Jump to content

Eredivisie Topic

FC-Breda
 Share

Recommended Posts

4 uur geleden zei 007mark:

Verder kunnen mensen wel haten op Excelsior. Hebben inderdaad weinig supporters, klein stadion, geen geschiedenis en kunstgras.

Hoezo geen geschiedenis eigenlijk? Ik ga niet doen alsof ik precieze weet heb van hun geschiedenis, maar de club bestaat wel degelijk reeds een kleine 120 jaar.

21 minuten geleden zei Chimpa:

Hoezo geen geschiedenis eigenlijk? Ik ga niet doen alsof ik precieze weet heb van hun geschiedenis, maar de club bestaat wel degelijk reeds een kleine 120 jaar.

Voornamelijk qua prijzen dan. 

Zojuist zei Nom de Guerre:

Meestal wordt historie dan gedefinieerd als "tijd doorgebracht in de Eredivisie" en niet zozeer als prijzen. 

Eens, maar blijft een even zo kansloos ( imo dan toch) argument. Immers heeft elke club ergens moeten beginnen.

Maar goed, ik ben dan weer wat biased, want die reacties kwamen natuurlijk ook heel erg op FC Emmen de eerste promotie. 

Excelsior heeft ook als nadeel dat het de 3e club van Rotterdam is. Dat ze toen ze 15 jaar geleden terug in de Eredivisie kwamen nog satellietclub waren van Feyenoord hielp ook niet mee natuurlijk, al hebben ze dat imago inmiddels wel wat afgeschud.

Excelsior is wel een club die met zeer beperkte middelen toch altijd weer presteert als we naar die laatste vijftien jaar kijken. Dat is uiteindelijk gewoon ontzettend knap. Zeker daar clubs die een grotere achterban, grotere naam en grotere stadions en begrotingen hebben dat jaar in en jaar uit niet lukt. Dus ongeacht wat we van de club vinden, de prestatie die zij leveren is gewoon ontzettend knap. Is een club waar veel bestuurders misschien eens een kijkje moeten gaan nemen.

Persoonlijk kijk ik ook niet uit naar Excelsior - Ajax, waar iemand na het overschieten van de bal hem moet gaan zoeken op de parkeerplaats. Alleen doet dat niets af aan hun prestatie. 

7 uur geleden zei Tim':

Klopt, want die eerste twee en de laatste zijn buiten het stadion, waardoor het dus niet ligt aan de complete onbekwaamheid van een club om de veiligheid van scheidsrechters, spelers en supporters te garanderen. Dan hou je die twee ertussen over, waarvan ik van de eerste pas net lees. Dat had inderdaad een straf mogen worden waarbij Ajax geen uitsupporters zou mogen meenemen en het wordt me niet helemaal duidelijk wie bij Heracles - Ajax de strafbare ploeg is, anders straf voor allebei.

Verder een mooi staaltje whataboutisme, want het is natuurlijk niet zo dat je kritiek moet leveren op elke situatie die zich voordoet wanneer je dat op een specifiek moment doet. Ik heb kritiek op zowel de fans als de organisatie van ADO. Jij probeert me te framen dat ik die mening alleen bij ADO toegedicht zou zijn en niet bij andere clubs in dezelfde situatie. Dat ben ik wel, maar dan zal ik niet altijd online zijn om dat te delen. Elk supportersgeweld of -wangedrag moet zo streng mogelijk bestraft worden.

@MNie Volgens mij wordt niemand weggezet als vreemde vogel, maar hebben mensen puur kritiek op de inhoud.

Persoonlijk vind ik dat je geen verschil moet gaan maken om clubs te gaan straffen ( puntenaftrek en geen supporters in stadion ) wanneer het in of buiten het stadion gebeurd. Jij vind dat blijkbaar wel oke aangezien je dit alleen bij ado hebt geroepen. 

Dat er geen uitpubliek is bij de klassieker komt door rellen buiten het stadion. Geen ajax supporters in Den Haag incident buiten het stadion. Dus mijn voorbeelden zijn gewoon prima. 

Vind het gewoon erg hypocriet dat velen ( ook op sociale media ) nu weer roepen puntenaftrek en geen publiek terwijl je ze niet hoort bij bijvoorbeeld mijn voorbeelden. Puur omdat Ado nu eenmaal de naam heeft. Heb het inderdaad wat te veel op jou als persoon gespeeld daarvoor mijn excuses. 

2 uur geleden zei Nom de Guerre:

Waren dat de tijden van Ferry de Haan en David Connolly? 

Die hebben nooit samen gespeeld bij Excelsior. Connolly werd tussen 99 en 2001 gehuurd, toen zat De Haan bij Feyenoord. 

Ook interessant (wist dit ook niet): De Haan is nooit door Feyenoord bij Excelsior gestald. Hij ging van SC Feyenoord naar Exca, werd daar toen door Feyenoord 1 opgepikt en heeft later die weg weer omgekeerd bewandeld.

Gepost (edited)
1 uur geleden zei Djurovski:

Persoonlijk vind ik dat je geen verschil moet gaan maken om clubs te gaan straffen ( puntenaftrek en geen supporters in stadion ) wanneer het in of buiten het stadion gebeurd. Jij vind dat blijkbaar wel oke aangezien je dit alleen bij ado hebt geroepen. 

Dat er geen uitpubliek is bij de klassieker komt door rellen buiten het stadion. Geen ajax supporters in Den Haag incident buiten het stadion. Dus mijn voorbeelden zijn gewoon prima. 

Vind het gewoon erg hypocriet dat velen ( ook op sociale media ) nu weer roepen puntenaftrek en geen publiek terwijl je ze niet hoort bij bijvoorbeeld mijn voorbeelden. Puur omdat Ado nu eenmaal de naam heeft. Heb het inderdaad wat te veel op jou als persoon gespeeld daarvoor mijn excuses. 

Wat vooral hypocriet is dat je niemand hoort roepen over eventueel puntenaftrek voor Excelsior wegens oerwoudgeluiden tijdens de strafschoppenserie.

Edit:

Die zouden toch beter moeten weten na hun treffen toen met Den Bosch? Toen was de wereld te klein, nu stonden ze zelf zo.

Edited by Mansveld

20 minuten geleden zei Mansveld:

Wat vooral hypocriet is dat je niemand hoort roepen over eventueel puntenaftrek voor Excelsior wegens oerwoudgeluiden tijdens de strafschoppenserie.

Edit:

Die zouden toch beter moeten weten na hun treffen toen met Den Bosch? Toen was de wereld te klein, nu stonden ze zelf zo.

Dacht dat ook al te horen. Maar door alle tumult durfde ik dat niet te posten ( straks waren het eigen fans ) maar idd daar hoor je niks over. 

9 minuten geleden zei Djurovski:

Dacht dat ook al te horen. Maar door alle tumult durfde ik dat niet te posten ( straks waren het eigen fans ) maar idd daar hoor je niks over. 

Was tijdens de twee laatste strafschoppen van ons. Esajas en Amofa. Dat waren geen eigen fans, er is juist een hoop support voor met name Amofa om zijn contract te laten verlengen. Dit kwam uit het uitvak. Daarmee wil ik de acties van onze supporters niet goed praten, maar vreemd dat daar geen woord over gerept wordt. 

Gepost (edited)
1 uur geleden zei Mansveld:

Was tijdens de twee laatste strafschoppen van ons. Esajas en Amofa. Dat waren geen eigen fans, er is juist een hoop support voor met name Amofa om zijn contract te laten verlengen. Dit kwam uit het uitvak. Daarmee wil ik de acties van onze supporters niet goed praten, maar vreemd dat daar geen woord over gerept wordt. 

Zelfs niet op de tv of naar afloop wel vreemd idd. Nornaal schreeuwen ze het hardst bij racisme. Was inderdaad wel goed te horen. Nog even terug gekeken. 

Geweldige aanwinst een stel racisten in de eredivisie 

Edited by Djurovski

4 minuten geleden zei Djurovski:

Zelfs niet op de tv of naar afloop wel vreemd idd. Nornaal schreeuwen ze het hardst bij racisme. Was inderdaad wel goed te horen. Nog even terug gekeken. 

Op Rijnmond werd het vandaag wel benoemd, en bij FC Afkicken trouwens ook. Dat zijn de enige 2 die ik gezien heb, dus geen idee hoe het bij andere media zat.

Marinus Dijkhuizen moet nu toch wel een clublegende zijn bij Excelsior. 2x gepromoveerd, dat is best knap. 

22 minuten geleden zei Djurovski:

Heb je net als relschoppers bij elke club. Aantal jaren terug een hoop sv's uitgedeeld bij ons nav racistische spreekkoren richting Bazoer.

Nu maar hopen dat de camera- en geluidstechniek niet alleen is ingericht op de thuisvakken, maar ook op het uitvak. Zodat er precies achterhaalt kan worden wie het zong en dan overdragen aan de KNVB en Excelsior.

16 minuten geleden zei FlyD:

Op Rijnmond werd het vandaag wel benoemd, en bij FC Afkicken trouwens ook. Dat zijn de enige 2 die ik gezien heb, dus geen idee hoe het bij andere media zat.

Dat is mooi want dat moet je ook gewoon aanpakken. Vond het onbegrijpelijk zeker na wat ze zelf hebben meegemaakt tegen Den Bosch.

3 minuten geleden zei Mansveld:

Heb je net als relschoppers bij elke club. Aantal jaren terug een hoop sv's uitgedeeld bij ons nav racistische spreekkoren richting Bazoer.

Nu maar hopen dat de camera- en geluidstechniek niet alleen is ingericht op de thuisvakken, maar ook op het uitvak. Zodat er precies achterhaalt kan worden wie het zong en dan overdragen aan de KNVB en Excelsior.

Dat is mooi want dat moet je ook gewoon aanpakken. Vond het onbegrijpelijk zeker na wat ze zelf hebben meegemaakt tegen Den Bosch.

Was met die ex Groningen speler toch die met Buijs overkwam van Kozakken Boys? Inderdaad die heb je ook overal terwijl bijna elke club wel donkere spelers heeft. Onbegrijpelijk. Ook geen goed woord over voor fans die uit frustratie de confrontatie aan gaat met tegenstander of dingen gaan slopen maar daar heb ik persoonlijk meer begrip voor dan oerwoudgeluiden 

15 minuten geleden zei Djurovski:

Was met die ex Groningen speler toch die met Buijs overkwam van Kozakken Boys? Inderdaad die heb je ook overal terwijl bijna elke club wel donkere spelers heeft. Onbegrijpelijk. Ook geen goed woord over voor fans die uit frustratie de confrontatie aan gaat met tegenstander of dingen gaan slopen maar daar heb ik persoonlijk meer begrip voor dan oerwoudgeluiden 

Ik voor beide niet. Verlies moet je pakken en ondanks je mening/ideologie/whatever hoort dat andere niet in een stadion thuis. Maar zo'n soort discussie heb ik in het ADO-topic al gehad.

Overigens loopt Reijntjes (onze directeur) nu zielig te doen over onbekenden in het stadion en mensen die al een verbod hadden. Niet heel vreemd als je dit soort wedstrijden zonder (s)cc verplichting stelt. Fouillering sloeg ook nergens op. 

9 minuten geleden zei Mansveld:

Bedankt. Dit hadden we nog niet meegekregen.

Not sure if serious or sarcasm... 

Ik heb terug gekeken zie niet iig tussen al die vele berichten. Sterkte ermee iig. Zou wel hard gestraft gaan worden.