Jump to content
FC-Breda

Eredivisie Topic

Recommended Posts

17 uur geleden zei Sophomore:

Echt he. Er wordt al decennia Europees gespeeld om die tijden en op zondag is het ineens een probleem? Snap daar niet veel van en zou het juist chill vinden, overdag alle tijd voor amateurvoetbal.

Aan de andere kant kan ik niet in iedereens agenda kijken, dus heb makkelijk praten. 

Het enige wat mij irriteert is dat Fox dit er gewoon door probeert te drukken om de NOS te naaien. Verder heb ik ook geen praktische bezwaren, maar ik ga dan ook niet naar 't stadion ;c 

Ik vind zondag wel echt een dag dat je in de avond lekker languit op de bank zit. Heb het (gelukkig) maar één keer hoeven mee te maken so far, maar kon me echt heel moeilijk motiveren om nog naar het stadion te gaan. Op doordeweekse dagen ben je overdag gewoon aan het werk en is het echt een uitje.

En dan heb ik nog weinig te klagen, met reistijd van 15/20 minuten naar de Arena.

Je kunt net zo goed voetbalstadions leeg laten als je geen geluid mag produceren als supporter. Vraag me af of ze wel nagedacht hebben over bv;

- naar de wc gaan tijdens de pot,

- welke supporters mogen naar binnen (Ajax 36k seizoenkaarthouders),

- eten/drinken halen

- hoe gaan ze fouilleren? 

Mondkapje lijkt me sowieso geen optie want ze willen altijd iedere supporter zo goed mogelijk in de gaten houden. 

Je gaat naar het stadion voor de sfeer... hopelijk gaat niemand naar het stadion en maken ze geld over naar de club wat ze normaal uitgeven op wedstrijddag. 

Sowieso erg goed nieuws dat de clubs gewoon een normale voorbereiding kunnen draaien, ook met het ook op Europese voorronden.

14 uur geleden zei 007mark:

Sowieso erg goed nieuws dat de clubs gewoon een normale voorbereiding kunnen draaien, ook met het ook op Europese voorronden.

Dit inderdaad. Stel je hebt geen voorbereiding en je vliegt er allemaal direct weer uit dan gaat dat jaar je nog lang dwars zitten voor de plekken. 

Gepost (edited)

Wel een half jaar niet gespeeld, benieuwd hoe rampzalig dat is voor de spelers.

Zie het namelijk zelf best pessimistisch in. Ofjah weet niet of dat het goede woord is, denk dat ze achteruit gaan in hun ontwikkeling en dat dit rampzalige gevolgen gaat hebben als je Europees moet aantreden.

Denk ook dat het gevolgen gaat hebben voor de internationals die in de Eredivisie spelen; nooit dat een bondscoach deze gaat oproepen na een half jaar zonder wedstrijden. Of je moet voor Moldavië spelen ofso. 

Edited by Sophomore

Het spoorboekje van de KNVB is klaar, géén duels op zondagavond en een verkorte play-off. Ook kunnen clubs twee duels aangeven die ze zo laat mogelijk willen spelen in de hoop dat er dan publiek bij mag.

Mooi zeg, Robben terug bij Groningen. Maakt de competitie toch weer heerlijk interessanter? Feyenoord die het onder Dick heel goed deed/doet, PSV die met een gerespecteerde trainer straks de competitie in gaat, AZ met zijn talentvolle jeugd en een goede trainer en dan Ajax die de lat hoger probeert te leggen.  Dan hoor je nog bij Twente eventueel namen als Elia en El Ahmadi. Fortuna zal nog wel wat gaan doen.  Steeds meer ploegen zonder kunstgras, mooie competitie hebben we.

Ben benieuwd of hij eenzelfde ontvangst gaat krijgen in de stadions als Van Persie in zijn eerste wedstrijden. Verdient hij wel imo. Al dan niet gefluisterd.

Interessant om naar uit te kijken die rentree van Robben. 

Wat anders. Een club als Twente in deze Corona tijd. Waarom gaan die mannen als Elia, Huntelaar, El Ahmadi en van Wolfswinkel benaderen? Hebben die nog zoveel budget achter de hand? Kan hoor, maar ik als buitenstaander zie niet hoe ze aan dat budget zijn geraakt. Zullen met zo'n groot stadion en trouwe aanhang het toch ook erg in de portemonnee voelen als we de eerste maanden met een deels gevuld stadion gaan voetballen. Ik snap dat de selectie krap is. Maar dan kun je toch beter in de KKD gaan shoppen. Genoeg talent bij bijvoorbeeld Volendam. Waarom dan dure vedettes polsen? 

Gepost (edited)

Twente, de club die hun enige full time scout 's ochtends betrekt bij de lange termijn visie en hem een paar uur later ontslaat. Ze zijn met het vertrek van van Leeuwen heel veel spelers kwijtgeraakt, qua netwerk. Die hebben waarschijnlijk nu echt geen idee wat te doen en wie te halen en vallen terug in oude fouten.

Laat maar lekker gaan :classic_tongue:

Edited by Satyr

1 uur geleden zei NicoHaak:

Interessant om naar uit te kijken die rentree van Robben. 

Wat anders. Een club als Twente in deze Corona tijd. Waarom gaan die mannen als Elia, Huntelaar, El Ahmadi en van Wolfswinkel benaderen? Hebben die nog zoveel budget achter de hand? Kan hoor, maar ik als buitenstaander zie niet hoe ze aan dat budget zijn geraakt. Zullen met zo'n groot stadion en trouwe aanhang het toch ook erg in de portemonnee voelen als we de eerste maanden met een deels gevuld stadion gaan voetballen. Ik snap dat de selectie krap is. Maar dan kun je toch beter in de KKD gaan shoppen. Genoeg talent bij bijvoorbeeld Volendam. Waarom dan dure vedettes polsen? 

Dit zijn transfervrije spelers en in deze selectie (welke selectie eigenlijk..) zit totaal geen ervaring in. Er zal weinig budget zijn om contacten van jonge spelers af te kopen dus wordt het vizier gelegd op transfervrije veteranen. Natuurlijk maar afwachten hoe goed Elia en El Ahmadi nog zijn, maar door het aantrekken van dit soort spelers wordt het stadion ook sneller gevuld. Zie Robben. 

Bij Volendam hebben ze trouwens wel Gijs Smal transfervrij opgehaald. En ja dat Bleuming de laan uit is gestuurd is zeer triest. De Enschedeërs hebben een werkgeversreputatie die werkelijk om te janken is.

Ja dat kreeg ik mee en lijkt me een prima transfer :)

Mannen als Elia en El Ahmadi zullen toch wel een aardig salaris willen ontvangen. Vooral Elia kan ik me niet voorstellen dat die betaalbaar is. Maar als dat wel zo is, dan hulde voor Elia.

Bij Robben is het idd clubliefde de namen die bij Twente rondgaan niet. Die komen de zakken vullen. Ach ja leren doen ze daar toch niet

2 minuten geleden zei NicoHaak:

Mannen als Elia en El Ahmadi zullen toch wel een aardig salaris willen ontvangen. Vooral Elia kan ik me niet voorstellen dat die betaalbaar is. Maar als dat wel zo is, dan hulde voor Elia.

Dat denk ik ook. Kan me wel voorstellen dat het alsnog goedkoper uitvalt dan een talent uit de KKD kopen (dus transfersom + salaris). Uiteraard zou je dat talent weer met winst kunnen doorverkopen en kan dat met Elia of El Ahmadi niet. 

2 minuten geleden zei komodo25:

Bij Robben is het idd clubliefde de namen die bij Twente rondgaan niet. Die komen de zakken vullen. Ach ja leren doen ze daar toch niet

Dit is in het geval van El Ahmadi onzin, want hij heeft 13 jaar voor Twente gespeeld en is een geboren Enschedeër. Elia heeft ook twee jaar voor Twente gespeeld, maar daar vind ik clubliefde inderdaad niet toepasselijk.

Wat ook onzin is is het idee dat ze dan de zakken nog komen vullen. Dan kunnen ze beter in de zandbak blijven, want daar kunnen ze cashen, niet in Enschede. Is toch alleen maar mooi dat deze spelers met een mooie reputatie terug willen komen in de Eredivisie? Laat meer zien dat ze liefhebber zijn dan zakkenvullers. Als ze komen uiteraard.

Zojuist zei Bolderbast:

Dat denk ik ook. Kan me wel voorstellen dat het alsnog goedkoper uitvalt dan een talent uit de KKD kopen (dus transfersom + salaris). Uiteraard zou je dat talent weer met winst kunnen doorverkopen en kan dat met Elia of El Ahmadi niet. 

Dit is in het geval van El Ahmadi onzin, want hij heeft 13 jaar voor Twente gespeeld en is een geboren Enschedeër. Elia heeft ook twee jaar voor Twente gespeeld, maar daar vind ik clubliefde inderdaad niet toepasselijk.

Wat ook onzin is is het idee dat ze dan de zakken nog komen vullen. Dan kunnen ze beter in de zandbak blijven, want daar kunnen ze cashen, niet in Enschede. Is toch alleen maar mooi dat deze spelers met een mooie reputatie terug willen komen in de Eredivisie? Laat meer zien dat ze liefhebber zijn dan zakkenvullers. Als ze komen uiteraard.

Je hebt iig kans dat je behoorlijk veel restwaarde over kunt houden aan zo'n KKD transfer. Dat zou beleidstechnisch sowieso verstandiger zijn. Maar geen idee hoeveel je bijvoorbeeld voor een Micky vd Ven moet betalen aan Volendam. Denk dat je gelijk hebt, dat dit inclusief salaris een stuk duurder is dan een transfervrije El Ahmadi.

Gepost (edited)

Twente wil een paar ervaren spelers hebben die voor het balans moeten zorgen in het elftal. Ze moeten transfervrij zijn en men hoopt dat deze spelers bereidt zijn, vanwege clubvoorkeur, om salaris in te leveren. Brama kan bijtekenen en ik las ook ergens dat men probeert om Ola John terug te halen.  Misschien dat Ron Jans ook wel een paar spelers van zijn netwerk benaderd.

Elia kan bijtekenen in Turkije bij een club die bovenin meestrijd, dus ik verwacht niet dat hij naar Twente gaat. 

Edited by FMNOOB

28 minuten geleden zei FMNOOB:

Elia kan bijtekenen in Turkije bij een club die bovenin meestrijd, dus ik verwacht niet dat hij naar Twente gaat. 

En twee Argentijnse clubs willen hem hebben.

2 uur geleden zei Bolderbast:

Het is geen geheim dat Twente meer salaris betaald dan menig ander eredivisie club

5 minuten geleden zei komodo25:

Het is geen geheim dat Twente meer salaris betaald dan menig ander eredivisie club

Dat kan wel zo zijn, maar jij schildert ze af als zakkenvullers als ze naar Twente komen. Dat zijn twee compleet verschillende zaken. Ze kunnen elders heus wel meer verdienen en hebben zoals gezegd een (zeer groot en een klein) verleden bij de club. 

Sowieso moeten we eens af van dat 'spelers die terugkomen zijn zakkenvullers'. Zijn bijna allemaal uitstekende transfers gebleken. Vlaar bij AZ, Van Persie/Kuijt/El Ahmadi bij Feyenoord, Huntelaar bij Ajax, Van Bommel bij PSV. Kan me in het recente verleden niet herinneren dat er een speler met de pet naar gooide/enorm geflopt is. 

36 minuten geleden zei PJHoutman:

Sowieso moeten we eens af van dat 'spelers die terugkomen zijn zakkenvullers'. Zijn bijna allemaal uitstekende transfers gebleken. Vlaar bij AZ, Van Persie/Kuijt/El Ahmadi bij Feyenoord, Huntelaar bij Ajax, Van Bommel bij PSV. Kan me in het recente verleden niet herinneren dat er een speler met de pet naar gooide/enorm geflopt is. 

Eens. Ik vind het ook mooi om te zien. Ik kwam overigens nog op geflopte comebacks van Andy van der Meyde (PSV), John Heitinga (Ajax), Khalid Boulahrouz (Feyenoord) 

van der Meyde had ook niemand iets van verwacht denk ik. Kluivert past er misschien ook wel tussen, al waren bij hem de verwachtingen ook niet hoog en heeft hij wel nog een belangrijke goal gemaakt