Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Zal deze overschatte trainer nooit eens denken: overal waar ik kom, krijg ik te maken met dezelfde kritieken en gezeik. Misschien zal er wel een kern van waarheid inzitten?

Henk Fraser wuift kritiek op speelwijze FC Utrecht weg: ‘Discussie over het systeem vind ik gelul’ | Nederlands voetbal | tubantia.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei cimbomcu:

Dan moet die dat toegeven in plaats van volle irritatie elke keer het te ontkennen. 

Beide wedstrijden van Utrecht gezien en ze spelen helemaal niet verdedigend, dus waarom moet hij iets toegeven dat niet aan de orde is? Vind dat hij juist antwoordt, ik lees ook totaal de irritatie niet. 

Ze spelen op papier met vijf verdedigers, maar Van der Kust staat veel verder naar voren dan de rest en kwam tegen Cambuur ook regelmatig in het strafschopgebied. Helemaal geen extreem verdedigende speelstijl. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland moet het al gauw 'offensiever'.

Vinden ze in het buitenland ook altijd leuk, want het is vaak vooral naïef en voorspelbaar.

Lijkt mij juist verfrissend iemand die het eens anders doet. Zolang de resultaatjes er zijn boeit dat toch niet, zeker niet bij die clubs waar hij zit. Als hij nou trainer van Ajax was, ja, dan zou het wel vrij bijzonder zijn.

En 3 CV's + wingbacks kan vaak zat ook redelijk aanvallend zijn. Als je met Dost en Redan straks gaat spelen moet je die twee (de één heeft lengte, de ander snelheid) ook ruim bedienen. Dan heeft louter verdedigen weinig zin.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

In Nederland moet het al gauw 'offensiever'.

Vinden ze in het buitenland ook altijd leuk, want het is vaak vooral naïef en voorspelbaar.

Lijkt mij juist verfrissend iemand die het eens anders doet. Zolang de resultaatjes er zijn boeit dat toch niet, zeker niet bij die clubs waar hij zit. Als hij nou trainer van Ajax was, ja, dan zou het wel vrij bijzonder zijn.

En 3 CV's + wingbacks kan vaak zat ook redelijk aanvallend zijn. Als je met Dost en Redan straks gaat spelen moet je die twee (de één heeft lengte, de ander snelheid) ook ruim bedienen. Dan heeft louter verdedigen weinig zin.

Ja klopt maar dan moet die wel winnen van laagvliegers als RKC en Cambuur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

Waarom moet elke coach altijd maar va banque spelen? Er is echt totaal niets mis met een defensieve speelstijl. 

Noem er dan één ploeg die er succes mee heeft in de top van de ranglijst?  (op Atleti na)

Want het laatste decennia heeft toch uitgewezen dat de formule voor succes vrij uniform is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Sophomore:

Noem er dan één ploeg die er succes mee heeft in de top van de ranglijst?  (op Atleti na)

Want het laatste decennia heeft toch uitgewezen dat de formule voor succes vrij uniform is. 

Ah, ik wist niet dat FC Utrecht aan de top van de ranglijst stond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Sophomore:

Ploegen in de top van de ranglijst hebben over het algemeen hele goede spelers, waarom zouden die defensief moeten spelen? 

Je moet als coach vooral spelen naar de kwaliteiten van je spelers. Dat zal voor de gemiddelde Eredivisie-club heel wat anders betekenen dan voor Bayern München of Manchester City. 

Overigens is 'defensief' spelen wel een vaag begrip. Wanneer is het echt defensief? Als je met drie CV's speelt? Als je met een laag blok speelt? Als je vooral op de counter speelt?

Mensen noemen Atléti defensief en toch zijn er weinig ploegen die zo extreem fel druk zetten op de helft van de tegenstander. Dat onderdeel van de tactiek ziet men echter niet zo, wél dat ze wanneer de pressie niet slaagt diep terugzakken en verdedigen in 4-4/4-5. En daar hebben ze het dan eeuwig over.

Er zijn ook ploegen die laag staan en met 5 achterop spelen, maar je vervolgens wel de hele tijd de moeder counteren en op die manier gemiddeld aan heel veel kansen per wedstrijd komen. Misschien nog wel meer dan sommige ploegen die zogenaamd verzorgd combinatievoetbal willen spelen maar ondertussen vooral in de middencirkel het overwicht hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei PJHoutman:

Ah, ik wist niet dat FC Utrecht aan de top van de ranglijst stond. 

In het linkerrijtje :LO:

image.png.d1803ce650b615c4931b5bc3b43ee03e.png

36 minuten geleden zei Socrates:

Ploegen in de top van de ranglijst hebben over het algemeen hele goede spelers, waarom zouden die defensief moeten spelen? 

Waarom vraag je dit aan mij? Gewoon geïnteresseerd in mijn antwoord?

Daar vraag je mij wat, werkelijk geen flauw idee waarom dat zou moeten. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dat betreft deed Buijs het prima ( op vorig seizoen na maar goed met die pannekoek op doel was het ook gedoemd om te mislukken. Maar of we nu met 2-0 of 6-1 verliezen beide heb je niets aan en qua kijk plezier was het beide ruk. Dan liever thuis het GTPV en uit maar meer defensief 

Link naar opmerking
Deel via andere websites