Jump to content

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Recommended Posts

6 minuten geleden zei delichris:

Zonde, maar wel begrijpelijk. Volgens mij is dit ook de eerste keer dat ze de GP aflasten zonder maar een meter gereden te hebben inclusief de trainingen.

Kan me nog een situatie begin 2020 herinneren...

4 uur geleden zei 007mark:

Zou vandaag nog veel regenvallen, maar vervolgens 2 dagen vrijwel droog. In het weekend wel weer buien, maar geen noodweer wat ik begreep. Dus hopelijk hebben we dan 'gewoon' een race in wisselende omstandigheden

Tot zover weerman Mark.

1 minuut geleden zei delichris:

Ik ben wel benieuwd of ze deze GP nog ergens dit jaar gaan plaatsen of dat het helemaal niet meer doorgaat. Dat heb ik nog nergens gelezen.

Met hoe vol de kalender is, is er eigenlijk geen reëel moment om de race in te halen. Ik ga er daarom vanuit dat het helemaal niet doorgaat. 

En dan direct door naar Singapore binnen een paar dagen? Dat zijn wel flinke transportkosten. Direct daarna komt Japan. Dus krijg je Zandvoort, Monza, Imola, Singapore, Japan zonder rust. Denk niet dat het haalbaar is :D 

5 minuten geleden zei neva:

En dan direct door naar Singapore binnen een paar dagen? Dat zijn wel flinke transportkosten. Direct daarna komt Japan. Dus krijg je Zandvoort, Monza, Imola, Singapore, Japan zonder rust. Denk niet dat het haalbaar is :D 

Ja en. Het zijn proffessionals toch. Andere sporten gaan ook elke week hun sport doen. Jij werkt toch ook ongeveer 40 uur in de week. En vergeet niet ze worden er goed voor betaald. En ik zou er niet gek van op kijken als de FIA dit wel doet.

Mocht er vanuit de FIA nog behoefte zijn om het in te halen lijkt mij de enige logische manier om de zomerstop een week in te korten. Dus of na België (6 augustus) of voor Nederland (20 augustus). De zomerstop is echter wel vastgelegd in de regelementen dus zullen alle teams moeten instemmen met een kortere zomerstop.

Met andere woorden, het lijkt mij niet realistisch dat er ingehaald gaat worden.

33 minuten geleden zei sennid:

Ik zou niet onder jou willen werken. Entertainmentwaarde -> werkdruk is blijkbaar belangrijker voor je.

Dat kan je wel zeggen, maar dat is het nou toch ook al het geval bij de eigenaren van de F1. Er zijn niet voor niets zoveel races.

23 uur geleden zei 19CH98:

De zomerstop is echter wel vastgelegd in de regelementen dus zullen alle teams moeten instemmen met een kortere zomerstop.

Zal het in de reglementen voor dit seizoen ook niet vast gelegd zijn dat er een x aantal races zijn? Overmacht is natuurlijk niets aan te doen, maar zal maar zo kunnen dat de FIA de druk voelt om wel aan het aantal geplande races te voldoen.

5 minuten geleden zei bas huijsmans:

Zal het in de reglementen voor dit seizoen ook niet vast gelegd zijn dat er een x aantal races zijn? Overmacht is natuurlijk niets aan te doen, maar zal maar zo kunnen dat de FIA de druk voelt om wel aan het aantal geplande races te voldoen.

Dan hadden ze China ook moeten vervangen toch?