Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Rossi:
5 uur geleden zei komodo25:
Klopt heb je ook weinig invloed op. Maar vond het wel ironisch. Zeker omdat de vorige naam ook al van een sponsor was. 

Sneu clubje wat op Twente wil lijken. Heb weinig met Twente maar zie ze liever dan fc jan smit

Heb wel respect voor hoe ze het met een bescheiden begroting al jaren redden. Alleen daarom al stuk beter dan fc rente excuus fc Twente 

bewerkt door komodo25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei delichris:

Dan zal je toch meer richting de grens van Groningen/Drenthe/Friesland moeten gaan. Als je in Heerenveen bent praat men gewoon Fries tegen je hoor en ze horen zelfs dat je Nederlands praat. Ik ben lang genoeg op deze wereld om te weten dat er genoeg Groningers en Drenten zijn die niets met Friesland hebben of er van moeten weten. Ze zeggen niet voor niets dat het mooiste plekje in Friesland de weg terug is naar Groningen en Drenthe.

En het is Friesland ipv friesland.

Maar goed we dwalen af aangezien dit het Eredivisie topic is. 

Echt complete onzin. Het is toch juist mooi dat die gasten lekker hun eigen taaltje blijven spreken? Doen wij toch in Drenthe en Groningen ook? Neemt niet weg dat iedereen gewoon ABN kan praten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-7-2019 om 19:48 zei delichris:

Dan zal je toch meer richting de grens van Groningen/Drenthe/Friesland moeten gaan. Als je in Heerenveen bent praat men gewoon Fries tegen je hoor en ze horen zelfs dat je Nederlands praat. Ik ben lang genoeg op deze wereld om te weten dat er genoeg Groningers en Drenten zijn die niets met Friesland hebben of er van moeten weten. Ze zeggen niet voor niets dat het mooiste plekje in Friesland de weg terug is naar Groningen en Drenthe.

En het is Friesland ipv friesland.

Maar goed we dwalen af aangezien dit het Eredivisie topic is. 

Dat ligt dan gewoon aan jezelf. Tegen mij praten ze gewoon Nederlands. Niks mis mee. Misschien wat accenten, maar dat had ik ook toen ik in Drenthe woonde en mijn familie in Grunn praat ook zo plat als een dubbeltje. Vroeger niks van gemerkt, nu versta ik ze moeilijk :D 

En dat het afdwalen is kan me in dezen niks schelen. Het was en is gewoon kinderachtig om Friesland als Buitenland te zien, omdat ze een ander taaltje praten.. Ik hoop dan ook dat Groningen degradeert. 

Citaat

Ik ben lang genoeg op deze wereld om te weten dat er genoeg Groningers en Drenten zijn die niets met Friesland hebben of er van moeten weten. Ze zeggen niet voor niets dat het mooiste plekje in Friesland de weg terug is naar Groningen en Drenthe.

Ik denk dat ik in mijn leven meer met Groningers en Drenten omgegaan ben. Ze lachen wel om mij als ik vertel voor Heerenveen te zijn, maar een hekel aan Friesland hebben ze niet. 

En de laatste zin is tekenend voor dit gesprek. Jij hoort iets en neemt aan dat men dit meent en dat het door iedereen gedeeld wordt. Slaat nergens op. Maar goed, als jij hier een stijve van krijgt, ga je gang maar.

22 uur geleden zei komodo25:

Heb gewerkt voor een bedrijf in Hoogeveen ( Drenthe) 1 van de 2 bazen was Fries en zodoende veel klussen in Friesland. Nou ze draaien zich om en praten vrolijk Fries waar je bij staat. En het is geen dialect maar een eigen taal. Zeg niet dat mensen in een andere provincie het ook niet doen maar daar kun je tenminste nog wat van verstaan. En uit ervaring proberen die nog zo goed mogelijk Nederlands te praten. Woon nu al sinds 2006 in Limburg. Praat het niet versta het wel. En toch zeggen ze vaak. Oh sorry zullen wel over gaan op het Nederlands als ze horen dat ik geen Limburgs praat. Nee hoor hoeft niet praat het niet versta het wel. Heel andere instelling dan Friezen 

Heey grappig, daar heb ik meer dan tien jaar gewoond. 

En misschien ligt het wel aan je eigen dat ze je de rug toekeren en Fries praten? Ik heb het nog nooit gemerkt en ik kom al jaren in Heerenveen voor het voetbal. Zelfs de speaker van het A.L.S. praat gewoon Nederlands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om even door te gaan op de Drenthe tour dan: fc Emmen is lekker bezig. Lijken de selectie al heel snel op orde te hebben, bijl blijft, aankopen doen het vooralsnog

goed ( al is dat lastig in schatten als je oefenwedstrijden speelt tegen fc schubbekuttenveen). Nu hopen dat op bakker bij draait. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet zeggen dat ik het altijd een prima backie heb gevonden, met een behoorlijke aanvallende bijdrage. Inter lijkt mij wat overdreven. Maar die kan wel hogerop volgens mij. Houd daar niet voor niets 'megatalent' Troupee al een tijdje uit de basis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet verrast zo'n Klaiber gewoon. Ik bedoel, het is ook niet zo dat mensen in Nederland het idee hadden dat spelers als De Roon, Gosens en Hateboer ooit mee zouden kunnen in de (sub)top van Italië. Binnen het systeem van Atalanta renderen ze echter perfect. Misschien is het systeem van Inter en Conte wel op het lijf geschreven van Klaiber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Hateboer werd uitgelachen in Groningen en De Roon was toch ook weinig hier.  

Pardon? Door wie werd Hateboer uitgelachen? En De Roon was een van de betere spelers van Heerenveen, dat toen nog gewoon om de Europese plekken speelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Kavinos:

Hier gaat iets fout he ;)

Zeker ;c 

Wel mooi dat De Roon zich, in tegenstelling tot Kums, heeft ontwikkeld in het buitenland. Vreemde gewaarwording ook, dacht dat het helemaal niet mogelijk was, we hadden immers genoeg gezien. Iemand een verklaring/theorie?

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah de Kums discussie, dat is lang geleden zeg. Weet je nog hoelang geleden? @Magikarp zit wel diep dan.

De Roon heeft zich goed ontwikkeld inderdaad, blijft een simpele verdedigende middenvelder met iets te weinig voetballende kwaliteiten maar bon, hij redt zich daar.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites