Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Hwb:

Enige manier om iets van spektakel te krijgen in races (regulier of sprint) is starten in omgekeerde volgorde van de WK-stand. Maar dat gaat niet gebeuren.

Dat zou kunnen als de sprintrace meer oplevert. Nu krijg je drie punten en dan is als 10e starten een straf. Dan kun je beter 8e/9e/10e worden en dan in de hoofdrace vooraan staan en dan die punten pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Jack Plooij. Wat een complete idioot blijft dat he. Gisteren al in het interview met Max en nu ook met Jos. Beginnen over de ramp in Limburg, Duitsland en Belgie en dan even zeggen dat het toch wel fijn zal zijn voor die mensen als Max wint. Dat maakt het toch een stik dragelijker. :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon de standaard inhaalacties bij de start is de enige vorm van actie geweest in die sprintactie, die heb je vandaag dus niet of minder, alleen Alonso die straks bij de start misschien ineens vierde rijdt. Dan heb je nog Perez van achter, maar dat had in een kwalificatie ook kunnen gebeuren. Nee, sprintraces voegen niets toe aan de sport, sterker nog de coureurs die hun auto outperformen in kwalificatie staan al weer bijna op de juiste plek. Spektakel krijg je er echt niet van. Niemand gaat risico nemen voor de hoofdrace. Je kon aan de reactie van Verstappen na de sprintrace al horen wat hij ervan vond. Veel coureurs zijn er zelf ook geen voorstander van en dat zijn toch degene die het uiteindelijk moeten doen. Je ziet dat zelfs al in de Formule 2 met dat nieuwe format dit jaar. In de sprintrace die de startvolgorde bepaald voor de volgende race nemen ze veel minder risico. Nee, ik vind de nog verdergaande veramerikanisering niet echt een heel goed idee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei 007mark:

Gadverdamme Lewis.

Hopelijk is Max okay. Stond te tollen op zijn benen geloof ik.

Ja het is echt een engnek. En degene die uitvalt is altijd de sjaak. Lewis krijgt geen straf of 5 seconden. Wint vervolgens makkelijker de race en loopt zo 25/26 punten in. 

Daarmee bedoel ik niet dat hij het met opzet doet. Maar meer dat zo’n straf van 5 seconden eigenlijk niet voldoende is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Richarð.:

Die vergeet sowieso altijd dat er nog 19 anderen meedoen aan de F1.

Dat sowieso maar dit beschrijven als opzet (lees: een moordpoging) vind ik gewoon schandalig en alle vorm van "journalistiek" te buiten gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei 19CH98:

Dat sowieso maar dit beschrijven als opzet (lees: een moordpoging) vind ik gewoon schandalig en alle vorm van "journalistiek" te buiten gaan. 

Is het ook. Hij voegt verder ook helemaal niks toe. Hij is, samen met Jack Plooij, de reden dat ik de voor- en nabeschouwing tegenwoordig maar skip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opzet? Nee dat geloof ik niet. Lewis staat wel onder volle druk, heeft eindelijk competitie. Maar Lewis zit hier 100% fout. Gisteren probeerde hij het buitenom en dat werkte niet. Binnendoor lukt helemaal niet. En natuurlijk rode vlag dus mag hij nog gratis pitten ook. Dit moest gewoon eens fout gaan tussen die 2, treurig. Waarschijnlijk 10 seconden straf ofzo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Richarð.:

Is het ook. Hij voegt verder ook helemaal niks toe. Hij is, samen met Jack Plooij, de reden dat ik de voor- en nabeschouwing tegenwoordig maar skip.

Volledig mee eens, daarnaast ook inderdaad dat er nog 19 andere coureurs meedoen. Russell is naar 14 gezakt (eigenlijk 15 natuurlijk) bijvoorbeeld maar nog geen woord over hoe dat gebeurd is bijvoorbeeld. 

EDIT: Dit vergelijken met Grosjean vind ik ook wel bijzonder om het lichtjes uit te drukken. 

bewerkt door 19CH98
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Richarð.:

Het is jammer dat ze niet besloten hebben om Rick in de pit te laten. Had zoveel meer toegevoegde waarde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Ja het is echt een engnek. En degene die uitvalt is altijd de sjaak. Lewis krijgt geen straf of 5 seconden. Wint vervolgens makkelijker de race en loopt zo 25/26 punten in. 

Daarmee bedoel ik niet dat hij het met opzet doet. Maar meer dat zo’n straf van 5 seconden eigenlijk niet voldoende is. 

Dit dus. Echt te kansloos voor woorden. Dit soort acties, om welke positie het dan ook gaat moeten gewoon veel zwaarder bestraft worden. Ook als het Max is die de fout maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De straffen zijn echt een lachertje. Je mag het niet zeggen, maar ik weet 1% zeker dat Lewis afgelopen nacht heeft overwogen wat de risico's zijn van een crashje. De straf overleeft hij wel, enige probleem is de schade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Satyr:

Wat is er, behalve gezond verstand, nu wat Red Bull tegenhoudt om vanaf nu hetzelfde te doen? Laat Perez zich verremmen oid. Of fake een probleem, laat je inhalen en knal 'm eraf ;)

Ik denk dat Singapore 2008 en de gevolgen daarvan algemeen bekend zijn in de wereld van de F1 dus dat ze dat niet zouden doen. Hoe je het wend of keert was hier namelijk geen opzet in het spel, tenminste ik kan het mij niet voorstellen dus dat is wel een belangrijk detail. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites