Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Mansveld:

Leicester overdrijf je ook mijn inziens maar goed 

Gudde doet het prima zegtie:-D Ja als je de club kapot wil hebben.

Hoe groot denk je dat Groningen is? Net zo groot als Feyenoord of zo?

Buiten het Noorden kent niemand Groningen in Nederland. Prima dat zij degraderen. De fans daar hebben al menigmalen wedstrijden laten staken en daarvoor verziekt..

Wel jammer voor de 20% in het stadion dat te goede trouw is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei PJHoutman:

Maar Fledderus is eruit getyfd en Wouter Gudde doet het gewoon naar behoren. Art Langeler is ook een prima naam voor Groningen. Die zit er net twee maanden en niet in de transferperiode. Dus wie bestraffen ze nu dan precies?  

Langeler is er al sinds 1 juli 2022 hoor. Het bestuurd heeft gewoon fouten gemaakt door niet direct een trainer aan te trekken toen ze Frank ontsloegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei delichris:

Langeler is er al sinds 1 juli 2022 hoor. Het bestuurd heeft gewoon fouten gemaakt door niet direct een trainer aan te trekken toen ze Frank ontsloegen.

Ja voor de jeugd, maar heeft pas twee maanden ook wat te maken met het eerste elftal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei PJHoutman:

Ja voor de jeugd, maar heeft pas twee maanden ook wat te maken met het eerste elftal. 

Heeft niet heel veel met het eerste te maken. Meer met de gehele club van het eerste tot aan de jeugd. Maar hem hadden ze naar voren kunnen schuiven als hij het tenminste wilde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Kyrill:

Is hun eerste degradatie in 23 jaar, big deal....

Europees gezien degraderen er genoeg teams die normaal nooit doen zie PL bv

En vorig seiuzoen natuurlijk en PEC en Heracles bv

Big deal? Groningen is gewoon een grote club in Nederland. Die hebben niks in de KKD te zoeken. Triest om

te zien dat het daar zo’n zooitje is. De acties van vandaag zaten er aan te komen. Volgende week Groningen thuis, ik gok op 15 minuten en daarna terug naar de kroeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Vitesse88:

Big deal? Groningen is gewoon een grote club in Nederland. Die hebben niks in de KKD te zoeken. Triest om

te zien dat het daar zo’n zooitje is. De acties van vandaag zaten er aan te komen. Volgende week Groningen thuis, ik gok op 15 minuten en daarna terug naar de kroeg. 

DbOElW2XUAEh7s8 (1).jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Vitesse88:

Behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Vitesse88:

Om dit te voorkomen zullen ze in een leeg stadion spelen. Anders blijf je aan de gang. Of de resterende wedstrijden met 3-0 reglementair verliezen want je bent toch al gedegradeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De minimale straf voor FC Groningen is toch wel geen fans mee naar Vitesse en de laatste speelronde zonder supporters spelen. Alleen zo voorkom je dat dit uitschot zich nog een keer misdraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC Groningen heeft de zevende begroting van de Eredivisie. Dat ze degraderen is gewoon een schande. Dit had totaal niet hoeven te gebeuren. En dan het gedrag van dit soort "supporters" helpt niet bij de motivatie van de spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Tim':

Alleen zo voorkom je dat dit uitschot zich nog een keer misdraagt.

Dat merken we ja… sinds de maatregel is ingevoerd zijn er al meer dan 10 wedstrijden minimaal 1x gestaakt… Je gaat het nooit helemaal oplossen en al helemaal niet op deze manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Berjan1986:

Hoe groot denk je dat Groningen is? Net zo groot als Feyenoord of zo?

En waar zeg ik dit? Misschien eens leren lezen. Ik zeg alleen dat een degradatie van Groningen niet te vergelijken een Heracles of Pec en dat er met de grootte van Leicester overdreven wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lazy:

Dat merken we ja… sinds de maatregel is ingevoerd zijn er al meer dan 10 wedstrijden minimaal 1x gestaakt… Je gaat het nooit helemaal oplossen en al helemaal niet op deze manier.

Natuurlijk wel. Volhouden. Dan gaan de normale supporters de tokkies aanspreken op hun gedrag en zo ban je het uit..

Samen met harde straffen voor mensen die de fout in gaan, zoals stadionverboden en geldboetes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Mansveld:

En waar zeg ik dit? Misschien eens leren lezen. Ik zeg alleen dat een degradatie van Groningen niet te vergelijken een Heracles of Pec en dat er met de grootte van Leicester overdreven wordt.

Waarom is dat niet te vergelijken dan? 

Dat Gronignen in de jaren 80 van de vorige eeuw goed en groot was doet nu toch niet meer ter zake? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Tim':

De minimale straf voor FC Groningen is toch wel geen fans mee naar Vitesse en de laatste speelronde zonder supporters spelen. Alleen zo voorkom je dat dit uitschot zich nog een keer misdraagt.

Je hebt een grotere kans dit op te lossen door dikke individuele straffen. Collectief straffen is onzin en toont alleen maar de eigen onkunde aan.

We stoppen toch ook niet de asielinstroom wanneer er weer van die klaplopers zich rondom bijvoorbeeld Ter Apel misdragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Mansveld:

Je hebt een grotere kans dit op te lossen door dikke individuele straffen. Collectief straffen is onzin en toont alleen maar de eigen onkunde aan.

We stoppen toch ook niet de asielinstroom wanneer er weer van die klaplopers zich rondom bijvoorbeeld Ter Apel misdragen?

Dat is nog steeds elke dag aan de hand. Maar dat is geen discussie voor hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Berjan1986:

Natuurlijk wel. Volhouden. Dan gaan de normale supporters de tokkies aanspreken op hun gedrag en zo ban je het uit..

Samen met harde straffen voor mensen die de fout in gaan, zoals stadionverboden en geldboetes.

Nee aanspreken heeft 0,0 zin. A dat doet niemand, b degenen die dat wel doen krijgen een tik voor hun harses. C: aanspreken gebeurt op zijn vroegst pas nadat iets is gebeurd en dus wanneer het te laat is. Deze tokkies hebben het iq van een dropsleutel en kunnen niet logisch nadenken of gevolgen inschatten.

Stadionverbod heeft ook geen zin, als ze willen komen ze altijd binnen. 

Enige dat helpt is mensen hier individueel kei maar dan ook kei hard voor te straffen met torenhoge geldboetes waar ze hun hele leven zoet mee zijn. Misschien dan beseffen ze dat zoiets gevolgen kan hebben, maar ook daar heb ik mijn twijfels bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Lazy:

Stadionverbod heeft ook geen zin, als ze willen komen ze altijd binnen. 

Dat is niet waar. Als je beveiliging op orde is zijn deze gasten prima tegen te houden. Is bij ons jarenlang gebeurd, tot er bezuinigd werd. Als je met een sv in de buurt van het stadion/ingang kwam, gingen de alarmbellen af na gezichtsherkenning. 

Ken meerderen die op deze wijze hun sv (en boete) verdubbeld hebben zien worden.

Het is een kwestie van investeren. Maar collectief straffen is de makkelijkste optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Berjan1986:

Waarom is dat niet te vergelijken dan? 

Dat Gronignen in de jaren 80 van de vorige eeuw goed en groot was doet nu toch niet meer ter zake? 

Omdat Groningen in alle opzichten nog steeds een grotere club is dan zowel Heracles als Zwolle. Jarenlang linkerrijtje, met zo nu en dan een enkele uitschieter naar beneden. Dat is anders dan een degradatie van clubs die voornamelijk al in de eerste divisie hebben gespeeld.

Passanten hebben de club de laatste jaren afgebroken en kapot gemaakt. Met als gevolg deze degradatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn zoveel logische maatregelen, maar wettelijk gezien mag er bijna niks.

o.a:

- Blokkeer elke seizoenkaart in dat vak, activeer nadat de persoon zich heeft gemeld bij het stadion en door een gezichtsherkenning gaat.

- Regel dat zodra je gezichtsbedekking op hebt, of onder een fucking zwarte deken gaat zitten smoezelen, dat je dat automatisch door de ME eruit gemept word. Gewoon vakje leeg vegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei sennid:

B1364452-3425-4685-BA39-E2EADC331628.jpg

Straks ga ik de supporters van Feyenoord ook nog leuk vinden :classic_ninja:

Voor biergooiers zou ik gaan voor individueel straffen en als dat niet lukt collectief. Dus als er iets gegooid wordt leg je de wedstrijd stil tot de verantwoordelijke eruit is gegooid. Lukt dit niet (binnen 10 of 15min), dan stop je de wedstrijd. Op die manier worden clubs aangemoedigd om ervoor te zorgen dat ze de individuen eruit kunnen pikken (en supporters onderling om een schuldige aan te wijzen). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites