Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Aaron21:

Volgens mij probeerde hij er gewoon overheen te schieten hoor, maar die gast kan gewoon niet zo lekker ballen. Dan is dat toch niet onsportief gedrag?

Als je zo'n bal er niet overheen kunt schieten, dan is hij nog slechter dan dat ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MetalMichael:

Onsportief gedrag geen geel volgens de regels? 

Dit staat onder gedrag wat volgens de knvb regelgeving als onsportief gedrag geldt waarvoor gewaarschuwd kan worden:

Waarschuwingen wegens onsportief gedrag
Er zijn verschillende omstandigheden waarbij een speler een waarschuwing moet ontvangen wegens onsportief
gedrag, zoals wanneer een speler:
• probeert een scheidsrechter te misleiden, bijv. door een blessure voor te wenden of te doen alsof er een
overtreding op hem is gemaakt (“schwalbe”);
• tijdens het spel met de doelverdediger van plaats wisselt of zonder toestemming van de scheidsrechter;
• op onbesuisde wijze een overtreding begaat, die met een directe vrije schop moet worden bestraft;
• hands maakt en daarmee een veelbelovende aanval beïnvloedt of onderbreekt;
• een andere overtreding begaat die een veelbelovende aanval verhindert of onderbreekt, behalve als de
scheidsrechter een strafschop toekent voor een overtreding waarbij geprobeerd werd de bal te spelen;
• een tegenstander een duidelijke scoringskans ontneemt door het maken van een overtreding, in een
poging de bal te spelen, waarbij de scheidsrechter een strafschop toekent;
• hands maakt in een poging een doelpunt te maken (al dan niet succesvol) of een niet geslaagde poging
een doelpunt te voorkomen;
• niet toegestane markeringen op het speelveld aanbrengt;
• de bal speelt wanneer hij het speelveld met toestemming verlaat;
• een gebrek aan respect voor het spel toont;
• een bewuste ‘truc’ initieert zodat de bal naar de doelverdediger kan worden gespeeld (ook uit een vrije
schop of doelschop) met zijn hoofd, borst, knie etc. om de Regel te omzeilen. Het maakt dan niet uit of
de doelverdediger de bal wel of niet met zijn handen raakt. De doelverdediger ontvangt een
waarschuwing als hij de doelbewuste truc initieert;
• een speler verbaal misleidt tijdens het spel of bij een spelhervatting.

Wat hier gebeurde is gewoon een gebrek aan fatsoen imo. Dat dekt wellicht voor mijn gevoel meer de lading dan onsportief.

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb fragment nu ook ''eindelijk'' gezien en deel van de wedstrijd.

Natuurlijk ga je bal niet over zijlijn spelen omdat Jankabash daar ligt zonder echt geldige reden.

En zo makkelijk is vanuit die positie niet om hem over hem heen te schieten, zou je extra veel moeite moeten gaan doen om er over heen te gaan lobben. Daarnaast zo hard was die bal niet en ik kreeg niet indruk dat Maatta express op zijn gezicht mikte van Jankabash. Ik vind het dan ook zeker voor een 2e gele kaart erg makkelijk gegeven gele en rode kaart, ik snap de protesten van alle Groningen spelers ook heel goed. En een Feyenoord wissel speler die gelijk gaat lopen rellen pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gert:

• een bewuste ‘truc’ initieert zodat de bal naar de doelverdediger kan worden gespeeld (ook uit een vrije
schop of doelschop) met zijn hoofd, borst, knie etc. om de Regel te omzeilen. Het maakt dan niet uit of
de doelverdediger de bal wel of niet met zijn handen raakt. De doelverdediger ontvangt een
waarschuwing als hij de doelbewuste truc initieert;

Wel grappig idee, balletje door de lucht naar de verdediger die 'm dan terug kan koppen zodat je 'm op zou kunnen pakken. Maar goed, mag dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Kyrill:

Ik heb fragment nu ook ''eindelijk'' gezien en deel van de wedstrijd.

Natuurlijk ga je bal niet over zijlijn spelen omdat Jankabash daar ligt zonder echt geldige reden.

En zo makkelijk is vanuit die positie niet om hem over hem heen te schieten, zou je extra veel moeite moeten gaan doen om er over heen te gaan lobben. Daarnaast zo hard was die bal niet en ik kreeg niet indruk dat Maatta express op zijn gezicht mikte van Jankabash. Ik vind het dan ook zeker voor een 2e gele kaart erg makkelijk gegeven gele en rode kaart, ik snap de protesten van alle Groningen spelers ook heel goed. En een Feyenoord wissel speler die gelijk gaat lopen rellen pfff

Iedere speler met ook maar een klein beetje spelinzicht tikt de bal (op een normale snelheid) via het lichaam/hoofd van Jahanbaksh over de zijlijn zodat Groningen de ingooi krijgt. Echt iedereen. Dit was gewoon een bewussie omdat hij vond dat Jahanbaksh zich aanstelde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim Jonk blijft bij FC Volendam _O_ Mooi voor de club dat hij behouden blijft.

Zou het zelf ook een hele fijne opvolger vinden van Arne Slot over anderhalf jaar. Hoop namelijk dat die nog een jaartje blijft en zich daarna onhoudbaar heeft gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

Wim Jonk blijft bij FC Volendam _O_ Mooi voor de club dat hij behouden blijft.

Zou het zelf ook een hele fijne opvolger vinden van Arne Slot over anderhalf jaar. Hoop namelijk dat die nog een jaartje blijft en zich daarna onhoudbaar heeft gemaakt.

Waarom zou je een Ajacied als Jonk bij Feyenoord willen?

Wat heeft hij voor binding met Feyenoord? Hij heeft zelfs nog nooit vroeger voor Feyenoord gevoetbald....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Wat heeft hij voor binding met Feyenoord? Hij heeft zelfs nog nooit vroeger voor Feyenoord gevoetbald....

Dat is niet relevant. Heeft een visie die in het profiel past. Slot heeft ook geen binding met Feyenoord in die zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Kyrill:

Irrelevant. Heeft overigens ook overhoop gelegen met mensen binnen Ajax, dus zegt allemaal niet zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei MetalMichael:

Dat is niet relevant. Heeft een visie die in het profiel past. Slot heeft ook geen binding met Feyenoord in die zin.

Dus Peter Bosz of in theorie ETH zou je ook niet erg vinden bij Feyenoord? Of Slot ooit bij Ajax? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Renato:

Peter Bosz heeft al bij Feyenoord gewerkt, als speler en TD.

2 minuten geleden zei Thierryvane:

Peter Bosz is eerder een Feyenoorder dan een Ajacied.

Jullie hebben gelijk, was ik vergeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt toch heel erg weinig uit waar een trainer toevallig ooit heeft gespeeld? Als hij zijn werk maar goed doet en qua spelopvatting een goede match is met zijn nieuwe club. Een HSV-legende mag wat mij betreft best bij Werder Bremen mogen werken, zolang hij maar de titel binnenhaalt natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Tim':

Het maakt toch heel erg weinig uit waar een trainer toevallig ooit heeft gespeeld? Als hij zijn werk maar goed doet en qua spelopvatting een goede match is met zijn nieuwe club. Een HSV-legende mag wat mij betreft best bij Werder Bremen mogen werken, zolang hij maar de titel binnenhaalt natuurlijk.

Maar waarom maakt voor spelers dan wel uit? Zelfs van Cambuur naar Heerenveen is al controversieel? En laten Kenneth Vermeer "pop" niet vergeten..... Terwijl Cruyff, Koeman en meer ook gewoon voor PSV, Ajax en Feyenoord gespeeld en of gecoached hebben? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt toch geen bal uit wat iemand zijn verleden is? Je moet een trainer zoeken die goed werk levert en past bij een bepaalde voetbalfilosofie. Als dat betekent dat een voormalig Heracles trainer wellicht geweldig bij Twente's filosofie zou passen, dan is dat maar zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Maar waarom maakt voor spelers dan wel uit? Zelfs van Cambuur naar Heerenveen is al controversieel? En laten Kenneth Vermeer "pop" niet vergeten..... Terwijl Cruyff, Koeman en meer ook gewoon voor PSV, Ajax en Feyenoord gespeeld en of gecoached hebben? 

Voor een klein wat minder ontwikkeld deel van de supporters maakt dat iets uit. Rivaliteit is futiel. Niet iets waar echte fans zich mee bezig houden. Of het moet op een ludieke manier zijn, dan kan rivaliteit nog wel iets leuks zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Kyrill:

Dus Peter Bosz of in theorie ETH zou je ook niet erg vinden bij Feyenoord? Of Slot ooit bij Ajax? 

Peter Bosz wel, maar dat heeft idd te maken met zijn periode als TD, niet omdat hij trainer van Ajax is geweest. Daarbij komt ook nog dat niet iedereen zo uitgesproken is als speler/trainer etc is in uitlatingen richting de andere club. Verthongen zal meer weerstand oproepen dan Wamberto.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites