 0-2 The Golden Boy [2x Dongou Tsafack]

The Golden Boy 3-1 Bakkes12 [N'Jié, Dongou Tsafack, Acquah; Moukandjo]

[spoiler=Wedstrijden BcB-Memphis]BcB-Memphis 1-1 Bakkes12 [Musa; Saivet]

Bakkes12 2-3 BcB-Memphis [2x Waris; Musa, Simon, Touré]

BcB-Memphis - Bingbangboem

Bingbangboem - BcB-Memphis

BcB-Memphis 2-3 Duarte. [iheanacho, Musa; 2x Aboubakar, Eto'o]

Duarte. 3-2 BcB-Memphis [Eto'o, Ndi, E.D.; 2x Musa]

BcB-Memphis 2-2 JanVertonghen' [Musa, Iheanacho; Iheanacho, Obi]

JanVertonghen' 4-3 BcB-Memphis [2x Simon, Iheanacho, Musa; 2x Iheanacho, E.D.]

BcB-Memphis - Kokkie

Kokkie - BcB-Memphis

BcB-Memphis - proud2be

proud2be - BcB-Memphis

BcB-Memphis - The Golden Boy

The Golden Boy - BcB-Memphis

[spoiler=Wedstrijden Bingbangboem]Bingbangboem 0-3 Bakkes12 [Moukandjo, Waris, Salli]

Bakkes12 2-4 Bingbangboem [Cissokho, Moukandjo; 2x Amang, Cissokho, Die]

Bingbangboem - BcB-Memphis

BcB-Memphis - Bingbangboem

Bingbangboem 5-3 Duarte. [3x N'Jié, Amang, E.D.; 2x N'Guemo, Oboabona]

Duarte. 2-2 Bingbangboem [2x Aboubakar; N'Jié, Amang]

Bingbangboem - JanVertonghen'

JanVertonghen' - Bingbangboem

Bingbangboem - Kokkie

Kokkie - Bingbangboem

Bingbangboem - proud2be

proud2be - Bingbangboem

Bingbangboem 5-1 The Golden Boy [2x Doumbia, 2x Die, N'Jié; Obinna]

The Golden Boy 1-3 Bingbangboem [N'Jié; 2x Doumbia, N'Jié]

[spoiler=Wedstrijden Duarte.]Duarte. - Bakkes12

Bakkes12 - Duarte.

Duarte. 3-2 BcB-Memphis [Eto'o, Ndi, E.D.; 2x Musa]

BcB-Memphis 2-3 Duarte. [iheanacho, Musa; 2x Aboubakar, Eto'o]

Duarte. 2-2 Bingbangboem [2x Aboubakar; N'Jié, Amang]

Bingbangboem 5-3 Duarte. [3x N'Jié, Amang, E.D.; 2x N'Guemo, Oboabona]

Duarte. 1-3 JanVertonghen' [Aboubakar; Simon, Koné, Iheanacho]

JanVertonghen' 3-1 Duarte. [simon, Amartey, Musa; Ndi]

Duarte. - Kokkie

Kokkie - Duarte.

Duarte. - proud2be

proud2be - Duarte.

Duarte. - The Golden Boy

The Golden Boy - Duarte.

[spoiler=Wedstrijden JanVertonghen']JanVertonghen' - Bakkes12

Bakkes12 - JanVertonghen'

JanVertonghen' 4-3 BcB-Memphis [2x Simon, Iheanacho, Musa; 2x Iheanacho, E.D.]

BcB-Memphis 2-2 JanVertonghen' [Musa, Iheanacho; Iheanacho, Obi]

JanVertonghen' - Bingbangboem

Bingbangboem - JanVertonghen'

JanVertonghen' 3-1 Duarte. [simon, Amartey, Musa; Ndi]

Duarte. 1-3 JanVertonghen' [Aboubakar; Simon, Koné, Iheanacho]

JanVertonghen' - Kokkie

Kokkie - JanVertonghen'

JanVertonghen' - proud2be

proud2be - JanVertonghen'

JanVertonghen' - The Golden Boy

The Golden Boy - JanVertonghen'

[spoiler=Wedstrijden Kokkie]Kokkie - Bakkes12

Bakkes12 - Kokkie

Kokkie - BcB-Memphis

BcB-Memphis - Kokkie

Kokkie - Bingbangboem

Bingbangboem - Kokkie

Kokkie - Duarte.

Duarte. - Kokkie

Kokkie - JanVertonghen'

JanVertonghen' - Kokkie

Kokkie - proud2be

proud2be - Kokkie

Kokkie - The Golden Boy

The Golden Boy - Kokkie

[spoiler=Wedstrijden proud2be]proud2be - Bakkes12

Bakkes12 - proud2be

proud2be - BcB-Memphis

BcB-Memphis - proud2be

proud2be - Bingbangboem

Bingbangboem - proud2be

proud2be - Duarte.

Duarte. - proud2be

proud2be - JanVertonghen'

JanVertonghen' - proud2be

proud2be - Kokkie

Kokkie - proud2be

proud2be - The Golden Boy

The Golden Boy - proud2be

[spoiler=Wedstrijden The Golden Boy]The Golden Boy 3-1 Bakkes12 [N'Jié, Dongou Tsafack, Acquah; Moukandjo]

Bakkes12 0-2 The Golden Boy [2x Dongou Tsafack]

The Golden Boy - BcB-Memphis

BcB-Memphis - The Golden Boy

The Golden Boy 1-3 Bingbangboem [N'Jié; 2x Doumbia, N'Jié]

Bingbangboem 5-1 The Golden Boy [2x Doumbia, 2x Die, N'Jié; Obinna]

The Golden Boy - Duarte.

Duarte. - The Golden Boy

The Golden Boy - JanVertonghen'

JanVertonghen' - The Golden Boy

The Golden Boy - Kokkie

Kokkie - The Golden Boy

The Golden Boy - proud2be

proud2be - The Golden Boy

Edited by JanVertonghen'

Teams:

[spoiler=Kokkie]Komt eraan

[spoiler=JanVertonghen']a738518a1da78129e6b8ed77703e472b.png

[spoiler=BcB-Memphis]76d1b9d4cfa63b2044c72015ca6f9529.png

[spoiler=Bakkes12]9f6c1d36392398c729e9c9950b4a758d.png

[spoiler=Duarte.]f572da1ce936777d8db2883fb38dba0b.png

[spoiler=Bingbangboem]a58ef083d1253f63dd71a93581509174.png

[spoiler=The Golden Boy]e680b89693817aba0a797acc561c33f6.png

[spoiler=proud2be]Komt eraan

Edited by JanVertonghen'

Leuk idee heren (y) Ik heb helaas weinig tijd, dus kan niet garanderen dat ik zoveel kan spelen. Sla dus over helaas.

Leuk idee, maar begin over twee weken met afstuderen en dan wordt het qua tijd een stuk lastiger, dan zit ik liever niet vast aan een toernooi.

Als het PS4 is wil ik graag mee doen. Met dit soort teams lijkt me fun. Daarnaast beloof ik me te gedragen, 2 jaar geleden ofzo een keer vh kastje naar de muur gestuurd door @JanVertonghen' en toen vgm rage quit gedaan haha. Dit jaar veel meer bezig met beter worden en als je dan eraf gaat leer je er alleen maar van. Leuk idee in elk geval en hopelijk komen er snel genoeg deelnemers. Qua tijd lukt 4/5 potjes me wel, alleen misschien is het een idee om de weekendjes vrij te houden? In verband met de weekend league waarin ik & jullie ook vgm elke week wel zo veel mogelijk potjes willen afwerken. 40 potten is al lastig zat, niet ideaal als je dan ook nog met je afrikaanse teampje moet aantreden.

[quote name='JanVertonghen'']Ja, minder potten kan opzich ook wel. 3 potten per week ofzo en als het dan lukt meer. Als dan meer mensen mee kunnen doen, is dat een optie. Kunnen we je inschrijven? :) @BcB-Memphis [/QUOTE] Yes :)!

Wat als het 1-2 potten per week is?

Ik heb gewoon een redelijke drukke periode komende 8 weken waardoor ik waarschijnlijk heel laat pas een paar wedstrijden door de week ga spelen. Anders deed ik met plezier mee want het concept is echt geweldig bedacht. Ik was vrijdag ook al aan het kijken om met een Congolees team een beetje Futchampions te gaan doen. Je kan echt wel met Afrikaanse spelers een paar leuke teams maken (zonder Musa)

Ik doe mee! Team volgt nog

EDIT: Zo'n team bij elkaar knutselen is nog knap lastig :huhu: :huhu: Heb wel wat spelers die ik graag wil usen maar krijg de combi's niet voor elkaar

Edited by Bakkes12

Ik twijfel ook nog even, vind het zeker wel een leuk idee! Al zal ik niet veel winnen, maar fuck that shit.

Wanneer wil je het uiterlijk weten?

Goed initiatief (y) Leuk om het te gaan volgen.

Ga me niet inschrijven, omdat ik geen garanties kan geven over regelmaat beschikbaarheid.

Verdorie man. Heb je mij niet eens in de lijst van de eerste mentions...

Drie weken 'winterstop' gehad. Alle tijd voor die toernooien haha. Ik ga als ik fifa tussen mijn werkdag(tussen 1 en 4) spelen. Dat is voor de meeste denk ik een rottijd?

Goed initiatief (y) Leuk om het te gaan volgen.

Ga me niet inschrijven, omdat ik geen garanties kan geven over regelmaat beschikbaarheid.

Same here, helaas.

Edited by MarcFR

Ik twijfel ook nog even, vind het zeker wel een leuk idee! Al zal ik niet veel winnen, maar fuck that shit.

Wanneer wil je het uiterlijk weten?

Er is niet echt een deadline, maar er zijn nog maar 3 plekken over en vol = vol helaas. Win or learn, al kan je in FIFA ook verliezen door de gekste onzin en dan is het win or destroy ;c

Ik ga even kijken of ik me zo'n team kan veroorloven, anders wil ik wel meedoen.

Ligt natuurlijk aan je eisen, maar de prijs van zo'n teampje valt nog reuze mee. Heb zelf wat dure zilveren spelers, maar ik merk niet dat ze echt beter zijn dan goedkopere zilveren spelers.

Verdorie man. Heb je mij niet eens in de lijst van de eerste mentions...

Drie weken 'winterstop' gehad. Alle tijd voor die toernooien haha. Ik ga als ik fifa tussen mijn werkdag(tussen 1 en 4) spelen. Dat is voor de meeste denk ik een rottijd?

Voor mij (nog) niet, maar ik ben dan ook wel een uitzonderlijk geval ;c

Had overigens wel verwacht dat we sneller vol zouden zitten. Minder potten in de week gaat het helaas niet worden, want dan ben je over 3 maanden pas klaar en dat vinden we iets te lang ;c

@JanVertonghen' Had toevallig vorige week al een Afrikaans team gemaakt, goud weliswaar. Zal de superlink Serey Die (MOTM) & Doumbia behouden en voor de rest eens kijken dat ik nog wel iets van geld heb eigenlijk... ;c EDIT: [SPOILER=Team][img]https://gyazo.com/78484ffd1c786dbe39369ff00dbad877.png[/img][/SPOILER] Count me in! Edited by Bingbangboem

Nou jongens. Nog 2 inschrijvingen. Kunnen ook met 6 man beginnen en dan de nummers 1 en 2 gelijk de finale, of de beste 4 door en dan alsnog een halve finale en finale. Zeg het maar ;c