Sanel Gepost March 15, 2017 Share Gepost March 15, 2017 Bovendien wil ik van jou heel graag een ander voorstel hier zien wat het Nederlandse voetbal zou moeten verbeteren, en dan gericht op Europese resultaten. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen waarom dit verbeterd moet worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 Turkije niet hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcFR Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 (edited) Bovendien wil ik van jou heel graag een ander voorstel hier zien wat het Nederlandse voetbal zou moeten verbeteren, en dan gericht op Europese resultaten. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen waarom dit verbeterd moet worden.  Het Nederlandse voetbal gaat niet veel beter worden, ook niet met die achterlijke play-offs. Alleen met veel geld en hopen dat goede jeugd langer blijft kan het beter worden..  Dat België nu nog een aantal clubs in de EL heeft zegt mij ook niet veel.. Moet je ook een beetje geluk bij hebben, zoals een Anderlecht tegen Zenit (?) paar weken terug. Edited March 16, 2017 by MarcFR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanel Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 (edited)  Het Nederlandse voetbal gaat niet veel beter worden, ook niet met die achterlijke play-offs. Alleen met veel geld en hopen dat goede jeugd langer blijft kan het beter worden..  Dat België nu nog een aantal clubs in de EL heeft zegt mij ook niet veel.. Moet je ook een beetje geluk bij hebben, zoals een Anderlecht tegen Zenit (?) paar weken terug.  Teams worden afgemaakt op tactisch gebied, dat heeft niets met de kwaliteit van de selecties te maken. Spelers die zonder motivatie de wedstrijd ingaan, naïeve tactieken, pure onderschatting tegen veel tegenstanders. Ik kan me van de laatste 4-5 jaar echt een stuk of 10 wedstrijden voor de geest halen waarbij dat het geval is geweest. Om te beginnen Rijeka uit bij jou Feyenoord.  En dan vervolgens janken dat landen zoals Oekraine je voorbij gaan op de UEFA ranking, hou op. Edited March 16, 2017 by Sanel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 Dat heeft inderdaad alles met hun verfijnde tactiek te maken en niets met het feit dat Shakhtar zeventien Brazilianen per jaar koopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanel Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 Dat heeft inderdaad alles met hun verfijnde tactiek te maken en niets met het feit dat Shakhtar zeventien Brazilianen per jaar koopt.  Het enigste team wat presteert uit Oekraïne is Dontesk?  http://nl.soccerway.com/matches/2015/03/19/europe/uefa-cup/afc-ajax/fc-dnipro-dnipropetrovsk/2013795/  Ik tel 3 Brazo's, sterspelers kwamen uit Oekraine. Bezus en Konoplyanka. Laten we even een andere erbij pakken..  http://nl.soccerway.com/matches/2016/12/06/europe/uefa-champions-league/fc-dynamo-kyiv/besiktas-jk/2348335/  Gehele team zowat uit Oekraïne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 Je weet volgens mij donders goed wat ik bedoel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanel Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 Je weet volgens mij donders goed wat ik bedoel. Â Nee. Je bent eruit geluld. Ze staan 8e op de UEFA ranking (hier een link http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/), en dat komt niet alleen door Dontesk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tdogg16 Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 http://nl.soccerway.com/matches/2014/11/05/europe/uefa-champions-league/joint-stock-company-fc-shakhtar-donetsk/fc-bate-borisov/1923667/ Â Shakhtar had een paar jaar terug inderdaad maar een aantal Brazilianen op de loonlijst staan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magikarp Gepost March 16, 2017 Share Gepost March 16, 2017 (edited)  Teams worden afgemaakt op tactisch gebied, dat heeft niets met de kwaliteit van de selecties te maken. Spelers die zonder motivatie de wedstrijd ingaan, naïeve tactieken, pure onderschatting tegen veel tegenstanders. Ik kan me van de laatste 4-5 jaar echt een stuk of 10 wedstrijden voor de geest halen waarbij dat het geval is geweest. Om te beginnen Rijeka uit bij jou Feyenoord.  En dan vervolgens janken dat landen zoals Oekraine je voorbij gaan op de UEFA ranking, hou op.  Dat heeft niks te maken met playoffs of wat dan ook want die paar potjes maken echt niet het verschil in je tactische vermogens, maar met dat slappe gelul over dat voetbal leuk en mooi moet zijn. Dáár moeten we eens vanaf stappen met zn allen, ook op de trainerscursusjes. Als je prestaties wil, zul je voor prestaties moeten gaan. Mindset omgooien. Edited March 16, 2017 by Magikarp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansje Gepost March 17, 2017 Share Gepost March 17, 2017 Van mij hoeft dit allemaal niet, de supporters in België zijn er ook niet blij mee. Lijkt me ook iets belangrijks. In het begin niet nee, bijna iedereen had dezelfde argumenten waar jullie nu mee komen aanzetten en die zijn allemaal verdwenen na een paar seizoenen. Tegenwoordig is er amper nog kritiek op de PO's. Hoger tv-contract, meer spanning, meer supporters, meer topwedstrijden. 'De zesde die kampioen wordt' komt in de praktijk ook nooit voor, kampioenschap gaat gewoon tussen de beste teams in de reguliere competitie.  Alleen voor de overige teams is het systeem een hel ja, die komen half maart in een vagevuur terecht. Daar moeten jullie nog wat op verzinnen als jullie het overnemen.  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost March 17, 2017 Share Gepost March 17, 2017 (edited) Hoger TV contract: dat ligt in NL al voor de komende tien jaar vast  Meer spanning: laatste keer dat het niet spannend was in de titelrace, was denk PSV onder Hiddink zo'n tien jaar terug. Of je hebt het over de ploegen in de middenmoot? Dit seizoen kan bijna iedereen in de middenmoot nog degraderen of Europees halen.  Meer supporters: zit bijna overal al goed vol, op Vitesse, Roda, Utrecht en Groningen na (te grote stadions).  Meer topwedstrijden klopt wel natuurlijk. Ofjah teams die hoger op de ranglijst staan, spelen vaker tegen elkaar in een dergelijk systeem. Weet niet of dat dan topwedstrijden zijn volgens jouw definitie?  Edited March 17, 2017 by Sophomore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frietsaus Gepost March 17, 2017 Share Gepost March 17, 2017 4x psv is natuurlijk wel 12 punten :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost March 17, 2017 Share Gepost March 17, 2017 Als ze alle vier in de Kuip gespeeld gaan worden wel jah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frietsaus Gepost March 17, 2017 Share Gepost March 17, 2017 Ik herinner me een zondagmiddag in september van het huidige voetbalseizoen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost March 17, 2017 Share Gepost March 17, 2017 (edited) Ik een zondagmiddag in oktober van het 10/11 voetbalseizoen...  :huhu:  Nee maar even serieus, dat was één van onze betere wedstrijden dit seizoen :@ Edited March 17, 2017 by Sophomore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansje Gepost March 17, 2017 Share Gepost March 17, 2017 Hoger TV contract: dat ligt in NL al voor de komende tien jaar vast Tien jaar? Dat lijkt me niet heel slim, maargoed heeft verder weinig met deze discussie te maken.  Meer spanning: laatste keer dat het niet spannend was in de titelrace, was denk PSV onder Hiddink zo'n tien jaar terug. Of je hebt het over de ploegen in de middenmoot? Dit seizoen kan bijna iedereen in de middenmoot nog degraderen of Europees halen. Niet alleen over de kampioen, ook voor Europees voetbal of voor wie überhaupt POI haalt. Weet overigens niet wat je onder 'spannend' verstaat, in 14/15 werd PSV kampioen met 17 punten voorsprong zie ik?  Meer supporters: zit bijna overal al goed vol, op Vitesse, Roda, Utrecht en Groningen na (te grote stadions). Als ik de stand zie zouden Vitesse en Utrecht dus al enorm kunnen profiteren van 'ons' systeem.  Meer topwedstrijden klopt wel natuurlijk. Ofjah teams die hoger op de ranglijst staan, spelen vaker tegen elkaar in een dergelijk systeem. Weet niet of dat dan topwedstrijden zijn volgens jouw definitie? Lijkt dat we er toch van kunnen uitgaan dat Ajax, PSV en Feyenoord elk jaar Play-Off I gaan halen. Dat zijn dus al zes extra topwedstrijden.  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kelvin Gepost March 18, 2017 Share Gepost March 18, 2017 (edited) Eagles weer lekkere actie. Poppen aan de brug hangen met het incident van Vermeer in het achterhoofd, jammer dat die club ook bij Overijssel hoort. Edited March 18, 2017 by Kelvin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost March 18, 2017 Share Gepost March 18, 2017 (edited) Eagles weer lekkere actie. Poppen aan de brug hangen met het incident van Vermeer in het achterhoofd, jammer dat die club ook bij Overijssel hoort. Â Zwolle heeft ze alweer teruggebracht. In de fik (naja fakkel erop) gezet op de brink. Verder prima club voor de eredivisie. Edited March 18, 2017 by Vitesse88 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost March 18, 2017 Share Gepost March 18, 2017 Trieste wedstrijd zeg, Vitesse werkelijk nul kansen gecreëerd. Psv ook totaal niet goed. En een scheidsrechter die echt de helft niet overtredingwaardig vind (v Wolfswinkel net na de rust, Rasicha bij de achterlijn en ook het moment van V Ginkel dat gewoon een pingel is, al kreeg die wel voordeel). Deze wedstrijd heeft getoond dat een 'kampioenspoule' ala België gewoon totaal onzinnig is in NL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost March 18, 2017 Share Gepost March 18, 2017 (edited) Kuipers slechtste man op het veld; en dat is knap gezien het bedroevende niveau van beide ploegen  Achjah ben dan ook wel weer zo dat ik ontzettend blij ben met de drie punten :door: Edited March 18, 2017 by Sophomore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost March 18, 2017 Share Gepost March 18, 2017 Trieste wedstrijd zeg, Vitesse werkelijk nul kansen gecreëerd. Psv ook totaal niet goed. En een scheidsrechter die echt de helft niet overtredingwaardig vind (v Wolfswinkel net na de rust, Rasicha bij de achterlijn en ook het moment van V Ginkel dat gewoon een pingel is, al kreeg die wel voordeel). Deze wedstrijd heeft getoond dat een 'kampioenspoule' ala België gewoon totaal onzinnig is in NL.  Uuh waarom precies.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost March 18, 2017 Share Gepost March 18, 2017 Â Uuh waarom precies.. Â Het gat tussen de top3 en de subtop is klaarblijkelijk te groot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost March 18, 2017 Share Gepost March 18, 2017 (edited) Het feit dat de beker daar de Crocky Cup heet is het grootste argument voor het niet invoeren van een dergelijk systeem; je verliest gelijk al je geloofwaardigheid.  *ja dit is een (poging tot) grap  Waarom bleef Baker eigenlijk bij de paal staan bij een korte corner? Dan had die bal toch nooit meer naar de achterlijn gespeeld kunnen worden? Enorm amateuristisch.   Edited March 18, 2017 by Sophomore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts