Jump to content
Richarð.

Formule 1

Recommended Posts

Als McLaren op tijd een team daar op de been krijgt wel denk ik.

 

Over Indycar gesproken, gister weer een zware crash geweest daar. Robert Wickens dit keer het slachtoffer. Beide benen gebroken, gebroken arm, schade aan zijn rug en bloedingen in zijn longen.

Edited by Justin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainz > McLaren

Gasly > Red Bull

 

 

Is het hier nu echt zo dood dat niemand het hier over heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg het allemaal op de voet, haha, post er alleen niks over.

 

Er schijnen ook problemen te zijn voor Force India. Misschien kunnen ze in Spa zelfs niet eens meedoen, omdat Stroll technisch gezien alle middelen bezit van het team, maar Force India de licentie heeft (ik hoop dat ik alles zo goed verwoord heb. En anders lees je gewoon dit). Dat moet juridisch allemaal uitgezocht worden voordat Spa begint, maar het is maar de vraag of het lukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same. Benieuwd naar het duo bij Toro Rosso. Hartley kan je eigenlijk bijna niet aan vast houden, maar 2 nieuwe coureurs daar lijkt me ook risicovol. Eventueel kans voor Richard Verschoor in dat scenario, al lijkt me dat wat vroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschoor zit allang niet meer bij Red Bull en heeft ook lang niet genoeg licentiepunten.

 

Er gaan geruchten over een rentree van Jean-Eric Vergne of Sebastien Buemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm dacht toch echt dat ie het goed deed als ik de berichten een beetje volgde. Vergne en Buemi zie ik niet snel gebeuren overigens, onderbuikgevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had Verstappen destijds wel genoeg licentiepunten dan?

 

Toen bestond dat systeem nog niet. Toen hoefde je geloof ik alleen een dubbele raceafstand af te leggen om die licentie te krijgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag een mooi overzichtje op Reddit, omdat er de laatste weken zo veel gebeurd is:

 

Since the last Grand Prix:

  • Sergio Perez triggered administration for Force India to try to save the jobs of the team's employees
  • Renault have signed Daniel Ricciardo from under Red Bull for 2019
  • Fernando Alonso has [totally not] announced his retirement from Formula One at the end of the year
  • McLaren have signed Carlos Sainz to replace the [not] retiring Alonso
  • Pierre Gasly has been signed to race for Red Bull in his second F1 season
  • Brendan Hartley's career looks likely to continue for another year
  • Lawrence Stroll has bought out the assets of Force India, most likely to further Lance's career
  • The prospect of Lance moving to Force India threatened the seat of either Perez or more likely Ocon
  • Sergio Perez announced that he had an agreement in principle to race for Force India in 2019 alongside Stroll
  • Force India became Racing Point, but Racing Point still doesn't have an entry
  • Force India has been disqualified from the Constructors Championship
  • Racing Point Force India has been admitted to the Constructors Championship with 0 points
  • Stroll is pencilled in to join Racing Point from Monza creating a vacancy at Williams
  • The Kubica hype train has departed, next scheduled stop is at Monza
  • McLaren are favourites to take the now unemployed Ocon from Monza
  • One of Stoffel Vandoorne and Alonso is about to line up for probably their final Grand Prix at Spa
  • Kimi Raikkonen survives to race another year

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik daarin mis is wie Stroll dan moet opvolgen bij Williams, of gaat daar de Kubica-hype over. Zou wel heel tof zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik daarin mis is wie Stroll dan moet opvolgen bij Williams, of gaat daar de Kubica-hype over. Zou wel heel tof zijn.

 

Dat zal inderdaad waarschijnlijk Kubica zijn, maar volgens mij is er daarover nog niets bevestigd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder dat Mercedes in ruil voor goedkopere motoren Esteban Ocon of George Russell gaat stallen. Maar Ocon wordt dus bij McLaren genoemd, dus diel ijkt af te vallen. Maar Mercedes ziet ook veel in Russell dus goeie kans dat ze die er neer zetten. En het is afwachten of Sirotkin blijft, al denk ik wel. Williams kan elke cent gebruiken, zeker nu Stroll zijn geld verdwijnt.

 

Overigens heb ik het nu wel over 2019, kan best dat ze Kubica het seizoen af laten maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het spektakel in ronde 1 na een dodelijk saaie GP.

 

Wat vinden jullie trouwens van die DRS? Gaat het niet enorm ten koste van inhaalacties en gevechten om posities?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat vinden jullie trouwens van die DRS? Gaat het niet enorm ten koste van inhaalacties en gevechten om posities?

 

Het creeërt inhaalacties, wat de bedoeling van DRS is, maar iemand makkelijk voorbij rijden op een recht stuk is alles behalve spectaculair. Het verhoogt dus de kwantiteit van inhalen, maar vermindert, imo, de kwaliteit ervan. Te weinig rijders die proberen iemand eruit te remmen, wat meestal een spectaculaire inhaalactie is, omdat ze liever voor de veilige optie gaan door iemand simpel met DRS in te halen op een recht stuk. Je bent als rijder ook gewoon (bijna) kansloos als er iemand achter je zit met DRS. Zie Checo vandaag tegenover Max. Verdedigt de binnenkant, maar Max kan makkelijk buitenom, omdat 'ie simpelweg meer snelheid heeft. Waar normaal gesproken een Force India veel meer snelheid heeft, gezien de Mercedes motor. Zeker tegenover de Renault motor van Red Bull dit jaar.

Edited by Richarð.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar creëert het meer inhaalacties? In principe is een rijder die achterop komt sneller, daar verandert de DRS niets aan. Met DRS is hij er zoals jij zegt meteen voorbij, dus heeft hij aan 1 inhaalactie voldoende. Zonder DRS zou hij wellicht meer inhaalacties nodig hebben om er voorbij te komen, waardoor je meer inhaalacties in een race ziet. Alleen mislukken ze ook nog wel eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar creëert het meer inhaalacties? In principe is een rijder die achterop komt sneller, daar verandert de DRS niets aan. Met DRS is hij er zoals jij zegt meteen voorbij, dus heeft hij aan 1 inhaalactie voldoende. Zonder DRS zou hij wellicht meer inhaalacties nodig hebben om er voorbij te komen, waardoor je meer inhaalacties in een race ziet. Alleen mislukken ze ook nog wel eens.

 

"Interessant om te zien is dat het aantal inhaalmanoeuvres vanaf 1980 eigenlijk steeds verder afneemt, wat te maken heeft met de toenemende rol die aerodynamica in de F1 speelt. Vanaf 2009 gaat de grafiek steil omhoog en da’s inderdaad het gevolg van de introductie van DRS."

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/inhaalacties-in-de-formule-1-een-cijferoverzicht-96869

 

Het creërt dus meer inhaalacties, ja. En door de zogenoemde "vuile lucht" achter de auto is een auto die achterop komt vaak niet sneller. En zonder DRS zie je meer pogingen tot inhalen, omdat je niet kan vertrouwen dat je er met DRS op een recht stuk voorbij gaat, maar niet meer inhaalacties, omdat dat volgens mij wordt gezien als een geslaagde actie. Als je het snapt.

 

Alleen kan de F1 tegenwoordig bijna niet zonder DRS, omdat de auto's simpelweg te breed zijn en te veel aerdynamische "bullshit" bevatten dat ze nauwelijks vlak achter elkaar kunnen rijden en dus moeilijker in te halen zijn. De circuits zijn daarvoor ook te smal. Daarom willen ze voor volgend seizoen ook een simpelere voorvleugel hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hoezo is een rijder die achterop komt sneller?

 

Omdat die 9/10 keer eerst een gat heeft dichtgereden. Anders zou hij namelijk niet achterop komen bij de auto voor hem, maar de auto voor hem wegrijden.

 

Het creërt dus meer inhaalacties, ja. En door de zogenoemde "vuile lucht" achter de auto is een auto die achterop komt vaak niet sneller. En zonder DRS zie je meer pogingen tot inhalen, omdat je niet kan vertrouwen dat je er met DRS op een recht stuk voorbij gaat, maar niet meer inhaalacties, omdat dat volgens mij wordt gezien als een geslaagde actie. Als je het snapt.

 

Alleen kan de F1 tegenwoordig bijna niet zonder DRS, omdat de auto's simpelweg te breed zijn en te veel aerdynamische "bullshit" bevatten dat ze nauwelijks vlak achter elkaar kunnen rijden en dus moeilijker in te halen zijn. De circuits zijn daarvoor ook te smal. Daarom willen ze voor volgend seizoen ook een simpelere voorvleugel hebben.

 

Oke, ik gebruikte dus inhalaties waar ik inhaalpogingen bedoelde. Zonder DRS is inhalen semi-onmogelijk in de huidige F1, dus zie je wel inhaalpogingen, maar zijn die vrijwel altijd kansloos.

 

Een soort Catch-22 eigenlijk: zonder DRS wordt er niet meer ingehaald, met DRS is inhalen een koud kunstje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben tegenstander van DRS. Maak het inderdaad veel te makkelijk om in te halen. Dan heb ik liever dat de aerodynamica op een manier wordt ingesteld, dat het makkelijker is om achter je voorganger aan te rijden in de bochten. Ook als dit per ronde eventueel 2 seconden langzamer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke, ik gebruikte dus inhalaties waar ik inhaalpogingen bedoelde. Zonder DRS is inhalen semi-onmogelijk in de huidige F1, dus zie je wel inhaalpogingen, maar zijn die vrijwel altijd kansloos.

 

Een soort Catch-22 eigenlijk: zonder DRS wordt er niet meer ingehaald, met DRS is inhalen een koud kunstje.

 

Ja, precies. Al kunnen goede rijders het natuurlijk wel. Zie Ricciardo in China dit jaar of de race in Brazilië van Max, waar er, vanwege de regen, geen DRS was. Maar puur op de kwaliteit van Max hij vrijwel iedereen inhaalde.

 

Ik ben tegenstander van DRS. Maak het inderdaad veel te makkelijk om in te halen. Dan heb ik liever dat de aerodynamica op een manier wordt ingesteld, dat het makkelijker is om achter je voorganger aan te rijden in de bochten. Ook als dit per ronde eventueel 2 seconden langzamer is.

 

Red Bull houdt natuurlijk alle vermindering van de aerodynamica tegen, maar ik hoop ook dat dat veranderd wordt. Ook omdat de auto's er niet mooier op worden.

Edited by Richarð.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt er nu toch op dat Leclerc naar Ferrari gaat, Giovinazzi zijn plek bij Sauber inneemt en dat Kvyat voor een rentree bij Toro Rosso staat. Dat laatste lijkt me nog de grootste verrassing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...