Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Recommended Posts

16 uur geleden zei Aaron21:

stond januari niet vol met topaffiches?

Ja. Ajax speelt in januari iig tegen: PSV, Twente,  Feyenoord, Fortuna, Willem II en AZ. Zitten ook 2 doordeweekse speelronde bij (Willem II en Twente) dus geen ruimte ook om in januari in te halen.

37 minuten geleden zei Sophomore:

Slot zou dus ook ontslagen zijn als hij de interesse van Feyenoord direct had gemeld. Dat blijft toch vreemd, je hebt toch niets te zeggen over een werknemer na afloop van het dienstverband? 

Nou ja, ik kan me voorstellen dat je niet wil dat je trainer nog zes maanden aanblijft terwijl bekend wordt dat hij naar een concurrent vertrekt. Komen allerlei dingen plots onder een vergrootglas etc. Als je een degelijke vervanger hebt kun je hem er dan gewoon uit werken.

20 minuten geleden zei PJHoutman:

Nou ja, ik kan me voorstellen dat je niet wil dat je trainer nog zes maanden aanblijft terwijl bekend wordt dat hij naar een concurrent vertrekt. Komen allerlei dingen plots onder een vergrootglas etc. Als je een degelijke vervanger hebt kun je hem er dan gewoon uit werken.

Plausibele keuze, maar dat deden ze bij Van den Brom ook niet. 

Edit: Nah niet 'plausibel' als in 'acceptabel', maar in de zin van 'je kunt het technisch gezien doen zolang je binnen het arbeidsrecht blijft'.

Edited by Sophomore

46 minuten geleden zei cimbomcu:

Slot deed het gewoon allemaal stiekem.

Dat is dus niet zo als je zo de verhalen hoort. Hij heeft alleen niet alsof Huiberts z'n papa is, verteld dat hij om 13:00 uur (bijv.) naar Feyenoord ging..

Het ging puur en alleen om het feit dat een concurrent betrof. Beetje dezelfde redenatie als dat AZ spelers niet aan Ajax wil verkopen, al bieden ze 10 miljoen meer dan de daarna hoogst biedende club.

--------

Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, risico van 't vak lijkt me. Als speler weet je nu ook dat ze je er keihard uitkicken als je naar een 'concurrent' zou willen, terwijl ze zelf maar al te liefst de koopjes van hen wel binnenhalen (een De Wit). De publiekelijke flirt van Eenhoorn met Feyenoord daargelaten (die had ook moeten vertrekken dan..).

Ik zou niet zo snel naar AZ meer willen als speler. Is in theorie de ideale springplank, maar je hebt nog een tussenstap nodig na AZ (qua druk, het móeten e.d.) - zie Guus Til - en die kans krijg je niet. Dat is in ieder geval gebleken de afgelopen paar jaar.

Vergelijkingen met spelers gaan mank, want die mogen pas vanaf 1 januari praten bij een aflopend contract en dat is het nog niet (als er al überhaupt goede spelers zijn met een aflopend contract). Eenhoorn had ook nog gewoon een contract dacht ik, dus ook ander verhaal. 

AZ wilde dus dat Slot tot na afloop van zijn contract had gewacht met het zoeken maar een nieuwe job. Dat zou toch idioot zijn, dan is Slot werkloos (geen inkomen) en zijn er misschien geen banen meer (geen carrière). Snap er echt vrij weinig van, hoe kun je dat nu verwachten van een werknemer (zelfs in de voetballerij). 

Zelfs als het de trainer van Celtic zou zijn, die na zijn contract bij Rangers zou tekenen denk ik niet dat hij ontslagen wordt. (vooral omdat ik het me totaal niet voor kan stellen ;c)

@cimbomcuSlot zat er 3,5 jaar. Zie niet echt in hoe relevant dat is eerlijk gezegd. En Utrecht stond toen boven AZ, maar ok dat vind ik ook een bijzaak. 

Edited by Sophomore

4 uur geleden zei Rogier.:

Dat is dus niet zo als je zo de verhalen hoort. Hij heeft alleen niet alsof Huiberts z'n papa is, verteld dat hij om 13:00 uur (bijv.) naar Feyenoord ging..

Het ging puur en alleen om het feit dat een concurrent betrof. Beetje dezelfde redenatie als dat AZ spelers niet aan Ajax wil verkopen, al bieden ze 10 miljoen meer dan de daarna hoogst biedende club.

--------

Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, risico van 't vak lijkt me. Als speler weet je nu ook dat ze je er keihard uitkicken als je naar een 'concurrent' zou willen, terwijl ze zelf maar al te liefst de koopjes van hen wel binnenhalen (een De Wit). De publiekelijke flirt van Eenhoorn met Feyenoord daargelaten (die had ook moeten vertrekken dan..).

Ik zou niet zo snel naar AZ meer willen als speler. Is in theorie de ideale springplank, maar je hebt nog een tussenstap nodig na AZ (qua druk, het móeten e.d.) - zie Guus Til - en die kans krijg je niet. Dat is in ieder geval gebleken de afgelopen paar jaar.

Hoezo is dat niet zo? Volgens AZ wisten ze pas zaterdag het.

2 uur geleden zei cimbomcu:

Hoezo is dat niet zo? Volgens AZ wisten ze pas zaterdag het.

Vrijdag. En Huiberts zegt dat Slot hem een paar keer heeft geprobeerd te bellen maar dat Huiberts weigerde op te nemen. Vind niet dat AZ verkeerd heeft gehandeld hoor, maar Huiberts maakt er nu van dat Slot ze een of ander gigantisch misdrijf heeft gedaan. 

Slot heeft in september al aangegeven dat hij aan het eind van het seizoen weggaat. Dat hij dan met een ploeg gaan praten waarbij de trainer vertrekt is niet zo heel erg vreemd, toch? Sterker nog; als hij al aangegeven heeft dat hij vertrekt dan vraag ik me af in hoeverre het AZ ook maar iets aangaat naar welke ploeg hij gaat. Denk eerder dat Huiberts dit al bedacht had van het begin, of het nu Ajax, Feyenoord of Charlton Athletic was geweest. Voelt zich gewoon geschoffeerd dat Slot niet bij AZ wil blijven. 

• Like 1

14 uur geleden zei PJHoutman:

Is die er dan?

15 uur geleden zei PJHoutman:

Vrijdag. En Huiberts zegt dat Slot hem een paar keer heeft geprobeerd te bellen maar dat Huiberts weigerde op te nemen. Vind niet dat AZ verkeerd heeft gehandeld hoor, maar Huiberts maakt er nu van dat Slot ze een of ander gigantisch misdrijf heeft gedaan. 

Slot heeft in september al aangegeven dat hij aan het eind van het seizoen weggaat. Dat hij dan met een ploeg gaan praten waarbij de trainer vertrekt is niet zo heel erg vreemd, toch? Sterker nog; als hij al aangegeven heeft dat hij vertrekt dan vraag ik me af in hoeverre het AZ ook maar iets aangaat naar welke ploeg hij gaat. Denk eerder dat Huiberts dit al bedacht had van het begin, of het nu Ajax, Feyenoord of Charlton Athletic was geweest. Voelt zich gewoon geschoffeerd dat Slot niet bij AZ wil blijven. 

Op de persconferentie donderdag na Napoli werd Slot ermee geconfronteerd door de media terwijl de clubleiding van AZ duidelijk niks wist toen. Slot besefte daar dat het uit zou gaan lekken en ging er om heen draaien om vrijdag maar snel Huiberts alsnog op de hoogte te stellen. Die natuurlijk dacht, ja nu hoeft het niet meer Arne, nu ben je te laat. Plus dat verhaal van Genee gister bij VI gezien? Als dat waar is, is het ook niet heel chique.

Ongeacht of netjes of niet is van Slot en Feyenoord. Dat Slot niet eens afscheid mocht nemen van spelers is belachelijk en spreekt echt niet in voordeel van Eenhorn en imago van club als AZ. Zijn contract liep af of toch deze komende zomer? Dan staat Arne in zijn recht met andere clubs te praten niet als ie nog tot zomer 2022 vast lag.. 

24 minuten geleden zei Kyrill:

Ongeacht of netjes of niet is van Slot en Feyenoord. Dat Slot niet eens afscheid mocht nemen van spelers is belachelijk en spreekt echt niet in voordeel van Eenhorn en imago van club als AZ. Zijn contract liep af of toch deze komende zomer? Dan staat Arne in zijn recht met andere clubs te praten niet als ie nog tot zomer 2022 vast lag.. 

Mooie is dat wanneer ze ontevreden zouden zijn over Slot ze wel achter zijn rug een vervanger zouden zoeken. Nu iemand alvast vooruit kijkt doen zij zo kinderachtig.

• Like 2