Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Vitesse88:

Het doel van de staking staat compleet los van voetbal. Waarom worden er geen andere grote evenementen gebruikt om te staken? Het is te makkelijk om het voetbal te misbruiken voor deze acties.

Maar waarom moet er dan een ander evenement gebruikt worden? Worden die mensen dan niet genaaid? Verder staan echt alle punten die jij aanhaalt ook compleet los van de actie van de politie btw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei bas huijsmans:

Maar waarom moet er dan een ander evenement gebruikt worden? Worden die mensen dan niet genaaid? Verder staan echt alle punten die jij aanhaalt ook compleet los van de actie van de politie btw

Maar waarom moeten supporters de dupe worden? Mensen die veel geld betalen voor een seizoenskaart. Mensen die van buitenaf komen. De pot gaat op een doordeweekse avond ingehaald worden, waarschijnlijk weer op een bout tijd (18.45u oid). Mag je een middagje vrij nemen om erheen te kunnen. Waarom staken ze niet tijdens een Prinsjesdag? Alle begrip voor het staken want dat is hun goed recht maar ik zie niet in waarom je wekelijks duizenden mensen daarmee moet belasten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MetalMichael:

Ben benieuwd wanneer de regering toegeeft. Staat volgend jaar namelijk ook nog een Navo top op de planning waar 30000 agenten voor nodig zijn.

Zie niet in waarom ze daar zouden gaan staken. Doel van de staking nu is vooral ophef, dat is bereikt. Staken tijdens zo'n NAVO-top is pure chantage van de overheid, lijkt me niet dat dat enig effect gaat hebben.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Vitesse88:

Maar even hè, ik zie veel mensen reageren in de vorm van; ‘supporters hebben het zelf vernaaid’. 1) 99.5% van het stadion misdraagt zich niet. 2) Wanneer was de laatste keer heftige politie-inzet nodig in het stadion? 3) Het doel van de staking staat compleet los van voetbal. Waarom worden er geen andere grote evenementen gebruikt om te staken? Het is te makkelijk om het voetbal te misbruiken voor deze acties. Dit soort onzin kan echt alleen maar in Nederland. Het land waarin je met 10 man zelfs nog een verplichte buscombi krijgt. Het land waarbij gestaakt wordt bij 1 plastic bekertje op het veld. Het is gewoon een grap aan het worden. 

Nou ja, of dit soort onzin alleen in Nederland kan, durf ik te betwisten, gezien Frankrijk ook nog bestaat. Maar ik vind wel degelijk dat er te veel politie op moet worden geroepen voor een gemiddelde wedstrijd. En over die ene plastic beker, als dat inderdaad alleen het probleem was, sure dan heb je gelijk. Totdat ze 50 volle bekers tegen Simons' gezicht beginnen te gooien, dan begint het verhaal weer anders te worden. En dan begint het ook wat ingewikkelder te worden waar je de grens moet trekken. 23 of 24 bekers bier? Ik zou er van maken bij een beker mag je de wedstrijd staken in de toekomst. Zodat als een speler een volle klets bier (als het geen pis is, schijnt op elkaar te lijken)in zijn nek krijgt van één beker dat er iig gestaakt kan worden, en dat lijkt me ook een prima grens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Rogier.:

Zie niet in waarom ze daar zouden gaan staken. Doel van de staking nu is vooral ophef, dat is bereikt. Staken tijdens zo'n NAVO-top is pure chantage van de overheid, lijkt me niet dat dat enig effect gaat hebben.

Dat boven de markt laten hangen is natuurlijk genoeg om de politiek te laten bewegen. Natuurlijk gaat dat effect hebben. Ze (de politiek) gaan het echt niet zover laten komen, want de imagoschade als dit gaat spelen is niet te overzien. Nog voordat het staken / werkoverleg tijdens de top op tafel komt door de bonden, moet het opgelost zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-9-2024 om 20:23 zei Arles:

Snap je echt niet dat dat gewoon echt niet veilig is zonder politie-inzet?

Dat interesseert mij gewoon niet zo. En boeien als de rest weer 100 lach poppetjes gaat sturen inclusief jij.

Er moet toch gewoon gevoetbald kunnen worden? Dan maar zonder politie inzet, is het niet veilig? Nou laat de kwaadwillenden dan maar lekker elkaar de hersens inslaan.

Ik denk dat het niet zo moeilijk is. Door politie actie wordt Feyenoord en Utrecht -  Ajax niet gevoetbald. We laten de wedstrijd gewoon door gaan, dat wordt een totale chaos en rellen. Ben benieuw hoe sympathiek dan deze acties blijven. 

Ik begrijp er ook helemaal niks van dat hier mensen het nog hebben over staken en het recht daarvan, wat een onzin is dat zeg. Alsof iemand dat betwist, het gaat erom. De politie heeft dus in Nederland der mate veel macht dat zij ook gewoon kunnen vragen een tonnetje per maand als salaris, en anders verneuken ze de competitie.

Je snapt toch wel dat je niet die kant op wil? Dan moet je maar naar alternatieven kijken als clubs/knvb maar niet straks bij iedere kleine loonsverhoging weer de competitie op stelten zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei cimbomcu:

Er moet toch gewoon gevoetbald kunnen worden? Dan maar zonder politie inzet, is het niet veilig? Nou laat de kwaadwillenden dan maar lekker elkaar de hersens inslaan.

Goed idee! Dat hiermee de veiligheid van zo’n 45.000-50.000 anderen in het geding komt, doet er even niet toe. 

10 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik denk dat het niet zo moeilijk is. Door politie actie wordt Feyenoord en Utrecht -  Ajax niet gevoetbald. We laten de wedstrijd gewoon door gaan, dat wordt een totale chaos en rellen. Ben benieuw hoe sympathiek dan deze acties blijven. 

Je denkt echt, als de wedstrijd überhaupt afgetrapt zou worden, dat het rustig wordt uitgespeeld als het ‘totale chaos en rellen’ wordt? Schiet je dus geen reet mee op. 

13 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik begrijp er ook helemaal niks van dat hier mensen het nog hebben over staken en het recht daarvan, wat een onzin is dat zeg. Alsof iemand dat betwist, het gaat erom. De politie heeft dus in Nederland der mate veel macht dat zij ook gewoon kunnen vragen een tonnetje per maand als salaris, en anders verneuken ze de competitie.

Dit slaat ook echt als een lul op een drumstel. Niemand bij de politie vraagt om een ton per maand, ze vragen om een fatsoenlijke regeling voor het vroegpensioen. Volgens mij verre van onredelijk, zeker gezien de toch al hoge werkdruk en de toenemende agressie richting agenten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Arles:

Goed idee! Dat hiermee de veiligheid van zo’n 45.000-50.000 anderen in het geding komt, doet er even niet toe. 

Je denkt echt, als de wedstrijd überhaupt afgetrapt zou worden, dat het rustig wordt uitgespeeld als het ‘totale chaos en rellen’ wordt? Schiet je dus geen reet mee op. 

Dit slaat ook echt als een lul op een drumstel. Niemand bij de politie vraagt om een ton per maand, ze vragen om een fatsoenlijke regeling voor het vroegpensioen. Volgens mij verre van onredelijk, zeker gezien de toch al hoge werkdruk en de toenemende agressie richting agenten. 

Wie bepaalt of de eisen van de politie redelijk zijn? En wat doen we bij een volgende regeling/loonsverhogin? Nogmaals, ipv alle dingen hier af te schieten, kom eens met een oplossing. Moeten we dan in de toekomst gewoon elke keer wedstrijden aflassen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei cimbomcu:

Wie bepaalt of de eisen van de politie redelijk zijn? En wat doen we bij een volgende regeling/loonsverhogin? 

Dit argument kun je echt bij elke staking inbrengen en is dus volledig absurd. Bepaal lekker voor jezelf of je de eisen van de politie redelijk vindt en of je de stakingsdoelen te billijken vindt, maar doe alsjeblieft niet zo panisch over een potje voetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei cimbomcu:

Wie bepaalt of de eisen van de politie redelijk zijn? En wat doen we bij een volgende regeling/loonsverhogin? Nogmaals, ipv alle dingen hier af te schieten, kom eens met een oplossing. Moeten we dan in de toekomst gewoon elke keer wedstrijden aflassen? 

Nou waar ze voor staken hebben ze dus al. Alleen die regeling verloopt, regering heeft zelfs budget om die regeling dus permanent te maken alleen de regering is nog niet echt in actiemodus gekomen. Het gaat dus niet om meer loon of iets dergelijks. De simpele oplossing is dat de regering in actie komt.

Feyenoord - Ajax laten spelen waarbij de spelersbus wordt aangevallen door supporters zoals jij stelt lijkt me niet een oplossing en voornamelijk een probleem voor voetbal in de toekomst en voor de selectie van Ajax de rest van het seizoen.

Politie doet al maanden meer als alleen bij voetbalwedstrijden staken: Voor behoud van de RVU – Naar een nieuwe politie-cao in 2024 (politieinactie.nl)

Bron: Meer dan 20 acties, ook in Amsterdam: dit merk je deze week van de stakingen bij NS, stadsvervoer en politie | Het Parool

Spoiler

Waarom staken?

Het vroegpensioen, de zogeheten Regeling voor Vervroegde Uittreding (RVU), loopt eind volgend jaar af. Daarmee kunnen mensen die langdurig fysiek en/of mentaal zwaar werk doen eerder met pensioen. Zij hebben dan recht op een uitkering om de periode tot de AOW-leeftijd te overbruggen. De vakbonden hebben gepleit voor een permanente regeling en hebben op 1 mei een ultimatum gesteld aan het kabinet, maar daar werd niet op ingegaan.

De minister kondigde vorige week aan te willen meepraten over een vroegpensioenregeling, nadat het kabinet overeenstemming had bereikt over de begroting voor volgend jaar. Daarin is hoogstwaarschijnlijk geld vrijgemaakt voor zo’n regeling. Dat is nodig omdat het om een belastingvrijstelling gaat. Maar de vakbonden zagen nog geen aanleiding om weer te onderhandelen over een vroegpensioenregeling. Zij zetten hun acties voorlopig door. Volgens de politiebonden zijn er vanuit de regering te weinig signalen gekomen dat er ‘met snelheid’ wordt gewerkt aan een fatsoenlijke regeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze overwegen nu ook om te gaan staken tijdens Champions League voetbal hier. Dus naast dat je keer op keer tienduizenden voetbalsupporters laat opdraaien voor je eigen gewin, ga je ook nog eens buitenlandse supporters die al tickets, hotels etc geboekt hebben naaien. Mijn sympathie hebben ze in ieder geval niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal eens hoor @LouisPSV

Het gaat dan ook niet meer simpel om een voetbalpotje. Het gaat om de hele competitie, internationale competitie en interlands die erook bij worden gehaald.  

Als we de mensen hier moeten geloven dan moeten we gewoon helemaal stoppen met voetballen, competitie stil zetten net zo lang het geregeld is. Dan maar een jaar geen voetbal.

On a serious note: je krijgt gigantische competitievervalsing zo, mijn voorstel is oprecht om dan alle wedstrijden niet door te laten gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei cimbomcu:

Helemaal eens hoor @LouisPSV

Het gaat dan ook niet meer simpel om een voetbalpotje. Het gaat om de hele competitie, internationale competitie en interlands die erook bij worden gehaald.  

Als we de mensen hier moeten geloven dan moeten we gewoon helemaal stoppen met voetballen, competitie stil zetten net zo lang het geregeld is. Dan maar een jaar geen voetbal.

On a serious note: je krijgt gigantische competitievervalsing zo, mijn voorstel is oprecht om dan alle wedstrijden niet door te laten gaan. 

Spreek je jezelf nu niet enorm tegen in deze post?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei timpy00:

Spreek je jezelf nu niet enorm tegen in deze post?

Nee.

Ik snap er nog steeds niks van. Maar liever dat de competitie wel eerlijk blijft wanneer alle wedstrijden worden afgelast. 

Ipv dat steeds 1 of 2 clubs elke keer worden verplaatst, dat is gewoon niet eerlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-9-2024 om 22:09 zei cimbomcu:

Er moet toch gewoon gevoetbald kunnen worden? Dan maar zonder politie inzet, is het niet veilig? Nou laat de kwaadwillenden dan maar lekker elkaar de hersens inslaa

Het gaat nu om de veiligheid van de spelers. Bij elk viaduct enz moet er politie staan. Ook wordt de bus begeleidt continu door politie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei putdus:

Het gaat nu om de veiligheid van de spelers. Bij elk viaduct enz moet er politie staan. Ook wordt de bus begeleidt continu door politie 

Dat is niet helemaal waar. De bus wordt gelukkig maar in enkele geven beveiligd op (een deel van) de route.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Oerlie:

Vooral lekker dat we nu op beide flanken slechts één fitte speler hebben die echt een buitenspeler is. 

De beste club van het land heeft er ook maar één per kant, dus wat dat betreft bevinden jullie je in goed gezelschap ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rogier.:

De beste club van het land heeft er ook maar één per kant, dus wat dat betreft bevinden jullie je in goed gezelschap ;c 

Heel toevallig hebben die ook nog eens 2 goede spitsen in de selectie :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites