Jump to content
Richarð.

Formule 1

Recommended Posts

_O_ :< 

Max, wat een geweldige race zeg. Red Bull ook fantastisch gedaan, elke keer op juiste moment naar binnen en snelle stops.

Kvyat op het podium, ook heel mooi. Is hem wel gegund na alles rondom hem de laatste jaren. Jammer dat Stroll nog van het podium werd gereden maargoed.

Helemaal niks in Mercedes. Ook wel eens tof.

Wat een fantastische race. Jammer dat Vettel uiteindelijk nog 2e werd, podium met Kvyat en Stroll was bizar geweest. Maar man man, genoten van begin tot eind.

Gebeurde zo veel dat het nauwelijks in beeld was. Op een gegeven moment won Gasly ineens 2 posities in 15 seconden ofzo. Vettel ook een keer. Allebei niet in beeld geweest wat er nou gebeurde, omdat er nog 16 andere dingen waren op dat moment ook. Bizar.

En Hamilton over de boordradio "Where have we gone" ofzo. Als het team ballen had gehad, hadden ze gezegd dat het misging vanaf het moment dat hij in een SC-situatie zijn neus eraf reed en verkeerd de pits in dook.

Beide Alfa's zijn teruggezet naar plek 12 en 13. Hamilton dus 9e en..... Kubica 10e!

Edited by Satyr

Man man man wat was dat genieten zeg. Puntje van de stoel de hele wedstrijd! Gebeurde zoveel dat ik na afloop de race niet eens kon samenvatten voor een vriend van mij :-D 

En man Max, wat een held weer. Zoveel chaos en dan toch weer als enige zich staande houden. Zo knap. En als laatste Red Bull, wat een strategische geweldenaars zijn dat zeg! 

Nu op naar het Mickey Mouse baantje Hungaroring en hopen op weer wat spektakel en strijd voorin, terwijl het middenveld binnen een 10e van elkaar ook chaos is. Het seizoen komt eindelijk een beetje los!

4 uur geleden zei Lazy:

Het seizoen komt eindelijk een beetje los!

Eigenlijk sinds Frankrijk alleen maar mooie races volgens mij.

RB overigens weer het eigen pitstoprecord van vorige week weer verbroken, van 1.91 naar 1.88.

Edited by 007mark

45 minuten geleden zei 007mark:

Eigenlijk sinds Frankrijk alleen maar mooie races volgens mij.

RB overigens weer het eigen pitstoprecord van vorige week weer verbroken, van 1.91 naar 1.88.

Ja na die race is de dominantie van Mercedes verdwenen. Mooi man, eindelijk weer een beetje vechten. En dat middenveld is natuurlijk helemaal om van te watertanden. In Q1 zit dat in sommige gevallen vanaf plek 7 tot plek 18 (los van de Williams) binnen 2 tienden van elkaar. 

Hamilton was twee keer under investigation, maar ik heb maar één straf gezien. Heb ik nou die tweede gemist of was er geen tweede straf? 

6 minuten geleden zei delichris:

Hamilton was twee keer under investigation, maar ik heb maar één straf gezien. Heb ik nou die tweede gemist of was er geen tweede straf? 

Tweede was die te langzaam rijden tijdens safety car maar bleek een fout in het systeem te zijn kwa delta tijden waarbij iedereen in ronde 3 zat maar Hamilton nog in 2.

3 minuten geleden zei Jeroen.:

Tweede was die te langzaam rijden tijdens safety car maar bleek een fout in het systeem te zijn kwa delta tijden waarbij iedereen in ronde 3 zat maar Hamilton nog in 2.

Dankje. Ik had het niet meegekregen dat die was opgeheven.

Mooi man. Ben zelf eigenlijk vlakbij dit weekend (Balaton), maar kwamen pas paar weken geleden achter dat GP van Hongarije dan precies is haha

Veel plezier.

Wauw.

Dat Gasly eruit gaat snap ik ergensnog, maar nu gooi je weer een rookie in het diepe.

Had wel verwacht dat ze Gasly in elk geval het seizoen zouden af laten maken. Maar al met al terecht beslissing. Gasly kan duidelijk de druk niet aan en hij is te vroeg gebracht. 

Hopen dat Albon het wel aankan, anders slaan ze een flink modderfiguur bij Red Bull. 

Wat had RB anders moeten doen? Weer Kvyat terughalen?

Ik had nog liever Norris dan Albon gezien, maar dat zal contracttechnisch wel lastig zijn, Norris zit bij Mercedes geloof ik.

Snap deze keuze wel. Nu geef je Albon de kans om het te laten zien in dezelfde auto. Kun je op basis daarvan een keuze maken wie je erin wilt hebben in 2020. Lijkt erop gefocust dat RB in 2020 dus echt wil knallen met deze auto, en dit jaar meer als een verbeterjaar zien. Dan heeft een shortterm-oplossing als Kvyat toch niet veel zin.

Had zelf verwacht dat het Kvyat zou worden inderdaad. Albon lijkt mij er ook nog niet klaar voor.