Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Kom op jullie willen toch weer bij de top 3 horen? Voor PSV en Ajax zou zo'n seizoen dramatisch zijn, als je echt weer een topclub in Nederland wil horen moet je dit seizoen gewoon zien als dramatisch. Aankopen rendeerde vrijwel allemaal niet. Enige lichtpuntje is de progressie van Berghuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op jullie willen toch weer bij de top 3 horen? Voor PSV en Ajax zou zo'n seizoen dramatisch zijn, als je echt weer een topclub in Nederland wil horen moet je dit seizoen gewoon zien als dramatisch. Aankopen rendeerde vrijwel allemaal niet. Enige lichtpuntje is de progressie van Berghuis.

Over een jaar of 5 is zoiets ook weer de situatie bij Feyenoord als het goed is. Je hebt nu nog steeds te maken met de naweeën van de zwarte periode. Vandaar dat ik het een zeer matig, maar niet dramatisch seizoen vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4e plek als regerend kampioen en voor de winterstop al uitgeschakeld voor de titel. Kansloos in de Champions League.

Volgens mij waren er in de CL ook goede punten te noemen. 1 overwinning, tegen City heel lang 0-0 houden in een uitwedstrijd om uiteindelijk in laatste minuut toch nog op de neus te krijgen. En niet te vergeten, volgens mij speelden we 2x tegen Shaktar prima. Beide keren op voorsprong gekomen?

Had het andere Nederlandse ploegen niet veel brter zien doen in deze poule.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij waren er in de CL ook goede punten te noemen. 1 overwinning, tegen City heel lang 0-0 houden in een uitwedstrijd om uiteindelijk in laatste minuut toch nog op de neus te krijgen. En niet te vergeten, volgens mij speelden we 2x tegen Shaktar prima. Beide keren op voorsprong gekomen?

Kom nou Mark. Champions League was één groot drama, ook al hadden we natuurlijk geen geluk met de loting. We stonden lang gelijk tegen een B-elftal van City dat er niet bepaald zin in had. Tegen Napoli wonnen we mede omdat die gasten totaal geen geloof hadden dat ze nog door konden gaan. De twee potten tegen Shaktar kwamen we inderdaad voor maar verloren we allebei meer dan terecht voor zover ik me herinner. Die hele eerste seizoenshelft was één groot drama. Ben blij dat we ons nog meer dan prima herpakt hebben de laatste drie maanden, biedt perspectief voor volgend jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, topploeg Feyenoord, 2x op voorsprong komen bij Shakthar :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4e plek als regerend kampioen en voor de winterstop al uitgeschakeld voor de titel. Kansloos in de Champions League.

3e budget van Nederland, tot en met december mis je je twee centrale verdedigers, een groot deel van je eerste seizoenshelft mis je je spits (vorig jaar topscorer én assistkoning) en je bent 120 interlands kwijtgeraakt met Kuijt en Elia. Dan kan je gewoon een keer vierde worden, zeker met een trainer die niet heel erg bijzonder is.

Geen leuk seizoen, maar drama dan denk ik inderdaad eerder aan 10/11. 'Gewoon' de beker en Europees voetbal, met de laatste maanden heel degelijk spel.

Ja kom op, dat zijn toch belachelijke argumenten. Jullie zijn toch niet trots dat je 2x voorstond tegen Shaktar?

Als je ziet hoeveel Shakhtar jaarlijjs uitgeeft vergeleken met ons, dan ben ik best tevreden dat je 180 minuten de betere ploeg was. Jammer dat je verliest op individuele kwaliteit, maar daar kan ik echt niet mee zitten.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij overheerst absoluut de trots als je na 16(?) jaar jezelf als club weer kan presenteren op het hoogste niveau van Europa. Laten we allereerst eens kijken naar de tegenstanders die we hebben gehad in de poule: [B]Manchester City[/B] wordt dit jaar met een straatlengte voorsprong kampioen met nog 5 wedstrijden te spelen. Volgens mij waren ook alle zichzelf serieus nemende analytici het erover eens (ook hier op MU) dat ze ook de grote favoriet waren voor CL-winst. Goed, thuis zat ik in het stadion en vanaf seconde 1 ging alles fout natuurlijk. Prima, niks aan de hand. Waarschijnlijk het schokeffect van het hoge niveau. Uit weten we ons 88 minuten staande te houden en maak je toch wel aanspraak op een punt, ook al heeft City de betere kansen. Heel zuur dat je dan niet beloond wordt. In Oekraïne pakt [B]Shaktar [/B]dit decennium (als zo doorgaat) de 7e landstitel van de 9. Winnen nu sinds de play-offs ook 7 van de 8 wedstrijden in de kampioenspoule daar. Worden uiteindelijk 2e in de CL-poule, maar zoals @PJHoutman al aangeeft ben je eigenlijk gewoon 180 minuten lang beter. Goede wedstrijden, maar helaas zonder resultaat. Ook een budgetkwestie wat qua selectie en individuele kwaliteit. Last but not least heb je [B]Napoli [/B]dat sinds jaren de Italiaanse titelstrijd echt spannend maakt. Verliezen afgelopen weekend waardoor gat nu 4 punten met Jiventus is, maar zitten gewoon dichtbij natuurlijk. In de uitwedstrijd verliezen we door persoonlijke fouten (Tapia), maar thuis win je, ondanks een achterstand na 2 minuten. Sfeer was ook fantastisch en de club heeft zich positief laten zien. Ik weet wel dat je onderaan de streep maar 3 punten hebt en dus eruit ligt. Maar vond het zeker niet kansloos/roemloos of iets dergelijks.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ziet hoeveel Shakhtar jaarlijjs uitgeeft vergeleken met ons, dan ben ik best tevreden dat je 180 minuten de betere ploeg was.

Heb je het hier over transfersommen?

Zo ja; Shakhtar heeft dit seizoen 2,0 miljoen euro uitgegeven aan transfers, Feyenoord 26,8 miljoen euro volgens Transfermarkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, eindelijk iemand die met me eens is dat Feyenoord het behoorlijk heeft gedaan naar omstandigheden. Kan je van Benfica, Dortmund en min of meer Atletico niet zeggen, hoor.

bewerkt door Minuy600
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij overheerst absoluut de trots als je na 16(?) jaar jezelf als club weer kan presenteren op het hoogste niveau van Europa.

Trots? Door volledig afgedroogd te worden? Tot zover ‘topclub’ Feyenoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trots? Door volledig afgedroogd te worden? Tot zover ‘topclub’ Feyenoord.

Als je nogmaals mijn stuk tekst lees en de uitslagen erop na slaat/wedstrijden terug kijkt dan zul je zien dat we alleen thuis tegen City zijn afgedroogd. Andere wedstrijden waren gewoon prima, zeker als je de blessures erbij rekent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je nogmaals mijn stuk tekst lees en de uitslagen erop na slaat/wedstrijden terug kijkt dan zul je zien dat we alleen thuis tegen City zijn afgedroogd. Andere wedstrijden waren gewoon prima, zeker als je de blessures erbij rekent.

Ik denk dat je dat nogmaals wel weg kan laten. Volgens mij is hij niet voorbij woord 6 gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo waren de andere wedstrijden gewoon prima? Jullie hebben alles verloren op de laatste wedstrijd na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites