Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is... de Mol? 2017

Niejo101

Wie is... de Mol? 2017  

27 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is... de Mol? 2017

• Diederik Jekel
    • Imanuelle Grives
    • Jeroen Kijk in de Vegte
    • Jochem van gelder
    • Sanne Wallis - de Vries
    • Thomas Cammaert

Aanbevolen berichten

Het is gewoon Jochem... Een mol brengt geen geld in de pot, zoals veel anderen op allerlei plekken wel hebben gedaan. Diederik met die posters, Sanne gaat gewoon netjes overal in terwijl ze niet durft. Imannuelle ook zoiets en brengt ook geld in het laatje. Jeroen is gewoon ontzettend stom geweest, maar heeft daarvoor ook geld in het laatje gebracht. en Thomas moet ik nog een keer checken, maar ik heb die al 4 afleveringen geleden uit mijn verdachtenlijstje gehaald om die reden.

Dit kan ook een toneelstuk van haar kant zijn om niet verdacht te worden. Ik hoop iedere keer dat zij er bij de executie uit vliegt, wat een engerd. Het zou je schoonmoeder maar zijn.

Qua opdrachten is dit seizoen echt top trouwens, zoveel leuke dingen die ze mogen doen. Ik ben jaloers hoor. :(

bewerkt door Mouko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dit kan ook een toneelstuk van haar kant zijn om niet verdacht te worden. Ik hoop iedere keer dat zij er bij de executie uit vliegt, wat een engerd. Het zou je schoonmoeder maar zijn.

Qua opdrachten is dit seizoen echt top trouwens, zoveel leuke dingen die ze mogen doen. Ik ben jaloers hoor. :(

Maar het is al twee keer gebeurd met geld in de pot. Een keertje kan, maar dan had ik me toch laten pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon Jochem... Een mol brengt geen geld in de pot, zoals veel anderen op allerlei plekken wel hebben gedaan. Diederik met die posters, Sanne gaat gewoon netjes overal in terwijl ze niet durft. Imannuelle ook zoiets en brengt ook geld in het laatje. Jeroen is gewoon ontzettend stom geweest, maar heeft daarvoor ook geld in het laatje gebracht. en Thomas moet ik nog een keer checken, maar ik heb die al 4 afleveringen geleden uit mijn verdachtenlijstje gehaald om die reden.

Ja, en de mol wist natuurlijk ook dat die veiling eraan kwam dus kon die lekker meedoen en geld verdienen want het ging er toch wel uit. Dus dat argument gaat imo voorlopig ook nog niet op. Maargoed, vind al dat speculeren sowieso een beetje onzin. Iedereen is verdacht obv beelden en hints dus het is gewoon maar wat namen roepen en dan hopen dat je gelijk hebt

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me nog de veiling in het jaar van Inge herinneren: Na afloop werd het een mollenstreek dat Inge een opdracht eerder geld verdiend heeft om zand in de ogen te strooien. Ik vind dit soort opdrachten nooit echt leuk. Hiervoor hoeft de mol eigenlijk nooit echt goed zijn best te doen. Drie jokers kostte de groep nu al een vermogen. Ik denk dat als er 4 of 5 jokers te verdienen waren, dat de gehele pot leeg ging, net zoals in het jaar van Inge tijdens de veiling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en de mol wist natuurlijk ook dat die veiling eraan kwam dus kon die lekker meedoen en geld verdienen want het ging er toch wel uit. Dus dat argument gaat imo voorlopig ook nog niet op. Maargoed, vind al dat speculeren sowieso een beetje onzin. Iedereen is verdacht obv beelden en hints dus het is gewoon maar wat namen roepen en dan hopen dat je gelijk hebt

Nee, dat is het niet. Dan hoef je dit hele programma niet te kijken. Het is een kwestie van de Sherlock uithangen. Mensen die geld in het laatje brengen, op zo'n manier als Diederik gisteren, kunnen haast niet verdenken. Het is voor mij eerst een kwestie van deduceren en dan kijken of diegene die overblijft steeds op heteen goede moment op de goede plaats is. Op het moment dat het kan iiets fout doet, maar als het niet meer uitmaakt net iets goed. Als je dan daarop vanaf begin af aan wordt bevestigd, is de kans groot dat je de mol te pakken hebt. Dat zo'n veiling de pot leegtrekt had niet gehoeven als jeroen veel verzekerd had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoef je dan het hele programma niet te kijken? Is het programma alleen te kijken voor mensen die denken alles door te hebben terwijl zo'n programma kapotgemonteerd wordt? ;c Kijk het voor de beelden en de opdrachten, niet om achteraf na m'n 5e gok te roepen dat ik 'het toch zei!' Zelfs met dat 'geld in de pot brengen' zijn er dingen die je net niet te zien krijgt, al is zo'n 'droge' manier wel de meest vruchtbare denk ik ja. Lijkt me alleen geen reet aan om er zo over na te denken en bij te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat het kapot gemonteerd wordt, is vaak de mol toch wel duidelijk op het einde. Al vind ik wel dat het soms wat minder gemonteerd mag worden, maar ja, dan wordt de zoektocht alleen maar makkelijker. Die zoektocht is wel de charme van het format. Ik houd trouwens zelf niet bij wie wanneer geld binnen haalt etc. Nou ja, dingen blijven je wel bij natuurlijk. Zo kon Diederik heel gemakkelijk doen alsof hij de afbeelding niet kon vinden. Dat hij toch de afbeelding vindt (en ook zo snel) is voor mij dus een reden om te zeggen dat hij geld in het laatje heeft gebracht op een moment dat het echt niet hoefde. Dergelijke acties blijven je globaal wel bij. Wat er precies onderaan de streep staat, geen flauw idee. Bij Jochem staan mij andere momenten bij. Deze keer dat geklungel, als enige niet de afbeeldingen kunnen vinden. Vorige keer met het de hooibalen / cowboys /lasso's opdracht ook al zo raar (uiteindelijk gevangen aan zijn been of wat was het nu precies?) en daarmee dus geen geld verdiend, terwijl de meeste dat wel deden. Ik ga daarom dus voor Jochem als mol. Mocht hij toch niet de mol zijn, dan houd ik Thomas achter de hand. Volgens mij verdiend hij ook niet echt zoveel, al heeft hij weer niet van dat soort klungelige acties als Jochem. De rest heb ik op dit moment in ieder geval wel afgeschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat het kapot gemonteerd wordt, is vaak de mol toch wel duidelijk op het einde. Al vind ik wel dat het soms wat minder gemonteerd mag worden, maar ja, dan wordt de zoektocht alleen maar makkelijker. Die zoektocht is wel de charme van het format. Ik houd trouwens zelf niet bij wie wanneer geld binnen haalt etc. Nou ja, dingen blijven je wel bij natuurlijk. Zo kon Diederik heel gemakkelijk doen alsof hij de afbeelding niet kon vinden. Dat hij toch de afbeelding vindt (en ook zo snel) is voor mij dus een reden om te zeggen dat hij geld in het laatje heeft gebracht op een moment dat het echt niet hoefde. Dergelijke acties blijven je globaal wel bij. Wat er precies onderaan de streep staat, geen flauw idee. Bij Jochem staan mij andere momenten bij. Deze keer dat geklungel, als enige niet de afbeeldingen kunnen vinden. Vorige keer met het de hooibalen / cowboys /lasso's opdracht ook al zo raar (uiteindelijk gevangen aan zijn been of wat was het nu precies?) en daarmee dus geen geld verdiend, terwijl de meeste dat wel deden. Ik ga daarom dus voor Jochem als mol. Mocht hij toch niet de mol zijn, dan houd ik Thomas achter de hand. Volgens mij verdiend hij ook niet echt zoveel, al heeft hij weer niet van dat soort klungelige acties als Jochem. De rest heb ik op dit moment in ieder geval wel afgeschreven.

O ja vind het ook wel wat hebben hoor, maar doe er zelf niet aan mee. Wel een beetje meelullen over opvallende dingen maar doe geen uitspraken mbt wie het zou zijn.

Viel me wel op dat Immanuelle het erg duidelijk maakte dat ze op Diederik zit. Ook het delen van info gaat gek, want zij geeft dr halve molboekje en krijgt er niks voor terug? Sowieso zegt ze ook vol op Diederik te gaan (en daar tevreden mee te zijn), dus heeft ze niks dat ze terug kan krijgen. Waarom dan een deal sluiten?

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jochem viel op het einde van de lasso opdracht. Vond hem nu te duidelijk dingen 'mollen' en eigenlijk zou dat jammer als hij de mol ook blijkt te zijn.

Normaal is het verwijt: je ziet de mollebsteeken pas op het eind. Nu dit anders zou zijn dit jaar is de klacht, de mollebsteeken zijn te overduidelijk. Het is ook nooit goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ik was te laat thuis om te kunnen kijken. Wil dus de herhaling bekijken via npo.nl. Hij staat er nu eindelijk op, maar wat een dramatische kwaliteit zegt. Niet om aan te zien. Zoals altijd zie je dat landkaartje met Oregon, maar die naam kun je bijvoorbeeld geen eens lezen. Zo blokkerig is het beeld blijkbaar. Iemand een oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ik was te laat thuis om te kunnen kijken. Wil dus de herhaling bekijken via npo.nl. Hij staat er nu eindelijk op, maar wat een dramatische kwaliteit zegt. Niet om aan te zien. Zoals altijd zie je dat landkaartje met Oregon, maar die naam kun je bijvoorbeeld geen eens lezen. Zo blokkerig is het beeld blijkbaar. Iemand een oplossing?

Kwaliteit hier is gewoon goed, niet fantastisch maar zeker niet zo erg dat het niet/amper leesbaar is.

--

[spoiler=.]Heb lang op Diederik gezeten maar begin nu toch richting Jochem te neigen.

Kan zijn dat ik hiermee volledig in het duister tast, maar; Imma, Jochem en Diederik kregen hun scherm niet te zien. Jochem en Imma zitten op Diederik. Diederik, Thomas en Sanne (geloof ik) op Jochem. Thomas en Sanne krijgen groen scherm. Jochem is mol, Imma zou eruit hebben gelegen?

EDIT: Nu toch een twijfel, Diederik en Thomas zitten op Sanne, niet op Jochem.

bewerkt door Maxxert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was blijkbaar gewoon te vroeg. De slechte versie was zichtbaar, paar minuten later refresht en ik kon vanaf dat moment zelf een kwaliteit kiezen van het beeld. Meteen op hoog gezet, dan kun je het wel redelijk normaal terug kijken. Lagere resoluties zijn altijd eerder beschikbaar dan de hogere resoluties.

Ik ben het wel eens met jouw spoiler. De naam die je weg lijkt te strepen als mogelijke mol, heb ik echter al lang afgestreept, terwijl de andere mogelijke naam al vanaf aflevering 1 mijn mol is. Dus eigenlijk is dit meer een bevestiging voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=.] :-D Wat is dit. Immanuelle die 10 en 20 doorgeeft, Sanne die eigenwijs doet tegen Thomas over de 10 euro. 'Bepaal ik toch zelf wel'. Diederik die opeens een sociale stoornis heeft en constant ergens loopt waar het doodloopt en niemand is, en niet helemaal zeker weet welke letter er achter 'molboekje..' past :D Heb genoten.

Oh, en

e5ce600e338acb30c1466bc57daa94a4.png

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=spoiler]Mooie aflevering ja, een aantal deden echt een poging tot mollen, Diederik bij de rodeo en molboekje(s) en Jochem bij het maaien.. maar Jochem doet nu al zo vaak iets opvallends of doms dat ik het niet echt meer geloof. Voor mij is Sanne nog steeds de Mol.

Een echte mol-actie vond ik bijvoorbeeld het over het hoofd zien van die +biljetten in die Underground bij die pop met de jurk

bewerkt door Karlo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=spoiler]Mooie aflevering ja, een aantal deden echt een poging tot mollen, Diederik bij de rodeo en molboekje(s) en Jochem bij het maaien.. maar Jochem doet nu al zo vaak iets opvallends of doms dat ik het niet echt meer geloof. Voor mij is Sanne nog steeds de Mol.

Een echte mol-actie vond ik bijvoorbeeld het over het hoofd zien van die +biljetten in die Underground bij die pop met de jurk

[spoiler=spoiler]Meh, Sanne was toch degene die als eerste molboek riep? En vervolgens zei dat er echt een -s was achter molboekje, waarmee 250 extra in de pot is gekomen. Als mol zijnde kun je makkelijk meegaan in Diederiks voorstel om het te houden bij molboekje, dus -250 euro.

bewerkt door Magnifico
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jochem is vanaf het begin mijn mol en heeft ook de meest verdachte acties gedaan. Ik heb alleen het idee dat alles van hem.in beeld gebracht wordt en dus blijft er na afloop niets nieuws over om te vertellen. Daarom begin ik toch erg te twijfelen en heb ik Thomas wel als back up erbij. Ben namelijk bang dat hij het is, omdat hij totaal niet te pijlen is. Nu zien we weinig van zijn acties, omdat die pas in de laatste aflevering komen als onthullingen ben ik bang. Ik zou het wel jammer vinden als Thomas de mol blijkt te zijn. Toch een beetje grijze muis. Andere kandidaten zijn voor mij eigenlijk geen optie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites