Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Ik vraag me echt af wat je moet doen in een luchtduel om rood te krijgen. Echt genant om te zien hoe we overtredingen op het hoofd gewoon niet bestraffen. Lauritsen slaat gewoon met zijn elleboog Propper uit de wedstrijd en die laten we staan. Die extra wissel is goed om het doorspelen te voorkomen, maar dat je deze elleboog onbestraft laat is nog steeds een raar signaal.

Die van de Kerkhof was overigens heel slecht, overtreding op Propper niet gezien, rood voor Bakari niet gezien, 1e penal niet gezien, 2e penal ziet hij ten onrechte wel. 

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Kelvin:

Ik vraag me echt af wat je moet doen in een luchtduel om rood te krijgen. Echt genant om te zien hoe we overtredingen op het hoofd gewoon niet bestraffen. Lauritsen slaat gewoon met zijn elleboog Propper uit de wedstrijd en die laten we staan. Die extra wissel is goed om het doorspelen te voorkomen, maar dat je deze elleboog onbestraft laat is nog steeds een raar signaal.

Prima analyse van Marciano Vink ook. Als je omhoog springt gaan je armen mee omhoog, niet naar de zijkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-12-2023 om 07:33 zei Beppu:

Apart dat dit niet in de Samenvatting zat gister:-D. Volgens mij ook geen buitenspel omdat de bal op de aangever via een PEC speler ging.

Dit inderdaad. Al kan ik zo langzamerhand de wijzigingen die we met betrekking tot buitenspelsituaties en hands voor de keizen krijgen niet meer volgen. Een stukje interpretatie tussen diverse scheidsrechters zal je altijd blijven houden, maar waarom dat steeds verder oprekken? Ik snap dat niet zo goed. Nu begreep ik van die 2-2 van Zwolle dat het geen hands is, omdat hij zelf, onbewust, die bal tegen zijn armen schopt. Dan is 1. wel of niet bewust dus al interpretatie en kom je, maar corrigeer me als ik het verkeerd heb, toch ook nog in de discussie erna: Handen wel of niet langs het lichaam? Of is het dan zo, als dit gebeurd, dat het niet meer uit maakt waar die handen zich bevinden? Om het dan nog mooier te maken, haalt Velios er geen "persoonlijk" voordeel uit, want dat is ook nog weer een criterium.

Lachwekkend vind ik dit gehussel met spelregels elk jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Elsjorro1990:

Dit inderdaad. Al kan ik zo langzamerhand de wijzigingen die we met betrekking tot buitenspelsituaties en hands voor de keizen krijgen niet meer volgen. Een stukje interpretatie tussen diverse scheidsrechters zal je altijd blijven houden, maar waarom dat steeds verder oprekken? Ik snap dat niet zo goed. Nu begreep ik van die 2-2 van Zwolle dat het geen hands is, omdat hij zelf, onbewust, die bal tegen zijn armen schopt. Dan is 1. wel of niet bewust dus al interpretatie en kom je, maar corrigeer me als ik het verkeerd heb, toch ook nog in de discussie erna: Handen wel of niet langs het lichaam? Of is het dan zo, als dit gebeurd, dat het niet meer uit maakt waar die handen zich bevinden? Om het dan nog mooier te maken, haalt Velios er geen "persoonlijk" voordeel uit, want dat is ook nog weer een criterium.

Lachwekkend vind ik dit gehussel met spelregels elk jaar. 

Dit is zo'n raar criterium hé. Doordat hij de bal met zijn hand raakt komt er een doelpoging voor een medespeler tot stand. Dan is dat toch per definitie 'persoonlijk voordeel halen' uit de situatie. Er wordt natuurlijk bedoeld dat hij zelf niet tot een scoringskans komt, maar dat is echt weer te vaag voor woorden allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beppu:

Dit is zo'n raar criterium hé. Doordat hij de bal met zijn hand raakt komt er een doelpoging voor een medespeler tot stand. Dan is dat toch per definitie 'persoonlijk voordeel halen' uit de situatie. Er wordt natuurlijk bedoeld dat hij zelf niet tot een scoringskans komt, maar dat is echt weer te vaag voor woorden allemaal.

Mee eens voetbal is een teamsport. Dus natuurlijk moet het ook om het teamvoordeel gaan, niet alleen van 1 speler:sorry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Djurovski:

Gelukkig ligt Heracles al uit de beker. Nu hebben we nog kans als Groningen. Leuke club voor van der Looi. 

Ja. Het is best hoor. Zou ook te verwarrend zijn met Hercules nog in het toernooi. 

De kers op de taart voor Ajax in 2023.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joey Kooij is dus samen op vakantie mer Calvin Stengs. Ik weet dat Kooij geen wedstrijden van Feyenoord mag fluiten. Maar als KNVB wil je toch ook niet dat hij eventueel kostbare fout maakt tegen PSV om dezelfde reden?

Sowieso zou iedere reden om deze scheidsrechter van het veld af te krijgen een goede zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites