Jump to content

Eredivisie Topic

FC-Breda
 Share

Eredivisie  

42 members have voted

1. 1. Van welke ploeg ben jij supporter? [21/22]

• Ajax
    • AZ
    • FC Groningen
    • FC Twente
    • FC Utrecht
      0
    • Feyenoord
    • Fortuna Sittard
    • Go Ahead Eagles
    • Heracles Almelo
    • N.E.C. Nijmegen
      0
    • PEC Zwolle
    • PSV
    • RKC Waalwijk
      0
    • SC Cambuur
      0
    • SC Heerenveen
    • Sparta Rotterdam
    • Vitesse
    • Willem II
      0

Recommended Posts

1 uur geleden zei Thomassje123:

Vraag mij alleen af of ze dat kunnen volhouden tot einde seizoen. Zelfde geldt voor Cambuur, NEC etc. 

Ja, dat is het bij alle clubs natuurlijk. Maar wat ik gisteren zag stemde mij zeer tevreden. Op het afmaken van kansen na dan. 

2 minuten geleden zei Socrates:

Hoe komt GAE in vredesnaam aan Córdoba? Dat was wel een grote verrassing toen ik gisteravond die samenvatting keek.

Huren van Athletic Bilbao. Hij heeft een paar blessures achter de rug en was vorig seizoen ook verhuurd. En nu mogen wij van hem genieten. 

En dan hebben we ook nog Cardona in huis, die moet nog een beetje los komen maar elke wedstrijd wordt hij wat fitter en beter. Zijn wel 2 spelers die wat extra´s hebben ten opzichte van de rest. 

Daar moeten we Bosvelt en Kroes de credits voor geven, uitstekende aanwinsten. 

1 uur geleden zei GAE EAGLES:

Huren van Athletic Bilbao. Hij heeft een paar blessures achter de rug en was vorig seizoen ook verhuurd. En nu mogen wij van hem genieten.

Ja, dat weet ik. Kende hem ook al. Maar daarom juist: waarom (met alle respect) GAE? Die jongen kan toch wel op hoger niveau een clubje vinden. Onderkant Spanje. En als je al in NL gaat spelen een Feyenoord of AZ. Opvallend. Van GAE natuurlijk goed zaken gedaan, dat is het punt niet.

7 uur geleden zei Arezo:

Snelheidsduiveltje ben je. in 2 uur van Groningen naar Maastricht. Verder eens met alle bovenstaande. Of de clubs opheffen die te weinig betekenen voor het NLse voetbal (Zwolle, GAE, Groningen).

Met een snelle auto is dat te doen hoor door Duitsland in

22 uur geleden zei Vitesse88:

2e helft was het meest gênante wat ik in tijden heb gezien. 

Groningen publiek wat mij betreft vaak prima, vooral in het uitvak wat ik heb meegemaakt maar vanavond; triest joh. Laat dit geen nieuwe tendens worden in NL want daar wordt geen enkele supporter beter van.

Vraag mij trouwens wel af met er met jullie keeper gebeurd als hij een bal tegen zn kop krijgt. Vrees dat we hem dan nooit meer terug zien. 

Achterlijk natuurlijk wat er gebeurd is maar dit was wel een tikkeltje overdreven hoor

10 minuten geleden zei Socrates:

Ja, dat weet ik. Kende hem ook al. Maar daarom juist: waarom (met alle respect) GAE? Die jongen kan toch wel op hoger niveau een clubje vinden. Onderkant Spanje. En als je al in NL gaat spelen een Feyenoord of AZ. Opvallend. Van GAE natuurlijk goed zaken gedaan, dat is het punt niet.

Geen idee, een goed verkooppraatje wellicht. Maar de stap is best opmerkelijk te noemen inderdaad. Een speler die bijna 80 duels in La Liga heeft gespeeld die nu bij een degradatiekandidaat in Nederland opduikt. 

Was wel zo dat hij graag in het buitenland wou spelen om zijn carriere weer een nieuwe boost te geven. Dus wellicht speelt dat ook mee. En Cardona was inmiddels al gehuurd en zijn broer had met hem gespeeld. Ze hebben wel contract gehad voor de overgang. Dus dat alles zal ongetwijfeld mee hebben gespeeld in de keuze. 

Wat is de regel omtrent Jong ploegen in de KKD wanneer het eerste elftal degradeert? Zou bijvoorbeeld Jong AZ de competitie moeten verlaten wanneer AZ degradeert uit de Eredivisie? Zeer onwaarschijnlijk natuurlijk, maar ben hier wel benieuwd naar.

40 minuten geleden zei Aaron21:

ja, maar wat gebeurt er in het scenario van 19CH98?

Als ze de competitie uitmoeten en niet kunnen promoveren dan is er nog maar één optie over hè ;c Nouja, eigenlijk twee, opheffen van het beloftenelftal zou technisch gezien ook nog kunnen. 

Snap überhaupt niet waarom die gozer ineens zo'n groot talent was. Gaat in Nederland veel te snel met keepers.

Onana was potentie wereldtop. Verder in de afgelopen tien jaar nauwelijks echt goede, talentvolle keepers gezien. Bijlow is nu aardig, maar gaat al weer veel te snel met de hype. Vraag mij af of dat nou echt een wereldtopper gaat worden of gewoon een verdienstelijke keeper voor onderkant/middenmoot Premier League of middenmoot/subtop Serie A. Niet dat het laatste slecht zou zijn overigens, dat is nog steeds oké voor in een nationaal elftal. 

Hoogtijd dat er eens zuivere speeltijd wordt ingevoerd. Woensdag Groningen, vandaag Fortuna. Keepertje mag lekker de hele pot een halve minuut nemen per uittrap. Ongekend hoe eigenlijk deze sport verkracht wordt door aanstellerij, dom tijdgerek etc. Erg zonde dat je vanavond niet de 3 punten binnenhaalt, was dik verdiend geweest. Fortuna geen kans gecreëerd. Wordt wel een pittig seizoen dit. 

Op 24-9-2021 om 14:35 zei 19CH98:

En een nog idioter scenario: Op dit moment zou jong AZ promoveren en AZ degraderen. Zou dat mogen en dat AZ dan de licenties weer omwisseld zodat ze 1 team in de eredivisie en 1 team in de KKD houden?

Je bent niet goed wijs. Je weet nu nog niet eens oktober is? En seizoen pas medio mei  2022 voorbij is? AZ gaat dit seizoen niet degraderen... 

Edited by Kyrill

1 uur geleden zei Kyrill:

Je bent niet goed wijs. Je weet nu nog niet eens oktober is? En seizoen pas medio mei  2022 voorbij is? AZ gaat dit seizoen niet degraderen... 

Dat denk ik ook (daarom noemde ik het ook een idioot scenario) maar het is toch leuk om erover na te denken wat de regels dan zijn? Zou niet voor het eerst zijn dat de KNVB weer eens niet volledig is in de reglementen en er allemaal juridisch getouwtrek zou komen.