Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Heel kwalijk ja, beetje matig dat Groenendijk dan hem ook eraf haalt :cab: Wat ik nu weer hoor... Die Gozubuyuk wil dus weer niet voor de camera komen, dat wilt die nooit. Kan verdomme kut Zeist een keer ingrijpen bij dit soort nare mannetjes of hoe zit dat? Die Nijhuis die Onana gaat zeggen dat hij maar geen risico moet nemen :-D :-D Wie the fuck denkt die wel niet dat die is :D

https://www.foxsports.nl/video/mag-e...tegen-nijhuis/

Perez en De Boer _O_ Precies wat ik al weken aan het verkondigen ben. Wel lelijk dat Ajax gewoon had gewonnen mocht er een andere scheidsrechter gefloten hebben..

Je weet dat Perez hem hier de complimenten voor gaf, toch?

Al zie ik nu dat die Perez zichzelf nog vaker tegenspreekt dan jij :o Direct na Ajax zei die nog "Hij heeft het voor elkaar gekregen dat de spelers weten dat ze niet moeten zeuren, dan krijgen ze geel. En zo hoort het." Nu 1 wedstrijd later opeens dit. Clown.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervelende is de ene week heb je Nijhuis en de andere week Makkelie. Verloren niet door hem hoor gisteren maar af en toe word je wel gek van hem. Hoe vaak Dumfries en Dijkstra, laatste heeft geen eens een kaart gehad, overtredingen mochten maken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad niet echt de bedoeling, lijkt me, dat je per week je spel aan moet passen aan welke scheidsrechter er op je wedstrijd wordt gezet. Een tikkeltje overdreven misschien, maar goed. We zagen bijvoorbeeld in Feyenoords geval het verschil tussen vorige week Nijhuis en gister Makkelie, een wereld van verschil. Vind het fluiten van Nijhuis best prima, maar niet als het zo veel afwijkt van de rest van het scheidsrechterskorps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Nijhuis die Onana gaat zeggen dat hij maar geen risico moet nemen :-D :-D Wie the fuck denkt die wel niet dat die is :D

Ik hoorde hem alleen zeggen dat hij vanuit zijn positie een keeper zag die teveel wilde en de bal verspeelde. En kan me goed voorstellen dat dan inderdaad vanuit zijn positie zo te zien was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je weet dat Perez hem hier de complimenten voor gaf, toch?

Al zie ik nu dat die Perez zichzelf nog vaker tegenspreekt dan jij :o Direct na Ajax zei die nog "Hij heeft het voor elkaar gekregen dat de spelers weten dat ze niet moeten zeuren, dan krijgen ze geel. En zo hoort het." Nu 1 wedstrijd later opeens dit. Clown.

Ja dus? Ik was ook blij met Nijhuis in het begin. Maar zowel Perez als ik had niet kunnen indenken dat die zo ver zou doordraven. Verder neem ik de meeste FOX analytici niet echt serieus, maar juist Perez wel. Zegt imo altijd verstandige dingen.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dus? Ik was ook blij met Nijhuis in het begin. Maar zowel Perez als ik had niet kunnen indenken dat die zo ver zou doordraven. Verder neem ik de meeste FOX analytici niet echt serieus, maar juist Perez wel. Zegt imo altijd verstandige dingen.

Dus? Dus: hij zegt om 1620 dat het goed is dat ie er kaarten voor trekt. Na de pot van 1645 slaat dat opeens om. Weet niet hoe verstandig dat in jouw ogen is, maar ik vind het onzinnig.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dat. Ja dat zei die. Hij zei er ook bij dat hij wel snapt dat spelers emotie hebben (De Jong vorige week). Verder gaat het vooral om het weigeren te fluiten van Nijhuis bij overtredingen. Dan snap je ook wel dat er protesten komen. Ook ben ik het met Perez eens dat we moeten ophouden te lullen over technologie bla bla. Maar dat Nijhuis en Gozubuyuk gewoon gefaald hebben op basis van kwaliteit en niet dat zij het niet hebben gezien. Zij hebben de situaties wel beoordeelt maar geweigerd te fluiten.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens vond ik hoe Linssen in eerste instantie inkwam op Onana al goed voor een vrije trap, ook al raakt hij hem niet. Vliegende tackle (volledig los van de grond), waarbij hij in de lucht z'n tweede been bijtrekt. Qua inkomen niet wezenlijk anders dan bij Memisevic, al glijdt die natuurlijk meer recht op de man in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens vond ik hoe Linssen in eerste instantie inkwam op Onana al goed voor een vrije trap, ook al raakt hij hem niet. Vliegende tackle (volledig los van de grond), waarbij hij in de lucht z'n tweede been bijtrekt. Qua inkomen niet wezenlijk anders dan bij Memisevic, al glijdt die natuurlijk meer recht op de man in.

Linssen vliegt gewoon met een tackle voor de bal langs in de hoop dat Onana tegen hem aanschiet. Een dergelijke tackle zie je altijd als een aanvaller bij de keeper is. Niks gevaarlijks aan. Als je dat gaat vergelijken met die tackle van Memisevic dan is er echt iets goed mis met je voetbalverstand hoor.

bewerkt door Bolderbast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een andere mening hebt, is er dus iets mis met je.....

Als je een tackle met gestrekt been naar voren en waarbij de intentie overduidelijk is om de speler te blesseren gaat vergelijken met een tackle waarbij enkel de intentie is om de eventuele uittrap te blokkeren dan vind ik niet dat er plaats is voor politieke correctheid. Die vergelijking is ridicuul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij benoem ik in mijn post vrij duidelijk ook het verschil tussen de twee tackles. Ik pleitte ook niet voor een kaart, maar een vrije trap. Als Onana een extra stap naar voren zet ipv de bal achter z'n standbeeld langshaalt, is de kans dat hij iets breekt imo zeker aanwezig en op het moment dat Linssen die tackle inzet, weet hij nog niet wat Onana gaat doen, wat blijkt uit het feit dat Onana hem het bos instuurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij benoem ik in mijn post vrij duidelijk ook het verschil tussen de twee tackles. Ik pleitte ook niet voor een kaart, maar een vrije trap. Als Onana een extra stap naar voren zet ipv de bal achter z'n standbeeld langshaalt, is de kans dat hij iets breekt imo zeker aanwezig en op het moment dat Linssen die tackle inzet, weet hij nog niet wat Onana gaat doen, wat blijkt uit het feit dat Onana hem het bos instuurt.

Ik heb de verzachting wel gelezen, maar door de uitspraak "Qua inkomen niet wezenlijk anders" vond het ik toch nodig om hier hard tegen in te gaan. Verder vind ik dit ook absoluut geen vrije trap. Dit is puur een voetbalsituatie, die in elke wedstrijd voorkomt. Als we al voor een overtreding moeten gaan fluiten waarbij er niemand wordt geraakt én er de intentie niet is om iemand te blesseren dan is het einde zoek.

Komt overigens vaker bij Onana voor, aangezien hij soms wat treuzelt en vrij vaak de voetballende oplossing zoekt. Het ging constant goed, maar deze keer dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat was AZ aan het doen? Krul, Lucassen en Vlaar, het leek wel op matchfixing. Morgen maar eens even aangifte doen.

Zonder dollen, Krul is wel echt belachelijk aan het worden en voor Vlaar lijkt het ook allemaal steeds iets te snel gegaan. Wel sneu, beide door zware blessures toch behoorlijk minder geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik niet. Iedere keeper maakt wel eens blunders, zeker als ze jong zijn. Rochet heeft ook hele goeie wedstrijden gekeept. Krul brengt vooralsnog niet de extra zekerheid waar ze op gehoopt hadden iig.

Feyenoord

Zondag 19 maart: sc Heerenveen (uit)

Zondag 2 april: Ajax (uit)

Woensdag 5 april: Go Ahead Eagles (thuis)

Zondag 9 april: PEC Zwolle (uit)

Zondag 16 april: FC Utrecht (thuis)

Zondag 23 april: Vitesse (uit)

Zondag 7 mei: Excelsior (uit)

Zondag 14 mei: Heracles Almelo (thuis)

Ajax

Zondag 19 maart: Excelsior (uit)

Zondag 2 april: Feyenoord (thuis)

Woensdag 5 april: AZ (thuis)

Zaterdag 8 april: NEC (uit)

Zondag 16 april: sc Heerenveen (thuis)

Zondag 23 april: PSV (uit)

Zondag 7 mei: Go Ahead Eagles (thuis)

Zondag 14 mei: Willem II (uit)

PSV

Zaterdag 18 maart: Vitesse (thuis)

Zaterdag 1 april: Sparta (uit)

Donderdag 6 april: FC Twente (uit)

Zondag 9 april: Willem II (thuis)

Zaterdag 15 april: ADO Den Haag (uit)

Zondag 23 april: Ajax (thuis)

Zondag 7 mei: FC Groningen (uit)

Zondag 14 mei: PEC Zwolle (thuis)

Zeg het maar. Ik denk dat in principe Feyenoord het beste programma nog heeft, al moet je de uitwedstrijden naar PEC en Excelsior niet onderschatten (Kunstgras, net als enige verlies tot nu toe).

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites