Jump to content
FC-Breda

Eredivisie Topic

Recommended Posts

Gepost (edited)

Het blijft gewoon moeilijk. Het advies van de UEFA lijkt ook in het voordeel voor Willem 2 te zijn. Morgen hopelijk meer informatie via de KNVB.

Edited by FMNOOB

Kunnen ze anders niet willem 2 de EL insturen en dat ze dan de inkomsten uit prijzengeld moeten verdelen met FC Utrecht? Als zijnde en herenakkoord.

5 minuten geleden zei 007mark:

Kunnen ze anders niet willem 2 de EL insturen en dat ze dan de inkomsten uit prijzengeld moeten verdelen met FC Utrecht? Als zijnde en herenakkoord.

EL verdien je nu al echt geen zak aan als subtopper, kans is groot dat Willem 2 dan verlies lijdt op de EL-campagne. 

Op 22-4-2020 om 11:42 zei Rogier.:

Nu de Eredivisie officieel niet meer verder kan gaan, zijn er 3 vragen die opgebracht kunnen worden. Ik ben benieuwd naar jullie meningen, dus bij dezen even 3 stellingen. 

Stelling 1:

AZ moet kampioen worden op basis van het 2 keer winnen van Ajax in de competitie.

Stelling 2:

Feyenoord moet het EL-ticket van de KNVB beker krijgen, PSV het ticket dat hoort bij Feyenoord's plek, en Utrecht (dus niet Willem II) het laatste Europese ticket behorende bij de play-offs.

Stelling 3:

RKC moet degraderen, maar ADO niet. Dat betekent dat Cambuur promoveert, maar De Graafschap niet.

Ajax staat 1e dus is 'kampioen'

Ajax CL, AZ voorronde CL, Feyenoord EL, PSV EL en dan zou ik het mooi vinden als de bekerfinale als 1e wedstrijd van t seizoen geld, ipv de Johan Cruijf schaal. Denk dat dit lastig is ivm UEFA dus dan Willen II op basis van ranglijst.

RKC en ADO eruit, Cambuur en de Graafschap erin.

Gepost (edited)

Man man man al dat geouwehoer.

Groningen Kampioen! ( wonnen namelijk meer dan verdiend van Ajax ) Heerenveen en Twente rechtstreekse degradatie. Ajax voorronde CL en AZ Feyenoord en PSV de EL! 

Edited by komodo25

Grote kans trouwens dat Ajax als nummer 1 van Nederland wel alsnog voorrondes CL moet spelen. Aangezien Nederland op een 11 plek van de coëfficiëntenlijst was geëindigd vorig seizoen, krijgt de kampioen van dit jaar alleen een Groepsfaseticket als  de CL-winnaar zich ook via de eigen competitie weet te plaatsen voor de CL. Wanneer de CL niet uitgespeeld gaat worden, dan is dat dus niet van toepassing.

Al vraag ik mij sowieso af wanneer je in godsnaam die voorrondes ook nog eens wilt gaan spelen allemaal.

Gepost (edited)
1 uur geleden zei 007mark:

Grote kans trouwens dat Ajax als nummer 1 van Nederland wel alsnog voorrondes CL moet spelen. Aangezien Nederland op een 11 plek van de coëfficiëntenlijst was geëindigd vorig seizoen, krijgt de kampioen van dit jaar alleen een Groepsfaseticket als  de CL-winnaar zich ook via de eigen competitie weet te plaatsen voor de CL. Wanneer de CL niet uitgespeeld gaat worden, dan is dat dus niet van toepassing.

Het ticket van de EL-winnaar voor de CL moet ergens heen mark, dus dan kan je 'm juist bijschrijven.

Citaat

Al vraag ik mij sowieso af wanneer je in godsnaam die voorrondes ook nog eens wilt gaan spelen allemaal.

Las dat ze daarmee in september willen beginnen, en het single legs maken. Heb je 4 weken voor nodig, dus kan je eind oktober / begin november beginnen met de groepsfases. Maar het wordt zeker interessant, zeker aangezien de Europa League al redelijk een gekkenwerk is qua schema.

Edited by Rogier.

Dit zouden alle clubs moeten doen.    Kwalijke zaak van de KNVB  dat ze alle verantwoordelijkheid bij de clubs neerleggen. 

Gepost (edited)

Wat een heerlijke chaos zeg, nu is blijkbaar het e-mailadres gelekt waar de clubs de stemmen heen moesten sturen. De KNVB heeft echt geen flauw idee waar ze aan zijn begonnen he.

Kijktip trouwens, de liveshow van FC Afkicken nu. Heerlijke TV. 

Edit: VI meldt nu dat de call van de KNVB niet hervat kan worden omdat de mailbox vol zit :D

Edited by Christian.

Stemming zou zijn geweest

16 clubs voor promotie/degradatie

9 clubs tegen promotie/degradatie

9 clubs neutraal

KNVB heeft besloten geen promotie/degradatie dit seizoen. 

Wat een organisatie :-D

12 minuten geleden zei Christian.:

Wat een heerlijke chaos zeg, nu is blijkbaar het e-mailadres gelekt waar de clubs de stemmen heen moesten sturen. De KNVB heeft echt geen flauw idee waar ze aan zijn begonnen he.

Kijktip trouwens, de liveshow van FC Afkicken nu. Heerlijke TV. 

Edit: VI meldt nu dat de call van de KNVB niet hervat kan worden omdat de mailbox vol zit :D

Ja die is op dit moment heerlijk om te kijken. Vanmiddag met Seuntjes ook al overigens. 

Wat een chaos. 

15 minuten geleden zei Christian.:

Stemming zou zijn geweest

16 clubs voor promotie/degradatie

9 clubs tegen promotie/degradatie

9 clubs neutraal

KNVB heeft besloten geen promotie/degradatie dit seizoen. 

Wat een organisatie :-D

Van de 16 stemmen voor degradatie kwamen er overigens maar 2 van Eredivisieclubs. Een aardige middelvinger vanuit de KNVB richting de Keuken Kampioen Divisie. 

FC utrecht gaat al een rechtszaak aanspannen :-D  Gaat nog leuk worden

Helemaal klaar met die KNVB, ik hoef voorlopig even geen voetbal meer te zien.

Het is duidelijk dat er nooit een goede oplossing zou zijn geweest. 

16 minuten geleden zei Kelvin:

Helemaal klaar met die KNVB, ik hoef voorlopig even geen voetbal meer te zien.

Dat gaat wel lukken voorlopig.

Lullig voor met name Cambuur, maar er staat in de regels van de KNVB dat de club die na afloop van de competitie bovenaan staat kampioen is. Ja, de kans is groot dat ze die 1e of 2e plek wel hadden gehaald. Maar die kans krijgen ze niet.

En wat betreft plek 5 en 6 van Willem II en Utrecht: Kijk eens naar het restprogramma van Utrecht. Dat is veel zwaarder dan dat van Willem II. Anders gezegd, Willem II heeft al veel meer zware wedstrijden gehad en daar meer punten uit gehaald (Ja, Utrecht heeft een wedstrijd te goed, maar wel tegen Ajax)

Je kunt niet Utrecht de EL insturen op basis van een behaalde bekerfinale.

Gepost (edited)

Wat is dit voor Bananasplit-aflevering joh? Wordt weer gezellig een jaartje op vrijdagavond naar het stadion. Mocht Sjaak Swart ook nog meestemmen ofzo? 

Edited by Titan

Gefeliciteerd met lijfsbehoud @Rossi
Opzich een logisdhe beslissing gezien de eerdere beslissingen in de amateurtak. Je had ook eigenlijk niemand kunnen laten promoveren en/of degraderen want nog geen ene positie lag officieel vast. Dat laatste had het een stuk makkelijker gemaakt.

Al had ik met degradatie kunnen leven, we hebben het seizoen al weggegooid in wedstrijd 1. Daar werd een 2-0 voorsprong tegen Utrecht vrij kansloos weggegeven.

Gepost (edited)
1 uur geleden zei Satyr:

Dat gaat wel lukken voorlopig.

Lullig voor met name Cambuur, maar er staat in de regels van de KNVB dat de club die na afloop van de competitie bovenaan staat kampioen is. Ja, de kans is groot dat ze die 1e of 2e plek wel hadden gehaald. Maar die kans krijgen ze niet.

En wat betreft plek 5 en 6 van Willem II en Utrecht: Kijk eens naar het restprogramma van Utrecht. Dat is veel zwaarder dan dat van Willem II. Anders gezegd, Willem II heeft al veel meer zware wedstrijden gehad en daar meer punten uit gehaald (Ja, Utrecht heeft een wedstrijd te goed, maar wel tegen Ajax)

Je kunt niet Utrecht de EL insturen op basis van een behaalde bekerfinale.

Dit is niet relevant, je kan als KNVB niet zelf even uitslagen gaan invullen. Utrecht doet t thuis vaak goed tegen Ajax bijv, pak je dan die drie punten wel of niet mee? Feyenoord is in betere vorm dan de andere drie, ga je daar punten bijtellen? Nonsens. 

Overigens gaan er nogal wat mensen hier aan voorbij dat er ook 9 blanco stemmen waren. Stemmen vóór promotie/degradatie waren dus minder dan 50%. Vrij logisch lijkt me dat die blanco stemmen dan niet meetellen als  stemmen vóór promotie/degradatie. 

Boven alles had dit nooit naar een stemming moeten komen, dit is een bestuurszaak. 

Edited by PJHoutman

Eens kijken hoe de soap verder gaat. Cambuur, de Graafschap en Utrecht voelen zich bestolen en AZ gaat niet zomaar akkoord met een mindere cl-ticket. Hopelijk heb ik genoeg popcorn in huis.

Toch vind ik het wat vreemd. Je besluit dat er geen kampioen is dit jaar, waarmee je eigenlijk de competitie als onafgesloten zou bestempelen. Vervolgens geef je dan wel weer gevolg aan de posities voor Europees voetbal, om daarentegen dan aan de onderkant van de lijst de normaal geldende gevolgen onder de streep te negeren. Dus m.a.w. maak je de gespeelde competitie en de daaruitvolgende ranglijst aan de éne kant geldig, maar aan de andere kant dan weer niet. Vreemd. Niet in de laatste plaats omdat de verschillen m.b.t. promotie/degradatie duidelijk waren dan sommigen voor Europees voetbal.

Ik had het logischer gevonden als RKC en ADO gewoon zouden degraderen. Cambuur sowieso promoveren en wellicht dan De Graafschap in een beperkte play-offs met periodekampioenen. Als je daar voor de start van de nieuwe competitie geen datum voor kan vinden, dan gewoon o.b.v. de ranglijst De Graafschap laten promoveren.

Verder (voor de verandering) eens met @Barteh over een play-off tussen Willem II en FC Utrecht. Desnoods op een amateurveld met minimale middelen en capaciteit, of achter gesloten deuren met een camera erbij. Bekerfinale idealiter ook nog voor aanvang van de nieuwe competitiestart, maar die kans lijkt me klein.