Jump to content
Richarð.

Formule 1

Recommended Posts

4 minuten geleden zei Hwb:

De zachte band zou sneller moeten zijn dan de medium toch? Want de top-5 (op medium) rijdt gewoon weg bij Gasly (op soft).

Krijg je met een middelmatige coureur. Bakt er vrij weinig van tot nu toe bij Red Bull

Nou daar zet je dan een wekker voor. Wat een ongelofelijk saaie optocht. Buiten 1 rondje Max vs. Vettel helemaal niks te zien voorin. Zelfs hey middenveld saai vandaag.

Jezus wat een kutrace zeg. Heb em niet eens afgekeken en ben gewoon lekker gaan slapen.

Bij hoge uitzondering de race gemist, maar mis er niks aan zo te lezen.

Volgende is gelukkig Baku, die was de laatste twee jaar enorm spectaculair.

Op 1-4-2019 om 13:05 zei Satyr:

De grote vraag is: Wie gaat Gasly vervangen en wanneer?

Ik denk Albon na een race of 6, maar als het kan zou ik Norris halen. Ook na een race of 6.

Of Ocon, hahahaha

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/246740/sky-sports-analisten-linken-alexander-albon-aan-stoeltje-gasly?fbclid=IwAR2hJwNFRmkhvD1goKdE66XEFTs2OkCnCo_GQiRz8MdFiRX2i2PFWFnQdNc

Gasly mag toch echt wel gauw het gaspedaal vinden. Red Bull is nooit bang geweest om te wisselen.

Ja, maar Kvyat werd gewisseld niet omdat hij langzaam was (want dat was hij niet, anders hadden ze hem ook niet bij Toro Rosso teruggehaald), maar omdat hij veel fouten maakte. Gasly is misschien niet de snelste (tot nog toe), maar hij rijdt heel degelijk. De snelheid kan nog komen en hij is nog jong. Als ik Red Bull was zou ik in ieder geval het jaar met hem volmaken, want derde worden ze sowieso. 

Pierre Gasly start zondag uit de pits. Was niet aanwezig bij de weging van de auto's :cab:

Heerlijk dat Bottas even DRS op Russell krijgt, gun 't hem wel om niet weer gepakt te worden op teamorders ;c

Snap die strategie van Ferrari totaal niet om Leclerc zo lang buiten te houden. Verder saaie race natuurlijk en Mercedes 4e 1-2 finish. Gaat weer een lang seizoen worden.

3 uur geleden zei 007mark:

Snap die strategie van Ferrari totaal niet om Leclerc zo lang buiten te houden. Verder saaie race natuurlijk en Mercedes 4e 1-2 finish. Gaat weer een lang seizoen worden.

Wat moest Ferrari anders? De Softs konden niet lang mee, waarom denk je dat iedereen zo vroeg in de race pitte? Als ze Leclerc eerder hadden gepit had hij 2 stops moeten maken. 

8 uur geleden zei 007mark:

Omdat hij nog naar soft moest, moest hij tenminste op 35 rondes komen wilde hij het uit kunnen rijden. Uiteindelijk bleek dat duidelijk de verkeerde strategische keuze te zijn.

Anyhoo; wederom een saaie race voorop. De 2 Mercedessen zijn gewoon te snel en kunnen door niemand bijgehouden worden momenteel. Hopen dat de upgrades op de RB in Spanje net iets beter zijn dan de upgrades van Mercedes en Ferrari, anders wordt het een saai en roemloos seizoen voor Max.

Toch vind ik het wel heel leuk om te zien dat Bottas nu echt een titelkandidaat lijkt en zelfs voorligt op Hamilton. Ik ben benieuwd hoe dat de rest van het jaar zal verlopen. 

Ik hoop ook echt dat Bottas het lang vol gaat gouden. Maar in 2017 (zn eerste seizoen bij Mercedes) donderde het na de zomerstop aardig in elkaar toen. 

Weet niet of mensen het interessant vinden maar morgen om 16.00 begint de Formule W series op Ziggo Sport.

Sterke rondes van Bottas zeg, allebei de runs in Q3 en snelste in Q2 sneller dan Hamiltons snelste. Pfoe. Wordt nog een leuke strijd dit seizoen als 'ie de race pakt morgen.