Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Regis:

Alleen de handsbal van Nico.  Huntelaar deed bij de goal niets fout. Had wel direct rood mogen krijgen daarna. 

Groningen mocht de eerste helft ook niet klagen.  Onterecht afvlaggen van Ziyech, duw in de rug bij De Ligt en nog wel een aantal overtredingen die zeker met een kaart mochten worden bestraft. 

Jij hoopt vast en zeker dat ADO morgen 15-0 verliest? 

Elleboog op Te Wierik ook nog 2e helft. En de treffer tja ik vind Huntelaar niet vrij uit gaan. Maar of het echt zwaar genoeg is voor af te fluiten weet ik niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei komodo25:

Elleboog op Te Wierik ook nog 2e helft. En de treffer tja ik vind Huntelaar niet vrij uit gaan. Maar of het echt zwaar genoeg is voor af te fluiten weet ik niet 

Ff je Groningen bril af dan komodo. Bij die goal gebeurd er daadwerkelijk heeeeeeelemaal niks. Op het moment dan handwerker begrijpt dat hij word afgetroefd, doet die een of andere halfslachtige poging tot een schwalbe hopende dat de scheids er in mee gaat.

lachwekkend slecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei komodo25:

Wat doet Huntelaar in jouw ogen dan? Ben wel benieuwd. Ik zie namelijk wel dat als je héél streng bent, je zegt dat die arm om Handwerker heen niet kan, maar Handwerker heeft in dat geval even goed zijn arm om Huntelaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hwb:

Wat doet Huntelaar in jouw ogen dan? Ben wel benieuwd. Ik zie namelijk wel dat als je héél streng bent, je zegt dat die arm om Handwerker heen niet kan, maar Handwerker heeft in dat geval even goed zijn arm om Huntelaar.

Volgens mij zeg ik ook dat ik mij afvraag of het zwaar genoeg is. Moet wel zeggen dat ik via telefoon keek dus niet al te groot beeld. Maar volgens mij hoort die hand van huntelaar daar niet. Maar als handwerker hem ook vast pakt is het terecht dat het doorgaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zeg ik ook dat ik mij afvraag of het zwaar genoeg is. Moet wel zeggen dat ik via telefoon keek dus niet al te groot beeld. Maar volgens mij hoort die hand van huntelaar daar niet. Maar als handwerker hem ook vast pakt is het terecht dat het doorgaat
Laten we het zo stellen, andersom wordt ie afgekeurd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rossi:
1 uur geleden zei komodo25:

Laten we het zo stellen, andersom wordt ie afgekeurd

Dat idee had ik ook. Zelfde als met de handsbal en die elleboog op Te Wierik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou laten ze bij PSV de kansen op een ruime zege echt liggen. Vooral die 2 voorin die altijd met hun eigen show bezig zijn, maar wat is dit ADO waardeloos in balbezit zeg:-D
Welk balbezit? Twee leuke resultaten geboekt met alle geluk van de wereld, ja ook die 5-0. In een hoop opportunisme verlengd met Groenendijk waardoor we nog langer tegen inspiratieloos voetbal aankijken. Tenzij El Khayati of Becker een ingeving heeft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Rossi:
23 minuten geleden zei Regis:
Nou laten ze bij PSV de kansen op een ruime zege echt liggen. Vooral die 2 voorin die altijd met hun eigen show bezig zijn, maar wat is dit ADO waardeloos in balbezit zeg:-D

Welk balbezit? Twee leuke resultaten geboekt met alle geluk van de wereld, ja ook die 5-0. In een hoop opportunisme verlengd met Groenendijk waardoor we nog langer tegen inspiratieloos voetbal aankijken. Tenzij El Khayati of Becker een ingeving heeft.

Hehe faire opmerking.  Die keepert van jullie heeft zn geld op PSV staan? Wat is die allemaal aan het doen bij die 2de en 3de goal man:-D

Ik zet alvast geld op dooddoeners van Bommeltje,  Dumfries en De Jong.  ''wij zijn de winnaar van het weekend van we zijn een doelpunt ingelopen'' 

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe faire opmerking.  Die keepert van jullie heeft zn geld op PSV staan? Wat is die allemaal aan het doen bij die 2de en 3de goal man:-D

Deze man is zogenaamd beter dan Groothuizen. Bij AZ stond Zwinkels ook al te schutteren door bijv achter de goallijn te keepen, iets wat hij vaker doet (ik dacht nac thuis)

Oke die Groothuizen begon slecht aan het seizoen maar ik had hem lekker laten staan. Prima jonge keeper, neem de foutjes voor lief. Maar omdat hij bij Ajax vandaan komt wordt hij, net als Becker, verguisd door een groot deel van de supporters. Terwijl dit toch spelers zijn met een eventuele transferwaarde, daar waar Beugelsdijk en consorten nul vertegenwoordigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei komodo25:

Dat idee had ik ook. Zelfde als met de handsbal en die elleboog op Te Wierik

Waar komt toch altijd vandaan dat scheidsrechters altijd in het voordeel van Ajax fluiten? Tenzij je dit echt aan kan tonen, waarvan ik vrij zeker weet dat je dat niet kan, ga ik dit toch echt pertinent onzin noemen. Higler liet zeker al het hele duel zoveel fysieke (en onreglementaire) duels doorgaan die in het voordeel waren van Groningen. Een voorbeeld; het bewust van achter op de benen trappen bij Frenkie de Jong. Dit heb ik meerdere keren gezien. Tja, als Handwerker dan gaat liggen zodra z'n nekharen alleen maar worden geaaid dan is het begrijpelijk dat er niet gefloten wordt. Los van het feit of dit wel of niet een overtreding is. Wat het niet is overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Rogier.:

Waar komt toch altijd vandaan dat scheidsrechters altijd in het voordeel van Ajax fluiten? Tenzij je dit echt aan kan tonen, waarvan ik vrij zeker weet dat je dat niet kan, ga ik dit toch echt pertinent onzin noemen. Higler liet zeker al het hele duel zoveel fysieke (en onreglementaire) duels doorgaan die in het voordeel waren van Groningen. Een voorbeeld; het bewust van achter op de benen trappen bij Frenkie de Jong. Dit heb ik meerdere keren gezien. Tja, als Handwerker dan gaat liggen zodra z'n nekharen alleen maar worden geaaid dan is het begrijpelijk dat er niet gefloten wordt. Los van het feit of dit wel of niet een overtreding is. Wat het niet is overigens.

Het valt misschien niet op als Ajax of feyenoord zijnde maar als bijna alle supporters van andere clubs zeggen dat er in discutabele momenten 9 van de 10 keer in het voordeel van de topclubs worden gefloten dan zou er vermoedelijk wel een kern van waarheid inzitten. Over het doelpunt wind ik mij nog het minst op. Gaat mij veel meer over de handsbal en de elleboog op Te Wierik 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

image.png.cc56863a1566a6f7cc7c21b69edc13fe.png

Deze drop ik even hier zo.

Ik kijk de meeste wedstrijden niet van andere teams (alleen samenvatting), en ik ben natuurlijk zelf ook enigszins subjectief als het gaat om Ajax, maar er wordt iig ook vaak genoeg tegen Ajax gefloten, dat zeker. Wat betreft de handsbal, was correcte beslissing. Wat er gebeurt in andere wedstrijden is irrelevant. Die elleboog had inderdaad rood kunnen zijn. 

Overigens ander leuk feitje. Als iemand zou weten dat er minder streng gefloten wordt voor het ene team, waar het doel is dat dit gelijk zou moeten zijn, wordt dit daarna vaak omgedraaid en wordt er strenger gefloten voor juist dat team. De KNVB onderzoekt dit soort dingen uiteraard zelf ook en als dit zo is, zou dat bekend zijn bij de scheidsrechters en zouden topclubs juist minder 'geluk' hebben met de scheids. Heb hier geen onderzoek van paraat, maar heb dit ergens eens gelezen voor in een andere situatie, maar dit behelst hetzelfde principe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei komodo25:

Er zijn al pingels voor minder gegeven. 

Ja precies. Prima dat hiervoor geen penal wordt gegeven, maar doe dat dan bij vergelijkbare situaties ook niet. 

En het roepen dat het geen 'bewuste' handsbal was, door de scheids en de baas ervan, is ook vreemd. Alsof bewust/onebwust het enige criterium is. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei komodo25:

Ze moeten recht lullen wat krom is. Eerst was het arm moest langs het lichaam zijn. Toen natuurlijke houding en nu is het ineens bewust.. Moeten gewoon 1 duidelijke regel hanteren hands is hands. Ben je van al dat gezeik af 

Het probleem is dat je dan hockey-taferelen krijgt. Elke bal op de hand is strafschop, dus op het handje mikken dan maar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Kelvin:

Het probleem is dat je dan hockey-taferelen krijgt. Elke bal op de hand is strafschop, dus op het handje mikken dan maar. 

ja, dan krijg je weer vooroorlogse scores. 

in hockey is er tenminste nog enige uitdaging om een strafcorner om te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites