Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Als je dit topic vaker zou lezen, dan zou je weten dat die suggestie nergens op slaat, Viktor. Justin is één van de weinige leden zonder Verstappen-bril op.

^^

Goede race wel van Max gister overigens. Echt heel dominant. Tuurlijk, Vettel en Hamilton waren gelijk kansloos, maar je rijdt nog steeds tegen een andere Mercedes en Ferrari.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zuur stukje is dit joh. Alleen al die opmerking over Jos, laten we vooropstellen: ik vind die Jos Verstappen een walgelijk figuur. Maar “ roemloos in de grindbak eindigen” ? Was het niet Schumacher die ooit zei: als Jos Verstappen in een Ferrari had gereden, dan was hij zowiezo wereldkampioen geworden. Iets in die trend. Ja misschien is Verstappen wel een tikkeltje een verwend mannetje, maar die statistieken van die steward liegen er ook niet om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand heeft het over onze nieuwe kampioen, Lewis Hamilton :P Jammer dat het seizoen zo moet eindigen, de spannende strijd tussen Vettel en Lewis was sinds Singapore eigenlijk een beetje in een anti-climax aan het veranderen. Maar goed, Hamilton bleef het meest uit de problemen en heeft met enkele goede races en kwalificaties zijn winst afgedwongen.

Goede race van Verstappen, gisteren, maar ik ben benieuwd hoe het was gelopen als Vettel en Hamilton niet botsten. Had de race een stuk leuker gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand heeft het over onze nieuwe kampioen, Lewis Hamilton :P Jammer dat het seizoen zo moet eindigen, de spannende strijd tussen Vettel en Lewis was sinds Singapore eigenlijk een beetje in een anti-climax aan het veranderen. Maar goed, Hamilton bleef het meest uit de problemen en heeft met enkele goede races en kwalificaties zijn winst afgedwongen.

Goede race van Verstappen, gisteren, maar ik ben benieuwd hoe het was gelopen als Vettel en Hamilton niet botsten. Had de race een stuk leuker gemaakt.

Lewis heeft gewoon een uitstekend jaar gehad. Heeft vorig jaar ook wat pech gehad waardoor Rosberg de titel won, maar heeft dit jaar gewoon weer laten zien waarom hij beter is dan Vettel. Hij blijft rustig, hij blijft nadenken en denkt aan de titel. Vettel heeft des Vettel's te wild gereden op cruciale momenten en dat heeft hij wel vaker gehad. Als je kijkt naar Singapore, is er gewoon geen enkele aanleiding om je lijn zo debiel te verdedigen als wat hij deed, terwijl Hamilton alleen maar uit de shit wilde blijven en maar rekende op een 5e plek. Vervolgens hadden ze ook bar weinig geluk in de volgende twee races en was er de Italiaanse chaos als gevolg, dus dat helpt natuurlijk zeker niet.

Wel verrassend overigens. Sinds Melbourne als eerste GP van het seizoen verreden wordt, is de winnaar van Melbourne vaak ook de uiteindelijk wereldkampioen geworden. Dat is dit jaar niet het geval geweest dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit keer wel for real?

Het leek vorig jaar al te gebeuren, maar nu is de kogel dan echt door de kerk: Felipe Massa neemt afscheid van de Formule 1. De Grands Prix van Brazilië en Abu Dhabi worden de laatste twee raceweekenden in de koningsklasse voor de Braziliaan. Vorig jaar kondigde hij eveneens zijn afscheid aan, maar keerde hij terug om het vertrek van Valtteri Bottas naar Mercedes op te vangen.

Hij plakte er daardoor nog een jaar aan vast en leek de laatste maanden zelfs nog meer te willen. Zo solliciteerde hij openlijk naar het vacante Williams-zitje voor volgend jaar, door onder meer de verbale strijd aan te gaan met Robert Kubica en Paul di Resta. De Britse renstal maakt haar keuze pas na Abu Dhabi wereldkundig, maar Massa kiest bij deze al eieren voor zijn geld.

De Formule 1-carriére van de Braziliaan telde maar liefst vijftien seizoenen en leverde hem elf Grand Prix-overwinningen op. Het seizoen 2008 was verreweg zijn meest succesvolle jaargang. Hij vocht een verbeten gevecht uit met Lewis Hamilton, waande zich op Interlagos zelfs één minuut kampioen, maar moest in extremis zijn meerdere erkennen in de Brit. Hij gaat daardoor vooral de herinnering in als 'de wereldkampioen van één minuut.'

Na 2008 wist Massa dit glorieuze seizoen nooit meer te evenaren. Hij won geen enkele Grand Prix meer en moest zich tevreden stellen met incidentele ereplaatsen. Vandaag (zaterdag) maakte Massa zijn eigen afscheid via de sociale media wereldkundig. "Ik wil mijn familie, vrienden, sponsoren en fans bedanken voor alle steun. Het heeft mij enorm geholpen. Ik hoop dat jullie volgend jaar of in de verdere toekomst nog weer voor mij kunnen juichen in een andere raceklasse."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd wie Williams, of beter gezegd papa Stroll gaat kiezen als tweede rijder. Di Resta als tweede rijder kiezen lijkt mij de weg van de minste weerstand, gezien ik Stroll wel beter acht. Zo gaat Lance niet af als een gieter, iets wat hij naast een coureur als Leclerc of een Kubica wel zal gaan doen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Montass']Ben benieuwd wie Williams, of beter gezegd papa Stroll gaat kiezen als tweede rijder. Di Resta als tweede rijder kiezen lijkt mij de weg van de minste weerstand, gezien ik Stroll wel beter acht. Zo gaat Lance niet af als een gieter, iets wat hij naast een coureur als Leclerc of een Kubica wel zal gaan doen denk ik.[/QUOTE] Di Resta ligt denk ook het meest voor de hand. Gezien hij op Hongarije al inviel voor Massa natuurlijk. Leclerc zie ik daar niet zo snel rijden. Lando Norris komend seizoen reservecoureur van McClaren. In 2019 de opvolger van Alonso? @Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Richarð.'] Di Resta ligt denk ook het meest voor de hand. Gezien hij op Hongarije al inviel voor Massa natuurlijk. Leclerc zie ik daar niet zo snel rijden. Lando Norris komend seizoen reservecoureur van McClaren. In 2019 de opvolger van Alonso? @Justin [/QUOTE] Ik hoop vooral dat Di Resta in Hongarije inviel omdat hij meteen beschikbaar was en niet omdat ze in hem een reële optie zagen. Leclerc zal er zeker niet rijden vanwege de banden met Ferrari, vandaar de plek bij Sauber, maar dat was ook wel een beetje wishful thinking, gezien ik die gozer een veel betere auto gun. Lando Norris stond al geruime tijd boven Nyck de Vries en volgens mij was hij ook een beetje het lievelingetje van Ron Dennis, die natuurlijk al een tijdje weg is. Ben benieuwd wie hij zal opvolgen. Ik vind Stoffel niet slecht, maar ik vind hem ook niet een bovengemiddeld talent om eerlijk te zijn. Iets wat ik bij Leclerc en Norris wel zeker zie. Ook bij Wehrlein zie ik dat talent niet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Richarð.'] Lando Norris komend seizoen reservecoureur van McClaren. In 2019 de opvolger van Alonso? @Justin [/QUOTE] Absoluut. Enorm talent ook, net als Leclerc. Laatste drie jaar vijf (!) titels gepakt, volgens mij alles waar hij aan mee deed. Volgend seizoen Formule 2 bij een topteam gok ik.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Williams gaat nog lastig krijgen om naast Stroll een andere geschikte kandidaat te vinden. Kubica, di Resta, Kvyat of Wehrlein. Vind ze persoonlijk allemaal geen hoogvliegers, maar denk dat de laatstgenoemde dan nog de beste mogelijkheid is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites