Jump to content

Eredivisie Topic

FC-Breda

Recommended Posts

9 uur geleden zei Wolf_pd:

Vitesse heeft blijkbaar 19 miljoen nodig om volgend seizoen te halen. Dus wie gaat ze vervangen in de eerste divisie....?

Ach de Telegraaf. Die gaan er vanuit dat die Amerikaan niet blijft. Als hij blijft dan is er helemaal geen 19 miljoen nodig. Maar ik ga de berichtgeving niet meer volgen. Elke dag is er wel ‘breaking’ nieuws, wordt er een beetje moe van. 9 van de 10 keer staat er weinig nieuws in en is het een opsomming van. Vitesse heeft een nieuwe (KKD) begroting aangeleverd bij de licentiecommissie dus waarschijnlijk kan de club daar weer 6 weken op wachten want ze zijn zo snel daar. 

Hahaha parrot krijgt hier dus gewoon rood voor na ingrijpen van de var. Ik zie nergens dat die meer doet dan dit. Misschien mis ik iets hoor. Maar hoe kan het zo zijn dat dit rood is en die klap van Bergwijn niet? En dit is dus echt een oprechte vraag. De regels zijn in dit opzicht toch helemaal niet vaag?

Edit: oh en hoe kan het dat een speler van Excelsior nog geel krijgt pas nadat er na de varbeelden gekeken is?

Edited by bas huijsmans

Op 13-4-2024 om 01:31 zei bas huijsmans:

Edit: oh en hoe kan het dat een speler van Excelsior nog geel krijgt pas nadat er na de varbeelden gekeken is?

De VAR mag niet ingrijpen over een gele kaart, maar als er voor iets anders gekeken wordt kan de scheidsrechter wel nog kiezen voor een gele kaart voor iets wat hij gezien heeft op die beelden.

Op 14-4-2024 om 14:13 zei sennid:

Kan die regel van als je een bal niet kan onder controle kan houden dat het dan buitenspel is zo snel mogelijk weg? Heracles wordt gewoon benadeeld met die kutregel.

Volledig mee eens ja, al waren er genoeg andere kansen om de 1-1 binnen te schieten.

Toch de eerste ploeg die gaat degraderen met -punten. -6 was ook voldoende geweerde mbt degradatie. Laatstgenoemde was allang geaccepteerd. Beter nu dan evt volgend seizoen. Mijn club is compleet naar de tering geholpen in de laatste 1,5 jaar en daarvoor wordt de club nu flink gestraft. 

Zolang we maar blijven bestaan, verder kan het me gestolen worden om eerlijk te zijn. 

8 uur geleden zei Vitesse88:

Toch de eerste ploeg die gaat degraderen met -punten. -6 was ook voldoende geweerde mbt degradatie. Laatstgenoemde was allang geaccepteerd. Beter nu dan evt volgend seizoen. Mijn club is compleet naar de tering geholpen in de laatste 1,5 jaar en daarvoor wordt de club nu flink gestraft. 

Zolang we maar blijven bestaan, verder kan het me gestolen worden om eerlijk te zijn. 

Sterkte maat. 

11 uur geleden zei Vitesse88:

Daarvoor natuurlijk al. Op veel te grote voet geleefd. Hopen dat het weer een cultclub kan worden zo rond plek 10 in de eredivisie en daar een tijdje tevreden mee zijn. 

4 uur geleden zei himan:

Daarvoor natuurlijk al. Op veel te grote voet geleefd. Hopen dat het weer een cultclub kan worden zo rond plek 10 in de eredivisie en daar een tijdje tevreden mee zijn. 

Jup klopt en daardoor is er enorm lui beleid gevoerd. Mooie dingen meegemaakt maar wat is dat waard als je compleet kapot gaat? 

Als Ajacied die toch wel op fietsafstand van het Gelredome woont vind ik het wel echt kut dat Vites misschien stopt te bestaan. Deze puntenmindering is natuurlijk buiten proporties. Maar een lagere vorm van puntenmindering is wel terecht. Maar hopelijk dan een nieuwe start in de KKD.

Die potten tegen Vites waren wel altijd speciaal. In voetbalteams met veel Vitessesupporters was het de week na deze wedstrijden uiteraard elkaar opnaaien en sarren. Vaak punten verspeelt in het dome. 

Gun Vites (en ook in wat mindere mate Nec en de Graafschap) altijd het beste. Om af te sluiten mijn favoriete Ajax tegen Vites pot. Als jongen aan de radio gekluisterd aandachtig deze pot volgend op langs de lijn. Dat slechte weer en veld. Vd Gouw met zijn lange broek. Ex-Vitessenaar vd Brom die de winnende maakt. Altijd mooi om terug te kijken.

https://www.youtube.com/watch?v=WnQ1tAn8TLo