Jump to content

Formule 1 / Indycar etc.


Recommended Posts

We hebben in jaren niet zo'n spannend WK gehad en er komen nog geheid races waar de RB beter is dan de Merces. Ik ben ook heel benieuwd naar Monaco. Dat zou normaal een RB circuit moeten zijn met al die bochten en er kan weinig worden ingehaald.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vandaag: 12:25 1e vrije training F1 15:55 2e vrije training F1   Zaterdag: 11:20 1e Race F2 12:55 3e vrije training F1 15:15 Kwalificatie F1 17:45 2e Race F2

Posted Images

Ik kan mij oprecht niet herinneren dat een WK zo spannend was tussen rijders van verschillende teams. Sinds 2014 is Mercedes al oppermachtig en de jaren daarvoor werd RB 4x kampioen. Daar zaten wel spannende strijden tussen met o.a. Alonso maar ook dat voelt toch wel erg lang geleden. Nog verder terug had je dat jaar dat Brawn GP opeens alles won en dan zit je alweer in de vorige eeuw met de titels van 2x Alonso en 5x Schumacher achter elkaar.

 

 Inderdaad is Monaco traditioneel een goede baan voor RB, ben zeer benieuwd. Spanje is juist een zeer gemiddelde baan dus als we het hele seizoen zulke kleine verschillen houden teken ik ervoor. Met dan natuurlijk Monza en Singapore als uitschieters beide kanten op. Daarnaast ook onder de indruk van Leclerc vandaag die lang op P3 reed. Ferrari maakt ook weer sprongen naar voren. 

Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Vitesse88:


Hij had ook later naar nieuwe rode kunnen gaan. Ook al beland je dan wat verder achter Lewis, dan heb je nog een x aantal ronden om hem aan te vallen. Jammerlijke keuze van RBR.

Ik snap de gedachtengang wel. Kwam nu een beetje over alsof ze Max aan zijn lot overlieten. Echter je moet eerst ook nog Bottas voorbij hè en het was al niet makkelijk inhalen. Nu zal dat wel lukken uiteindelijk, want ja Bottas.. maar kan zomaar 2 of 3 ronden kosten. 
 

Het ergerlijke is eigenlijk dat Verstappen weer geen rugdekking had. Als Perez daar 3e of 4e had gereden dan had ik het willen zien of Mercedes die call voor de undercut nog had gemaakt. 

Link to post
Share on other sites
Gepost (edited)

Achteraf is het makkelijk, Max had als eerste de tweede stop moeten maken. En als dat geen optie was, meteen na Lewis. Ja, dan verlies je 99% ook, maar de optie van doorrijden is 100% verliezen. Met hun 'Lewis will be behind you on the last lap'. Hou toch op, dat gelooft toch niemand.

Edited by Satyr
Link to post
Share on other sites

Hamilton was simpelweg het snelst. Verstappen kwam bij de eerste pitstop al eerder na binnen dan gepland, omdat Hamilton er anders dan voorbij was gegaan. Of terwijl, de snelste heeft gewonnen gister.

Link to post
Share on other sites
21 uur geleden zei Satyr:

Achteraf is het makkelijk, Max had als eerste de tweede stop moeten maken. En als dat geen optie was, meteen na Lewis. Ja, dan verlies je 99% ook, maar de optie van doorrijden is 100% verliezen. Met hun 'Lewis will be behind you on the last lap'. Hou toch op, dat gelooft toch niemand.

Maar Max had toch ook direct die 3e stop kunnen maken? Nu ben ik niet een gigantisch Formule 1 strateeg en kijk ik vooral omdat ik het geinig vind als Max het goed doet. Maar die eerste stint rijden ze 23-26 rondes oid op die soft band? Max had nog een nieuw setje liggen toch? Of levert die rode band zoveel in na een x-aantal ronden qua tijden dat Hamilton met geel ook weer op zijn staart was gekomen? 

Link to post
Share on other sites
14 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Maar Max had toch ook direct die 3e stop kunnen maken? Nu ben ik niet een gigantisch Formule 1 strateeg en kijk ik vooral omdat ik het geinig vind als Max het goed doet. Maar die eerste stint rijden ze 23-26 rondes oid op die soft band? Max had nog een nieuw setje liggen toch? Of levert die rode band zoveel in na een x-aantal ronden qua tijden dat Hamilton met geel ook weer op zijn staart was gekomen? 

Rode band in de race eromheen is andere situatie dan bij de start omdat het opwarmen van die band te snel gaat in de race. Voor de start hebben ze rustig de tijd om hem op te warmen en daardoor gaat hij vaak langer mee terwijl als ze in de race wisselen ze veel korter mee gaan.

Link to post
Share on other sites
21 uur geleden zei Satyr:

Achteraf is het makkelijk, Max had als eerste de tweede stop moeten maken. En als dat geen optie was, meteen na Lewis. Ja, dan verlies je 99% ook, maar de optie van doorrijden is 100% verliezen. Met hun 'Lewis will be behind you on the last lap'. Hou toch op, dat gelooft toch niemand.

 

Hamilton was niet te verslaan. Je zag dat Hamilton alle gaten makkelijk dichtreed. Hij was dus veel sneller. Als Max als eerste naar binnen was gegaan, had Hamilton een paar rondjes vol door kunnen rijden, het gat kunnen slaan en kunnen pitten en met voorsprong op de baan komen (of, als dat niet lukte, het gat makkelijk dichten en met versere banden aan kunnen vallen). Als Max meteen na Hamilton was gepit, acht ik de kans vrij groot dat Hamilton hem door die pitstop al gepasseerd was, het gat toen Hamilton ging pitten was namelijk minder dan een seconde. Dat had Hamilton op zijn nieuwe banden in dat rondje wel goedgemaakt gok ik.

 

Ik vrees dat als RB een andere strategie had gekozen, we die bekritiseerd hadden.

Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Hwb:

Ik vrees dat als RB een andere strategie had gekozen, we die bekritiseerd hadden.

 

Dat denk ik ook. Ik denk dat het spannender was geweest voor de kijker, als Max naar rood was gewisseld, maar voor het resultaat niet veel uitmaakte. Naar rood wisselen direct na Lewis was nog te ver weg. Naar andere gebruikte geel zou het spannend maken, maar Lewis was gewoon wel iets sneller.

Deze call leidt ook tot verliezen, al was er natuurlijk de kans op een (virtual) safety car, waarbij Max natuurlijk wél zou kunnen switchen naar rood. Dan had ie wel kunnen winnen. Maar ja, die kans is zo miniem.

 

 

Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei neva:

 

 al was er natuurlijk de kans op een (virtual) safety car, waarbij Max natuurlijk wél zou kunnen switchen naar rood. Dan had ie wel kunnen winnen. Maar ja, die kans is zo miniem.

 

 

Perez, you wanna be important for the team...? :classic_cool:

Link to post
Share on other sites
  • Fantasy changed the title to Formule 1 / Indycar etc.
Gepost (edited)

Ik heb zin in de Indy500. Hopelijk zenden de kwalificatie weer live uit bij Ziggo. Is toch mooi om te zien. En NASCAR volg ik ook graag. Ben toch stiekem een beetje fan van de Busch broertjes.

Edited by delichris
Link to post
Share on other sites
Gepost (edited)
19 minuten geleden zei delichris:

Ik heb zin in de Indy500. Hopelijk zenden de kwalificatie weer live uit bij Ziggo. Is toch mooi om te zien. En NASCAR volg ik ook graag. Ben toch stiekem een beetje fan van de Busch broertjes.

Ziggo zendt de kwalificatie vaak live uit als het schema het toelaat. De afgelopen kwalificatie was ook live te zien, dus de Indy 500 zal zeker wel live zijn.

 

Nascar vind ik leuker :) #19 Hekel aan #18 en #22

Edited by Satyr
Link to post
Share on other sites
Op 16-5-2021 om 13:14 zei delichris:

Ik heb zin in de Indy500. Hopelijk zenden de kwalificatie weer live uit bij Ziggo. Is toch mooi om te zien. En NASCAR volg ik ook graag. Ben toch stiekem een beetje fan van de Busch broertjes.

 

'Net als vorig jaar zal ook dit jaar het kwalificatieweekend uitgebreid op Ziggo Sport uit worden gezonden. Zowel de zaterdag- als zondagkwalificatie zal live worden uitgezonden op Ziggo Sport Racing. Op zaterdag zal de zender livebeelden brengen van 20:00 tot middernacht, waarna de zondagkwalificatie zelfs van 19:00 tot middernacht uit wordt gezonden.


Op basis van de gelote kwalificatievolgorde, zullen alle coureurs in de eerste uren van de zaterdagkwalificatie een kwalificatierun rijden, welke bestaat in totaal vier volledige ronden rondom de 2,5 mijl (4 km) lange oval. Hierbij mogen ze net als Fast Friday gebruikmaken van extra turbodruk en dus extra vermogen. Op zaterdag gaat het om een plekje bij de snelste negen, wat recht geeft op de strijd om pole position op zondag.

Wanneer alle coureurs een tijd hebben gereden, kunnen coureurs een nieuwe poging wagen om hun tijd te verbeteren. Dit kan op twee manieren: je sluit achteraan aan bij de normale wachtrij zonder dat je een eerdere rondetijd opgeeft, of je slaat de normale wachtrij over en levert je eerder gereden rondetijd wel in. Dit laatste gebeurt normaal gesproken vooral aan het eind van de kwalificatiedag.

Naast dat er op zaterdag wordt gestreden om de snelste negen tijden, gaat het ook om posities 10 tot 30. De coureurs die op deze plaatsen eindigen, zijn verzekerd van een plaatsje op de Indy 500 grid en zullen van deze plaatsen starten. De coureurs die op plaatsen 31 tot 35 eindigen, zullen op zondag de 'Last Chance’ kwalificatie moeten rijden. Hierin mogen ze allen maar één kwalificatierun rijden, waarna de langzaamste twee kunnen inpakken en zich dus niet voor de Indy 500 kwalificeren.

De top 9 komt op zondag in actie tijdens de Fast Nine kwalificatie, waar de volledige top negen van zaterdag één kwalificatierun zal rijden. De coureur die hierbij de snelste tijd rijdt, krijgt de eervolle pole position voor de 104e Indianapolis 500.

Naast de kans op de pole position, krijgen alle coureurs die in de Fast Nine kwalificatie strijden ook bonuspunten voor het kampioenschap. De snelste rijder in de Fast Nine kwalificatie krijgt negen punten, de nummer twee acht punten, tot uiteindelijk één punt voor de langzaamste rijder op zondag'
Link to post
Share on other sites

Druk raceweekend!

 

Don 11:25 F1 Vrije Training 1

Don 14:55 F1 Vrije Training 2

---

Vrij 11:40 F2 Race 1

---

Zat 08:15 F2 Race 2

Zat 11:55 F1 Vrije Training 3

Zat 14:15 F1 Kwalificatie

Zat 17:10 F1 F2 Race 3

Zat 20:00 Indy Kwalificatie 1

---

Zon 13:45 F1 Race

Zon 19:00 Indy Kwalificatie 2

Zon 20:30 Nascar Race op Circuit of the America's

 

De Indy 500 race is volgende week pas

Link to post
Share on other sites

We gaan het zien, die mediagroep zit vooral in Scandinavie en de Baltische staten, en dat Viaplay ziet er gewoon goed uit verder. Benieuwd wat ze gaan aanbieden en wat het gaat kosten. Is het alleen F1, dan zoek ik wel op reddit een stream ;)

Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Satyr:

We gaan het zien, die mediagroep zit vooral in Scandinavie en de Baltische staten, en dat Viaplay ziet er gewoon goed uit verder. Benieuwd wat ze gaan aanbieden en wat het gaat kosten. Is het alleen F1, dan zoek ik wel op reddit een stream ;)

De Bundesliga en darten naar het schijnt. 1 ding weet ik wel, daar ga ik ook niet voor betalen. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...