Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Op 19-12-2021 om 14:05 zei cimbomcu:

Nijhuis zorgt er iig voor met zijn oncollegiale gedrag vorige week dat hij Vitesse een 100% penalty ontneemt en dat de VAR na de uitbrander van vorige week zo bang is dat hij ook maar niet ingrijpt waardoor Vitesse punten morst. 

Dit was toch vooral het falen van Kooij. Ik verwijt Nijhuis hier weinig in. Zal z’n interview, destijds, er mee te maken hebben gehad? Zou toch niet mogen. En daar moet je als VAR gewoon schijt aan hebben. Dit was een 100% fout. Overigens verliest Vitesse niet hierdoor punten. Openda had gewoon de 1 op 1 moeten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Vitesse88:

Dit was toch vooral het falen van Kooij. Ik verwijt Nijhuis hier weinig in. Zal z’n interview, destijds, er mee te maken hebben gehad? Zou toch niet mogen. En daar moet je als VAR gewoon schijt aan hebben. Dit was een 100% fout. Overigens verliest Vitesse niet hierdoor punten. Openda had gewoon de 1 op 1 moeten maken.

Naja ten eerste is het een grote fout van Nijhuis want hoe hij dit kon missen.. Ten tweede moet Kooij hem idd corrigeren. Maar goed als hij net publiekelijk een andere collega scheidsrechter heeft afgemaakt in de media kijk je wel uit. Zeker als je ziet hoe invloedrijk Nijhuis is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei cimbomcu:

Naja ten eerste is het een grote fout van Nijhuis want hoe hij dit kon missen.. Ten tweede moet Kooij hem idd corrigeren. Maar goed als hij net publiekelijk een andere collega scheidsrechter heeft afgemaakt in de media kijk je wel uit. Zeker als je ziet hoe invloedrijk Nijhuis is

En Nijhuis ging vorige keer al flink flippen en media opzoeken toen ie door VAR gecorrigeerd werd bij Heracles - Feyenoord.... Neem uiteraard niet weg als terecht is van de VAR ze hem moeten corrigeren ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Rai Vloet was de chauffeur bij het auto-ongeluk waarbij in de nacht van 13 op 14 november een vierjarig kind kwam te overlijden, zo bevestigt zijn advocaat aan NRC. Vloet deed maandag voor de eerste keer zijn verhaal over de fatale crash. De 26-jarige middenvelder van Heracles Almelo geeft in een openhartige video op de clubkanalen aan 'dat hij de tijd terug zou willen draaien als dat kon'. Na een afwezigheid van ruim anderhalve maand sluit Vloet vanaf vandaag weer aan bij de selectie, wat in samenspraak met de club is besloten.

"Natuurlijk ben ik in mijn hoofd iedere dag bezig met het ongeluk en de tragische gevolgen daarvan", begint Vloet zijn verhaal. "Ik zou willen dat ik de tijd terug kon draaien. Voor de getroffen familie vind ik het verschrikkelijk, ik leef enorm met ze mee. Wat het ook lastig maakt is het besef dat ik mijn leven weer langzaam kan oppakken terwijl de getroffen familie dat niet kan.” Vloet kwam weg met een bloeding en mocht het ziekenhuis alweer snel verlaten.

Wat vinden jullie hiervan? Heracles had toch allang al zijn contract moeten opzeggen? Ben benieuwd wat zijn straf zal zijn nu dit allemaal bevestigd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, hij is nog niet veroordeeld. Dat is best lastig. Je kunt het contract sowieso niet verscheuren, want dan ben je voor eigen  rechter aan 't spelen. Ik vraag me af of hij ook daadwerkelijk weer wedstrijden gaat spelen, of dat ze 'm alleen bij de trainingen erbij halen.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind geen gemakkelijke zaak. Ajax verscheurde ook niet contract meteen van Promes na het steek incident. Ze hebben zelfs nog aan hem verdiend. En ja natuurlijk zijn twee totaal andere zaken. Die neef leeft nog en jongetje van 4 is dood. Maar Raj Vloet was nooit van plan iemand bewust dood te rijden. En dit soort zaken zijn sowieso lastig. Herinner me nog zaak een Pool iemand doodreed in Nederland en werd  vrij gesproken dacht ik. Wil/probeer te zeggen zaak vindt met veel grijzen gebieden. En dat bekende of onbekende mensen op gelijke manier berecht moeten worden voor zelfde iets. En voor familie van kind van 4 is dit natuurlijk aller ergste ooit maar voor Vloet zelf,heeft ie ook een trauma of minimaal nachtmerries voor de rest van zijn leven. Wat ik wel vind is echt idioot is hoeveel mensen wereldwijd met alcohol op achter het stuur nog gaan rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Elano:

Opmerkelijk inderdaad, denk niet dat Heracles hier goed aan doet maar ze hebben hem gewoon keihard nodig. Dat is wel een belangrijk argument. (al zullen ze dat nooit toegeven natuurlijk)

Belangrijkste argument is natuurlijk dat hij waarde vertegenwoordigt. Dan is de vraag: kun je het je permitteren om waarden boven waarde te laten prevaleren. Dat is maar weinig BVO's gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kyrill:

Ik vind geen gemakkelijke zaak. Ajax verscheurde ook niet contract meteen van Promes na het steek incident. Ze hebben zelfs nog aan hem verdiend. En ja natuurlijk zijn twee totaal andere zaken. Die neef leeft nog en jongetje van 4 is dood. Maar Raj Vloet was nooit van plan iemand bewust dood te rijden. En dit soort zaken zijn sowieso lastig. Herinner me nog zaak een Pool iemand doodreed in Nederland en werd  vrij gesproken dacht ik. Wil/probeer te zeggen zaak vindt met veel grijzen gebieden. En dat bekende of onbekende mensen op gelijke manier berecht moeten worden voor zelfde iets. En voor familie van kind van 4 is dit natuurlijk aller ergste ooit maar voor Vloet zelf,heeft ie ook een trauma of minimaal nachtmerries voor de rest van zijn leven. Wat ik wel vind is echt idioot is hoeveel mensen wereldwijd met alcohol op achter het stuur nog gaan rijden.

Nee natuurlijk wilde Vloet dat niet, dat is ook niet de discussie in deze. 

Dat laatste zal altijd plaats blijven vinden, helaas. 1 glas is al te veel, snap ergens sowieso niet dat dit in NL verboden wordt. Elk ongeluk is te veel.  Maar wat @MetalMichael al aangeeft, Vloet gaan ze niet ontslaan vanwege z’n transferwaarde. Z’n carrière is iig wel ten einde in Europa. Maar kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing voor de club is, je wilt die jongen ook weer niet laten vallen. In NL zal hij het iig zwaar krijgen als er weer publiek is toegestaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei joostmakaay:

Hebben jullie medelijden met iemand die onder invloed een kind dood heeft gereden?

Ja.

Nog meer met de ouders, maar hij is heus niet de auto ingestapt met de gedachte om nu eens even wat brokken te gaan maken. Bij sommigen komt het verstand nu eenmaal nadat ze iets fout doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is nu precies het probleem om Vloet buiten de selectie te houden, zoals de afgelopen weken het geval was? 

Los van het sportieve element dan he.

Is te hopen trouwens dat supporters nog een tijd niet welkom zijn voor hem, want dat gaat niet heel prettig worden voor Rai. Misschien ook wel tegenstanders die even wat harder doorhalen (mijn zegen hebben ze iig). 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Sophomore:

Wat is nu precies het probleem om Vloet buiten de selectie te houden, zoals de afgelopen weken het geval was? 

Los van het sportieve element dan he.

Is te hopen trouwens dat supporters nog een tijd niet welkom zijn voor hem, want dat gaat niet heel prettig worden voor Rai. Misschien ook wel tegenstanders die even wat harder doorhalen (mijn zegen hebben ze iig). 

Geen de vraag eerder is,of hij niet altijd of langer buiten selectie gehouden zal moeten worden. Lijkt niet te gebeuren. Hij is van waarde voor Heracles. Zag iemand zeggen buitenland wel kan vergeten, dat klopt. Maar voetballers 8x zo goed als hem uit Nederland redden daar vaak niet eens.

11 uur geleden zei joostmakaay:

Hebben jullie medelijden met iemand die onder invloed een kind dood heeft gereden?

Ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Rogier.:

Ja.

Nog meer met de ouders, maar hij is heus niet de auto ingestapt met de gedachte om nu eens even wat brokken te gaan maken. Bij sommigen komt het verstand nu eenmaal nadat ze iets fout doen.

Maar hij heeft wel bewust alcohol gedronken wetende dat hij nog moest rijden. Of die hoeveelheid alcohol dan binnen de regels was of niet interesseert me dan niet zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Erwin.:

Maar hij heeft wel bewust alcohol gedronken wetende dat hij nog moest rijden. Of die hoeveelheid alcohol dan binnen de regels was of niet interesseert me dan niet zoveel.

dit vind ik dan weer een gekke uitspraak. als iemand bvb. een kind doodrijdt met 1 pintje op (wat dus binnen de regels valt, want hiervoor ga je niet tekenen), dan is dat hetzelfde als iemand die poepeloere zat achter het stuur zat en een kindje doodrijdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites