Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden zei Rossi:

Prima beslissing

Nummers 17 en 18 degraderen aankomend seizoen rechtstreeks uit Eredivisie

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/nummers-17-en-18-degraderen-aankomend-seizoen-rechtstreeks-uit-eredivisie~aee6abde/

Europees spelende clubs staan deel inkomsten af

Dit is alleen weer zo belachelijk he.  Kunnen Ajax en PSV straks alsnog alles voor die schijtploegen gaat betalen.     Ook weer een mooi nietszeggend herenakkoord gesloten zie ik :D  lekker voor de bühne. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Regis:

Dit is alleen weer zo belachelijk he.  Kunnen Ajax en PSV straks alsnog alles voor die schijtploegen gaat betalen.     Ook weer een mooi nietszeggend herenakkoord gesloten zie ik :D  lekker voor de bühne. 

Dat is vooral om clubs te stimuleren af te stappen van het kunstgras, wat in mijn optiek dan weer een goede ontwikkeling is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is alleen weer zo belachelijk he.  Kunnen Ajax en PSV straks alsnog alles voor die schijtploegen gaat betalen.     Ook weer een mooi nietszeggend herenakkoord gesloten zie ik [emoji3]  lekker voor de bühne. 
Ik postte het voor de update met allerlei andere zaken. Zou het artikel even opnieuw door moeten lezen. Aanvankelijk ging het alleen over 17 en 18 degraderen en 1 en 2 promoveren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zorgt twee directe degradanten ervoor dat de beste teams in de Eredivisie spelen?
Neem aan dat de twee beste uit de KKD wordt bedoeld. Is natuurlijk ook zo dat de nr 2 doorgaans sterker is dan de nr 10, periodekampioenen enzo is complete onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Rossi:

Neem aan dat de twee beste uit de KKD wordt bedoeld. Is natuurlijk ook zo dat de nr 2 doorgaans sterker is dan de nr 10, periodekampioenen enzo is complete onzin.

ja, maar bijvoorbeeld testwedstrijden tussen nummer 17 uit Eredivisie en nummer 2 uit KKD zou ook kunnen, kan je ook zien of dat KKD werkelijk beter is dan de huidige Eredivisie laagvliegers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, maar bijvoorbeeld testwedstrijden tussen nummer 17 uit Eredivisie en nummer 2 uit KKD zou ook kunnen, kan je ook zien of dat KKD werkelijk beter is dan de huidige Eredivisie laagvliegers.
Dat lijkt me niet nodig. Het huidige systeem is verre van ideaal. Het liefst zie ik het Engelse model. 3 degraderen, 2 direct promoveren, 1 via playoffs en dan ook uitdoelpunten niet dubbel tellen. Maar bij gelijkspel verlengen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rossi:
4 minuten geleden zei Aaron21:

Dat lijkt me niet nodig. Het huidige systeem is verre van ideaal. Het liefst zie ik het Engelse model. 3 degraderen, 2 direct promoveren, 1 via playoffs en dan ook uitdoelpunten niet dubbel tellen. Maar bij gelijkspel verlengen.

dat is niet het Engelse systeem, denk ik. maar je bedoelt 16 tegen 3 dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo niet ? Daar degraderen de laatste 3. In de championship promoveren nr 1 en 2. Nr 3, 4, 5 en 6 spelen playoffs. Uitdoelpunten niet volgens Europees model dus 1-2 en 0-1 en het is verlengen ipv degene die 1-2 wint door. En finale een wedstrijd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Rossi:
15 minuten geleden zei Aaron21:

Hoezo niet ? Daar degraderen de laatste 3. In de championship promoveren nr 1 en 2. Nr 3, 4, 5 en 6 spelen playoffs. Uitdoelpunten niet volgens Europees model dus 1-2 en 0-1 en het is verlengen ipv degene die 1-2 wint door. En finale een wedstrijd.

ah, op die manier bedoel je. da's alsnog bullshit dan he, waarom zou de 6e in de stand nog kans mogen maken op promotie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste 3 degraderen alleen doen als je met 20+ teams speelt, anders vind ik het te ingrijpend. Bovendien is de spanning helemaal onderin snel weg. Dat zag je dit seizoen oa bij een Chievo en Huddersfield. 

Dat clubs met een internationale jeugdopleiding niet bij elkaar gaan snoepen klint leuk natuurlijk. Maar staat die status zwart op wit en kunnen clubs dat niet makkelijk omzeilen door tussenstations te gebruiken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ah, op die manier bedoel je. da's alsnog bullshit dan he, waarom zou de 6e in de stand nog kans mogen maken op promotie?
Ene kant wel. Maar zie dat liever dan een nummer 10 die promoveert. De nummer 16 tegen de nummer 3 is ook een prima oplossing hoor.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Chiemel:

Laatste 3 degraderen alleen doen als je met 20+ teams speelt, anders vind ik het te ingrijpend. Bovendien is de spanning helemaal onderin snel weg. Dat zag je dit seizoen oa bij een Chievo en Huddersfield. 

Dat clubs met een internationale jeugdopleiding niet bij elkaar gaan snoepen klint leuk natuurlijk. Maar staat die status zwart op wit en kunnen clubs dat niet makkelijk omzeilen door tussenstations te gebruiken? 

Maakt geen reet uit omdat spelers zelf alsnog vrij zijn om niet door te gaan bij hun huidige club en over te stappen naar een ander..  Laatst nog een jongen die niet verder wou bij Feyenoord en nu naar Ajax komt.  En als ze een contract hebben betaal je gewoon een dubbele opleidingsvergoeding.  Gaat dus werkelijk waar niks veranderen omdat Ajax en PSV die bedragen lachend neertellen en iedere dus vrij is om te veranderen van club 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dat nieuwe systeem gassen PSV en Ajax 5,8 miljoen moeten afstaan na dit seizoen. Dus zo'n 350.000 per club, kan een club toch leuk 1 a 2 transfervrije spelers voor halen. 
Zou wel graag zien dat dit geld naar onderhoud van/overgang naar echt gras gaat. Is de situatie prima dat het dan geïnvesteerd mag worden in andere zaken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rossi:

Waarom? Op welke manier wordt de Eredivisie daar beter van?

Volgens mij, als je echt de sterkste Eredivisie wilt, zou je alle degradatie volgens een play-off systeem moeten doen. Op die manier promoveren alleen teams die beter zijn dan de huidige Eredivisieteams.

Ben daar niet voor, maar dat past wel bij het argument 'beste teams in de Eredivisie'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Regis:

Eindelijk zijn we af van Excelsior. Top dag.. Nu toch wel hopen dat het Eagles ipv RKC gaat worden. 

Een van de weinige kleinere clubs met solide beleid. Razend knap dat ze het zolang hebben uitgehouden in de eredivisie. Snap dat je het kunstgras daar niks vindt, maar op basis van beleid zou je ze toch eredivisie gunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Rossi:
11 minuten geleden zei Regis:
Eindelijk zijn we af van Excelsior. Top dag.. Nu toch wel hopen dat het Eagles ipv RKC gaat worden. 

Had graag naar Den Bosch gegaan. Eagles is ook wel leuk dus heeft ook mijn voorkeur nu net als Sparta

Den Bosch had ook prima geweest inderdaad.  Prima uitvak zo te zien. 

5 minuten geleden zei MetalMichael:

Een van de weinige kleinere clubs met solide beleid. Razend knap dat ze het zolang hebben uitgehouden in de eredivisie. Snap dat je het kunstgras daar niks vindt, maar op basis van beleid zou je ze toch eredivisie gunnen.

Niet alleen het kunstgras. Is met Sparta en Feyenoord gewoon in dezelfde stad een club waar weinig in zit. Hebben ook totaal geen achterban en menig amateurclub heeft een groter/beter complex. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Regis:

Den Bosch had ook prima geweest inderdaad.  Prima uitvak zo te zien. 

Niet alleen het kunstgras. Is met Sparta en Feyenoord gewoon in dezelfde stad een club waar weinig in zit. Hebben ook totaal geen achterban en menig amateurclub heeft een groter/beter complex. 

En dan toch 5 jaar op rij eredivisie spelen met een doorgaans prima elftal op de been, zonder daarbij over je financiële grenzen te gaan. Als je dan een Twente ziet promoveren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites