Lazy Geplaatst 26 maart 2020 Share Geplaatst 26 maart 2020 Op 24-3-2020 om 16:28 zei Sophomore: Hoezo eigenlijk? Dit seizoen zijn we mee bezig, lijkt mij zo eerlijk om dat af te maken. Volgend seizoen is slechts iets theoretisch, dat bestaat überhaupt nog niet. Beetje een filosofische invalshoek, maar ik zie daar zeker veel 'goed' in. Omdat er momenteel te weinig duidelijkheid is wat mogelijk gaat zijn. De KNVB zet in op 6 april, maar dan zijn we nog middenin de piek van het virus. Onverantwoord om dan te spelen, ook al speel je zonder publiek. Ga je na 1 juni moet je in amper 6 weken 8/9 duels spelen om de Eredivisie af te ronden én de play-offs te spelen (die ze om de een of andere reden nog niet eens geschrapt hebben). Dat kan simpelweg niet langer zijn omdat je ook met voorrondes Europees zit plus de start van het nieuwe vervroegde seizoen door het verschuiven van het EK. Ook al is het haalbaar door de mogelijke afvlakking van Corona is het onverantwoord om clubs en spelers tot half/eind juli te laten spelen en ze vervolgens binnen 2 weken aan het nieuwe seizoen te laten beginnen. Alhoewel; nu ik dit typ concludeer ik me dat spelers en clubs nu een soort van lange vakantie hebben door de stop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 1 april 2020 Share Geplaatst 1 april 2020 (bewerkt) De nog te spelen wedstrijden worden dus tot nadere orde uitgesteld. Deze beslissing schijnt voor veel ophef te zorgen bij fans en hoorde zelfs een bestuurder hier over zeuren. 1 april 2020 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 2 april 2020 Share Geplaatst 2 april 2020 (bewerkt) Overmars komt, gebaseerd op de quotes in het nos artikel (dreigen desnoods uit de competitie te stappen), over alsof hij ieder moment overspannen kan raken. Snap 't ook wel, want er schijnt een aardig tekort op de begroting te ontstaan bij Ajax als de transfermarkt instort vanwege Corona. En het afblazen voor de competitie is natuurlijk de grootste zekerheid op gegarandeerd groepsfase CL en bijbehorend geld. 2 april 2020 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 Goede zaak dat de club suit de Eredivisie steeds meer eensgezind gaan worden. De KNVB wordt enorm onder druk gezet door de UEFA om toch af te maken. Goed dat de clubs daar nu tegen in opstand komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 (bewerkt) 38 minuten geleden zei Lazy: Goede zaak dat de club suit de Eredivisie steeds meer eensgezind gaan worden. De KNVB wordt enorm onder druk gezet door de UEFA om toch af te maken. Goed dat de clubs daar nu tegen in opstand komen. Dat eensgezinde is gisteren aardig doorbroken. Schijnt dat er afgesproken was om met één mond te praten en als eredivisie een standpunt te hebben in overleg met KNVB over de scenario's over een paar dagen. Daar is Overmars doorheen gefietst met z'n uitlatingen. Hierna zijn alle clubs zo'n beetje gebeld door de kranten. Dat zo'n beetje iedereen wil stoppen is wel duidelijk, maar door de solo actie van Overmars is er veel onzekerheid gecreëerd, terwijl er juist duidelijkheid gewenst is. Zo heeft Fox aangegeven (hoorde ik op de radio), dat ze ongeveer 20 miljoen aan betalingen achterhouden, mocht de ECV zelf besluiten te stoppen. Bij RIVM aanwijzing zou, door overmacht, wel uitbetaald worden. Grote clubs kunnen dat verlies aan tv geld nog wel opvangen, maar er zullen genoeg clubs zijn die daardoor nog verder in de problemen komen. Overmars heeft voor zijn beurt gesproken, had moeten wachten op het overleg van over een dag of 3 met de KNVB en als eredivisie met één mond moeten praten. Het lijkt er erg op alsof hij (zeker gezien de meningen van andere clubs: Advies om te stoppen) in clubbelang de druk op de KNVB is gaan verhogen. Eens met je dat het goed is om tegendruk te geven tegen de UEFA, maar doe dat gezamenlijk als clubs en ga niet solo optreden. Citaat Ajax-directeur Edwin van der Sar heeft zich woensdag, aan het begin van de videocall met alle Eredivisie- en Keuken Kampioen Divisie-clubs en de KNVB, moeten verantwoorden voor de uitspraken van Marc Overmars. Met zijn interview in De Telegraaf verbrak Overmars een pact. De KNVB verzocht de 38 betrokken clubs om in de coronacrisis niet individueel de media op te zoeken. Overmars had daar echter geen boodschap aan en torpedeerde woensdagavond als eerste de plannen om de competitie in de zomer uit te spelen. AZ, PSV en een handvol andere clubs sloten zich later aan bij Ajax. Het zorgde donderdag voor een 'chaotische' vergadering, aldus de Gelderlander. Van der Sar, algemeen directeur van Ajax, werd aan het begin van de videocall zelfs ter verantwoording geroepen. Veel clubs irriteren zich aan het feit dat Overmars zonder overleg door muren wil breken, terwijl het nog niet zeker is wat de gevolgen zijn van per direct stoppen met de Eredivisie. Sjoerd Mossou van het Algemeen Dagblad schrijft dat Ajax ook een ander brandje moest blussen. 'Bij monde van directeur Edwin van der Sar nuanceerde Ajax gisteren (donderdag, red.) de suggestie van Overmars om desnoods zelf uit de Eredivisie te stappen.' 3 april 2020 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 “Uefa dreigt met Europese uitsluiting bij niet uitspelen competitie” tjonge jonge, wat een maffia organisatie is dat toch ook hè. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 50 minuten geleden zei MetalMichael: Eens met je dat het goed is om tegendruk te geven tegen de UEFA, maar doe dat gezamenlijk als clubs en ga niet solo optreden. Ach ik vind het goed dat iemand eindelijk ze bek durft open te trekken in plaats van allemaal ja en amen te zijn met de KNVB. Elke club denkt zo, alleen geen enkele durft of kan zich zo hard uit te spreken naar de KNVB. Uiteindelijk had ook alleen Ajax/Overmars dit kunnen doen. Als Ted van Leeuwen dit in de media had geroepen had geen haan er naar gekraaid, nu staat heel voetballend Nederland ineens op zijn kop omdat Ajax er mee wil kappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 Ze hebben bij Ajax grootheidswaanzin en denken natuurlijk in eigen belang, alle grote clubs zijn in paniek op Feyenoord na. En omdat de grote clubs het roepen betekent niet dat de gehele Eredivisie hetzelfde over denkt. RKC nog een jaar in de Eredivisie laten spelen zou bijvoorbeeld de ultieme competitievervalsing zijn. In mijn mening spelen ze alles binnen no time uit, puur uit financieel belang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 7 uur geleden zei Lazy: Ach ik vind het goed dat iemand eindelijk ze bek durft open te trekken in plaats van allemaal ja en amen te zijn met de KNVB. Elke club denkt zo, alleen geen enkele durft of kan zich zo hard uit te spreken naar de KNVB. Uiteindelijk had ook alleen Ajax/Overmars dit kunnen doen. Als Ted van Leeuwen dit in de media had geroepen had geen haan er naar gekraaid, nu staat heel voetballend Nederland ineens op zijn kop omdat Ajax er mee wil kappen. Dat lijkt me onzin. Ze hebben eerder afgesproken om met één mond te praten. Begin volgende week is er weer overleg tussen de clubs en de KNVB over de scenario's. Daar is Overmars nu tussendoor gefietst met z'n uitlatingen. Daar zijn de andere clubs begrijpelijkerwijs niet erg blij mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 Ik denk dat Ajax liever in een veilige situatie gewoon door speelt met de kans op een kampioenschap en eventuele spelers die goed spelen en daardoor meer waard worden zoals een Dest, Vd Beek of Onana dan dat ze nu stoppen en geen kampioen zijn en de CL in gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 1 uur geleden zei Sanel: Ze hebben bij Ajax grootheidswaanzin en denken natuurlijk in eigen belang, alle grote clubs zijn in paniek op Feyenoord na. En omdat de grote clubs het roepen betekent niet dat de gehele Eredivisie hetzelfde over denkt. RKC nog een jaar in de Eredivisie laten spelen zou bijvoorbeeld de ultieme competitievervalsing zijn. In mijn mening spelen ze alles binnen no time uit, puur uit financieel belang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 23 minuten geleden zei Barteh: Bij Sanel dacht je 5+ jaar terug nog dat hij misschien onvolwassen, naïef en dom was. Maar op deze leeftijd nog steeds zo posten daaruit kunnen we wel concluderen dat het gewoon een enorme mongool is. Ja tuurlijk, heb je een andere mening of zijn we hier in Nederland als een collectief tegen het uitspelen van de competitie? Ik zie dat ze in Engeland en Duitsland gewoon massaal willen spelen, zowel de spelers als fans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 1 uur geleden zei cimbomcu: Ik denk dat Ajax liever in een veilige situatie gewoon door speelt met de kans op een kampioenschap en eventuele spelers die goed spelen en daardoor meer waard worden zoals een Dest, Vd Beek of Onana dan dat ze nu stoppen en geen kampioen zijn en de CL in gaan. Ik denk dat Ajax gewoon heel erg bang is dat ze zonder Ziyech doormoeten, en dat ze daarom nogal blij zijn als ze er nu een punt achter kunnen zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 3 april 2020 Share Geplaatst 3 april 2020 Heb eerlijk gezegd nog geen overtuigdend motief gehoord achter het lekken van de KNVB, Ajax, AZ, PSV etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 9 april 2020 Share Geplaatst 9 april 2020 Op 3-4-2020 om 18:58 zei PJHoutman: Ik denk dat Ajax gewoon heel erg bang is dat ze zonder Ziyech doormoeten, en dat ze daarom nogal blij zijn als ze er nu een punt achter kunnen zetten. Lijkt me nogal logisch ja. Haal bij Feyenoord berghuis per 30 juni weg en dan mag Feyenoord blij zijn dat ze niet kunnen degraderen dit jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 9 april 2020 Share Geplaatst 9 april 2020 De KNVB heeft samen met sponsor ING en de Oranje-internationals een financieel steunpakket ter waarde van 11 miljoen euro opgezet voor alle Nederlandse voetbalclubs. Het pakket bestaat uit een combinatie van donaties, maatregelen en tegemoetkomingen, allemaal bedoeld om de financiële consequenties van de coronacrisis voor zowel de prof- als amateurclubs enigszins te beperken. Ajax hierin dus ook alweer de grootste inbreng. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 9 april 2020 Share Geplaatst 9 april 2020 3 uur geleden zei Elsjorro1990: Lijkt me nogal logisch ja. Haal bij Feyenoord berghuis per 30 juni weg en dan mag Feyenoord blij zijn dat ze niet kunnen degraderen dit jaar. ok? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 22 april 2020 Share Geplaatst 22 april 2020 Nu de Eredivisie officieel niet meer verder kan gaan, zijn er 3 vragen die opgebracht kunnen worden. Ik ben benieuwd naar jullie meningen, dus bij dezen even 3 stellingen. Stelling 1: AZ moet kampioen worden op basis van het 2 keer winnen van Ajax in de competitie. Stelling 2: Feyenoord moet het EL-ticket van de KNVB beker krijgen, PSV het ticket dat hoort bij Feyenoord's plek, en Utrecht (dus niet Willem II) het laatste Europese ticket behorende bij de play-offs. Stelling 3: RKC moet degraderen, maar ADO niet. Dat betekent dat Cambuur promoveert, maar De Graafschap niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 22 april 2020 Share Geplaatst 22 april 2020 1. Geen kampioen uitroepen. Afhankelijk van wat je met de competitie doet Europese tickets verdelen aan de hand van de huidige stand, of UEFA ranglijst (bij nietig verklaren / helemaal schrappen). 2. Utrecht / Willem II lijkt me voor de KNVB best een hoofdpijndossier kunnen worden. Maar eens. 3. Of 2 degradanten, of volgend jaar 20. Niet ineens halfbakken 1 om 1 gaan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 april 2020 Share Geplaatst 22 april 2020 Stelling 1 Onzin natuurlijk. De reglementen schrijven voor dat de stand eerst wordt beslist op doelsaldo en dan pas op onderling resultaat. Is uiteraard een discutabel punt, maar aangezien dit de regels staan zal Ajax eerste moeten worden en AZ tweede. Zou daar verder geen kampioenschap aan verbinden, maar wel voor de Europese plekken deze volgorde aanhouden. Stelling 2 Mee eens, al kan ik het goed begrijpen als Willem 2 hier werk van gaat maken. Stelling 3 Ook dat slaat nergens op. Regels schrijven hier voor dat er 2 degradanten zijn sinds dit seizoen. Dan kun je niet ineens die keutel intrekken en RKC wel laten degraderen en ADO Den Haag niet. Dus wat Michael zegt sluit in mij bij aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 22 april 2020 Share Geplaatst 22 april 2020 Stelling 1 Niet mee eens. Bij gelijke stand wordt normaal eerst het doelsaldo bekeken. Liever geen kampioenschap dit jaar en de Europese tickets verdelen op basis van de ranglijst. Stelling 2 Schrap de beker dit jaar en verdeel de tickets op basis van de ranglijst. Dan zou dus Willem 2 en niet Utrecht de ticket krijgen. Kwestie Willem 2/ Utrecht gaat nog wel lastig worden. Stelling 3 Niet mee eens. Ze mogen er allebei uit en de nummers 1/2 van de KKD mogen in de Eredivisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 22 april 2020 Share Geplaatst 22 april 2020 @FMNOOB maar Utrecht en Willem II staan in verliespunten gelijk. Met een beter doelsaldo voor Utrecht. Zie eigenlijk geen reden om Willem II boven Utrecht te kiezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 22 april 2020 Share Geplaatst 22 april 2020 Europese tickets uitdelen op basis van verliespunten, danwel loten tussen Utrecht en Willem II. Meest eerlijke. Geen kampioen uitroepen, want het seizoen is niet afgemaakt. Als je Utrecht de plek van de KNVB-beker geeft, dan schuift de competitie-plek toch sowieso door naar Willem II? Zou je deze verdeling krijgen: CL: Ajax+AZ. EL: Feyenoord, PSV, Utrecht, Willem II. Dat lijkt me op basis van de huidige ranglijst prima en fair voor iedereen. Degradatie, tja, wmb zou het niet hoeven omdat er eigenlijk niet echt een basis is om promovendi aan te wijzen. Het lijkt mij het meest fair om niet te promoveren en degraderen, aangezien dat in de amateurklasses ook niet is gebeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 22 april 2020 Share Geplaatst 22 april 2020 1. Zowel AZ als Ajax geen kampioen. Sowieso is op doelsaldo ook niet fair omdat beide clubs niet tegen dezelfde tegenstanders hebben gespeeld. Huidige stand aanhouden voor de Europese tickets. 2. Het maakt mij weinig uit. Willem 2 heeft het goed gedaan, Utrecht goed gedaan in de beker. Het is om het even. 3. Dikke onzin natuurlijk. Er promoveren er 2 en degraderen er 2. Niet nu eentje doen en de ander niet. Aangezien ze pas in oktober (waarschijnlijk) kunnen beginnen, zou ik iig geen competitie starten met 20 clubs. Complexe en vooral vervelende situatie. Een voetbalwedstrijd bezoeken zal niet meer hetzelfde zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 22 april 2020 Share Geplaatst 22 april 2020 4 uur geleden zei Rogier.: Stelling 1: AZ moet kampioen worden op basis van het 2 keer winnen van Ajax in de competitie. Nee. Er is geen kampioen. Voor de verdeling van de Europese tickets kun je best Ajax voor laten gaan op AZ vanwege recente prestaties en de KNVB-regels omtrent doelsaldo voor onderling resultaat, dat dan weer wel. Ik vind het alleen niet terecht om er een kampioenschap aan te verbinden, want de competitie is gewoon nooit afgerond. Wie weet wat er nog had kunnen gebeuren. 4 uur geleden zei Rogier.: Stelling 2: Feyenoord moet het EL-ticket van de KNVB beker krijgen, PSV het ticket dat hoort bij Feyenoord's plek, en Utrecht (dus niet Willem II) het laatste Europese ticket behorende bij de play-offs. Wat een clusterfuck is dit zeg Loten ofzo? Volgens mij ga je hier niet echt uitkomen zo... 4 uur geleden zei Rogier.: Stelling 3: RKC moet degraderen, maar ADO niet. Dat betekent dat Cambuur promoveert, maar De Graafschap niet. Of allebei wel, of allebei niet. Geen half-half geneuzel. Sowieso zit je ook met de nacompetitieplek, want Fortuna staat min of meer gelijk met Zwolle dus laat je die doorgaan ja of nee? Maar qua rechtstreekse degradatie of allebei wel of allebei niet dus. Liefst allebei niet met twee promovendi en dan het komend seizoen vier rechtstreekse degradanten en één nacompetitieplek (of drie om twee, of twee om drie, whatever)... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten