Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Overigens vind ik hun argument vreemd;

1) Ze hebben het over dat het doelsaldo niet een objectieve maatstaf is over de krachtsverhoudingen. Wat ze vervolgens even weglaten, is dat het onderlinge resultaat ook absoluut niet objectief is, gezien de omstandigheden waarin die wedstrijden gespeeld werden (ongekend hoog aantal blessures). Was de wedstrijd PSV - AZ wel een objectieve afspiegeling van de krachtsverhoudingen, waar PSV in de 22e minuut rood kreeg door 1 harde tackle? Precies.

2) In de CL speel je niet tegen elkaar, maar tegen andere tegenstanders. Gaat het er juist niet om wie de sterkste ploeg is tegen alle soorten tegenstanders? Laat je de 2 wedstrijden AZ - Ajax weg, heeft Ajax ineens 6 punten meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor AZ is het gewoon te proberen. Plaatsen ze zich direct voor de Champions League, zijn ze plots 15 miljoen euro rijker. Voor een club als AZ biedt dat A) veel meer financiële mogelijkheden, en B) zijn spelers als Boadu en Stengs eerder geïnteresseerd te blijven. Ik kan me niet voorstellen dat AZ namelijk die voorrondes doorkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-5-2020 om 11:17 zei Jaspeeer123:

Hij zou bij ons 2de spits worden. 6mil wel erg veel geld dan ja:classic_blush:. Maar is dan wel weer een voetbalbelg extra en als je zo iemand moet gaan weghalen bij een andere Belgische club betaal je ook al snel 2 mil euro meer puur omdat hij Belg is. 

We zullen zien wat het wordt. Is in ieder geval ook wel een jongen van de streek hier( of toch dezelfde provincie). Is ook altijd mooi om zo iemand er bij te hebben.

Kan prima in de Belgische competitie, maar zal op een hoger (Europees) niveau het moeilijk krijgen denk ik. Qua type wel wat vergelijkbaar met Samatta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Skkky50:

Voor AZ is het gewoon te proberen.

Dit ja.

Als mijn club, Heerenveen, in de situatie van AZ zou zitten en ze hadden het niet eens geprobeerd, dan was ik niet blij geweest.

En dat geldt ook voor Ajax, als die 2e hadden gestaan. Je moet zoiets altijd proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Satyr:

Het is overigens wel zo, dat als je alleen de wedstrijden zou tellen die beide teams hebben gehad, dat Ajax drie punten meer heeft. Dus AZ heeft het tegen 'de kleintjes' laten liggen. Twente en Sparta geloof ik.

Dan hebben ze sowieso geen recht van spreken indd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Barteh:

De meerderheid schaamt zich er gewoon voor hoor. 

Dat kan ik beamen. Woon in Zaanstad dus veel vrienden die voor AZ zijn. Nog niemand gehoord die dit kan waarderen van de clubleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Barteh:

Dacht Assendelft. Waar ik vandaan kom is nog dichterbij Alkmaar (al heb ik het idee dat meer mensen voor Ajax en Feyenoord zijn hier dan voor AZ). Ik ken echt niet één AZ-aanhanger die er blij mee is hoor. Zullen er vast een aantal zijn, maar niet die ik en jij kennen dan. Wat mij betreft zet je jezelf als club echt voor lul. 

De Knvb bepaalt de regels, doelsaldo geeft de doorslag bij een gelijke stand. Dit is een situatie die nog niet is voorgekomen dus de knvb heeft gewoon de vrijheid zelf een eerlijke afweging hierin te maken. Ik kan me echt niet voorstellen dat AZ ook maar een schijntje van een kans maakt dat dit lukt. 

Klopt. Staat geloof ik ook in mijn profiel? :D Overigens benoemde ik expres Zaanstad, omdat dit in de clubnaam van AZ zit hehe. Kom jij uit Purmerend?

Wil het eigenlijk nog sterker maken: alle clubs gaan blijkbaar ook gewoon akkoord met de regels dat hrt doelsaldo geldt boven onderling resultaat. Heb namelijk nog nooit een signaal gehoord dat clubs dit op enigerlij wijze op de veranderagenda wilden zetten. Maar nu het AZ even slecht uit komt gaan we ineens moeilijk doen. Beetje te laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Barteh:

Heemskerk/Beverwijk. Met één van m'n fietsrondjes kom ik altijd langs Alkmaar, mn andere toevallig langs Assendelft. 

In dat geval begrijp ik zeer goed dat je naar Colombia bent gevlucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Satyr:

Dit ja.

Als mijn club, Heerenveen, in de situatie van AZ zou zitten en ze hadden het niet eens geprobeerd, dan was ik niet blij geweest.

En dat geldt ook voor Ajax, als die 2e hadden gestaan. Je moet zoiets altijd proberen.

Dat ze het ook nog eens achter de rug om van Ajax en de KNVB hebben gedaan vind je ook gewoon normaal en onder het mom van ''wie niet waagt, wie niet wint''? Misselijkmakend.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-5-2020 om 10:22 zei Erwin.:

Het feit dat ie zich er zo druk om maakt is alleen de angst dat AZ wel eens in het gelijk gesteld kan worden, anders lach je er gewoon om

Oh nee, deze juridisch onderlegde jongen weet dat dit volkomen kansloos is. Ik kan alleen heel slecht tegen dit soort stiekeme gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Regis:

Solidariteit in Nederland komt blijkbaar vanuit 1 club.       Ajax die rond de 7,5 miljoen gaat bijdragen.. Rest van de top 4 zit maximaal op 5 ton.   

Citaat

Waar Ajax drie miljoen euro uit de aanstaande inkomsten uit de Champions League stort, daar brengen PSV, Feyenoord en AZ ieder 500.000 euro in in het solidariteitsfonds. Dat bedrag kan bij AZ hoger uitvallen als de Alkmaarders zich via de voorronde van de Champions League plaatsen voor de poulefase van het kampioenenbal.

Naast de Europese gelden storten Ajax, en PSV 250.000 euro naar de Eerste Divisie voor de inschrijving voor Jong Ajax, Jong PSV in die competitie. AZ betaalt 75.000 euro.

Al eerder spraken de directeuren Edwin van der Sar, Toon Gerbrands en Robert Eenhoorn af om een bedrag van 5% van de Europese inkomsten af te dragen aan de ECV voor realisatie van de veranderagenda. Voor Ajax komt dit neer op een bedrag van 2,4 miljoen euro. De afspraak is om dit drie jaar te doen.

Eerst goed lezen voordat je wat roept. Is zo afgesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trots op Ajax wel.
Ja maar vind het belachelijk. Zoiets moet vanuit de bond komen, niet vanuit de clubs. Waarom moeten deze clubs garant staan voor clubs die in zwaar weer zitten. Iets wat vaak het gevolg is van structureel wanbeleid, net als bij ons. Het is een mooi gebaar in deze uitzonderlijke tijd, maar vind dat de schat hemeltje rijke bond eigenlijk zou moeten compenseren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich wel goed hoor, want je wilt niet dat er opeens 5 eredivisieclubs omvallen. Maar wel een hele rare situatie natuurlijk dat de top 4 de rest moet financieren. 
Dat is ook zo, maar vind dat dat uit de KNVB had moeten komen. Waarom betaalt Ajax zoveel? Cl inkomsten?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Rossi:
20 uur geleden zei Barteh:
Op zich wel goed hoor, want je wilt niet dat er opeens 5 eredivisieclubs omvallen. Maar wel een hele rare situatie natuurlijk dat de top 4 de rest moet financieren. 

Dat is ook zo, maar vind dat dat uit de KNVB had moeten komen. Waarom betaalt Ajax zoveel? Cl inkomsten?

Bewijst eens te meer dat 80% van de Eredivisie en KKD geen goed beleid voert. Snap best dat clubs moeite hebben nu er geen inkomsten zijn, maar je merkt nu aan zoveel dingen dat veel voetbalclubs gewoon maar wat aankloten en totaal geen financiele buffer hebben.

Structureel goed en gedegen beleid kom je vrijwel nergens tegen (geldt overigens ook voor veel clubs uit het buitenland). En dat is hier toch best vreemd. Dacht dat de KNVB altijd strikte controles uitvoerde op de financien. Nu ik erover nadenk hoor je daar eigenlijk al geruime tijd niets meer over. Paar jaar terug had je nog dikwijls dat clubs van Categorie wisselden omdat ze hun beleid niet op orde hadden. Nu kom ik dat nooit meer tegen. Bestaat dat uberhaupt nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites